Toon posts:

32x cd's maar op 16x branden

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een spindel met 50 writables gekocht; sunstar 32x 700MB
Nero wil die maar op 16x branden. Andere cd's gaan wel tot 48x. :?
Hoe kan dit? kan ik het overrulen? (search GOT leverde me niks op)

edit: ik heb een Liteon 48x12x48. ik zie dat zonder cd erin ik alleen de stappen 4/8/12/16/48x heb. Is het mogelijk dat mijn brander misschien de stappen 24x en 32x kan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 18:41 ]

Verwijderd

de lite-on 4-12-48 kan al die snelheden aan.(net gechecked)
Maar ik denk dat de sunstar schijfjes maar op 16 speed max gebrand kunnen worden .(mocht iemand beter weten....)
Ik heb zelf nog nooit van die krengen gehoord.
Probeer eens wat andere merken als je door je spindle heen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar ik heb er dus net 50 gekocht, die ik nog alemaal dan eerst op 16x moet wegbranden. Daar heb ik eigelijk weinig zin an... Op de cd's staat ook 1x-32x compatible. En ik heb al eerder 40x cd's op 48x gebrand, dus ik begrijp nu het probleem niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk kan je fikker niet lekker overweg met die sunstar cdtjes.
Vaak heb je dat met goedkope(re) fikkers. Heb hier het zelfde met een matshita driveje in ene notebook, pakt ook alles maarop 8x ipv 16x (wat die drive aan kan).
Probeer het anders eens op een Plextor fikkertje ofzo, die vreten eigenlijk alles.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 12:28

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Misschien een firmware-upgrade een optie? Andere brandsoftware?

Staan die Sunstar's (:?) in het lijstje met compatible op 32x voor je brander ? (Mits er zo'n lijstje bestaat, niet alle fabrikanten doen dat geloof ik...)

[ Voor 34% gewijzigd door LawnMowerMan op 06-01-2003 19:12 . Reden: linkje ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Probeer is een ander brandprogramma of dowload een reuzehandig programmatje van http://www.liteonit.com/ dat kijkt naar je lege cd en meld je dan hoe hard je die maximaal kan branden. Ik heb zelf 24 speed cd's liggen maar hij brandt ze echt niet harder dan 40 speed, terwijl hij wel 48 speed kan, ik heb ook een lite-on. Mijn cd's zijn Tybotechs, iets anders wat niet al te onbelangrijk is, wat brandt je, muziek, data, iso?

edit:
het reuze handige progje heet SMART-BURN Media Check Program en de omschrijving ervan luidt; For CD-RW Drive, SMART-BURN may limit CD-R burning speed base on the information that check the media info & quality. You can use this program to know what media you are using & what speed limit is set by SMART-BURN. For more details please link here.

Dowload dat maar is en kijk dan wat ie aan geeft het is maar 435 kb groot ;)

[ Voor 36% gewijzigd door MixingMastersM op 06-01-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand iso en data. Ik zal dat progseltje eens downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad: de cd's zijn gelimiteerd op 16x als je smartburn aan hebt staan. Raar dat dat nergens vermeld wordt op de cd... Daar staat alleen 32x op.
Voor de rest: hier kun je het programmatje downloaden wat je media test op welke snelheid mogelijk is:
http://www.liteonit.com/zip/SMARTBURN.zip

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:20 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 19:19:
Inderdaad: de cd's zijn gelimiteerd op 16x als je smartburn aan hebt staan. Raar dat dat nergens vermeld wordt op de cd... Daar staat alleen 32x op.
Voor de rest: hier kun je het programmatje downloaden wat je media test op welke snelheid mogelijk is:
http://www.liteonit.com/zip/SMARTBURN.zip
Ik zelf heb nog nooit van dat merk gehoord, en als een je echt een rotmerk koopt gooien ze er gewoon zomaar een snelheid op, kan je smart-burn ergens uit zetten eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in Nero kun je Smart-burn uitzetten, kies "choose recorder" selecteerd je recorder, en onder in het venster kun je een vinkje weghalen bij SMART-burn.
Ik heb net even een cd'tje gebrand met smartburn uit, werkt prima. Ik haalde geen 48 (ik had wel 48 gekozen) maar deed ongeveer 2:30 minuten over een cd. Een stuk beter dus!

edit: typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 18:37:
Hoe kan dit? kan ik het overrulen? (search GOT leverde me niks op)
Naast de Search is er nog altijd de FAQ B)

OM FAQ - Mijn brander kan geen CD's op maximale snelheid branden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.