Laatste vraagjes WC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 08 januari 2003 @ 22:24:
Ow, nu weet ik wat pierre-oord bedoelde..

Ik zal even kijken..

Maar is die verbinding wel 100% waterdicht?
Als je die aandraait met je vingers dan drupt ie nog een heeeeel klein beetje heb ik gemerkt, maar gewoon met een steeksleutel aandraaien geeft een 100% waterdichte aansluiting, no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler jij hebt ook de sicce nova als je dat stukje voor inline erop zet lekt ie bij jou dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Je bedoelt het ronde plaatje dat je erop kunt zetten? Of gewoon dat klein buisje bovenaan?

Bananekoning: met een steeksleutel aandraaien is HONDERD procent zeker waterdicht? Want ik kan me echt geen lek veroorloven, zelfs al loopt er een klein beetje.

En verzwakt de verbinding na een tijdje niet? Het is ook maar een verbinding metaal-metaal..

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 08-01-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als deze knelfittingen al jaren worden toegepast op plaatsen waar solderen niet of moeilijk gaat mag je aannemen dat het lekvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:46:
Als deze knelfittingen al jaren worden toegepast op plaatsen waar solderen niet of moeilijk gaat mag je aannemen dat het lekvrij is.
Of voor (luie) mensen die niet kunnen/willen hardsolderen. Maar zoals mijn voorganger hier al zegt. Het is dan 100% waterdicht en dat verzwakt niet na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 08 januari 2003 @ 22:36:
Je bedoelt het ronde plaatje dat je erop kunt zetten? Of gewoon dat klein buisje bovenaan?

[...]
Dat ronde plaatje.

EDIT:

Heb ff wat rondgezocht je moet er een randje kit opsmeren. ;(
Vind dit wel een minpunt voor sicce.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nou, ik heb al een mooi reservoir gevonden dus ik ga m'n pomp niet inline gebruiken. Maar voor m'n rad heb ik ook 18mm slang gekocht, en dat past perfect (met een slangklem) daarop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou mijn reservoir dicht kitten daarom wil ik hem ook inline gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Kan ook perfect, kit 'm dicht en maak bovenaan 2 gaten waar de slangen door kunnen, doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik ga morgen dan maar om wat koperbuis.. Ik had wel gezien dat ze daar rollen koperbuis hadden, en aangezien ze 15 & 22mm koppelstukjes verkopen, zullen ze ongetwijfeld ook wel de buizen met dezelfde afmetingen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat je pomp zo niet een stuk sneller kapot? In een reservoir wordt ie wel lekker gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ja, dat dacht ik ook. Sic'jes worden best warm inline, en beinvloeden vaak de temp van het water. Heb al gemerkt dat ie in een reservoir lekker koel blijft.

Oja, voor ik het vergeet.. Ik heb een curverdoosje als reservoir, dus ook zo'n zachtplastic dekseltje. Maar hoe zou ik daar 14mm gaten in moeten maken zonder een 14mm boor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een 14 mm speedboor, zal iets van € 5,-- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Past op gewone standaard boormachines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 08 January 2003 @ 23:42:
Ja, dat dacht ik ook. Sic'jes worden best warm inline, en beinvloeden vaak de temp van het water. Heb al gemerkt dat ie in een reservoir lekker koel blijft.

Oja, voor ik het vergeet.. Ik heb een curverdoosje als reservoir, dus ook zo'n zachtplastic dekseltje. Maar hoe zou ik daar 14mm gaten in moeten maken zonder een 14mm boor?
Ik heb ook zo'n doosje, gewoon met een hobbymesje voorzichtig gaten ingemaakt. (niet uitschieten!!!)

De demiwater met +/- 20% ruitenwisservloeistof wordt nog niet troebel en werkt prima!

// mocht dat niet lukken (te stug) neem dan een los blad van een ijzerzaagje, moet ook lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 09 January 2003 @ 00:08:
Past op gewone standaard boormachines?
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik denk dat ik toch die speedboor koop, kan ook nog voor andere zaken van pas komen (Radiator is buiten de kast, dus ik moet nog gaten in m'n kast boren ook). Maar bedankt voor je tip.

En ik neem 70/30 demivloeistof / anticorrosiespul dat ook elektrolyse tegengaat. Oja, ook nog een kleine scheut liqiud neon.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 09-01-2003 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Jupiler schreef op 08 January 2003 @ 22:24:
Ow, nu weet ik wat pierre-oord bedoelde..

Ik zal even kijken..

Maar is die verbinding wel 100% waterdicht?
hehe :D ik deed zo m'n best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Whoohoo... Blijkbaar hadden ze daar ook een hele zooi aansluitingen voor PVC-slang liggen, en ik kocht met m'n domme kop fittings voor koperbuis.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 09 januari 2003 @ 17:23:
Whoohoo... Blijkbaar hadden ze daar ook een hele zooi aansluitingen voor PVC-slang liggen, en ik kocht met m'n domme kop fittings voor koperbuis.. :X
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik ga trouwens wel m'n watersetup aarden... Dabit geloof ik had een keer water onder 0 punt erin gedaan met sicce (zie sicce vs enheim topic) en toen werd het snoerwaterdichthulpstuk (leuk woord he zelf bedacht :P ) hard, waardoor water in pomp, waardoor pomp kapot. Stel he, stel, dat er toch water in de pomp komt ondanks die aansluiting met de tijd, of stroomdraad verteerd (had ik ook ergens gelezen, na jaar kon iemand lekspanning meten), dan gaan bij mij de stoppen eruit, zonder dat ik onder stroom sta ofzo als ik net eraan bezig ben :)

Vragie aan jouw: je hebt 18 mm slang gekocht voor op je rad. Mijn rad heeft aansluitingen van zo'n 20mm dus dat zou wel moeten gaan passen. Maar heb jij ook verloopstukjes? Je gebruikte geloof ik 10mm binnenmaat slangen in je wc. Die verloopstukjes hebben ze dus? Dan ga ik ze ook ff halen :)
Pagina: 1 2 Laatste