[WinXP] Internetsharing werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb hier 2 computers staan die direct kabel met elkaar verbonden zijn. Ik heb met de wizard in XP internetsharing op de ene PC aangevinkt en op de andere heb ik via de wizard "this computer connect to the internet via another computer (ofzoiets)" aangevinkt.

Op de PC waar het internet binnenkomt, zie ik wel 100 mbs now connected, maar op de andere PC heb ik geen internetverbinding.

Waar kan dit aan liggen?

//edit ik krijg trouwens ook geen IP's op beide computers (alleen een 169 ip adres).

[ Voor 11% gewijzigd door Rexomnium op 06-01-2003 13:04 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

heb op de eerste pc ook een tweede netwerkkaart.
dan hoef je aleen de eerst netwerkkaart de internet deelen aan te zetten, een vinkje.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:09:
heb op de eerste pc ook een tweede netwerkkaart.
dan hoef je aleen de eerst netwerkkaart de internet deelen aan te zetten, een vinkje.
Thx, maar dat had ik al door :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
geef je server 192.168.0.1 en je 2e station 192.168.0.2 en als sub net 255.255.255.0
als dns geef je op de server je dns servers op van je provider en bij de 2e station de eerste dns 192.168.0.1 en dan een van je provider.
maar het lijkt er hier simpel op dat je of een kappotte cross hebt of geen crosskabel gebruikt
ow en op je 2e station natuurlijk effe als gateway je server ip invullen dus 192.168.0.1

[ Voor 13% gewijzigd door stamp op 06-01-2003 13:14 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
//edit ik krijg trouwens ook geen IP's op beide computers (alleen een 169 ip adres).
de gene die de connection sharing uitvoert MOET 192.168.0.1 zijn anders werkt het niet

Verwijderd

wat voor kabel heb je, gekruist of normaal.

• stamp
  • Niet online
het hoeft niet perse 192.168.0.1 te zijn zolang ze maar in dezelfde range zitten weet je niet wat een range is gebruik dan maar 192.168.0.*

Ow lees de faq er maar eens op na
FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 26% gewijzigd door stamp op 06-01-2003 13:18 ]

• Cardinal
zeg stamp666 geld dat niet ongeveer alleen voor win98? weet dat ik het daar heb ingesteld op die manier. maar volgens mij gebruik hij winXP en hoeft dat niet meer en zeker niet als hij het automatisch door XP laat doen.

als de automatische wizard het niet doet ligt het probleem meestal bij de andere computer. (of probleem met kabels of netwerkkaart).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

op pc 1, die dus internet deelt kan moet je dus gebruik maken van 2 netwerkkaarten.
netwerkkaart 1 krijgt een ip van de provider.
netwerkkaart 2 (die je aansluit op pc 2) geef je dus bovenstaand ip

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lees dit (Thuis netwerk probleem, alles geprobeerd maar werkt niet) topic eens door, daar staat genoeg info :)

(en ff nofi maar dit heb ik net met de search gevonden ;) )

Launching containers into space

• Cardinal
het hoeft niet perse 192.168.0.1 te zijn zolang ze maar in dezelfde range zitten weet je niet wat een range is gebruik dan maar 192.168.0.*
grappig:? mijn server (win2K) eiste namelijk van mij dat ik mijn IP veranderde naar 192.168.0.1
was namelijk een behoorlijk conflict mee omdat bij mij een andere computer hetzelfde IP had, en zonder het 192.168.0.1 adres wou hij geen internet connection sharing toepassen

• stamp
  • Niet online
Klopt zowel 98 als xp zijn met ics aan ook dhcp server en via de wizard pakt ie al meestal 192.*.*.* maar met maar 2pc is het vaak handiger om ze maar een vast ip te geven in verband met portmappen en zo

en tja als je dat ip adres al gebruikt op een andere pc in je netwerk gaat ie inderdaad zeiken :) duhh lol

[ Voor 22% gewijzigd door stamp op 06-01-2003 13:28 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cardinal808 schreef op 06 January 2003 @ 13:19:
[...]

grappig:? mijn server (win2K) eiste namelijk van mij dat ik mijn IP veranderde naar 192.168.0.1
was namelijk een behoorlijk conflict mee omdat bij mij een andere computer hetzelfde IP had, en zonder het 192.168.0.1 adres wou hij geen internet connection sharing toepassen
zoals ik al in meer topics gezegd heb (zie weer Thuis netwerk probleem, alles geprobeerd maar werkt niet): ICS is kl*te :r Alleen maar problemen en vage requirements... Doe mij maar Winroute (http://www.kerio.com/)

Launching containers into space

• stamp
  • Niet online
Grappig ics op xp vind ik echt super je kan simpel ports mappen op de client als je client ook teminse ook xp draait tis erg snel en tis zo simpel in te stellen ik had juist aleen maar problemen met winroute zodra ik via gamespy een refresh deed kon ik de server gaan rebooten.

• Cardinal
winroute ooit eens geprobeerd, dat ging toen mijn petje te boven, maar ik denk ook dat het komt omdat ik toen alleen interesse had in internet en niet een nieuw programma.
zal het binnenkort maar weer eens opzoeken

Verwijderd

Je moet wel je DNS server instellen en je gateway. Je 2e pc die niet direct op internet staat moet goed worden ingesteld. Je moet daar de DNS server instellen en de Gateway in beide gevallen is dat het ip-adress van de 1e pc (internet pc).

DNS server moet wel worden geinstalleerd op je 1e pc (internet pc).

• frisico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03 11:18
Je eerste pc (de host) heeft twee netwerkkaarten. De eerste kaart waar internet is aangesloten hoef je niets aan te doen want anders heb je geen internet.
Wel eventueel IPX/SPX, NetNeEUI deleten als die bij die kaart staan.
TCP/IP: instellingen tweede kaart.
IP: 192.168.1.1
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway: niets invullen
DNS: In principe hetzelfde invullen als bij de andere kaartin de pc. Staat er bij de andere kaart niets of heb je geen kabelmodem, gewoon niet ingevuld openlaten.
Wins: niet aankomen.

TCP/Ip: instellingen overige pc's (de clients):
IP: 192.168.1.2 de volgende 192.168.1.3 en zo verder.
subnetmask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
Wins: niets invullen

Zo zou het moeten werken met ICS

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem, maarnu;
Ik heb dus alles zoals het hoort aangesloten al had ik op de laptop de dns van chello aangegeven ipv de 192.168.0.1 (dat moet ik nog proberen dus, maar tis bij een vriend thuis) het gekke is dat ik NIET kan browsen maar als ik in dos een tracert doe naar m'n server op het werk dan gaat ie er braaf heen en alle hops resolven ook gewoon. Zelfs als ik een trace doe naar de reversed (effenie.freakpower.com) dan word dat braaf omgezet in een ip adres en hupsakee, dat doet ie. Maar ik kan nog steeds niet browsen. Scherts mijn verbazing dat ik onderin de taakbalk van de laptop zie dat ie doodleuk WINXP updates aan het downloaden is . . . . beats me !!!!
De logica ontgaat mij geheel en ik hoop dan ook dat iemand mij een zaklampje kan aanrijken om het duistere wat op te lichten :)

Verwijderd

mja ik ga niet direct kunnen helpen vrees ik, de wizard uitvoeren op host pc en daarna op client, en die client desnoods eens rebooten. Ik heb ook geprobeerd om het manueel in te stellen, maar het was van niet willen... :)

controleer ook eens je firewall mss, firewall kan op beide NIC's gelden.

nu werkt het bij mij, maar soms valt de verbinding gewoon weg en is een reboot nodig opdat hij een nieuw IP zou krijgen, een ipconfig /release helpt dan niet

maw, het is een raar geval :(, soms lukt het surfen niet maar maar msn en ander wel nog.

Verwijderd

maatje heeft idd geen dns server draaien dus 192.168.0.1 als Pri DNS gaat niet werken. Zelfde dns servers ingevuld als degen die tevoorschijn komen bij een ipconfig /all op de WAN Interface, nog steeds hetzelfde probleem :'(
Ik kan wel tracen en pingen vanuit dos maar browsen doet ie NIET, iemand nog ideeen ?!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

...en als je in de browser van 192.168.0.2 bij
Extra|Internet opties|Verbindingen|LAN instellingen|Proxy server
nu eens 192.168.0.1 invult?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

De saga continues;
Jou idee werkte helaas ook niet JHMvP dus ik heb uit pure frustratie maar alle interfaces laten weg gooien, op zowel de desktop als de laptop. Alles opnieuw laten detecteren, opnieuw ingesteld en voila . . . . .het WERKT !!!!!!
Lang leven Microshite :(
Anywayzzz, harstikke bedankt voor jullie input, hopelijk kunnen meer mensen hier hun voordeel mee doen.
Ciao for now !
Pagina: 1