Okee okee.. Ik zal even uitleggen wat het geval is.
Ik had een moederbord overgekocht.. Een MSI k7t266 pro2.. Deze gemonteerd en met de 1400 MHz uitgeprobeerd.. Toen gebeurde er nog steeds niets.. Dus ik weer balen en deze topic aanmaken..
Even later testte ik hetzelfde systeem nogmaals met de 1200.. En in ene waren daar de piepjes.. Dus ik verder kijken.. Even een koeler op me CPU FAN aansluiting op het meoderbord aansluiten en zowaar was het probleem uit de lucht..
Dit met behulp van een nieuw moederbord.. Daarna heb ik nog de 1400 uitgetest op de nieuwe MSI.. Weer nixx.. De 1400 werkt dus op geen van de drie moederborden meer (=overleden)..
Dus zojuist nog even de 1200 getest op de andere moederborden.. Weer Nixx.. Lekker weer!
Dit betekend naar mijn weten dat er 2 moederborden+1 processor defect zijn.. Dit heeft denk ik te maken met ESD of kortsluiting.. Het zou kunnen (dit weet ik niet meer zeker) dat deze kluns tijdens het monteren een beetje onzorgvuldig is omgegaan met de moederborden.. Maar dit laat ik dus in het midden.. Het zou dus kunnen dat ze op het bed hebben gelegen..
Die ECS ga ik terugsturen met de hoop een nieuwe te krijgen.. Daarbij zal ik een processor moeten kopen wat ik toch al van plan was..
Bedankt voor ieders hulp.. Heb het allemaal goed kunnen gebruiken..