Toon posts:

3e moederbord verhelpt het probleem niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Dit is een vervolg op dit topic:
Op 2 PCs hetzelfde probleem!!

Heb zojuist van iemand een MSI moederbord overgekocht.. Aangezien dit in mijn opciht het enige nog kon zijn.. Zelfs ESD polsband omgedaan.. Handen op de verwarming etc.

Precies hetzelfde probleem!!!!!

Hoe kan dit nou

Iemand?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:18:
Okee nu komt het.. Ik weet eht even niet meer wat hier tegen te doen..

Ik had 1 computer en een hoop losse spulletjes.. Heb gisteren een ECS K7S5A gekocht en een AMD 1200 processor.. Alles netjes ingebouwd in 1 kast waarvan hier de specs:

AMD Athlon 1200 Mhz
MSI k7t turbo
128 MB SdRam
RIVA TNT2 32 MB

Ik druk de aan knop in.. En ja hoor.. fans springen aan.. HD begint te spinnen.. Maar hij start niet door.. Naja. dat kan natuurlijk van alles zijn.. Maar voordat ik probleemgewijs alle stappen ga doornemen besluit ik eerst die andere eff in mekaar te knutselen. Dit gaat dus normaal gesproken goed.. Hier de Specs:

ECS k7S5A
AMD TB 1400 Mhz
384 MB SdRam
Asus GF4 TI4200 128 MB

Ik druk de aanknop wederom aan.. ZELFDE PROBLEEM!! :'(
Alles begint netjes te spinnen etc. maar voor de rest nixx.. Monitor reageert niet.. geen piepjes etc. Nou heb ik in de search al dingen gelezen die kapot kunnen zijn of die ik even moet aandrukken.. Maar t is toch eigenaardig dat dit op 2 compleet verschillende PC's gebeurt.. Wat vergeet ik.. Want ik weet het niet meer..
Wel zo handig denk ik

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 05-01-2003 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad.. sorry for that

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Je moest je in iedergeval aarden met de kast :), en niet met de verwarming ;). Ten tweede wat voor soort kleding draag je :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle statische kleding uitgedaan.. en me geaard aan de kast..

Heb de processors niet overclockt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:07 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb je andere topic niet gelezen;

Heb je je processor overgeklokt?

Ik had pas namelijk een vergelijkbaar probleem alleen dan met een pc die al 1,5 jaar draait. Ik drukte de pc aan met de powerknop. Alles begint te draaien maar de pc doet niets. Pas a een douw op de Resetbutton startte hij wel op.
Wat bleek (na gebruik van de geweldige searchfunctie van GoT)

Ik had m'n processor overgeklokt (Tbird 750 naar 900) doormiddel van potloodstreepjes op de L1-bruggen.

En in een topic dat ik vond met behulp van de search, werd gezegd dat dit (mogelijk) kwam door vervagen van de streepjes.

Nu heb ik die streepjes opnieuw gezet en de pc start weer netjes op.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb je andere topic even snel doorgelezen, en als ik het goed begrijp, dan krijg je dus telkens 4 rode leds. Het antwoord was hier ook al opgegeven, maar dan zijn je cpu's dus echt defect. Is een moederbord defect, dan gaat hij al in een veel eerder stadium gek doen. Meestal draaien de fans dan niet eens.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Is je pc geaard btw?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Er schoot mij in ene iets te binnen.. Weet iemand hier of er verschillende soorten koelpasta zijn.. Bijvoorbeeld voor andere apparaten?? Ik heb namelijk toendertijd koelpasta gekocht bij de lokale elektronicaboer (Televersum in Almere).. Was pasta in een plastic bakje.. dus niet in een tube.. Iemand een idee of dit schadelijk is?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:33:
Er schoot mij in ene iets te binnen.. Weet iemand hier of er verschillende soorten koelpasta zijn.. Bijvoorbeeld voor andere apparaten?? Ik heb namelijk toendertijd koelpasta gekocht bij de lokale elektronicaboer (Televersum in Almere).. Was pasta in een plastic bakje.. dus niet in een tube.. Iemand een idee of dit schadelijk is?
Als het koelpasta is voor elektronica (zoals transistors ofzo), is het niet schadelijk.

Er zit wel wat verschil in kwaliteit van die koelpasta's; dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 05 January 2003 @ 21:35:
[...]

Als het koelpasta is voor elektronica (zoals transistors ofzo), is het niet schadelijk.

Er zit wel wat verschil in kwaliteit van die koelpasta's; dat wel.
Het is gekocht in een bakje van een centimeter doorsnee met pasta erin.. Wit spul.. maar misschien niet persee bedoelt voor processors..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Check anders goed of dat er geen stukjes core afgebroken zijn. Met al die koelers erop en eraf kan er misschien iets beschadigd zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Slotje erop! Eentje doet het.. probleem is voorbij.. Bedankt allen..

Ook slotje op oude topic graag

Verwijderd

ECS k7S5A
AMD TB 1400 Mhz
384 MB SdRam
Asus GF4 TI4200 128 MB
Dit moederbord is erg gevoelig op het gebied van geheugen. Probeer je reepjes geheugen eens stuk voor stuk in dit moederbord. Reepjes geheugen die in een ander moederbord wel werken hoeven het niet te doen op dit moederbord!!! Ik heb twee van dergelijke planken onderhanden gehad waarvan de trotse eigenaren hun oude SDRAM wilden gebruiken. Het was een grote ellende. Het eind van het liedje was dat ik er DDRAM in gezet heb. De bordjes draaien sindsdien vlekkeloos. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je het voorstande weet. Volgens mij is jouw bordje DOA. Dus terug naar de winkel!

AMD Athlon 1200 Mhz
MSI k7t turbo
128 MB SdRam
RIVA TNT2 32 MB
De vier rode ledjes zeggen in de praktijk niets over je processor. Je moederbord kan net zo goed ergens een makke hebben.

Je loopt ook kans dat je het MSI bordje is verneukt door clearCMOS te doen terwijl de stekker nog in de PC en het stopcontact zit. Er blijft dan spanning op je moederbord staan en je MSI bordje lijdt daarna aan de symptomen die je beschrijft is mijn ervaring.

Misschien een voeding probleem. Je voeding moet van het moederbord het seintje "power ready" krijgen. Op een of andere wijze kan er dus miscommunicatie tussen moederbord en geheugen ontstaan. Het kan ook zijn dat je moet wachten tot de voeding zich reset. Dit schijn je te kunnen doen door de kabel naar je moederbord los te maken en de stekker uit het stopcontact te halen. Trouwens MSI verleent 3 jaar garantie via de dealer. Je MSI bordje is vast geen 3 jaar oud. Dus rekening opzoeken en naar de winkel waar het bordje vandaan komt!

Een moederbord zonder videokaart moet beginnen te piepen. Als er dus geen piepjes komen als je de PC aanzet kan je er vrijwel zeker vanuit gaan dat het moederbord stuk is.

't zal wel niet veel toegevoegd hebben....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 22:09:

Je mag wel ff zeggen wat je er nu aan gedaan hebt, en wat eventueel het probleem was. Wel net zo makkelijk.. :O

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:09:

Twee dingen: 1) slotjes worden niet gezet als een probleem opgelost is, een topic zakt vanzelf wel weg. 2) GoT is geen eenrichtingsweg. Heel fijn dat je problemen opgelost zijn :) maar vermeld even wát het probleem was, is wel zo leuk voor iedereen die je geholpen heeft en voor latere lezers van dit topic (is altijd met de search te vinden).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Okee okee.. Ik zal even uitleggen wat het geval is.

Ik had een moederbord overgekocht.. Een MSI k7t266 pro2.. Deze gemonteerd en met de 1400 MHz uitgeprobeerd.. Toen gebeurde er nog steeds niets.. Dus ik weer balen en deze topic aanmaken..

Even later testte ik hetzelfde systeem nogmaals met de 1200.. En in ene waren daar de piepjes.. Dus ik verder kijken.. Even een koeler op me CPU FAN aansluiting op het meoderbord aansluiten en zowaar was het probleem uit de lucht..
Dit met behulp van een nieuw moederbord.. Daarna heb ik nog de 1400 uitgetest op de nieuwe MSI.. Weer nixx.. De 1400 werkt dus op geen van de drie moederborden meer (=overleden)..

Dus zojuist nog even de 1200 getest op de andere moederborden.. Weer Nixx.. Lekker weer! :(
Dit betekend naar mijn weten dat er 2 moederborden+1 processor defect zijn.. Dit heeft denk ik te maken met ESD of kortsluiting.. Het zou kunnen (dit weet ik niet meer zeker) dat deze kluns tijdens het monteren een beetje onzorgvuldig is omgegaan met de moederborden.. Maar dit laat ik dus in het midden.. Het zou dus kunnen dat ze op het bed hebben gelegen.. 8)7

Die ECS ga ik terugsturen met de hoop een nieuwe te krijgen.. Daarbij zal ik een processor moeten kopen wat ik toch al van plan was..

Bedankt voor ieders hulp.. Heb het allemaal goed kunnen gebruiken.. _/-\o_
Pagina: 1