Toon posts:

Op 2 PCs hetzelfde probleem!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee nu komt het.. Ik weet eht even niet meer wat hier tegen te doen..

Ik had 1 computer en een hoop losse spulletjes.. Heb gisteren een ECS K7S5A gekocht en een AMD 1200 processor.. Alles netjes ingebouwd in 1 kast waarvan hier de specs:

AMD Athlon 1200 Mhz
MSI k7t turbo
128 MB SdRam
RIVA TNT2 32 MB

Ik druk de aan knop in.. En ja hoor.. fans springen aan.. HD begint te spinnen.. Maar hij start niet door.. Naja. dat kan natuurlijk van alles zijn.. Maar voordat ik probleemgewijs alle stappen ga doornemen besluit ik eerst die andere eff in mekaar te knutselen. Dit gaat dus normaal gesproken goed.. Hier de Specs:

ECS k7S5A
AMD TB 1400 Mhz
384 MB SdRam
Asus GF4 TI4200 128 MB

Ik druk de aanknop wederom aan.. ZELFDE PROBLEEM!! :'(
Alles begint netjes te spinnen etc. maar voor de rest nixx.. Monitor reageert niet.. geen piepjes etc. Nou heb ik in de search al dingen gelezen die kapot kunnen zijn of die ik even moet aandrukken.. Maar t is toch eigenaardig dat dit op 2 compleet verschillende PC's gebeurt.. Wat vergeet ik.. Want ik weet het niet meer..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je deze al bekeken? Denk dat je daarmee een eind kan komen met het uitzoeken welk onderdeel het probleem veroorzaakt :)

Verwijderd

Meestal is dat het mobo of proccessor. Draai het zooitje even om.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je wel een koeler op je cpu gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 19 December 2002 @ 23:26:
heb je wel een koeler op je cpu gedaan?
Hehehe.. dat zou wat zijn.. :P Helaas wel ja.. anders was het probleem al gevonden.. Niet dus.. Het is ook zo raar dat ie ht bij allebei de systemen doet. Bij twee eerdere pogingen liep alles vlekkeloos..

Er zijn BTW geen piepjes te horen en er is geen reactie te zien op het beeldscherm..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 23:30 ]

Verwijderd

Systeemspeaker wel aangesloten?

Dat zou kunnen verklaren waarom je geen piepjes hoort.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
had ik idd al gedaan.. nixx te horen

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraagje: knipperen de lampjes van je DVD/CD/CDR wel maar lijkt hij niet door te starten? If so dan kan het liggen aan TE aggresieve memory instellingen. Bij mij hielp het door van Ultra 1 stapje terug te gaan. Computer werd er niet langzamer van maar wel veel stabieler en hij start weer normaal op en sluit weer af. Ik had met name gezeik met rebooten.

Ik heb trouwens een XP1800+ en die draait met een FSB van 133.. die 1200 en 1400 kan nog goed met een FSB van 100 draaien, dat kun je dus ook nog proberen.

• blender
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 23:53:
had ik idd al gedaan.. nixx te horen
Had ik hier ook niet en de videokaart werd ook niet geinitialiseerd, geen beeld dus. Het initialiseren van de DVD/CDR, daar bleef hij in hangen. HD spint ook normaal op.

Heb trouwens DDR geheugen, 1x Kingston, 1x Samsung (NANYA)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog Sdram.. klopt idd dat ie blijft hangen bij het cd herkennigsgedeelte.. tenminste dat lijkt zo.. ga eens even proberen een stripje geheugen eruit t halen.. jullie horen het zo van me

• blender
  • Niet online
Ik zou het geheugen er gewoon in laten zitten, waarschijnlijk is daar niets mis mee. Maar zet de FSB/Mem verhouding eens op 100/100 en niet op 133/133, zet de memory timings op zijn traagst en kijk eens hoe ver je komt. Daarna 1 voor 1 alles een stapje omhoog net zolang tot je erachter bent wat de max is die hij kan hebben.

Ga nu pitten, succes

[ Voor 4% gewijzigd door blender op 20-12-2002 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt geen verschil.. De CDroms krijgen hun stroom enz.. dan gaan die ledjes uit en word de VGA nog steeds niet geinitialiseerd.. No beeld dus :( Anybody?

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh.. de jumpersettings bedoel je

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet is die FSB veranderen?

Naja.. tijd om naar me nest te gaan.. ga er morgen mee verder.. bedankt tot zo ver

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 00:14 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jerommeke4ever: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 3 posts zo kort ne elkaar te posten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 00:14:
Waar moet is die FSB veranderen?
BIOS (BASIC INPUT AND OUTPUT SYSTEM) :z

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Beide CPU cores gecrushd? >:) (grapje ;) )
Als je die systemen kaal opstart, alleen MOBO + CPU + KOELER + MEM + VIDEO
gaat dat beter?
Hoe zit het met voedingen? Probeer eens cmos te clearen, wil soms helpen.

BF2 stats Systemen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
CMOS-jumper verkeerd? Hij wordt standaard verkeerd geleverd namelijk. Zit een pamflet in de doos, dat je hem moet verplaatsen. Heeft met flashen/testen in de fabriek te maken. Hij staat nu op reset, en dan komt je systeem niet echt verder.

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op 20 December 2002 @ 01:27:
CMOS-jumper verkeerd? Hij wordt standaard verkeerd geleverd namelijk. Zit een pamflet in de doos, dat je hem moet verplaatsen. Heeft met flashen/testen in de fabriek te maken. Hij staat nu op reset, en dan komt je systeem niet echt verder.
Hmm maar waarom zou ie het dan bij allebei niet doen??

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Omdat bij allebei de mobo's die jumper dus verkeerd zit, check ff of hij goed zit dan. Anders ff met 1 reepje geheugen, vidkaart en proc op te starten. Heb je al geprobeerd om de processors om te wisselen ? Voeding is goed ? Trek ook ff alle kabeltjes van de ledjes enz los.

Verwijderd

beeldscherm kapot :)?

Verwijderd

Topicstarter
_SouLmaN_ schreef op 20 december 2002 @ 09:02:
Omdat bij allebei de mobo's die jumper dus verkeerd zit, check ff of hij goed zit dan. Anders ff met 1 reepje geheugen, vidkaart en proc op te starten. Heb je al geprobeerd om de processors om te wisselen ? Voeding is goed ? Trek ook ff alle kabeltjes van de ledjes enz los.
De MSI heb ik al een ruim anderhalf jaar draaiende.. dus dat kan het probleem niet zijn van dat Moederbord.. Misschien wel van die ECS.. dat moet ik dan maar ff nakijken, dacht dat ie goed stond hoor? Iemand nog een idee?

Monitor niet kapot....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik moet er wel even iets bijzeggen.. Voorafgaant aan dit spectakel had ik dus de MSI met 1400 MHz proc en 512 MB geheugen.. Heb dus het een en het ander verwisseld.. Iemand die het nu wel weet? Misschien toch maar CMOS cleanen?

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 18:31
edit:
argh is mn topic net moved op het moment dat ik op post drukte :| sorry :/mn post is op de een of andere manier hier terechtgekomen

Wat heb je precies allemaal geprobeerd om t te fixen?

[ Voor 120% gewijzigd door eXtReMeBiE op 20-12-2002 14:43 ]

Verwijderd

wat zeggen de ledjes wat op de mobo van msi k7t turbo

Verwijderd

Topicstarter
ROOD ROOD ROOD ROOD.. Das de processor.. maar die heb ik al verwisseld en nagekeken

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:40:
wat zeggen de ledjes wat op de mobo van msi k7t turbo
laat me raden, 4x rood? :)

nee, de disks spinnen wel op, dat deden ze niet meer bij mijn dode k7t

:edit,

toch wel dood

msi 8)7 :X

edit2:

msi met 4 rode leds is meestal dood, 9 van de 10 x is de processor goed

[ Voor 21% gewijzigd door richard_kraal op 20-12-2002 14:54 ]

Verwijderd

staat je fsb op 133 of is je processor een 100fsb want athlon zijn toch meestal 133 fsb geen wonder dat je pc niet doet 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:57:
staat je fsb op 133 of is je processor een 100fsb want athlon zijn toch meestal 133 fsb geen wonder dat je pc niet doet 8)7
Ik neem aan 100
Zal ff nazoeken

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
ECS K7S5A boardjes? Die verkopen we bij Vobis (Amersfoort) heel veel. Zitten wel eens doa's tussen. Het probleem wat jij nu hebt hebben we ook regelmatig, en voor zover wij er mee te maken hebben gehad was het een van de volgende problemen:

- Bios setting, deze moet bij mem. snelheid op 100/100 staan, niet op 133/133. Als dee setting verkeerd staat moet je ff je biossettings crlearen -> rode jumpertje (bij de CMOS batterij) even van pinnetjes verplaatsen en dan weer terug zetten. De jumper van de "clear bios" functie staat wel goed bij je, anders zou ie niet eens aan gaan...

- We hebben ook wel eens kapot geheugen liggen. De K7S5A is behoorlijk kieskeurig, sommige sticks doen het niet in de K7S5A, terwijl ze wel in andere pc's werken. Bij jou beetje maf, omdat het 2 verschillende sticks zijn. Probeer eens ddr of sd mem, K7S5A heeft 2x DDR en 2x SD slot. Probeer eens het andere soort dan waar je nu mee werkt.

- Boardjes dood, we hebben het toch regelmatig met die ECS dingen dat ze gewoon 'niet goed' zijn...

Hoop dat je hier wat aan hebt...

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:58:
[...]

Ik neem aan 100
Zal ff nazoeken
Nazoeken is lastig als je niet in je bios komt :P probeer een biosreset...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het bord niet dood is.. Maar bedankt voor alle tips.. Hier hebben we wat aan.. Heb al wat ideeen opgedaan.. Ben nu niet thuis.. maar om 5 uur wel en dan zal ik even gaan kijken.. jullie horen het dan wel van me..

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb je wel de goede kabels die bij je mobo zaten gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
LooP schreef op 20 December 2002 @ 15:24:
Heb je wel de goede kabels die bij je mobo zaten gebruikt ?
Ja heb de bijgesloten IDE kabel gebruikt ;).. maar goed.. Het zijn er dus 2 he.. met hetzelfde probleem

• Turbo1
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je de koeler op de juiste pennetjes aangesloten(Fan1 - Fan2)? Zie handleiding.
Is je videokaart in de bios op AGP ingesteld?

K7T Turbo2

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je eugenlijk weleens vaker een pc inelkaar gezet, want beide doen ut niet misschiend dat je met de koeler op je CPU zetten, je CPU wel verneukt hebt, of de schroefjes te strak aan gedraait!

iRacing Profiel

Verwijderd

Gezien ik t antwoord dr niet tussen vind... :+

Wat voor voedingen heb je? Hoeveel watt? En hoe koud is t in de kamer waar die peeceetjes staan...?

Met t koude weer van de laatste dagen, trekken voedingen die eigenlijk te licht zijn voor het systeem het niet meer, en start de pc niet verder op... (HD's etc spinnen wel op) Blijkbaar heeft de voeding niet genoeg vermogen om meer te doen dat het opspinnen.

(Ik heb t zelfde met mijn pIII 1 GHz systeem... Zowiezo een wonder dat die t op een 100 Watt voedinkje wel wil :+)

edit:
Specs: Abit flex-atx - Abit mobo (ondersteund tot pIII 850) - pIII 1 GHz @ 1 GHz :+ - 256 Mb RAM - 20 Gb IBM 5400 rpm - Philips 24x16x40 CDRW (beetje overbevolkt voor t koude weer :X)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.. Ja Gohan-san.. Dit heb ik al eens enige malen eerder gedaan..
Voedingen zijn een Qtec 400 Watt en een 300 Watt standaard voeding..

En ik heb nieuw nieuws.. Ik krijg geen stroom meer door een van de systemen.. Hij doet gewoon helemaal niets meer.. krijg em dus niet eens meer aan.. What to do!!??

• Wijnbo
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Probeer met een "kaal" systeem op te starten, dus :
Mobo, CPU, 1 reepje mem waarvan je zeker weet dat ie het doet, Videokaart.

Nog steeds geen beeld?
- Cmos wissen (= jumper omzetten of batterij eruit voor een minuutje)
- Druk er eens een pci vga kaartje in
- Mobo testen met een andere proc als je daar de beschikking over hebt

Nog steeds niks?

- Uithuilen :+

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het hele idee van de wissel van de onderdelen ontgaat me een beetje.
Je kunt nog proberen of je de originele setup van de hardware nog weer aan de praat kunt krijgen.

• Turbo1
  • Niet online
Turbo1 schreef op 20 December 2002 @ 16:36:
Heb je de koeler op de juiste pennetjes aangesloten(Fan1 - Fan2)? Zie handleiding.
Is je videokaart in de bios op AGP ingesteld?
Als de koeler niet op, ik d8 fan1 is aangesloten, het zootje niet opstart.

K7T Turbo2

Verwijderd

Je hebt ergens korstluiting gemaakt, hoogstwarschijnlijk met je mainboard... :+
haal je voeding uit de kast en maak een test opstelling op je buro...
sluit eerst allen je mainboard processor en vga aan kijk of die opstart en als die het doet ga je er een voor een onderdelen aansluiten.. zo kom je er achter wat het probleem is..
systeematisch dat is de oplossing.. :9

Verwijderd

Topicstarter
Ff allebei de CPUs geprbeerd op de MSI.. Allebei de lampjescodes worden dan rood.rood.rood.rood.. Dat zou betekenen dat allebei de Processors dood moeten zijn.. Dat geloof ik niet..

Verwijderd

heb je wel goede aarding met je mobo?
Hiermee bedoel ik dus dat het stroom circuit rond kan gaan.

Dit probleem komt me heel bekend voor.
toen kwam ik er achter dat ik de aarding van het mobo niet goed had gedaan.
en dus de halve mobo geen stroom krijgt..
waardoor je poorten het ook niet doen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 21:07 ]

Verwijderd

boot eens zo kaal mogelijk dus alleen proc + mobo + vga

had ik ook @ msi k7t pro Bleek verkeerde hdd en cd-r0m bekabeling te zijn
misschien heb je er wat aan ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zojuist allemaal uitgelegd op tafel.. aangesloten om er zeker van te zijn dat er geen kortsluiting is.. Dat is er dus idd niet.. En Mistertweak.. Hoe gaat dat "goed" aarden van je MOBO precies in z'n werk?

Kan me nu echt niets meer bedenken.. Krijg op de ECS al helemaal geen stroom meer door.. Die gaat gewoon niet meer aan.. Maar dat lukt dus wel bij de MSI.. alleen krijg ik daar dus een probleem met de LEDJES.. ROOD ROOD ROOD ROOD.. en dat zelfs met twee verschilende processors die er allebei nog prima uit zien..

Ik snap het niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Met wat veranderingen in de jumpersettings van de ECS heb ik die in ieder geval weer onder spanning gekregen.. Maar werkende is ie nog niet.. Iemand daar nog suggesties voro?

Verwijderd

"goed aarden"... goede voeding gebruiken... geen contact maken tussen metaal mobo met metaalkast, behalve op de plaatsen waar het de bedoeling is :+ en hmmmz compu aansluiten op geaard stopcontact... (*zet dr toch ff wat vraagtekentjes bij of dit wel is wat MisterTweak bedoelt*???)

Maar met m'n vorige post heb je nog nix gedaan :+ Wat is de kwaliteit van je voeding(en) op dit moment? (t beste kun je dat ff meten zonder mobo of andere shit dr aan >:)
Ik denk toch echt dat je last hebt van een voedingsprobleempje... die AMD's zijn voeding-vreters... Kijk dr maar eens naar :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie voedingen erop getest.. een QTEC 400 Watt.. waar ie het altijd op gedaan heeft.. Een oudere voeding die het ook altijd gedaan heeft en een nieuwe NO-NAME 350 Watt voeding..

Waar zou ik ze op moeten testen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 00:17:
[...]

BIOS (BASIC INPUT AND OUTPUT SYSTEM) :z
nee BASIC INPUT OUTPUT SYSTEM

:P

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:56

Shunt

Boe

probeer de proc eens op een ander pctje
en kijk eens of je toevallig niet de FANS op de verkeerde aansluiting heb zitten (dit is al vermeld maar daar heb je niet meer op gereageerd)
koijk ook eens of je niet heeeltoevallig een van je afstandhoudertjes op een verkeerd plekje heb zitten ;) als dit namelijk is dan kan je mobo daar flink dood aan gaan ;)
dit kan je chekken door een stift te pakken en je mobo op de back plate te leggen en dan alle gaatjes een stipje te geven ;) (door mobo gaatjes en op de back plate dan he ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

wat voor voeding heb jij? ik hoop een 300 Watt

Verwijderd

Topicstarter
Voeding hewb ik al vermeld.. Fans heb ik aangesloten via een eerder gemaakt schakelingetje met een Molex.. Maar dat hoeft toch niet uit te maken??

Verwijderd

Dus ze zitten niet direct op het mobo?
Als dat zo is heb je de oorzaak...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus even voor iedereen die dat aangaf een andere CPU koeler in die FAN1 geduwd en dat heeft dus ook geen oplossing geboden.. Gebeurd net zo weinig.. Iemand nog ideeen??

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekend ben ik nog steeds niets opgeschoten.. Nog altijd.. zoals in de sig 2 dode computers.. Ik zit nu op het werk.. heb de ECS met allebei de CPU's en geheugen en videokaart (die ASUS) bij me.. Als iemand een tip heeft heel graag.. want dan kan ik het gelijk testen

Verwijderd

Probeer het eens met die 2 pc's bij de lokale pc-boer om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
De lokale PC boer is een kilometer of 8 hier vandaan.. zonder auto.. dat word lastig.. hoop het zelf op te kunnen lossen..

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 09:09:
De lokale PC boer is een kilometer of 8 hier vandaan.. zonder auto.. dat word lastig.. hoop het zelf op te kunnen lossen..
Lijkt me beter om toch die moeite te nemen om ff langs te gaan, het liefst met zoveel mogelijk onderdelen.
Want nu ben je ook al een paar dagen aardig bezig, maar we weten nog steeds niet wat het probleem is, ik zou zeggen een investering van een paar euro's reizen met de bus en wat tijd, voordat je straks veel geld gaat uitgeven omdat je denkt dat de verkeerde onderdelen kapot zijn. (ja heb ik ervaring mee >:) )

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Vraag dan gewoon iemand met een auto die je wel even langs de pc boer wilt droppen.? Een vriend/kennis/pa/ma/zus/broer/whatever..........
Ik zou het zeker doen om er langs te gaan. Zoals ik het zie in jouw geval, denk ik dat beide mobo's kapot zijn.
Dat weet alleen de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik nog meot proberen is er een beetje meer A class geheugen in te proppen.. Het zou kunnen zijn dat die MSI gewoon kapot is.. Maar de ECS is nixx mee gebeurd.. En aangezien de ECS niet alle soorten geheugen vreet zal ik die nog eens even uittesten.. Grootste gedeelte geheugen is OEM geheugen van Gistron vandaan.. Dus dat ga ik maar proberen en anders moet ik idd maar me pa bellen of hij me langs de PC-Boer wil brengen..

Ik heb even voor de grap bij de laatst overgebleven PC het geheugen eruit gehaald en dan opstarten.. Dat gaat dan dus precies hetzelfde als bij de andere 2.. Alles spint op maar er komt geen beeld.. Ik ben erg dicht bij de oplossing heb ik het idee.. Het is trouwens allemaal OEM geheugen.. Dus ik ga het nu ff proberen met alle reepjes die ik heb en als dat dus niet werkt moet ik even ergens een reepje DDR vinden om te testen..

Jullie horen het nog van me..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 22:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:35:
Voeding hewb ik al vermeld.. Fans heb ik aangesloten via een eerder gemaakt schakelingetje met een Molex.. Maar dat hoeft toch niet uit te maken??
Schakelingetje van een mobo-killer? Of misschien voeding-killer?
Ik zou die dr voorlopig maar ff uitlaten... :+

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb nu alles getest.. Het is inmiddels 10 dagen geleden en ik begin er steeds meer van te balen :(

Wat in ieder geval in orde is (getest)
-Voedingen
-Geheugen (DDR geheugen veranderd ook nixx)
-Videokaart is in orde

Wat het nog kan zijn is of de procs of de MOBO's.. Morgen zal ik op het werk eens kijken of ik de processoren kan testen.. En anders zijn de moederborden denk ik toch dood.. Waarschijnlijk dan door kortsluiting.. Al kan ik me dat moeilijk voorstellen..

Als iemand toch nog andere ideeen heeft hoor ik dat graag
Pagina: 1