Toon posts:

welk os voor op server

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij krijgen hier dus binnenkort ADSL eindeluk :)

Maar nu moet ik dat ADSL delen over 4pctjs bij ons thuis. 2 met windows 2000 1 met xp en 1 met windows 98.

Ik heb al een switch gekocht en allebijbehorende kabels dus een netwerk kan zo aangelegd worden en dat lukt me ook wel.

Maar om het internet te gaan sharen wil ik ene server gaan gebruiken. En mijn vraag is welk OS ik het beste kan gebruiken. Ik ben een noob op linux/beos gebied. Dus liever gewoon met windows. Dat os moet dus usb ondersteunen. En het moet met winvnc ofzoiets gestuurd kunnen worden vanaf een andere pc.

Dus welk OS raden jullie mij aan

De server is een compaq pentium 1 166 met 32 MB edo. met passive koeling en dat wil ik ivm noise graag zo houden. dus een zwaar wegend os zit er denk ik niet in.

Ik dacht zelf aan windows nt4. of windows 2000 server edition. maar dat zal wel niet lukken ivm het systeem.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Windows 2000 zal niet gaan op dat systeem. NT4 wel, maar dat heeft geen USB support. Maar waarvoor heb je dat nodig? Neem gewoon een Ethernet modem, is altijd handiger IMO.

Het hoeft trouwens ook niet per se een server uitvoering te zijn hoor, workstation versies werken ook goed als je alleen maar wat Internet wil delen (daar gebruik je dan waarschijnlijk toch een los programma voor)

[ Voor 39% gewijzigd door Bigs op 05-01-2003 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
usb is voor de usb adsl modem :)

ja maar dat is niet stabiel en ik wil wel graag lange uptime houden

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:35 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Hmmm, ik wou dit ook thuis gaan doen, zelfde als de TS... en ik heb dus ook en P166mhz strax als inet/printer server, en dat ding moet dus ook 24/7 aanstaan :) Gewoon Win98SE gaan draaien? Of zijn er patches cq updates voor NT4? :?

XXXVI

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom een volwaardige machine er neer zetten als je voor een paar tientjes al een volwaardige router kan kopen :?

1) nog minder noise
2) minder stroomverbruik
3) geen hdd die kapot kan gaan
4) minder ruimte)
5) mooie lampjes ;)
6) makkelijker te beheren via webinterface

enzo,enzo

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 05 January 2003 @ 20:35:
waarom een volwaardige machine er neer zetten als je voor een paar tientjes al een volwaardige router kan kopen :?

1) nog minder noise
2) minder stroomverbruik
4) minder ruimte)
5) mooie lampjes ;)

enzo,enzo
hier vroeg de topic starter niet om

ik zou toch een linux servertje draaien ofzo, via een opstartflop of disc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ja maar ik wil mn printer sharen en ik wil in de toekomst wat gaan klooien met servers en zo mysql servertje enzo

• ephymerous
zwelgje schreef op 05 januari 2003 @ 20:35:

1) nog minder noise
2) minder stroomverbruik
4) minder ruimte)
5) mooie lampjes ;)

enzo,enzo
Als je al een switch + USB Adsl modem + P166 hebt, nog ff zon router bij kopen? En een paar tientjes is voor mijn bankrekening al heel wat :)
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:37:
dat kan ja maar ik wil mn printer sharen en ik wil in de toekomst wat gaan klooien met servers en zo mysql servertje enzo
Idd, printer delen voor 't hele huis, en bijv schoolwerkstukken van m'n zusje/broertje daar op opslaan, zodat niet steeds elke pc oid aan hoeft te staan... :)

XXXVI

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:35:
usb is voor de usb adsl modem :)

ja maar dat is niet stabiel en ik wil wel graag lange uptime houden
I know, daarom zeg ik ook dat je een Ethernet modem moet nemen :) Altijd leuk als je ooit nog Linux wil gaan draaien ofzo (of dus NT4)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:36:
[...]

hier vroeg de topic starter niet om

ik zou toch een linux servertje draaien ofzo, via een opstartflop of disc
ja hallo, hier vroeg de topicstarter ook niet om om met linux te gaan werken... :)

als je toch ziet dat het veel makkelijker/goedkoper kan op een alternatieve manier dan lijkt het me niet meer als normaal dat ik dit even onder de ogen van de topicstarter breng :?

naja dat moet de TS maar win98 gaan draaien, das dus ook gelijk de enigste optie die hij heeft

w2kserver=hardware niet zwaar genoeg
nt4server=geen usb
linux=wil ie niet
router=wil ie ook niet...

naja dan is de keus niet zo moelijk dus, win98SE

heren, dit topic kan gelijk dicht :z

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus alle apparatuur al dus ist een beetje zonde om nu nog een ethernet modem of router te kopen.

dan moet ik maar met een wrkstation os gaan draaien. welke raden jullie me aan. wat is dus het stabielste.

Verwijderd

Pak Windows 98SE samen met WinRoute evt. WinRoute Pro, heb ik hier ook mee gedraaid, ging perfect. Ik had er ook nog Mercury/32 als mailserver opdraaien, SimpleDns (lekker snel DNS) en nog wat shit.
Ben nu toch maar overgestapt op Debian Gnu Linux, is toch wat leuker, en kan je meer meespelen/inrichten etc.

Zorg inderdaad wel voor een Ethernetmodem, want dat USB gebeuren is toch niet je van dat.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
win98se met alles eruit gesloopt, win98lite dus, geen explorer, zo weinig mogelijk installeren...

of windows 2000, ff geheugen erin, installeren, geheugen eruit... alleen moet je dan niet iedere dag opnieuw opstarten, want daar doet hij heel lang over, maar als ie loopt dan loopt ie!

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 05 januari 2003 @ 20:45:
[...]

ja hallo, hier vroeg de topicstarter ook niet om om met linux te gaan werken... :)

als je toch ziet dat het veel makkelijker/goedkoper kan op een alternatieve manier dan lijkt het me niet meer als normaal dat ik dit even onder de ogen van de topicstarter breng :?

naja dat moet de TS maar win98 gaan draaien, das dus ook gelijk de enigste optie die hij heeft

w2kserver=hardware niet zwaar genoeg
nt4server=geen usb
linux=wil ie niet
router=wil ie ook niet...

naja dan is de keus niet zo moelijk dus, win98SE

heren, dit topic kan gelijk dicht :z
nou nog niet lijkt me ik wil wel linux maar is dat makkelijk in te stellen ivm usb enzo en de drivers voor de modem aangezien ik dus ene noob ben op linux gebied

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:50 ]

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
jij vraagt om stabiliteit bij iets wat niet veel aankan...
Ik zou, als ik jou was, ook gaan voor Win98 SE.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:49:
Pak Windows 98SE samen met WinRoute evt. WinRoute Pro, heb ik hier ook mee gedraaid, ging perfect. Ik had er ook nog Mercury/32 als mailserver opdraaien, SimpleDns (lekker snel DNS) en nog wat shit.
Ben nu toch maar overgestapt op Debian Gnu Linux, is toch wat leuker, en kan je meer meespelen/inrichten etc.

Zorg inderdaad wel voor een Ethernetmodem, want dat USB gebeuren is toch niet je van dat.
hoevaak liep dat vast dan ??? en ik kan geen ethernet modem mer kiezen ik heb nlm al een usb hier thuis liggen

Verwijderd

als jij een server wilt gaan draaien moet je zeker niet win 98 (se) gaan draaien
want dat draaid na een paar dagen vast. verzadiging.
neem een win 2000 pro of server van 2000
en ja anders kom je toch in de unix sfeer(linux redhat of mandrake) zou zelf voor de w2k pro gaan daar draai ik ook mee
zonder problemen
en ja het makkelijkste wat je kunt doen maar niet het goedkoopste
is de switch verkopen en een router halen die heb je voor nog geen 69 euro
en dan heb je gelijk een switch erin zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:52:
[...]

hoevaak liep dat vast dan ??? en ik kan geen ethernet modem mer kiezen ik heb nlm al een usb hier thuis liggen
Dat liep bij mij bijna nooit vast, heel af en toe problemen, omdat ik die machine gewoon via een schakelaar uit & aan deed, dus zonder Windows netjes af te sluiten.
Was net begonnen aan een eigen remoteshutdown tool ervoor etc., maar toen overgestapt.
Ik zou wel alles wat overbodig is aan extra kaarten uit die pc halen. Dus alleen erin wat je perse nodig hebt.

Machine ging bij mij wel 's nachts gewoon uit altijd, maar je kan ''m ook gewoon laten rebooten iedere nacht ofzo. FF zorgen dat ie bij het booten nergens meer op wacht (scandisk, netwerk login etc.)

Maar doe het eerst gewoon via Windows98Se (of SE lite), en verdiep je wat in Linux (evt. speciale router distro's) en probeer die dan eens uit. (ff ghost image van je Windows draaien , zodat je altijd ff terug kan).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
en wil die server instaleren met 32 mb dan ik heb nlm geen 128 mb edo

• Icey
IPCop! simpel!

das waar ook, dat is linux, installeer je met cd, hoef je helemaal niks te doen, je hoeft NIKS van linux af te weten... na installatie reboot je.. en kan je vanaf andere pc inloggen.. oook met usb support :D

Verwijderd

dan zou ik voor redhat gaan die draait perfect met 32 mb
heb je nog plaats voor ectra edo?

• ephymerous
Mja, zit dus nx anders op als Win98SE lite :) Maaruh, dat simple dns (ff vraagje tussendoor) merk je daar veel van, of voor servern00bs zoals ons af te raden :?

Verder hadden we beiden in gedachten (jaja ik ken de TS :) )
- SyGate voor 't delen van de internet verbinding
- ZoneAlarm als firewall

Of is dat win2k server installen met veel geheugen echt een optie?

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
maar dan heb ik denkik ook drivers nodig voor die modem zijn die er dan voor linux

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat d8 je van freesco? Dat draait zelfs op een 486 zonder hd... met dat systeempje dat je beschijft is het dus zeker geen probleem.

Hoe deel ik Internet ?

Hier kan je info vinden over freesco én alle andere opties. Win 98 met winroute werkt ook prima.

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

FreeBSD.

Als je nog geen ervaring met Linux of xBSD hebt, is dit een absolute aanrader.
Extra software installeren gaat heel makkelijk door de 'ports' (aanpassingen op de orginele souce code specifiek voor het OS). Er zijn richtlijnen waar iedereen die software schrijft zich keurig aan houdt. Voor aanpassingen van de kernel zijn 15 man full-time verantwoordelijk (dit is een van de verschillen met Linux). Miljoenen servers gingen je voor. :) Linux software draait ook op BSD.

Ik heb een tijd RedHat gedraaid, maar ben bijzonder tevreden over op FreeBSD.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

contact me on ghost.bos@wanadoo.nl
als je vragen hebt of iets anders

• Icey
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:59:
contact me on ghost.bos@wanadoo.nl
als je vragen hebt of iets anders
eeehmmm... waarom niet gewoon hiero? anders heeft iemand anders er toch niks aan...

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik een linux drivertje voor die modem kan vinden is het goed.

dus dat freebsd : ondersteund modem , loopt niet vast , is op afstand te besturen , werkt ook gewoon simpel met ip adressen net als in windows eigenluk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:03:
dus als ik een linux drivertje voor die modem kan vinden is het goed.

dus dat freebsd : ondersteund modem , loopt niet vast , is op afstand te besturen , werkt ook gewoon simpel met ip adressen net als in windows eigenluk
en zijn hier ook internet share proggies voor. en een firewall

Verwijderd

Topicstarter
en heeft het usb support dan

• ephymerous
Ik lees deze guide nu, en dat instellen van Freesco... dat download ik dus, installeer het... instellen volgens de guide, en klaar? (na het instellen van de clients...)

En hoe groot is dat Freesco btw?

Voor de TS: Firewall zit er bij in...

XXXVI

Verwijderd

redhat ondersteund ook usb en freebsd is ook een goede optie

Verwijderd

beos is 45mb

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op 05 January 2003 @ 21:12:
Ik lees deze guide nu, en dat instellen van Freesco... dat download ik dus, installeer het... instellen volgens de guide, en klaar? (na het instellen van de clients...)

En hoe groot is dat Freesco btw?

Voor de TS: Firewall zit er bij in...
Ehm je kan het op een 486 draaien zonder hd... |:( nog geen 1,5 mb dus? of 1,46 mb om preciezer te zijn.

• Morax
  • Laatst online: 12-08 19:47
Ik heb zelf ook een netwerkie thuis liggen en heb ook mijn internet gedeeld. Ik heb gewoon Win98 geïnstalleerd, met WinRoute als deelprogramma en DHCP (vooral voor LAN's, ik ken dat gezeik over "Wat is de DNS" enz...), en met ZoneAlarm als Firewall en de printer staat hier ook op aangelsoten. Draait perfect. Nu moet ik erbij zeggen dat deze PC van mijn ouders (mierenneukers) niet 24/7 mag draaien (Don't ask me why ;) )
Als ik hem nu start is alles up-and-running in 5 à 10 minuutjes zonder toetsenbord, muis, monitor enz.
It works perfectly!!!
Het is overigens een P200.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• ephymerous
jevn schreef op 05 januari 2003 @ 21:15:
[...]

Ehm je kan het op een 486 draaien zonder hd... |:( nog geen 1,5 mb dus? of 1,46 mb om preciezer te zijn.
Maar ik geloof dat dat programma geen USB ondersteuning heeft, dus dat is geen optie... :)

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
hm dat kan ik dus ook doen. hoef ik geen drivers voor mijn modem te isntaleren bij freebsd. en hoelang verwachten jullie dat een compleet leeggetrokken versie van windows 98 met alleen sygate/winroute en zone alarm draait

Verwijderd

Topicstarter
en is er nergens een usb update voor nt4

Verwijderd

Tweak je modem naar een Router hoef je ook gen server optezetten scheelt veel tijd en moeite

Maar als je echt een server wilt? *BSD :+

• Morax
  • Laatst online: 12-08 19:47
Zal ik je dit iig zeggen: Als ik hem 's ochtends aan zet en de hele dag aan laat staan en hem 's avonds laat weer uit zet, heb ik nergens problemen mee. Ik weet niet of jij je servertje 24/7 wil laten draaien, maar dan nog. Een reboot van max 10 minuten moet toch weleens kunnen???

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:21:
en is er nergens een usb update voor nt4
nee, nt4 heeft geen usb support, er zijn ook geen update's voor te krijgen

wat nog wel eens wil voorkomen is dat fabrikanten zijn die 'add-on' drivers maken om nt4 wel usb compatible te maken, een nadeel is dat deze drivers echter alleen bij 1 apparaat werken (die van de fabrikant zelf dus..)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
zit nu nog effe met win98 omdat machientje beetje low hardware heeft maar is super stabiel als je nix instaleerd staat hier bijna 8 maanden te draaien constant ( mail/web )
binnenkort andere server+win2000 das een betere combo id ;)

• laurens0619
  • Laatst online: 00:33
jevn schreef op 05 januari 2003 @ 20:59:
Wat d8 je van freesco? Dat draait zelfs op een 486 zonder hd... met dat systeempje dat je beschijft is het dus zeker geen probleem.

Hoe deel ik Internet ?

Hier kan je info vinden over freesco én alle andere opties. Win 98 met winroute werkt ook prima.
freesco heb geen usb support. maar als ik de topicstarter was zou ik tog naar een linux zoeken met usb support voor zn server

CISSP! Drop your encryption keys!

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 20:46:
ik heb dus alle apparatuur al dus ist een beetje zonde om nu nog een ethernet modem of router te kopen.

dan moet ik maar met een wrkstation os gaan draaien. welke raden jullie me aan. wat is dus het stabielste.
Ik wil wel een rekensommetje voor je maken om te laten zien dat investeren in een router niet verkeerd is:

Voeding PC 250Watt, bij belasting van minder dan 50% zeg zo'n 100Watt, dan is het verbruik 2,4kWh per dag a 7,62 (prijzen Nuon) cent per kWh. Dus 2,4 * 7,62 * 365 = 67Euro. Als je het helemaal goed wil doen moet je het verbruik van de router hier weer van aftrekken. Het verbruik van een router is ongeveer 1/8 hiervan, dus ongeveer 8,50 Euro. Dus de besparing is 58,50 Euro. Conclusie, binnen ander half jaar heb je je router eruit.

Verwijderd

ja moet je nogal wat service packs installeren
en dan nog wat aanpassen . en dan maar hopen dat het werkt

Verwijderd

Copkillerwes schreef op 05 January 2003 @ 21:24:
Zal ik je dit iig zeggen: Als ik hem 's ochtends aan zet en de hele dag aan laat staan en hem 's avonds laat weer uit zet, heb ik nergens problemen mee. Ik weet niet of jij je servertje 24/7 wil laten draaien, maar dan nog. Een reboot van max 10 minuten moet toch weleens kunnen???
10 min? WTF dat overleef ik dus echt niet :)

en zeker geen zonealarm als firewall nemen |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm dan maar windows 98 denkik en dan mar af en toe opnieuw opstarten

en win2k is niet te instaleren met minder dan 128 mb ik nlm 32 erin zitten en als dat eenmaal loopt zal het wel neit vastlopen denkik ofwel

• ephymerous
hmmzz, ik ga denk ik zelf gewoon Windows 98SE Lite draaien, en dan eens per week rebooten, dat moet lukken toch? En dan verder het volgende draaien:
- ZoneAlarn
- SyGate
- WinVNC Server

En printer eraan hangen.... :)

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:27:
hmm dan maar windows 98 denkik en dan mar af en toe opnieuw opstarten

en win2k is niet te instaleren met minder dan 128 mb ik nlm 32 erin zitten en als dat eenmaal loopt zal het wel neit vastlopen denkik ofwel
edit:
en kpn zal natuurlijk wel neit zon update hebben. of wel

Verwijderd

Sjaak je vraagt ons iets en als mensen je dan wat advies geven doe je het tegenovergestelde |:( 7(8)7

Win98 red het denk niet eens twee dagen dus... ga eerst is wat zoeken op internet en kom dan met een vraag waarbij mensen je Echt kunnen helpen...

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met een USB modem onder Linux, maar Linux heeft voor een server veruit de voorkeur!
Als dat usb modem onder linux ook als ppp0 wordt herkend kan je dit scriptje gebruiken als je ADSL4LINUX hebt geinstalleerd of zelf een ppp0 hebt aangemaakt. eth0 = intern netwerk en eth1=extern. ppp0 is de PPTP verbinding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh
#

adsl start
echo adsl started!
echo '1' > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -F
iptables -F -t nat
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -t nat -P INPUT ACCEPT
iptables -t nat -P FORWARD ACCEPT
iptables -t nat -P OUTPUT ACCEPT
iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE
echo Internet delen gestart!

sla dit op als een .sh file en voeg die toe aan je rc.local en voila adsl delen is klaar :). Werkt prima op alcatel modems.....USB geen idee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja michien is dat wel zo maar ik vind het allemaal een beetje moeilijk enzo dat linux dus het liefst iwl ik windows maarja dat kan niet ik zal we wat proberen

en dat soort dingen als hierboven dat snap ik dus al niet en daarom hou ik het liever bij windhoos.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 21:31:
ja michien is dat wel zo maar ik vind het allemaal een beetje moeilijk enzo dat linux dus het liefst iwl ik windows maarja dat kan niet ik zal we wat proberen
Het enige wat je moet doen is kijken hoe je die USB modem aansluit. Met ADSL4LINUX is de installatie een eitje. ff de gebruikersnaam en wachtwoord voor de inbelverbinding opgeven en dit stukje aan je /etc/rc.local geven...voila.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik moet het dus met een extern usb kaartje doen wordne die ook ondersteund of is dat net mogelijk

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:31:

en dat soort dingen als hierboven dat snap ik dus al niet en daarom hou ik het liever bij windhoos.
Ik ben ook eerst met een simpel Win2k servertje begonnen. Met FreeBSD haal ik echter zo veel meer performance (P2 450 + 128 Mb ram) uit dezelfde machine...

En dingen als firewalls/NAT enzo is standaard meegelevert.
Het is inderdaad geen flitsende user interface, maar als ik een keer per maand dit soort dingen wijzig is het veel. Net als met Windows: een goede configuratie zet je in je meterkast en kom je niet (veel) meer aan.

FreeBSD heeft een prima USB ondersteuning.
Check voor de zekerheid of er een HOWTO bestaat voor je modem (mag ook Linux zijn). Dit is absoluut je eerste stap als je een niet-windows platform kiest waar je (nog) niet veel ervaring mee hebt. Ga het wiel niet zelf uitvinden.

Je kunt jezelf ook afvragen: wil ik binnen tien seconden resultaat (met windows, want dat ken je al) of wil ik binnen tien minuten resultaat en daarnaast eens stoeien met BSD/Linux, omdat iedereen daar over praat. (Dit was voor mij namelijk ook een belangrijke reden).

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
hmm dan denk ik dat ik linux eens ga proberen. maar moet ik dan alleen freebsd erop zetten of of kan ik heel linux erop te zetten (lijkt me wel handig zodat ik hem savonds eens iets kan laten downen.

en is er ook een proggie voor om hem via windows op afsand te besturen (lijkt me niet eigenlijk)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:22:
hmm dan denk ik dat ik linux eens ga proberen. maar moet ik dan alleen freebsd erop zetten of of kan ik heel linux erop te zetten (lijkt me wel handig zodat ik hem savonds eens iets kan laten downen.

en is er ook een proggie voor om hem via windows op afsand te besturen (lijkt me niet eigenlijk)
Putty !

• ephymerous
bramfm schreef op 05 January 2003 @ 21:26:
[...]

Ik wil wel een rekensommetje voor je maken om te laten zien dat investeren in een router niet verkeerd is:

Voeding PC 250Watt, bij belasting van minder dan 50% zeg zo'n 100Watt, dan is het verbruik 2,4kWh per dag a 7,62 (prijzen Nuon) cent per kWh. Dus 2,4 * 7,62 * 365 = 67Euro. Als je het helemaal goed wil doen moet je het verbruik van de router hier weer van aftrekken. Het verbruik van een router is ongeveer 1/8 hiervan, dus ongeveer 8,50 Euro. Dus de besparing is 58,50 Euro. Conclusie, binnen ander half jaar heb je je router eruit.
Mja, je vergeet 1 ding... Router moet ik betalen, en de TS ook, de stroom betalen m'n ouders, die nx geven om HOE Adsl wordt aangesloten, en met zon rekensommetje ook niet te overtuigen zijn.... dus vandaar :)

XXXVI

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:22:

heel linux? mischien wel handig om te weten freebsd is geen linux.... :z

linux=redhat/suse linux/slackware etc,etc en dus geen freebsd.. das wat anders

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Je bent nu zeker al genoeg op weg geholpen en je begint nu vragen te stellen die je zelf ook wel kan vinden bv in de NOS FAQ:
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 27/12
Lees die even door
en dan kan je dit ook es lezen om een distro te kiezen:
[rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.