Ik heb een IBM 40GB gxp60 HD. Nou is deze alweer voor de 2e keer verrot en moet ik hem weer opsturen. Op deze schij staan ook mn documenten enzo en ik had gelukkig nog een back-up, maar nu wil ik dus een betrouwbare schijf waar mn documenten enz opkunnen.
Ik heb zoal eens rondgekeken en ben ik op de volgende HD's uitegekomen:
Maxtor DiamondMax Plus D740X 60Gb 7200rpm U-ATA133
Maxtor DiamondMax 60 Plus 60.0Gb, 7200rpm U-ATA100
Maxtor DiamondMax Plus 9, 60Gb, 7200rpm U-ATA133
Maar ik wil dus een schijf die wel snel is, maar niet veel geluid maakt (kvond die IBM lekker stil, maar niet betrouwbaar). Is er ook een groot performance verschil tussen Ata100 en ata 133?
Wat zijn nu de grootste verschillen tussen de 3 bovengenoemde schijven?
(kheb met google enzo nog niet veel kunnen vinden, zal straks nog wel ff op THG kijken)
De schijf moet uiteindelijk op het volgende systeem komen te hangen:
Asus a7v33
AMD 1800+
256MB DDR
340W chieftec voeding
Ik weet dat bij de een een schijf het wel goed doet en bij de andere weer niet, zoals ik met die IBM heb. Maar hebben jullie ervaringen met 1 van deze schijfjes?
Ik heb zoal eens rondgekeken en ben ik op de volgende HD's uitegekomen:
Maxtor DiamondMax Plus D740X 60Gb 7200rpm U-ATA133
Maxtor DiamondMax 60 Plus 60.0Gb, 7200rpm U-ATA100
Maxtor DiamondMax Plus 9, 60Gb, 7200rpm U-ATA133
Maar ik wil dus een schijf die wel snel is, maar niet veel geluid maakt (kvond die IBM lekker stil, maar niet betrouwbaar). Is er ook een groot performance verschil tussen Ata100 en ata 133?
Wat zijn nu de grootste verschillen tussen de 3 bovengenoemde schijven?
(kheb met google enzo nog niet veel kunnen vinden, zal straks nog wel ff op THG kijken)
De schijf moet uiteindelijk op het volgende systeem komen te hangen:
Asus a7v33
AMD 1800+
256MB DDR
340W chieftec voeding
Ik weet dat bij de een een schijf het wel goed doet en bij de andere weer niet, zoals ik met die IBM heb. Maar hebben jullie ervaringen met 1 van deze schijfjes?