Bestanden van vorige WINXP install terug halen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
Ik heb een best wel groot probleem. Ik ben laatst geinfecteerd door 1 of ander vaag virus norton 2k3 prof heeft hem nhiet te pakken kunnen krijgen :( Toen ik de PC opstarten was Norton in 1x verdwenen :?

Ik ben duz ook bestanden kwijt die ik niet gebackup hebt. Deze zou ik ontzettend graag terug willen, anders heb ik 1 week lang een sagareinige moeder :r Bestaat er een programma of tooltje waar je nog (delen) van bestanden kunt terug halen ?

Specs:
WINXP PRof
2x een NTFS partitie

[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 05-01-2003 14:14 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=file recovery tool NTFS]

Ik meen me te herinneren dat er toch flink wat tools zijn te vinden hiervoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Appie Heijn
Oh ja voor de duidelijkheidd ik heb de partitie verwijdert waar win op stond, de D partitie heb ik gehouden op de nieuwe C heb ik weer WINXP gezet, kan ik het dan nog terughalen?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Op welke partitie stonden de files?

/edit: als ze op D stonden (wat ik zelf ook doe) lijken ze me wel terug te halen, op C lijkt het me iets moeilijker... maar misschien lul ik ook maar uit mijn nek ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Rafe op 05-01-2003 14:27 ]

• Appie Heijn
De vermiste files stonden @ C mijn eigen files stonden g elukkig @ D

Verwijderd

mischien helpt dit programma nog: http://www.recover4all.com/

Verwijderd

Appie Heijn schreef op 05 January 2003 @ 14:21:
Oh ja voor de duidelijkheidd ik heb de partitie verwijdert waar win op stond, de D partitie heb ik gehouden op de nieuwe C heb ik weer WINXP gezet, kan ik het dan nog terughalen?
Partitie verwijdert( Fdisk) daarna Format EN overschreven door een nieuwe XP installatie???
Onmogelijk die data nog terug te krijgen.

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 14:38:
[...]

Partitie verwijdert( Fdisk) daarna Format EN overschreven door een nieuwe XP installatie???
Onmogelijk die data nog terug te krijgen.
Zo heb ik het gedaan ja :?

• Appie Heijn
Daz voor als je de bestande onder huidige windows installatie hebt verwijderd :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

op de nieuwe C heb ik weer WINXP gezet
Heeele grote kans dat je dan (een deel van) de data kwijt bent. Als je data wilt terug halen wil je er NOOIT iets anders op schrijven.

Je kan de software gebruiken die in de SA en in de OM FAQ staat: Hoe krijg ik verloren gaande data terug?
Tipje: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met R-Studio, GetDataBack, Easy Recovery en Lost & Found. Verder zijn PartitionMagic en MBRWork erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd.
En natuurlijk de programma's die je tegenkomt bij de google link van BackSlash32 en hier op GoT zoeken op 'undelete', 'unformat' of 'file recovery'.

Maar je hebt echt een hele lage kans van slagen, gezien wat je allemaal met de schijf hebt uitgespookt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.