Goh weer ff een foto zonder huiskamer of biesiesMaKK0 schreef op 06 januari 2003 @ 22:19:
Geschoten op het Kwartel strand ofzo, weet niet precies hoe het daar heet...
Graag commentaar please
[afbeelding]
leuke foto!
Verwijderd
Goh weer ff een foto zonder huiskamer of biesiesMaKK0 schreef op 06 januari 2003 @ 22:19:
Graag commentaar please
[afbeelding]
Verwijderd
goed scherpMaKK0 schreef op 06 januari 2003 @ 22:19:
Graag commentaar please
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door donderdraak op 06-01-2003 23:33 ]
Verwijderd
Horizons niet in het midden? Ger Dekkers Bekijk zijn fotoboek "Land, zee, lucht" (oidVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:25:
[...]
Ok tips, een landschapsfoto is een stuk mooier als je de horizon niet in het midden neemt. De bovenkant van de lucht is niet bepaald bijzonder, dus de foto was leuker geweest als je meer gras had gefotografeerd en minder lucht. Mooie foto though
Verwijderd
"too much poetsing will kill ya" -Freddie Murcury (ofzow whehe)Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:26:
[afbeelding]
Beetje bewerkt weer ( kan het niet laten)
Toch redelijke foto toch, met een brakke Powershot A40
Verwijderd
scherptediepte krijg je toch niet met een A40Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:50:
[...]
"too much poetsing will kill ya" -Freddie Murcury (ofzow whehe)
Zonde .. scherptediepte is niet meer te zien ..
[ Voor 30% gewijzigd door MaKK0 op 06-01-2003 23:12 ]
Ik weet dat het zwaar offtopic is. Maar zou je me wat meer willen vertellen over die vakantie, volgens mij heb ik exact dezelfde rondreis gedaan!!!!xoror schreef op 06 januari 2003 @ 18:59:
paar fotos , geschoten mijn mijn crappy powershot g1
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
McLaren \o/
Verwijderd
kun je hem niet in Aperture mode zetten en dan je metering op spot?Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 22:55:
[...]
scherptediepte krijg je toch niet met een A40allemaal 1 bepaalde scherpte, of je moet in macro mode gaan werken
Robber schreef op 06 januari 2003 @ 22:56:
Ik weet dat het zwaar offtopic is. Maar zou je me wat meer willen vertellen over die vakantie, volgens mij heb ik exact dezelfde rondreis gedaan!!!!
Doe het anders via mail ofzoow
Verwijderd
Very interesting info voor de Casio QV-3000 user!Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 20:09:
[...]
Volgens mij kunnen erg veel nieuwe cams dat wel.. die van mij wel iig (canon powershot s40) alleen dan kan ie het weer niet als ik zwartwit plaatjes schiet... toch raar en vervelend...
1
2
3
4
5
| Hidden | option Button sequence TIFF : shooting mode SET + FLASH Full manual exposure : SET + RIGHT in Shutter Priority mode Longer than 2 sec exposures : SET + DOWN in Shutter Priority mode (up to 60 seconds or BULB) |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:24 ]
Elke goeie cam lijkt mij? De mijne iig wel (Nikon 4300).Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 19:59:
waar ik wel van baal is dat ik OF sluitertijd OF diafragma in kan stellen .. niet beide .. volgens mij kan de nieuwe versie van mijn cam dat al wel ..
Welke digicams kunnen dat nog meer wel?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Das idd heel erg handig, waar had je dat gevonden? ben aan het zoeken geweest voor mijn Olympus c-300 zoom, maar ken er niks voor vindenVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:17:
[...]
code:
1 2 3 4 5 Hidden | option Button sequence TIFF : shooting mode SET + FLASH Full manual exposure : SET + RIGHT in Shutter Priority mode Longer than 2 sec exposures : SET + DOWN in Shutter Priority mode (up to 60 seconds or BULB)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:29 ]
Verwijderd
naja standaard niet blijkbaar bij mij .. met rare toetsencombo's die niet te vinden zijn in de manual wel .. als ik TIFF kies komt er ook echt met vage grote letters niet mooi uitgelijnd TIFF in mijn display ..Exirion schreef op 06 January 2003 @ 23:21:
[...]
Elke goeie cam lijkt mij? De mijne iig wel (Nikon 4300).
Verwijderd
Nu moet je niet twee dingen door elkaar gaan halenVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 22:47:
[...]
Horizons niet in het midden? Ger Dekkers Bekijk zijn fotoboek "Land, zee, lucht" (oid) eens .. daar staan nog mooiere in .. ik wil 1 uit dat boek als poster .. en als ik hem niet kan kopen heb ik hem al op mijn HDD ready for illegal printing
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 23:32 ]
Verwijderd
very fucking toevallig dat ik het vond .. zegmaar net als je ineens weer papiergeld in de lade terugvind .. extra blijheid ..Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 23:28:
[...]
Das idd heel erg handig, waar had je dat gevonden? ben aan het zoeken geweest voor mijn Olympus c-300 zoom, maar ken er niks voor vinden......
Verwijderd
Whehe I know .. maar ik vond het een leuk bruggetje om mijn waardering voor het werk van Ger Dekkers onder de aandacht te brengen .. was benieuwd wat anderen van zijn stijl vinden .. het gaat dan niet meer om de losse foto's zelf maar de hele compositie/beweging die hij overbrengt met steeds een andere invulling van hetzelfde principe:Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 23:32:
[...]
Nu moet je niet twee dingen door elkaar gaan halen. Ik had het over de algemeen heersende mening en die is dat een foto sterker overkomt als het onderwerp zich bevindt op één derde van het beeld (en dus ook de horizon). En in de praktijk zul je zien dat je foto's opeens een stuk interessanter zijn.
Als iemand daarin tegen express de horizon in het midden neemt om er iets mee uit te drukken, en dus niet vanuit een technische fout, dan is het uiteraard wel geoorloofd. Maar ik neem niet aan dat de Makk0 dat in gedachte had
Verwijderd
ach helaas balen, heb gelukkig nog een statief gevonden in de tuinkamer(is van de oude videocamera van me pa) en me camera past er op. dus nu kan ik ook plaatjes maken zonder flits, zodner dat ze helemaal uitvegen. (ik heb denk nie zo vaste handVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:35:
[...]
very fucking toevallig dat ik het vond .. zegmaar net als je ineens weer papiergeld in de lade terugvind .. extra blijheid ..
..
[ Voor 44% gewijzigd door Vampier op 07-01-2003 15:27 . Reden: er waren vragen ;) ]
Verwijderd
Heb je er zelf nog enig commentaar bij vampier ofnie?
Verwijderd
Heel, HEEL grappig effect die eerste .. lekker streeploze vlekkies .. is dat op vakantie ergens? Denk t huh .. je had er ook nog 1 kunnen maken met de focus op de druppels dichterbij ..
ok ok ok, het was dus z'n 15 daagse rondreis noord thailand (afgelopen dec).ZaWoot schreef op 06 januari 2003 @ 23:10:
[...]
offtopic:
* knikt nieuwsgierig en vraagt zich af waar die vakantie was ?
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:32 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 01:02 ]
die westland foto's zijn mooi.Hangloozz schreef op 07 januari 2003 @ 00:57:
Ook maar eens een showoff wat die brakke Sony P1 kan...
(* Hangloozz spaart zich ongans voor de s602)
allereerst; er liep nog een GoT'er rond met een eenden-fetish, bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koepel van de San Fransiscaner Duomo in Assisi, Italië:
[afbeelding]
Hier in het Westland wil het 's 'nachts nog wel eens niet helemaal donker worden dankzij een aantal megawatt aan assimilatiebelichting, pure lichtvervuiling.
[afbeelding]
Misschien dat er ook nog liefhebbers zijn van lekkere kippetjes:
[afbeelding]
Disclaimer: indien té modem-onvriendelijk maak ik er desgewenst URL's van...
Morgen meer beeldmateriaal
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Verwijderd
Het zit leuk in elkaar! Ik vind het wel geinig, misschien een beetje voorspelbaar op een gegeven momentVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:43:
[...]
Whehe I know .. maar ik vond het een leuk bruggetje om mijn waardering voor het werk van Ger Dekkers onder de aandacht te brengen .. was benieuwd wat anderen van zijn stijl vinden .. het gaat dan niet meer om de losse foto's zelf maar de hele compositie/beweging die hij overbrengt met steeds een andere invulling van hetzelfde principe:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
..
Verwijderd
Ik zie dat de foto's in Thailand zijn genomen: heb je ook een website ofzo met meer foto's? Vind ik wel leuk om te zien vanwege het feit dat ik er zelf ook geweest benxoror schreef op 06 January 2003 @ 18:59:
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
preciesHangloozz schreef op 07 januari 2003 @ 12:54:
Misschien moest er maar 'ns een topic komen voor gedigitaliseerde analoge fotografie
Heb ook nog wel de nodige plaatjes op celluloid waar ik trots op ben
[ Voor 86% gewijzigd door B-Vage op 07-01-2003 18:46 . Reden: Correctie ]
Neen, inderdaad... dat was niet mijn bedoelingVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:32:
[...]
Nu moet je niet twee dingen door elkaar gaan halen. Ik had het over de algemeen heersende mening en die is dat een foto sterker overkomt als het onderwerp zich bevindt op één derde van het beeld (en dus ook de horizon). En in de praktijk zul je zien dat je foto's opeens een stuk interessanter zijn.
Als iemand daarin tegen express de horizon in het midden neemt om er iets mee uit te drukken, en dus niet vanuit een technische fout, dan is het uiteraard wel geoorloofd. Maar ik neem niet aan dat de Makk0 dat in gedachte had
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:35 . Reden: [img2] tags werken niet hier :+ ]
Verwijderd
Verwijderd
wil ik wel graag weten wat je met aperture mode bedoeldVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:06:
[...]
kun je hem niet in Aperture mode zetten en dan je metering op spot?
Verwijderd
Toch wel scherpe foto's hoor!xoror schreef op 06 January 2003 @ 18:59:
[knip url's]
Robber schreef op 06 januari 2003 @ 22:56:
[...]
Ik weet dat het zwaar offtopic is. Maar zou je me wat meer willen vertellen over die vakantie, volgens mij heb ik exact dezelfde rondreis gedaan!!!!
Doe het anders via mail ofzoow
[ Voor 8% gewijzigd door blakez op 07-01-2003 21:33 ]
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
MoiVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 20:26:
zijn er hier mensen die een photosig account hebben?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 17:54 ]
[ Voor 4% gewijzigd door vanDaal op 07-01-2003 21:16 ]
Verwijderd
Moooi werk vanDaal!vanDaal schreef op 07 januari 2003 @ 21:23:
Okee, even een nieuwe lading van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
raamwerk is kewl .. ik vindd de rest een beetje filter-achtig .. roze gloed is leuk op een foto maar elke volgende maakt het voor de vorige(n) en de nieuwe minder bijzondervanDaal schreef op 07 januari 2003 @ 21:23:
Okee, even een nieuwe lading van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Mwah is geen noep-vraag imo .. maar het is dus de Diafragma-instel-mode .. maar die zit op je cam als A-mode .. de A van ..Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:03:
[...]
wil ik wel graag weten wat je met aperture mode bedoeld(beetje n00b vraag, maar ik weet het echt niet
)
Verwijderd
euhw .. looks kindaMontana schreef op 07 januari 2003 @ 22:10:
Het moet er toch een keer van komen dus mijn eerste bijdrage
[[url= url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Brain.jpg ]afbeelding[/url]]
Verwijderd
dees van die serie is mooistVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 16:26:
[*selecteer* .. *del druk*]
Hier staat de rest (wel in 500 breed)
Foto's zijn gemaakt met de Ixus V en ben zelf wel tevreden over de kwaliteit, wat vinden jullie?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
anders ga je ff vlak bij het bedrijf staan waar ik werk... (Coolhaven)
Hmmm... ik heb geen filters gebruikt verder, hooguit wat oppervlakkige aanpassingen. Die roze gloed zal waarschijnlijk komen door de zonsondergang van vandaag, die was weer winters mooiVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 22:05:
raamwerk is kewl .. ik vindd de rest een beetje filter-achtig .. roze gloed is leuk op een foto maar elke volgende maakt het voor de vorige(n) en de nieuwe minder bijzonder
Grappig, ik werk daar ook in de buurt (oude van Nelle-pand). Maar ik ben wel flink omgefietst, aangezien ik in Crooswijk woonHangloozz schreef op 08 januari 2003 @ 00:01:
anders ga je ff vlak bij het bedrijf staan waar ik werk... (Coolhaven)
Je zat er heel dichtbij
Digitale zoom staat eigenlijk uit. Op welke afbeelding(en) doel je trouwens? Waarschijnlijk komt het doordat het al donker begon te worden. Dan is focussen op een flinke afstand redelijk moeilijk.Op zich mooie platen wel jammer van de digitale zoom; toch wat onscherpte.
Ja, in Delfshaven heb ik wel goed om me heen gekeken steeds. Maar inderdaad, het is wel een risico. Gelukkig zullen ze mij niet zo heel snel te grazen nemen, maar een zeker gevaar schuilt er helaas welheb je je camera trouwens nog; in die buurt weet je het maar nooit
Van Nelle..hmm, die té dure locatie...wel mooi industrieel erfgoed.vanDaal schreef op 08 januari 2003 @ 01:40:
Grappig, ik werk daar ook in de buurt (oude van Nelle-pand). Maar ik ben wel flink omgefietst, aangezien ik in Crooswijk woon
de op 1 na laatste drie vertonen in de verte wat onscherpte maar dat zal idd wel met verminderde scherpstel werking te maken hebben dan.Digitale zoom staat eigenlijk uit. Op welke afbeelding(en) doel je trouwens? Waarschijnlijk komt het doordat het al donker begon te worden. Dan is focussen op een flinke afstand redelijk moeilijk.
true, elke dag weer spannend of m'n autoruitje nog heel isJa, in Delfshaven heb ik wel goed om me heen gekeken steeds. Maar inderdaad, het is wel een risico. Gelukkig zullen ze mij niet zo heel snel te grazen nemen, maar een zeker gevaar schuilt er helaas wel
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:28 ]
[ Voor 60% gewijzigd door donderdraak op 08-01-2003 13:23 ]
leuke foto als hij kleiner en scherp wasVerwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:36:
macro-opname met m'n Minolta Dimage 5
"ochtendgras"
[afbeelding]
damn hoe werkt dat resizen met href ook alweer hier
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:32 ]
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Verwijderd
Ja ze zijn inderdaad 640x480 maar tussen 200k en 450k is nou niet echt klein te noemenVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 18:14:
Hier paar foto's van mijn vakantie in Zuid Afrika....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Panorama van tafelberg bij nacht,.....
gemaakt met een Canon PS S30
nog geen tijd gehad om wat te shoppen, maar vind dat ze er origineel al erg mooi uitzien. Alles op manual genomen.
[ Voor 3% gewijzigd door TheBrain op 08-01-2003 14:23 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 14:23 . Reden: tikfout ]
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
[ Voor 9% gewijzigd door vanDaal op 08-01-2003 16:13 ]
is een must voor zowel digitaal als analoog
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
http://www.ephotozine.com...ewtechnique.cfm/recid/210Tribal_T schreef op 08 January 2003 @ 17:13:
Wat is een polarizer
Polarising filters work by suppressing surface reflections from non-metallic objects, by blocking the rays. The amount of suppression depends on the angle of the reflected light, the rotation of the filter and the amount of polarisation. You also see an increase in colour saturation as the glare caused by the surface reflections often lightens the subject.
Verwijderd
heheHangloozz schreef op 07 januari 2003 @ 00:57:
Ook maar eens een showoff wat die brakke Sony P1 kan...
(* Hangloozz spaart zich ongans voor de s602)
allereerst; er liep nog een GoT'er rond met een eenden-fetish, bij deze:
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:35 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:36 ]
juist niet want wordt de omgeving extreem donkerVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 17:33:
Leuk foto firecow, beetje jammer dat je de camera niet hebt ingesteld op de velle zon die je lens in schijnt?
Die omgeving komt me enigzins bekend voor ? :P:P:P
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:53 ]
Ja, die zijn er wel. Koop eerst deze lens adapter en daarna kun je er 52mm polarizers opschroeven. Prijs van een lineaire polarizer is ongeveer 30 euro en van een circulaire ongeveer 60 euro. Beide zijn te gebruiken voor jouw camera.Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 17:44:
Is er ook een polarizer voor een A40 ? En weet iemand de prijs daar van ?
Verwijderd
nice..Montana schreef op 08 januari 2003 @ 19:45:
[[url= url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Zwaan.jpg ]afbeelding[/url]]
Deze middag op de dijk bij Oene
Verwijderd
foutje is al hersteldFirecow schreef op 08 januari 2003 @ 19:57:
waarom dat super grote zwarte vlak ?
beetje nutteloos imho
[ Voor 4% gewijzigd door Jox444 op 08-01-2003 21:10 ]
Het is FRIET!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq