Toon posts:

[OC] proc overclock AJUGA?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kort vraagje? Ik heb net een 1800+ gekocht en daar staat ajuga op is het dan een palomino of een Tbred?

Verwijderd

Thoroughbred, je kan het ook zien aan de bredere core en dat de code niet op de core staat maar op de sticker...

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Wat staat er precies op de core/stickertje?

Typ alles eens over, ik ken deze code nog niet :) en ben benieuwd welke week het is :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Strider op 04-01-2003 17:03 ]

BlaBlaBla

Verwijderd

Zeker dat het een J is en geen I ? Waar heb je die proc gekocht ?

• Strider
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:05:
Zeker dat het een J is en geen I ? Waar heb je die proc gekocht ?
J komt na de I dus dan is het een nieuwere >:) Tbred B hoop ik :Y)

BlaBlaBla

Verwijderd

Het is een TBred A....

• Strider
Zeker?

BlaBlaBla

Verwijderd

Jah, de laatste letter van de code is toch een A? Anders was dat een B geweest...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:13:
Jah, de laatste letter van de code is toch een A? Anders was dat een B geweest...
Dit klopt. Maar AJUGA? Die wil ik ook dan! Dat moet een week 50 zijn ofzo! Ik heb een week 49 AIUGA T-Bred A dus T-Bred A week 50 ofzo?? Wel kewl als het een T-Bredje is!

Maar zit er een stickertje op? Of staat het op de core? Anders heb je gewoon een Palomino!

Verwijderd

Het is zeker een T-Bred, of een Barton maar dat lijkt me sterk. Maar AJUGA is geen Palimino code dus is het een Thoroughbred, ik weet niet wat voor codes er op de Barton's gaan staan.

Helaas is de topicstarter er niet want het zou wel interessant zijn om de hele code te weten zodat we alle specs hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Yo daar bent ikke...
Helaas is die processor niet meer bij me want hij was voor een vriend van me :( Ik werk bij Alternate in Ridderkerk dus die processor was net uit de schappen dus er is een grote kans dat het gewoon een week 50 Tbred is.

(Ik kan helaas dus nie meer die code helemaal checke)

edit: Het was btw wel een rechthoekige core, dus in mijn ogen zegt dat; Thoroughbred

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:42 ]

Verwijderd

uhm.........dus kunnen we alternate mailen voor een tbredje 1800 week 50? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Tja....Ik denk nie dat ze (incl. ik) voor je naar de code op de core gaan kijke :D maar aangezien het verloop van processoren nogal groot is kan je ervan uitgaan dat je bij Alternate een processor krijgt die er nog geen week ligt....

offtopic: Schadevergoedingen naar aanleiding van deze mail worden gelijk de prullebak in gedeponeerd :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:49:
Tja....Ik denk nie dat ze (incl. ik) voor je naar de code op de core gaan kijke :D maar aangezien het verloop van processoren nogal groot is kan je ervan uitgaan dat je bij Alternate een processor krijgt die er nog geen week ligt....

offtopic: Schadevergoedingen naar aanleiding van deze mail worden gelijk de prullebak in gedeponeerd :D
Bij Alternate ligt ie er geen week nee, maar alternate moet zijn proc's ook ergens vandaan halen....

In bijna geen een winkel ligt een proc er langer als 2 weken, toch zijn alle nu verkochte proc uit week 45,46 en 47... de rest is heel zeldzaam omdat ze bij de leverancier van de benelux best een tijdje hebben gelegen omdat ze eerst voorraad bouwen voordat ze gaan leveren aan winkels...

Maar topicstarter, post ajb ff de hele code...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:27 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan een proggie als Sandra2002 deze code uitlezen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ADUAX, waar hoort die code bij? is een 2200+, maar is dat altijd een Tbred?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 22:38:
ADUAX, waar hoort die code bij? is een 2200+, maar is dat altijd een Tbred?
Heb ff gegoogled voor deze stepping. Maar liefst 1 (bruikbaar 8)7 ) resultaat.
Een quote van de finse site:

"3545 Amd Athlon XP 2400+ bulk 0.13u 266MHz prosessori Socket-A kantaan (Thoroughbred). 2.0GHz nopeudella, AXDA2400DKV3C / ADUAX"

Het is dus een Thoroughbred dat is zeker. Volgende conclusie: er is ook een 2400+ versie (duh... ;) ). Maar veel wijzer wordt ik er ook niet van...

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Tweeke schreef op 04 januari 2003 @ 23:05:
[...]

Heb ff gegoogled voor deze stepping. Maar liefst 1 (bruikbaar 8)7 ) resultaat.
Een quote van de finse site:

"3545 Amd Athlon XP 2400+ bulk 0.13u 266MHz prosessori Socket-A kantaan (Thoroughbred). 2.0GHz nopeudella, AXDA2400DKV3C / ADUAX"

Het is dus een Thoroughbred dat is zeker. Volgende conclusie: er is ook een 2400+ versie (duh... ;) ). Maar veel wijzer wordt ik er ook niet van...
Volgens mij is dat een Palomino hoor, mijn oude Palomino had een code AXIA, deze dus AXDA of ADUAX, lijkt me sterk dat het een thoroughbred is, dat is dan wel een hele vreemde code....

Maar post nou eens een keer de hele codes, daar hebben we veeeeeeeeeeeel meer aan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thorry als je nou ff normaal leest dan had je al lang gezien dat die processor bij een vriend van me is.....
Maar nu jullie toch allemala zo driftig aan het posten zijn hier in deze thread, dan kunnen jullie vast wel even deze vraag beantwoorde :) Ik ga dinsdag een 2200+ halen (bij Alternate) en aangezien ik daar werk kan ik dus uitkiezen welke ik koop :D
Welke nummertjes moet ik op letten om een zo overclockbare proc ertussenuit te pikken? is het gewoon zo dat degene die het hoogste weeknummer heeft de beste is? Zo ja waar staat dat nummer? Of iets anders? :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

hele codes hebben? ik heb nu ff geen zin om mn XP2000 eraf te halen, doe ik later wel.
heb hier nog wel een duron 950 liggen, die zwaar oc-ed moet gaan worden. tot hoever gaat ie denken jullie?
code:
1
2
3
D950AUT18
ANDA 0133DPCW
Z9707520529

veel plezier dr mee :P

Gregor van Egdom Krekr

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
Als we dan toch bezig zijn....

code:
1
2
3
AX2000DMT3C
AGOIA 0205WPAW
Y7855130463

Een AGOIA-Y dus. De search leerde me dat die over het algemeen wel goed oc'baar zijn. Aangezien mijn moederboard niks qua overclocken ondersteunt (Tyan S2466n-4M) kan'ie alleen met cpuFSB omhoog gekrikt worden, op standaart voltage. Max wat ik haal is echter maar 2000+ @ 2200+ (dus 1667 @ 1800MHz), op 40 graadjes (watergekoeld). Vrij bagger dus, maar waar zou dat aan liggen? Voltage probleem (staat wel standaart op 1.85V... rare jongens, daar bij Tyan ;)), zou m'n geheugen het niet trekken, (PC2100 noname, helaas geen andere testreepjes) of is de AGIOA-Y toch niet zo goed oc'baar? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 01:44:
Thorry als je nou ff normaal leest dan had je al lang gezien dat die processor bij een vriend van me is.....
Maar nu jullie toch allemala zo driftig aan het posten zijn hier in deze thread, dan kunnen jullie vast wel even deze vraag beantwoorde :) Ik ga dinsdag een 2200+ halen (bij Alternate) en aangezien ik daar werk kan ik dus uitkiezen welke ik koop :D
Welke nummertjes moet ik op letten om een zo overclockbare proc ertussenuit te pikken? is het gewoon zo dat degene die het hoogste weeknummer heeft de beste is? Zo ja waar staat dat nummer? Of iets anders? :P
Je hebt die code toen toch opgeschreven, en ik had al gezegt dat je de hele code moest posten, en dan post je weer alleen de core code... Ik zei het gewoon voor in de toekomst als je iets wilt weten post dan de gehele code

Maar je kan met google ook heel wat vinden natuurlijk maar het gaat idd om het weeknummer ook gaat het om de laaste letter van de core code, is dat een B dan heb je een Thoroughbred B en die zijn beter te overclocken voor de rest is het zo hoe hoger het weeknummer hoe beter over te clocken...

Week code staat in de onderste regel aan de linkerkant, staan eerst wat letters met specs, daarna staat er 0241 ofzo, dan heb je er een uit week 41, staat daar dus 0250 dan zit je goed. Staat er 03 (wat onmogelijk is denk ik, zo hoog is de doorvoer niet) dan zit je helemaal goed.

Maar denk eraan he? Post de hele code hier dat we alle specs hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ikke begrijp nu

Ik zal dinsdagavond gelijk die code posten van men 2200+. Ik ga eens even een mooie uitkiezen :)

edit: de HELE code :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:48 ]

Verwijderd

Luitjes...halen jullie niet het typenummer en de stepping door elkaar?

AXDA staat zowat op alle procs namelijk. Want das het typenummer |:( Op mijn 1800+ Tbred staat ook AXDA, maar ook AIUGA ;) Wel goed kijken dus. AXDA is iig geen stepping (is ook maar 4 letters btw).

Edit:

Ow ennuh, week 51 is pas Tbred B. Week 50 kan ook als je mazzel heb, maar dat zou dus ook nog een A kunnen zijn. Week 51 is B, gegarandeerd. Vanaf 11 dec. maken ze alleen nog maar B's (11 dec is week 50).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 22:06 ]

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Binnenkort een nieuw systeempje met 1800+ in mekaar draaien...
Iemand enig idee hoeveel weken wachten voordat ik d'r die Thoroughbred-B op kan gooien ??

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Ik begrijp het ff niet met alternate, in dit topic staat dat ze daar 1800+ tb verkopen, maar op de site staat maar een 1800+ en daar staat ook duidelijk "palomino" onder. Dus of ze verkopen ze nog niet, of die site moet ff bijgewerkt worden.

Verwijderd

Laten we hier verder gaan. [rml][ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking! (Deel 2)[/rml] Dan blijft het centraal. Dat topic zal ik renamen trouwens..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.