Ik vroeg mij af of iemand een Colocatie weet in de stad Groningen... Voor zover ik na heb kunnen gaan is er op dit moment nog niets van dien aard, en ik denk toch dat een aantal noordelijke tweakers wel intresse zouden kunnen hebben in een dergelijke faciliteit... Dus indien er inderdaad niets van dien aard hier blijkt te zijn, zou ik wel eens willen weten hoeveel intresse erin is, omdat ik wel een bedrijf te pakken heb gekregen wat met een minumum van 2 racks eea aan mogelijkehden kan biedne...
Zoek naar hosting providers die colocatie doen in de housing faciliteit van de GN-IX: http://www.gn-ix.net/ .
Dat is inderdaad waarnaar ik een paar weken terug heb gezocht, en de enige die ik kon vinden meld dat ze een 100% 24/7 facility hebben tbv grote bedrijven met volledige uptime garantie...
www.ng-hosting.nl
Het nadeel van dit bedrijf vind ik dat je vanaf een 1/4 rack kan huren.
En je krijgt bij die 1/4 rack een 64 Kbit verbinding.
En inderdaad kippenijzer, ik heb er ook intersse in.
Ik heb de prijslijsten nog wel ergens van dat bedrijf. Ik ga ze vanmiddag opzoeken, als ik lijsten kan vinden post ik het hier wel even.
Het nadeel van dit bedrijf vind ik dat je vanaf een 1/4 rack kan huren.
En je krijgt bij die 1/4 rack een 64 Kbit verbinding.
En inderdaad kippenijzer, ik heb er ook intersse in.
Ik heb de prijslijsten nog wel ergens van dat bedrijf. Ik ga ze vanmiddag opzoeken, als ik lijsten kan vinden post ik het hier wel even.
[subtiel]Gezien er in het noorden maar weinig colocaties zijn welke voor particulieren betaalbaar zijn, ben is smane met wat kennisen aan het kijken of we met z'n allen "groot" af kunnen nemen (Groot is in zo'n geval alsnog maar een of twee racks denk ik). Ik vroeg me af wat hiervoor ongeveer kosten zouden zijn (Dan denk ik aan installatiekosten, het gaat in mijn eigen geval om 90cm diepe racks ipv 80cm, en naturlijk de vraag of er vloerruimte te kopen is waar zelf een rack te plaatsen is, of dat er aanschaf/plaatsingskosten voor een door u geleverd rack bij komen en dan nog netwerkverbindingen (100Mbit voor 2 racks lijkt me in zo'n geval een minimum.))
[/subtiel]
Oeps, zie nu een zootje typvaudten...
[/subtiel]
Oeps, zie nu een zootje typvaudten...
[ Voor 6% gewijzigd door Kippenijzer op 06-01-2003 10:04 ]
Hé ik ben een tijdje geleden ook eens bezig geweest een colocatie te vinden in Groningen of omgeving (dat is namelijk wel makkelijk als je daar vlakbij woont
) resultaat was echter bijna gelijk of minder dan 0 dus veel succes.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Komt http://www.exception.nl/ in buurt van wat je zoekt?
You need vision
Verwijderd
Ik denk dat je goedkoper af bent in Amsterdam, als je dan gewoon de rijskosten incl. doet.
En ook qua connectivities.
Ik zie daar nog geen dingen over colo (zoeits moet toch wel redelijk vrij toegangkelijk zijn wat mij betreft, tapeje wisselen, servertje upgraden/repararen...) Maar er gaat een mailtje heen
[ Voor 5% gewijzigd door Kippenijzer op 06-01-2003 10:33 ]
Qua connectivities zit het inmiddels steeds beter, gezien er zowel bedrijven zijn die gewoon een huurlijn op de AMS-IX hebben, en met de GN-IX wordt het ook al een stuk beter... Verder gaat het dan wel om een particuliere opstelling, maar als er bijvoorbeeld een gameserver op draait en het 4 uur duurt voor een failure is opgelost zijn je gebruikers denk ik ook niet blij...Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:21:
Ik denk dat je goedkoper af bent in Amsterdam, als je dan gewoon de rijskosten incl. doet.
Pagina: 1