Weet iemand welke providers er Co-Locatie aanbieden op de Groningen Internet Exchange (Gn-iX)? En doet deze locatie onder voor Telecity?
Verwijderd
Volgens mij is deze ix nog helemaal niet (serieus) actief. Althans, het is nog geen 'officieel' ixp. Ik denk dus dat je weinig colocatie providers zal vinden die met hun zaken doet.
Ik kan je zowieso vertellen dat een colo in groningen onder zal doen van Telecity. Niet zozeer omdat je in Groningen in een weiland hangt
, maar ivm de connectivity
. Waarom niet Amsterdam? Is veel interessanter en goedkoper..
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:08:
Volgens mij is deze ix nog helemaal niet (serieus) actief. Althans, het is nog geen 'officieel' ixp. Ik denk dus dat je weinig colocatie providers zal vinden die met hun zaken doet.
Ik meende (maar ben niet 100% zeker) dat @home er al een paar lijnen heeft liggen oa.
D'r loopt een boel glasvezel richting Amsterdam hoor... Ook richting Engeland, Duitsland enzo vanaf Groningen. Was laatst iig op TV.jep schreef op 02 December 2002 @ 18:08:
Ik kan je zowieso vertellen dat een colo in groningen onder zal doen van Telecity. Niet zozeer omdat je in Groningen in een weiland hangt, maar ivm de connectivity
. Waarom niet Amsterdam? Is veel interessanter en goedkoper..
Ja, maar Amsterdam is wel iets ontwikkelder dacht ik zo, en alles ligt 'r. Ik zou 't weten
Qua verbinding doet het niet onder, en ik weet in iedergeval dat Internet Online daar zit (vanaf 1 dec. kunnen daar servers online)
Maar ik zoek er meer...
Maar ik zoek er meer...
edit:
En Groningen is een heeeeel stuk dichter bij dan A'dam, vandaar...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:29 ]
das idd wel een goed argument, als je 2 uur met de trein moet om je server te rebooten wor je nie vrolijkVerwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:28:
edit:
Bij groningen loopt door dat kanaal daar in de buurt ook zoeen transatlantische glasvezel binnen. Die komt als het goed is daar in de buurt sinds kort ook binnen.
Dus over connectivity hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Glasvezels of niet, je moet toch echt de nodige aansluitingen op de ip-netwerkjes hebben. Als dat kan is 't leuk, maar anders heb je er geen zak aan natuurlijk.[Airwolf] schreef op 02 December 2002 @ 20:15:
Bij groningen loopt door dat kanaal daar in de buurt ook zoeen transatlantische glasvezel binnen. Die komt als het goed is daar in de buurt sinds kort ook binnen.
En about Internet Online; wou je daar gaan zitten dan?
APC? Scheelt veel treinreisjes kan ik je vertellenm-m schreef op 02 december 2002 @ 18:44:
[...]
das idd wel een goed argument, als je 2 uur met de trein moet om je server te rebooten wor je nie vrolijk
GN-IX is nog niet echt bezig, hoewel er wel een aantal partijen zijn die belang erbij hebben, waaronder bijv. @home. Connectivity is een kwestie van tijd, dat komt wel goed.
Het grote voordeel is vooral dat hier in Groningen nog genoeg stroom is, dat in tegenstelling tot Amsterdam.
Het grote voordeel is vooral dat hier in Groningen nog genoeg stroom is, dat in tegenstelling tot Amsterdam.
Ik zou nooit op zo'n locatie gaan co-locaten...
De internet connecties zijn bijna nooit redundant, dus als er een lijn/telco provider affikt of dergelijks iets (gebeurt steeds vaker) of iets mis gaat dan zit je helemaal zonder Internet... Zit je op 'n professionele locatie zoals Telecity-1 & -2, Global Switch, Redbus en InterXion dan kan ik uit ervaring spreken dat je zeker redundant zit... En dan Global Switch is dan weer de beste met redundancy met stroom enzo, want alles vloog er bijna uit (of zou het niet lang volhouden) met die stroomstoring @ Amsterdam maar Global Switch kon nog wel even doorgaan.
De internet connecties zijn bijna nooit redundant, dus als er een lijn/telco provider affikt of dergelijks iets (gebeurt steeds vaker) of iets mis gaat dan zit je helemaal zonder Internet... Zit je op 'n professionele locatie zoals Telecity-1 & -2, Global Switch, Redbus en InterXion dan kan ik uit ervaring spreken dat je zeker redundant zit... En dan Global Switch is dan weer de beste met redundancy met stroom enzo, want alles vloog er bijna uit (of zou het niet lang volhouden) met die stroomstoring @ Amsterdam maar Global Switch kon nog wel even doorgaan.
Intentionally left blank.
Internet Online is opzich geen slechte provider, en als ik naar de prijzen kijk ook niet heel duur...Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 00:56:
Ik ben dus op zoek naar andere partijen als internet online.
jep: slechte ervaringen met IO?
Ik wil niet spammen maar evt. kan je contact met mij opnemen want ik bied ook hosting aan.
Zoiets?jep schreef op 02 December 2002 @ 20:19:
[...]
Glasvezels of niet, je moet toch echt de nodige aansluitingen op de ip-netwerkjes hebben. Als dat kan is 't leuk, maar anders heb je er geen zak aan natuurlijk.
The connectivity [met AMS-IX] consists of a redundant 1 Gb/s Ethernet facility between GN-IX and AMS-IX. Providers in Groningen can use the switches of GN-IX which are installed at Sara (Kruislaan).
In addition to this GN-IX has made a special arrangement with Open Peering. In this arrangement providers in Groningen can use the private services of Open Peering in Amsterdam at limited costs for peering arrangement with 70 providers at AMS-IX.
Sara, hoe zou je connectivity zijn geweest bij die stroomstoring?
AMS-IX zal best oké zijn, maar ga dan gelijk in Amsterdam zitten
Welke transits hebben daar popjes?
Dat je 't in verband met de afstand doet voor 'n enkel doosje kan ik me voorstellen, maar als je een nieuw netwerk op gaat bouwen zou ik er niet aan denken.
Over de connectivity maak ik me niet druk, maar nu nog providers die daar een volledig 19" rack kunnen leveren... iemand?
Amsterdam of groningen maakt geen zak uit kwa speed, als er genoeg bandbreedte beschikbaar is zal 0,5ms tot 1 ms schelen met een bak in amsterdam mits het fatsoenlijk is opgezet
AkrA was dat voor machine die dell?
2 Power-edges op elkaar. Niets speciaals. Wacht maar akra, over 2 weken zal ik eens een foto posten van wat dell's zijn
.
Ja, dat is onzin, dit zijn pas echte Dell's, zitten 4 x Intel P3 800MHz 2Mbyte Cache XEON's in... Dus Quad'sjep schreef op 03 December 2002 @ 14:19:
2 Power-edges op elkaar. Niets speciaals. Wacht maar akra, over 2 weken zal ik eens een foto posten van wat dell's zijn.
We hebben nog veel meer leuke dingen, maar deze zijn gewoon phat
Wacht maaraKra schreef op 03 december 2002 @ 16:50:
[...]
Ja, dat is onzin, dit zijn pas echte Dell's, zitten 4 x Intel P3 800MHz 2Mbyte Cache XEON's in... Dus Quad's![]()
![]()
We hebben nog veel meer leuke dingen, maar deze zijn gewoon phat
Pagina: 1