Geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Bij een kennis thuis heb ik netwerk aangelegd tussen 2 pc's. alles werkte gewoon goed totdat opeens er geen verbinding was. Hij geeft op 1 pc aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten. op de andere niet. ik heb al een andere crosskabel geprobeerd maar geen effect. Er zijn verder geen dingen geinstalleerd oid. ook staan bij beide pc's de netwerkkaarten nog in apparaatbeheer.

iemand een id?

ohja, allebei de pc's draaien op WinXP

[ Voor 7% gewijzigd door MeIsTwisted op 04-01-2003 15:46 ]

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

weet je zeker dat de nic in orde is?

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
nouja, kheb hem nog niet vervangen, had ik toen nog geen tijd voor, maar dat ga ik ook nog proberen, maar in windows geeft ie alles nog gewoon goed aan.

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 04 januari 2003 @ 16:04:
nouja, kheb hem nog niet vervangen, had ik toen nog geen tijd voor, maar dat ga ik ook nog proberen, maar in windows geeft ie alles nog gewoon goed aan.
jah, dat had ik eerst ook. exact hetzelfde probleem als jij,maar lag mooi aan een brakke nic. daarom vroeg ik het.

Verwijderd

had ook zelfde probleem zeker realtek netwerkkaarten of niet die dingen zijn gewoon echt troep

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
jep realtekkaart :D

Verwijderd

die van mij was een repotec nic, dat is nog veel erger

Verwijderd

heb voor mijn werk weet niet hoe veel problemen gehad met realtek onder winxp gewoon 3com of intel kost een paar cent maar geeft stukken minder problemen

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
nouja, dat wordt ff omwisselen dus

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 16:13:
heb voor mijn werk weet niet hoe veel problemen gehad met realtek onder winxp gewoon 3com of intel kost een paar cent maar geeft stukken minder problemen
Behalve een 3C905CX-TX-M dan... daar heb ik zowel onder Win98 als onder Win2000 dezelfde problemen mee gezien. Zodra er even wat netwerkverkeer is (files kopiëren, printen op andere pc): wel verbinding, geen verbinding, wel verbinding, geen verbinding... etc. Oplossing: op 10 mbit forcen of een ander type kaart gebruiken :/

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 22:58
als het een realtek is zou ik het anders eens proberen met de nieuwe drivers van realtek (www.realtek.com.tk). die doen het beter dan die standaard windows drivers of die van de fabrikant (sitecom ofzo).
als je een hub hebt moet je wel ff de sitecom kaarten terug zetten op 10mbit half duplex, anders doet ie moeilijk... voor x-link weet ik het niet; nooit mee gewerkt

succes

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
jpvk007 schreef op 04 January 2003 @ 16:33:
als het een realtek is zou ik het anders eens proberen met de nieuwe drivers van realtek (www.realtek.com.tk). die doen het beter dan die standaard windows drivers of die van de fabrikant (sitecom ofzo).
als je een hub hebt moet je wel ff de sitecom kaarten terug zetten op 10mbit half duplex, anders doet ie moeilijk... voor x-link weet ik het niet; nooit mee gewerkt

succes
maarja, hij heeft het altijd gedaan. en nu opeens niet meer, dus of andere drivers dan goed werken...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 16:10:
had ook zelfde probleem zeker realtek netwerkkaarten of niet die dingen zijn gewoon echt troep
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 16:13:
Argumenten?
Realtek's zijn prima kaartjes, vaak ligt het aan de gebruiker waarom het niet werkt, nofi hoor, maar om die kaartjes nu troep te noemen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voordat iedereen zonder argumentatie NIC's gaat lopen afzeiken wachten we eerst totdat topicstarter wat meer info geeft.
Wat zijn de settings ?
Heb je een DHCP server draaien ?
Wat werkt niet ?
Fireall uit aan beide kanten (damn .. daar ben zels ik op stuk gelopen gister :X )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Koffie schreef op 04 January 2003 @ 16:41:
Voordat iedereen zonder argumentatie NIC's gaat lopen afzeiken wachten we eerst totdat topicstarter wat meer info geeft.
Wat zijn de settings ?
Heb je een DHCP server draaien ?
Wat werkt niet ?
Fireall uit aan beide kanten (damn .. daar ben zels ik op stuk gelopen gister :X )
hij geeft geen eens aan dat hij verbonden is. alle setting staan standaard. gewoon 2 pc's met crosscable ertussen. ook de lampjes van de nic branden niet.
maar ik ga eerst die nics ff omwisselen en dan zie ik wel verder

[ Voor 7% gewijzigd door MeIsTwisted op 04-01-2003 16:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is een probleem omschrijving .. geen settings

[EDIT]
Als hij idd al geen netwerkkabel ziet zou ik idd eerst bij de NIC's en je kabel beginnen.

[ Voor 51% gewijzigd door Koffie op 04-01-2003 16:49 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
kheb de nic vervangen en alles werkt weer super.
dit topic kan dus dicht

Pagina: 1