Toon posts:

HDD probleem -> 80 Gb schijf wil niet ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een server draaien, met een Shuttle HOT-661/P moederbord en een Celeron 466 Processor.

Nu zit er een 40 Gb HDD in van Maxtor.

Deze zit aan de nok toe vol dus ik heb een 80 GB schijf ( WD ) gekocht.

Nu wou ik met ghost de inhoud van de 40 GB naar de 80 GB blazen.

Maar dit gaat niet zo gemakkelijk, de hele 80 GB schijf wil in die pc niet werken, terwijl hij in mijn Celeron 2Ghz systeem perfect werkt.

Op de Primary Master heb ik de 40 Gb schijf staan.
Op de Secondary Master heb ik de 80 Gb schijf staan.

( ook heb ik dit in andere volgorde geprobeerd, werkte ook niet.... )

Nu kan ik misschien de 80 GB aan de praat krijgen als ik de complete instellingen in de bios instel. Voor de 40 GB schijf zit dit er zo uit:

<B>Size Chyls Head PreComp Landz sector Mode</b>

40029 16 65535 19160 255 Auto

Nu weet ik slechts deze waarden van mijn 80 GB:

??? (80026 - kan niet handmatig ingesteld worden) 16,383 16 ??? ??? 63 Auto?

Wat doe ik fout ???????

Als ik alles op auto zet dan krijg ik bij het volgende scherm ( na de post ) In zo'n 4-kant kader :

Pri Master: LBA, Mode 4, 40029 mb
Pri slave: none
Sec Master : LBA, Mode 4, ( onder de comma een underscore )

En daar blijft hij hangen.

Wie kan mij helpen ?????????????

Een nieuwe mobo / bios update kan ik niet vinden.

Ik draai met:

Award Bios v 4,51PGM (6610s164) intel 1440Bx

02/22/2000 - 1440BX - ITE867-2A69KH2BC-00

Is hier een biosupdate voor, zoja ,waar ????

Bij award.com moet je een compleet formulier invullen en dan afwachten of een bestellen ------------->>> waarom niet gewoon downloaden...

En een programmatje voor het inzetten van de nieuwe bios.

Waar kan ik zoiets downloaden ?

Of mail me: mailto:jelmer_wijnja@wanadoo.nl

Greetz,

Jelmer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS updates download je gewoonlijk van de website van de moederbordfabrikant B)

Volgens mij ben je hier geconfronteerd met het welbekende 32GB limiet.. In de OM FAQ staat hier vanzelfsprekend meer dan genoeg informatie over :)

Verwijderd

ej, welkom op GoT :)

Je kunt e.e.a vinden op:
http://www.spacewalker.com/german/661_faq.htm#download

edit:

Hier stond onzin |:(

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met het 32GB limiet had ik eerst ook problemen met mijn 40Gb HDD, toen heb ik de laatste moederbord update gedownload. En kreeg ik de 40Gb aan de praat.

Met dat probleem ziet hij normaal de schijf als een kleinere bijv. 32 Gb. bij mij geeft hij helemaal nix aan. compleeet onbekend voor hem... zo lijkt het.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Major kick!

Ik heb een oud bakkie gekregen sinds deze week en ben tegen exact hezelfde probleem aangelopen. Na de nieuwste bios erop geflasht te hebben (datum, zie eerste post) herkent het mobo nu mijn IBM 120GXP 80Gb. Hd wel bij het booten (detecten van primary en secondary master en salve), maar blijft hij hangen als hi tidens de bootprocedure aankomt met dat overzichtsscherm in dat vak.
Precies zoals de topicstarter dus...

32Gb. limiet? Ik denk het niet... Ik heb de FAQ uiteraard gelezen en het BIOS is recent genoeg. Daarbij komt dat mijn 40Gb. Maxtor hd wel zonder problemen herkend wordt. Er is overigens met de Hd zelf 100% zeker niks mis.

Shuttle HOT 661 v3 BX mobo
P3-450
256Mb SDRAM
230Watt ATX kastje, cdrom, lan, ISA sound

Any thoughts?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

In 90% van de gevallen ligt het toch aan het bios hoor, deze beperking is echter heel eenvoudig en vrij goedkoop op te lossen:
als je geen zin hebt om te flashen, of je kan geen bios update vinden die dit oplost, steek dan gewoon een pci IDE (eventueel raid) controller kaartje, en je problemen zijn zo opgelost!
Deze kaartjes kosten in de handel meestal tussen de 20 & 30€.

Verwijderd

Ik zou een eenvoudig raid kaartje monteren, die heeft zen eigen bios extentions en
zal de volle capaciteit wel herkenen. Die dingen kosten maar een prikie trouwens

edit:
sniper was me voor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 12:12 ]

Pagina: 1