[XP] Na spelen game alle kleuren fel

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Na het spelen van een game (Jedi Knight 2) zijn de kleuren in Windows (XP HOME) ineens heel fel. Het is alsof het spel de kleurinstellingen veranderd heeft.

Weet iemand waar ik dit kan aanpassen? Is dit te voorkomen?

Verwijderd

Dat doet UT2K3 ook als je pech hebt. Het spel past de gamma aan. Misschien kun je forceren dat het spel dat niet doet.

• jellebelle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 10:33:
Dat doet UT2K3 ook als je pech hebt. Het spel past de gamma aan. Misschien kun je forceren dat het spel dat niet doet.
Kun je aangeven hoe ik de gamma weer terugzet?

In eigenschappen voor beeldscherm kan ik niets vinden en op de monitor zelf (brightness, etc...) lukt het ook niet...

Verwijderd

Brightness is iets anders dan gamma. Je zou eens in 't boekje van je spel moeten kijken, of op internet, of er een parameter is of een console-command om de gamme te locken op een bepaalde waarde.

Als ik UT2K3 of de editor daarvan start zie ik gewoon alles lichter worden. En als ik het stop dan gaat het weer naar normaal. Meestal heb je in-game een mogelijkheid om het bij te stellen nog.

Ik heb bij mijn videokaart (ATI Radeon) bij de Brightness ook een knopje voor game gamma.

• jellebelle
  • Niet online
Ik vind zojuist dit topic hierover.

Daarin staat o.a:
Dat heb ik alleen als een spel crashed. Ik start dan even Quake3 op en sluit hem weer (goed) af en de gamma is weer normaal
Inderdaad was het spel gecrashed, anders wordt de gamma wel keurig weer aangepast. Het spel opnieuw draaien was ook hier de oplossing :)

Thnx voor het meedenken!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

spaceboy

Op grote hoogte

Welk OS gaat 't om? Ik heb hier ook last van sinds WinXP. Laatste tijd weer wat minder en UT2K3 gaat nooit "fout". Heb 't probleem wel met Baldur's Gate bijvoorbeeld.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
spaceboy schreef op 04 January 2003 @ 11:54:
Welk OS gaat 't om? Ik heb hier ook last van sinds WinXP. Laatste tijd weer wat minder en UT2K3 gaat nooit "fout". Heb 't probleem wel met Baldur's Gate bijvoorbeeld.
Windows XP Home Edition, zoals in de eerste post stond.
Pagina: 1