[win32] Twee muizen uitlezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00
Een korte vraag, opgekomen na het lezen van een ander topic over 2 Muizen aansluiten op 1 comp...kan dat?:

Als je twee muizen aansluit op een systeem, bijvoorbeeld twee USB muizen, is dit programmatechnisch uit elkaar te houden? Twee muispijlen is natuurlijk niet mogelijk, maar kun je naar de directe input van een muis kijken en zo bijvoorbeeld een splitscreen FPS maken waarbij beide spelers een muis hebben? Ik heb het wel over een modern systeem, dus twee seriele muizen is een no-go...

Even voor de duidelijkheid, ik wil dus allebei de muizen _apart_ uitlezen, niet gecombineerd, dat is nml. de gewone standaard muiszooi...

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 03-01-2003 23:13 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 19:16

ThaHandy

Discovery Channel

kan wel

je houd 1 muispijl
ene naar links , de andere naar rechts muis blijft stil staan :) ( bewijze van spreken)

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 03-01-2003 23:05 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

beany

Meeheheheheh

ik denk dat de standaard driver van windows maar met 1 muis overweg kan. Je zal anders zelf com poortjes moeten gaan uitlezen(dus een eigen muis driver bakken)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb hiet twee logitech (wel verschillende) muizen aangesloten op mijn computer. Een op de usb poort de andere op de ps/2 poort. Beide werken (maar wel met dezelfde cursor). Het lukt me niet op twee cursors te krijgen.

Do as I say, don't do as I do.

• .oisyn
  • Laatst online: 23:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is simpelweg niet mogelijk om 2 cursors te krijgen. De opbouw van windows programma's kunnen daar ook helemaal niet mee overweg, alle API functies gaan er gewoon vanuit dat er maar 1 muiscursor aanwezig is

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaCoTa
Is dat API nivo het laagste wat er te vinden is? Mijn doel is niet het maken van twee pijltjes, ik ben gewoon benieuwd of ik ze uit elkaar zou kunnen houden (denk aan spelbesturing oid). Maar zonder nieuwe muisdrivers zal het dan wel niet kunnen als ik het zo hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 04-01-2003 00:50 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heh, toevallig postte ik dat net in die andere topic in HA :)

.oisyn in "2 Muizen aansluiten op 1 comp...kan dat?"

DirectInput in exclusive mode dus, daarmee kun je dacht ik de verschillende muizen uit elkaar houden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaCoTa
Hmm, het zou toch nog wel kunnen. Met een DirectInput applicatie die alle muizen detecteerd en ze apart uitleest zou je, als je mouse messages naar windows stuurt, de enkele muiscursor kunnen interpoleren op twee locaties. Als je dan een mousetrail van 1 frame aanzet, kun je twee muispijltjes faken :) Maar dit terzijde, met DirectInputDevice8.GetDeviceObjectsEnum moet het inderdaad mogelijk zijn om alle input devices te zien en met DirectInputDeviceObjectInstance is dan mogelijk om te zien of het een muis is. Leuk studieprojectje :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

2 actuele cursors is het probleem niet, je kunt ook een always on top windootje maken die eruit ziet als een muiscursor. Het probleem zit m juist in het event systeem, waarin 2 muizen niet ondersteund worden. Als je dan bijvoorbeeld de 2 cursors naast elkaar tegelijk omhoog beweegt, dan zal de window die die input opvangt denken dat je enorm zit te zigzaggen tussen die 2 punten. Ook krijg je enorme problemen als je een muisknop op de ene muis indrukt terwijl de knop op de andere al is ingedrukt, en er dan weer 1 loslaat enzo. :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

2 aparte zou wel mooi zijn voor mijn dual monitor :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mwoa, 2 muizen lijken mij alleen maar in de weg liggen... bovendien gaat 1 muis prima met dual monitor (19" + 17" hier). Moet er niet aan denken dat ik met mijn linkerhand ook nog eens een muis moest besturen om de muis op mijn andere monitor te besturen :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

.oisyn schreef op 04 januari 2003 @ 02:23:
mwoa, 2 muizen lijken mij alleen maar in de weg liggen... bovendien gaat 1 muis prima met dual monitor (19" + 17" hier). Moet er niet aan denken dat ik met mijn linkerhand ook nog eens een muis moest besturen om de muis op mijn andere monitor te besturen :)
tis voor als ja aan et gamen bent :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:30
.oisyn schreef op 04 januari 2003 @ 01:56:
Het probleem zit m juist in het event systeem, waarin 2 muizen niet ondersteund worden. Als je dan bijvoorbeeld de 2 cursors naast elkaar tegelijk omhoog beweegt, dan zal de window die die input opvangt denken dat je enorm zit te zigzaggen tussen die 2 punten. Ook krijg je enorme problemen als je een muisknop op de ene muis indrukt terwijl de knop op de andere al is ingedrukt, en er dan weer 1 loslaat enzo. :)
Je kunt toch inprogrammeren dat je 2 aparte game-vensters hebt en dat je controleerd of ze wel binnen hun hok blijven, dat moet niet zo moeilijk zijn. ALs ze idd in hetzelfde venster gaan werken kan je weleens gekke dingen krijgen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

djluc schreef op 04 January 2003 @ 11:08:
[...]

Je kunt toch inprogrammeren dat je 2 aparte game-vensters hebt en dat je controleerd of ze wel binnen hun hok blijven, dat moet niet zo moeilijk zijn. ALs ze idd in hetzelfde venster gaan werken kan je weleens gekke dingen krijgen.

Waar het .oysin om ging was niet de game implementatie, maar waarom win32 niet met 2 muizen overweg kan. Tuurlijk zou het uiteindelijk wel kunnen, maar dan zul je de complete event handling vanaf de grond opnieuw moeten opbouwen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1