Toon posts:

2 Muizen aansluiten op 1 comp...kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin vindt een gewone muis prettig werken maar ik krijg al spontaan RSI bij het zien van z'n ding en gebruik liever een trackball muis. Ik heb geen zin om constant te wisselen van muis en vraag me af hoe ik ze beide tegelijk kan aansluiten.
Weet iemand of dat kan en hoe :?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

momania

iPhone 30! Bam!

ja

- serieel - ps2
- serieel - serieel
- ps2 - usb
- usb - usb
- serieel - usb

mogenlijkheden zat lijkt mij

[ Voor 97% gewijzigd door momania op 03-01-2003 17:29 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

je kunt maar 1 ps2 muis aansluiten, maar een ps2 en een usb muis werkt prima, of 2 usb muizen werkt ook goed.
kan dus :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat is geen probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Moet zeggen dat ik zo lui ben dat ik het zelf nog niet eens heb geprobeerd :o
Ze zijn beide ps2. Als ik dan op 1 muis een ps2 => serieel convertertje zet dan moet het lukken dus??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 17:43:
Moet zeggen dat ik zo lui ben dat ik het zelf nog niet eens heb geprobeerd :o
Ze zijn beide ps2. Als ik dan op 1 muis een ps2 => serieel convertertje zet dan moet het lukken dus??
Als je muis dat ondersteund is dat geen probleem.
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 17:28:
je kunt maar 1 ps2 muis aansluiten, maar een ps2 en een usb muis werkt prima, of 2 usb muizen werkt ook goed.
kan dus :)
Niet altijd waar ;)

(notebooks zijn een uitzondering, PS2 touchpad (integrated) en externe muis :P)

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
He, dat ga ik ook doen, zit hier namelijk ongeveer met dezelfde situatie,

maar wat mij dan wel weer interessant lijkt;

Kan je iedere muis zijn eigen "pijltje" toekennen. Ik heb namelijk 2 monitoren aan m'n PC hangen, waar we nog wel eens samen (ieder eigen scherm) achter internetten. Twee muizen is dan al een hele verbetering, maar 2 "pijltjes" zou wel helemaal grappig zijn.

Verwijderd

Ik heb hier ook twee muizen draaien, beide logitech USB, eentje op USB aangesloten en de andere via een convertertje op de PS2. Werkt prima maar ik moest alleen in de BIOS even het USB-mouse support aanzetten voordat ze allebei herkent werden.

Overigens heb ik nog steeds 1 pijltje ;)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

Libido schreef op 03 January 2003 @ 17:45:
He, dat ga ik ook doen, zit hier namelijk ongeveer met dezelfde situatie,

maar wat mij dan wel weer interessant lijkt;

Kan je iedere muis zijn eigen "pijltje" toekennen. Ik heb namelijk 2 monitoren aan m'n PC hangen, waar we nog wel eens samen (ieder eigen scherm) achter internetten. Twee muizen is dan al een hele verbetering, maar 2 "pijltjes" zou wel helemaal grappig zijn.
en dat kan weer niet.. je kan hebt geen 2 inputs tegelijkertijd..
(er komt dus niet nog een pijltje erbij als nog een muis erop aansluit)
* JaWa heeft 3 muizen aangelsoten... :)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Libido
  • Niet online
zo'n vermoede had ik al :)

Toch kan het geen kwaad om even te kijken of iemand hier op de hoogte is van een of ander proggie dat het wel mogenlijk maakt

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 21:26

Killjoy

Klingon lawn products

Kan niet. Ben ook wel eens aan het zoeken en het proberen geweest. Helaas.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

superwhimpy schreef op 03 januari 2003 @ 22:39:
Kan niet. Ben ook wel eens aan het zoeken en het proberen geweest. Helaas.
Ok? Bij de rest werkt het dus wel :? Hier ook ...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
JaWa schreef op 03 januari 2003 @ 17:53:
[...]

en dat kan weer niet.. je kan hebt geen 2 inputs tegelijkertijd..
(er komt dus niet nog een pijltje erbij als nog een muis erop aansluit)
* JaWa heeft 3 muizen aangelsoten... :)
Ik had vroeger een spelletje wat je met 2 muizen kon spelen tegen elkaar - onder DOS welliswaar. Ben de naam vergeten maar je moest met katapulten etc elkaars fort omver werpen. Je kon hier in de setup kiezen voor "mouse 1" en "mouse 2".

Je moest mouse.com twee keer laden met een parameter die exclusief naar COM1 respectievelijk COM2 verwees voor 2 seriele muizen. Dit werkte prima...... onder DOS :)

Ik heb het onder Windows nooit gezien trouwens. Maar het zou in theorie mogelijk moeten zijn - hetzij dat de interface het wellicht niet ondersteund. Maar een andere "interface" zoals een spel zou dit dan wel weer kunnen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08

Duinkonijn

Huh?

heb is een keer er 4 op aan gesloten

1x ps2
3x usb

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• .oisyn
  • Laatst online: 23:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maartena schreef op 03 January 2003 @ 22:54:
Ik had vroeger een spelletje wat je met 2 muizen kon spelen tegen elkaar - onder DOS welliswaar. Ben de naam vergeten maar je moest met katapulten etc elkaars fort omver werpen. Je kon hier in de setup kiezen voor "mouse 1" en "mouse 2".

Je moest mouse.com twee keer laden met een parameter die exclusief naar COM1 respectievelijk COM2 verwees voor 2 seriele muizen. Dit werkte prima...... onder DOS :)

Ik heb het onder Windows nooit gezien trouwens. Maar het zou in theorie mogelijk moeten zijn - hetzij dat de interface het wellicht niet ondersteund. Maar een andere "interface" zoals een spel zou dit dan wel weer kunnen?

.oisyn in "Twee muizen uitlezen?"

In spellen oid kan het wel, bijvoorbeeld met behulp van DirectInput in exlusive mode, dan zit je vrijwel direct op de hardware en kun je dus de input van de verschillende muisen afvangen. Meerdere cursors is in windows echter niet mogelijk

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1