gewoon zelf een waterkoelingsset samenstellen. is misschien wel iets duurder.... maar wel zeer leuk om te doen !
Verwijderd
Dat reservoir zit best vol
Ik heb hem zelf iets minder vol zitten dan heb je minder kans op lekker als je je pc verplaatst ( denk ik )
Mjah ik ben nu aan het zoeken naar iemand die voor me een GPU en Northbridge blokje kan maken, alu is niet zo'n probleem om te krijgen. 2 fannetjes van GPU en Northbridge zijn echt irritant en maken veel lawaai.
Dat het reservoir zal barsten zal idd wel meevallen ja, schroeven heb ik niet echt strak gedaan, maar er stond wel druk op (haalde dopje van bijvulding eraf en leek alsof ik een fles cola opendeed.)
Dat het reservoir zal barsten zal idd wel meevallen ja, schroeven heb ik niet echt strak gedaan, maar er stond wel druk op (haalde dopje van bijvulding eraf en leek alsof ik een fles cola opendeed.)
waarom pak je dan niet meteen een stukje koper? dat is nog beter dan alu! en zal ook beter koelen. qua prijs zal het niet veel schelen.
ik zit er ook overna te denken om dat setje te kopen. maar ik kan natuurlijk ook gewoon even doorsparen en dan alle dingetjes los kopen. wel betere koeling dan!. ben er alleen nogniet helemaal uit . heb bij pc-cooling.de al wel leuke reservoirtjes gezien
ik zit er ook overna te denken om dat setje te kopen. maar ik kan natuurlijk ook gewoon even doorsparen en dan alle dingetjes los kopen. wel betere koeling dan!. ben er alleen nogniet helemaal uit . heb bij pc-cooling.de al wel leuke reservoirtjes gezien
Neem nog geen koper omdat de rest alu is, dan ga ik weleens verder kijken
Ik heb vandaag mijn Poseidon set opgehaald bij het postkantoor en meteen geinstalleerd. Ik gebruik gedestilleerd water. Mijn xp2000 (palmolino) draaid op 1800 Mhz, na 4 uur cpuburn te hebben gedraaid netjes 40,2 graden. En dat met de radiator rechtop in plaats van verticaal, zodat het water eerder uit de radiator is en dus in principe slechter koelt. Voeding zit (nog) in de weg
.
Morgen smeer ik er artic silver tussen ipv die witte nepshit. Fan draaid btw @ 2000 rpm en is niet te horen
Morgen smeer ik er artic silver tussen ipv die witte nepshit. Fan draaid btw @ 2000 rpm en is niet te horen
[ Voor 14% gewijzigd door TrasherXL op 04-01-2003 19:54 ]
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800
Verwijderd
Het reservoir van dit setje is waterdicht...Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 13:50:
Dat reservoir zit best volIk heb hem zelf iets minder vol zitten dan heb je minder kans op lekker als je je pc verplaatst ( denk ik )
Het is een erg mooi setje, en het reservoir is ook helemaal niet groot, zelfs in een mini-atx kast moet het nog in te bouwen zijn onder de hdd'en.
De radiator is ook niet erg groot dus kan ook netjes weggewerkt worden, ik heb ook zo'n setje in een van mijn pc's en het koelt niet zo goed als mijn homemade wc maar is wel wat stiller en in relatie tot de prijs en het geluid koelt het perfect...
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:55 ]
Verwijderd
ik heb zelf deze op m'n geforce 4 zitten:
http://koolance.com/products/product.html?code=CHC-A01
ik heb hem bij mycom gekocht voor 20 euro (staat in de pricewatch voor 35, maar ik zou toch zweren dat ik hem voor 20 heb gekocht ) doet het verder prima maar ik zou als ik jouw was niet m'n gpu en northbridge koelen met water want dat trekt die pomp gewoon niet. Pak voor je northbridge gewoon zo'n zalman ding is ook goed en goedkoop
ik heb hem bij mycom gekocht voor 20 euro (staat in de pricewatch voor 35, maar ik zou toch zweren dat ik hem voor 20 heb gekocht ) doet het verder prima maar ik zou als ik jouw was niet m'n gpu en northbridge koelen met water want dat trekt die pomp gewoon niet. Pak voor je northbridge gewoon zo'n zalman ding is ook goed en goedkoop
ik heb percies hetzelfde setje maar heb er nog een temperatuursensor ingedouwd en bij mij is hij dus niet meer waterdicht
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 19:55 ]
Verwijderd
Die sensor kan je toch door hetzelfde gaatje doen als de stekker van de pomp? Dan is het nog steeds waterdicht (eventueel wat teflon ertussen)Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:54:
ik heb zelf deze op m'n geforce 4 zitten:
[...]
ik heb percies hetzelfde setje maar heb er nog een temperatuursensor ingedouwd en bij mij is hij dus niet meer waterdicht
Maar waterkoelblokjes bij mycom? De site van hun is ff in onderhoud maar ik zal eens kijken want dat klinkt wel sweet...
ik heb em dus ook
m'n temps zijn MAX 45C
groot? is dit groot?Looki schreef op 03 januari 2003 @ 23:29:
vindt hem wel mooi alleen een te groot reservoir.. hoe kan je zo'n ding nou ooit netjes inbouwen
die van mij is zeker 1,5 tot 2 keer zo groot
als je een reservoir klein maakt kun je net zo goed geen reservoir doen aangezien je dan ook niet echt veel demping hebt voor het geluid van je pomp.
ik ben zelfbouw-fan
Verwijderd
hoe heb je die dunne slangetjes aan dat GF blok gekregen? of had dat blok toevallig ook kleine aansluitingen?kieskes schreef op 04 januari 2003 @ 20:00:
[afbeelding]
ik heb em dus ookdoet perfect, ik heb op m'n gf een graph-o-matic blokje zitten en volgens mij trekt die pomp dat nog makkelijk.
m'n temps zijn MAX 45C
dat blok heeft al aansluitingen voor 8mm slang (ik heb er 9x1mm slang in zitten (zie mijn topic)Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 20:06:
[...]
hoe heb je die dunne slangetjes aan dat GF blok gekregen? of had dat blok toevallig ook kleine aansluitingen?
Hmzz hoop ook zulke temps te halen met mijn palomino...TrasherXL schreef op 04 januari 2003 @ 19:51:
Ik heb vandaag mijn Poseidon set opgehaald bij het postkantoor en meteen geinstalleerd. Ik gebruik gedestilleerd water. Mijn xp2000 (palmolino) draaid op 1800 Mhz, na 4 uur cpuburn te hebben gedraaid netjes 40,2 graden. En dat met de radiator rechtop in plaats van verticaal, zodat het water eerder uit de radiator is en dus in principe slechter koelt. Voeding zit (nog) in de weg.
Toch een vet setje voor 99 euro..... En ach als je net gaat beginnen met WC zoals ik
Verwijderd
Ik heb um dus ook besteld, gister postbode langs was ik niet thuis
. Nu moet ik dus tot maandag half 2 wachten tot ik um kan ophalen, ik baalde best wel want dan heb ik weer school en ik was van plan het in het weekend te doen. Mijn doel ik een zo stil mogelijke pc. Ik heb er zo'n papst 12 db fan voor mijn voeding bij besteld. en een NB heatsink. Ik heb al een zalman zm 80 hp en krijg binnekort een seagate barracuda harddisk. Die radiotor fan laat ik op 7 volt draaien, zodat mun enige 2 "herriemakers" de papst 12 db en de rad. fan zijn. Kan ik tenminste fijn slapen
Denk jijMarv schreef op 04 januari 2003 @ 00:36:
[...]
Dat ding zal toch niet zomaar gaan barsten lijkt me... in de verschillende reviews kwamen de barsten door het inschroeven van de schroeven die iets te groot waren voor de gaten die in het reservoir zaten. Als het inschroeven dus goedgaat lijkt mij dat je geen scheuren in je reservoir krijgt.
Edit:
@ topicstarter: nu nog de fan op je moederbord en op je videokaart weg en dan is het helemaal stil
M'n broer had em , int begin geen problemen mee , maar nu na 3 weken dikke barsten rond die schroefjes . Ding wordt gewoon terug geschopt richting de shop . Tijd voor echte waterkoeling ...
geef mij maar gewoon goede waterkoeling met zelf verzamelde onderdelen
Verwijderd
hmmzz, denk dat ik in deze topic wel ff een vraagje mag stellen...
ik wil eigenlijk zelf waterkoeling gaan maken.. maar heeft er misschien iemand een plaatje (liefste bouwtekening) van een koelblokje voor op een PIII ?? plus eventueel andere tips? zoals over de grote van de radiator enzo
ik zou het heel fijn vinden als jullie het zouden kunnen mailen
format5 AT hotmail.com
mijn dank is groot
ik wil eigenlijk zelf waterkoeling gaan maken.. maar heeft er misschien iemand een plaatje (liefste bouwtekening) van een koelblokje voor op een PIII ?? plus eventueel andere tips? zoals over de grote van de radiator enzo
ik zou het heel fijn vinden als jullie het zouden kunnen mailen
format5 AT hotmail.com
mijn dank is groot
Verwijderd
ik heb hem idd bij dat snoer dingetje gepropt maar hij lekt een heel klein beetje zal er ff iets tussendoen. Ik heb hem gekocht bij mycom in Utrecht die hadden zo'n koolance watergekoeld systeem staan en daarin werd ook de grafische kaart gekoeld met een blokje ff gevraagd of ie een gf4 kon koelen en toen gekocht ik zal wel ff plaatjes postenVerwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:57:
[...]
Die sensor kan je toch door hetzelfde gaatje doen als de stekker van de pomp? Dan is het nog steeds waterdicht (eventueel wat teflon ertussen)
Maar waterkoelblokjes bij mycom? De site van hun is ff in onderhoud maar ik zal eens kijken want dat klinkt wel sweet...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 14:57 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook al een langere tijd maar ik vindt dat die pomp zo trilt.. je hoort het door het houd
iemand daarvoor een oplossing behalve een nieuwe pomp! voor de rest is die erg stil.. En ik heb er een zalman 120cm fan opzitten en het wordt nu net 35*.
dit bedoel ikT-Blizzard schreef op 04 January 2003 @ 01:07:
[...]
Denk je dat als we jou door midden zagen dat dat er nie gaar uit zietis toch logisch dat je bramen enzo krijgt....

http://www.3rsystem.co.kr...duct/tuning/poseidon.asp#
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Lijkt mij dat ze dat expres hebben gedaan, beetje random vormen versnelt de waterstroom blijkbaar?
^^ precies,
veel opp; ik zie het probleem niet
veel opp; ik zie het probleem niet
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
ik zie zo en zo het probleem niet want als je er poseidon waterkoelingssetje wilt koop je er toch gewoon geeneen. Je hoeft dan niet tegen mensen te gaan zeggen dat ze meuk hebben gekocht
Verwijderd
Het is alles behalve meuk, het is extreem stil en koelt prima hoor... Ik zit er zelfs over te denken om er nog een pelt onder te leggen, alleen zal ik dan de klem opnieuw moeten maken denk ik...

Dit ga ik ook ff maken als ik mijn setje binnen heb
[ Voor 16% gewijzigd door T-Blizzard op 05-01-2003 19:58 ]
Stukkie rubber onder de pomp leggen? Is redelijk schokdempend, ik weet alleen niet of het zo goed voor het water is (en of water goed voor dat rubber os)Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 15:39:
Ik heb hem ook al een langere tijd maar ik vindt dat die pomp zo trilt.. je hoort het door het houdiemand daarvoor een oplossing behalve een nieuwe pomp! voor de rest is die erg stil.. En ik heb er een zalman 120cm fan opzitten en het wordt nu net 35*.
Verwijderd
Waar hebben jullie deze set besteld ??
Mischien iets voor mijn broertje hoeft toch niet zo dure watercooling!!
Mischien iets voor mijn broertje hoeft toch niet zo dure watercooling!!
LOL lekker voor je flow. Maarja we weten allemaal dat we niet al teveel van dat soort setjes moeten verwachten. Maar de topic starter is er blij mee en het zie er ook nog wel leuk uit, zo ingebouwd, dan kun je toch zien dat het niet een standaart computerfanaat is.
offtopic:
[quote]dj_tsunami schreef op 05 januari 2003 @ 21:56:
Move CME -> DOC :?[/quote]
Daarvoor hebben we SM, als jij vindt dat het hier niet hoort kun je dat daat aangeven!
[quote]dj_tsunami schreef op 05 januari 2003 @ 21:56:
Move CME -> DOC :?[/quote]
Daarvoor hebben we SM, als jij vindt dat het hier niet hoort kun je dat daat aangeven!
Verwijderd
Ik vind er niks aan. Het ziet er niet bepaald leuk uit. En professioneel ook niet... Wat kost nou zoiets??? (om maar even niet van waterkoeling te spreken.)
Verwijderd
Dat heb ik alGoku333 schreef op 05 januari 2003 @ 21:42:
[...]
Stukkie rubber onder de pomp leggen? Is redelijk schokdempend, ik weet alleen niet of het zo goed voor het water is (en of water goed voor dat rubber os)
Verwijderd
ach, aan het aanzicht van de binnenkant van een koelblok kan je eigenlijk vrij weinig zeggen t.a.v de prestatie van het blok. Opzich zou ik dit blokje wel eens in een test willen zien tegen een Maze3 aluminium kloon.ReseTTim schreef op 04 januari 2003 @ 00:56:
ik heb de review van het setje gezien en heb nog nooit zon gare CPU koelblok gezien van binnen... op de review hadden ze die door de midden gezaagd..
ik zou zeggen ask dat ding of je het mag lenen of mail het bedrijf en test die stuffVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 00:07:
[...]
ach, aan het aanzicht van de binnenkant van een koelblok kan je eigenlijk vrij weinig zeggen t.a.v de prestatie van het blok. Opzich zou ik dit blokje wel eens in
een test willen zien tegen een Maze3 aluminium kloon.
[edit]
offtopic:
hoe zit het met jou flightcase ?
hoe zit het met jou flightcase ?
[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 06-01-2003 00:18 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Vanmorgen 9 uur de postbode voor de deur YES
Ik zit op dit moment alles ff goed te testen reservoir op zijn kop bijvoorbeeld
Maar alles is 100% waterdicht en alles is stil!!! pompje maakt amper geluid
Nu nog inbouwen......
Nu nog inbouwen......
Het pompje zelf trilt idd erg, en pompt ook niet echt hard. De trillingen worden al een stuk gedempt omdat hij op zuignampjes staat, en er worden rubberen stickertjes bijgeleverd om je res vast te maken.
Er zat in de doos ook mooi 2 cm dik schuim van de verpakking met een stanley mesje even bijsnijden onder in de kast en klaar niks geen trillingcyberbetica schreef op 06 januari 2003 @ 11:46:
Het pompje zelf trilt idd erg, en pompt ook niet echt hard. De trillingen worden al een stuk gedempt omdat hij op zuignampjes staat, en er worden rubberen stickertjes bijgeleverd om je res vast te maken.
Verwijderd
Ik heb dit setje ook en ben er niet erg tevreden over, als ik bv battlefield 1942 zit te spelen wordt hij 50 graden celcius.
Dit met mijn p4 2.53, op de normale snleheid, moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn video kaart (gf4 ti4200) er ook op heb zitten. ik denk dat dat het hele geval is zonder dat zou het een stuk beter presteren denk ik...
Ik heb een klax extreme radiator besteld (met 2x12mm enermaxen) en hoop dat hij dan eindelijk wat koeler gaat worden.(en stiller)
Dat setje is idd wel stil, maar omdat hij zo warm wordt zet ik die fan maar op de hoogste stand, zodat hij nog een lawaai maakt!
Maar de prijs(145 euro bij bv. www.compuzeeland.nl) is wel ok, je hebt voor dat geld een erg leuke set om mee te beginnen...
Dit met mijn p4 2.53, op de normale snleheid, moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn video kaart (gf4 ti4200) er ook op heb zitten. ik denk dat dat het hele geval is zonder dat zou het een stuk beter presteren denk ik...
Ik heb een klax extreme radiator besteld (met 2x12mm enermaxen) en hoop dat hij dan eindelijk wat koeler gaat worden.(en stiller)
Dat setje is idd wel stil, maar omdat hij zo warm wordt zet ik die fan maar op de hoogste stand, zodat hij nog een lawaai maakt!
Maar de prijs(145 euro bij bv. www.compuzeeland.nl) is wel ok, je hebt voor dat geld een erg leuke set om mee te beginnen...
Verwijderd
zo ..dat zijn dan vette afzetters....!!.. de gangbare prijs voor dit setje is 99 pleuro...Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:31:
Verwijderd
Ik denk dat ik de set voor 100 €'s ga scoren en dan een dangerden maze koelblokkie er later bijkoop 
Maare, set looks good!
Maare, set looks good!
sommige mensen denken echt dat je voor 99 euro DE watercooling hebt. Onzin.
Het belangrijkste van dit setje is dat ie relatief goed koelt en erg stil is voor een
mooie, voor bijna iedereen betaalbare prijs, vooral voor de genen die geen tijd of zin hebben om er zelf 1 te maken. Ik vind het een prima setje en vind het het geld zeker waard.
Bovendien heb ik nu artic silver III ertussen en radiator verticaal.
XP2000(palmolino AGOIA) @ 1800Mhz 2 uur cpuburn 39 graden (kamer temp = 19C)
Vind ik prima
Het belangrijkste van dit setje is dat ie relatief goed koelt en erg stil is voor een
mooie, voor bijna iedereen betaalbare prijs, vooral voor de genen die geen tijd of zin hebben om er zelf 1 te maken. Ik vind het een prima setje en vind het het geld zeker waard.
Bovendien heb ik nu artic silver III ertussen en radiator verticaal.
XP2000(palmolino AGOIA) @ 1800Mhz 2 uur cpuburn 39 graden (kamer temp = 19C)
Vind ik prima
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800
mag k vragen hoeveel zo'n ding kost en waar je hem hebt gekocht ?
(srry dat ik mischien niet alles heb doorgelezen)
Verwijderd
ik heb ook een p4 2,53 en heb m'n gf4 ti4600 en tussen zitten en als ik echt extreem m'n best doe krijg ik heb op een graadje of 42 ? Ik koel m'n radiator met 2x 80mm@7v (heb wel die roosters weggedremeld aan de achterkant van m'n kast hielp een hoop) Ik weet niet of je een grote kast/lange slangen hebt want dat is echt niet bevoorderlijk voor dit setje.Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:31:
Ik heb dit setje ook en ben er niet erg tevreden over, als ik bv battlefield 1942 zit te spelen wordt hij 50 graden celcius.
...
www.wintelco.nl heb ik em vandaanJoepho schreef op 06 januari 2003 @ 16:33:
mag k vragen hoeveel zo'n ding kost en waar je hem hebt gekocht ?
Verwijderd
[edit]
Ik wil even zeggen wel zo eerlijk dat ik door deze post absoluut _niet_ van plan ben om Wintelco en/of 3R Systems (overmatig/onterrecht) negatief af te schilderen. Voor als nog schijn ik de enige te zijn die een klacht heeft en die daarmee bij Wintelco heeft aangeklopt, dus dit _hoeft_ niet te betekenen dat het een slecht setje is
[/end disclaimer]
Er zijn veel topics over dit setje, maar ik post het maar in deze (meest recente voor zover ik weet).
Ik heb deze set nu 3 weken, en ja hoor, er zit een klein (nog wel!) scheurtje in het reservoir. Nu het volgende probleem... contact opgenomen met Wintelco, waar ik tot nu toe altijd erg over te spreken was trouwens, ook kwa service. Marc vertelde mij dat hij nog niet eerder klachten heeft ontvangen, en betwijfeld dus of het een structurele fout is. Ik betwijfel zelf of dat het niet is. Dus zijn wij allebei erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Nu wil ik dus vragen of iedereen die problemen heeft of heeft gehad met dit setje dat hier wil melden (expliciet). Alvast dank voor de medewerking
P.s. zijn er ook mensen die het setje niet bij Wintelco hebben gekocht? Volgens mij las ik dat ergens maar kan het niet meer vinden. Marc beweert echter dat hij de enige is in NL die het verkoopt... Sorry niet goed gekeken, staat nota bene een paar posts hier boven
Ik wil even zeggen wel zo eerlijk dat ik door deze post absoluut _niet_ van plan ben om Wintelco en/of 3R Systems (overmatig/onterrecht) negatief af te schilderen. Voor als nog schijn ik de enige te zijn die een klacht heeft en die daarmee bij Wintelco heeft aangeklopt, dus dit _hoeft_ niet te betekenen dat het een slecht setje is
[/end disclaimer]
Er zijn veel topics over dit setje, maar ik post het maar in deze (meest recente voor zover ik weet).
Ik heb deze set nu 3 weken, en ja hoor, er zit een klein (nog wel!) scheurtje in het reservoir. Nu het volgende probleem... contact opgenomen met Wintelco, waar ik tot nu toe altijd erg over te spreken was trouwens, ook kwa service. Marc vertelde mij dat hij nog niet eerder klachten heeft ontvangen, en betwijfeld dus of het een structurele fout is. Ik betwijfel zelf of dat het niet is. Dus zijn wij allebei erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Nu wil ik dus vragen of iedereen die problemen heeft of heeft gehad met dit setje dat hier wil melden (expliciet). Alvast dank voor de medewerking
P.s. zijn er ook mensen die het setje niet bij Wintelco hebben gekocht? Volgens mij las ik dat ergens maar kan het niet meer vinden. Marc beweert echter dat hij de enige is in NL die het verkoopt... Sorry niet goed gekeken, staat nota bene een paar posts hier boven
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:33 ]
Nou ik ben er wel tevreden mee.... temp is nu 45 graden, maar met stressen gaat het maar enkele graden omhoog
Is al een stuk beter als de Coolermaster HCC 001 met een 6800 rpm schreeuwlelijk derop het is nu superstil...
Ik vind 100 euro voor dat schrale setje erg veel... Tis wel leuk, en toen ik de pics zag begon ik t te overwegen maar dit is mij geen 220 piek waard 
Zeker in vergelijking tot wat je met dit geld zelf kan samenstellen, maar ja....
Zeker in vergelijking tot wat je met dit geld zelf kan samenstellen, maar ja....
[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 06-01-2003 18:31 ]
Verwijderd
Ik ben ook tevreden over de koelcapaciteiten, en het is lekker stil.T-Blizzard schreef op 06 januari 2003 @ 18:21:
Nou ik ben er wel tevreden mee.... temp is nu 45 graden, maar met stressen gaat het maar enkele graden omhoogIs al een stuk beter als de Coolermaster HCC 001 met een 6800 rpm schreeuwlelijk derop het is nu superstil...
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 18:39 . Reden: 200>250 ]
dat is ook het enige volgens mij "werken", koelt ie ook beter dan een knappe aircooler? (bijv avc sunflower)
Ik zat er ook over te denken die te kopen, maar na een aantal reviews gelezen te hebben, kan ik denk ik toch beter ff door sparen, en een wat betere te kopen.
Het is meerdere malen aangegeven (in verschillende reviews en hier op got geloof ik) dat dit setje even goed (of slechtSauron-XP schreef op 06 January 2003 @ 22:47:
[...]
dat is ook het enige volgens mij "werken", koelt ie ook beter dan een knappe aircooler? (bijv avc sunflower)
Ik zat er ook over te denken die te kopen, maar na een aantal reviews gelezen te hebben, kan ik denk ik toch beter ff door sparen, en een wat betere te kopen.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
verhuist
[ Voor 97% gewijzigd door TrasherXL op 07-01-2003 09:08 ]
ik had gisteren een leuke setje samengesteld even. en toen was ik toch rond de 280 euro kwijt.
is wel andere koek dan die poseidon
is wel andere koek dan die poseidon
Ik heb hem ook en uitgebreid getest ik kan je vooral dit zeggen:
Wil je ermee verklokken dan zal je de radiator buiten de kast moeten bouwen dit scheelt enorm veel warmte plus gooi er dan een flinke fan tegenaan en niet z'n lullig papst fanetje
ik heb hem ook en ben er redelijk tevreden mee ik heb hem vooral voor de stilte en de looks gekocht
Wil je ermee verklokken dan zal je de radiator buiten de kast moeten bouwen dit scheelt enorm veel warmte plus gooi er dan een flinke fan tegenaan en niet z'n lullig papst fanetje
ik heb hem ook en ben er redelijk tevreden mee ik heb hem vooral voor de stilte en de looks gekocht
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
geef mij maar lots of copper and aluminium
Dat is dus iets wat ik dan ook nog maar even ga testen... heb er nu 2 enermaxen opzitten en dat scheelt al een hoop...Da_Drake schreef op 07 January 2003 @ 09:25:
Ik heb hem ook en uitgebreid getest ik kan je vooral dit zeggen:
Ben net nog naar mycom geweest voor vga koelblok maar dat ding is zo fucking klein zeg 1,5 bij 1,5..... dat vind ik toch ff te klein. De een zei dat het wel kon de ander weer nie....
moet je ook niet naar mycom gaan... eerst op GOT research doen... en dan pas aanschaffen.
lees ditVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 18:07:
blabla klachten blabla enige?
http://www.overclockerscl...watercoolingkitreview.php
en je weet dat je zeker niet de enige bent. een oplossing die genoemd wordt is het aanbrengen van siliconenkit in de naden van het reservoir, aan de binnenkant.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ben opzoek naar een complete set voor mijn pc maar ik ben nog niet overtuigd..
Zijn er ook setjes van rond de 200 euro met wat stevigere en grotere reservoires en een betere radiator??
Dan weet ik wat de andere keuzes zijn, ik vind deze wel erg goedkoop vergeleken bij bijvoorbeeld klaxx en koolance..
iemand een idee wat voor andere keuzes ik heb??
Zijn er ook setjes van rond de 200 euro met wat stevigere en grotere reservoires en een betere radiator??
Dan weet ik wat de andere keuzes zijn, ik vind deze wel erg goedkoop vergeleken bij bijvoorbeeld klaxx en koolance..
iemand een idee wat voor andere keuzes ik heb??
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Verwijderd
Ik heb net die radiator van klax (2x12mm fans) erbij gemonteerd en het nu loopt hij idle 24 graden ipv 38. Stressed moet ik nog kijken.
Maar het verschil is zeker te merken, ook is hij een stuk stiller.
Wat dat reservoir betreft heb ik echt geen problemen.Hij staat bij mij boven op mijn bigtower, aan de buitenkant.
Dit heb ik om een aantal redenen gedaan.
Ten eerste om dat ik zo kan zien of er water stroomt. Ten tweede omdat ik (zoals ik bij veel mensen zie) niet mijn koelblok van de processor als hoogste punt wil hebben in verband met luchtbellen op plaatsen waar ik het niet wil hebben.(omdat dat reservoir boven staat ontlucht hij zichzelf). En als laatste als ik de pomp uitzet, blijft het hele systeem gevuld met water.
Dus met je waterkoelingsset van 100 euro en een die klax radiator plus twee enermaxen van 120mm zit je ongeveer op de 230 euro?
Maar het verschil is zeker te merken, ook is hij een stuk stiller.
Wat dat reservoir betreft heb ik echt geen problemen.Hij staat bij mij boven op mijn bigtower, aan de buitenkant.
Dit heb ik om een aantal redenen gedaan.
Ten eerste om dat ik zo kan zien of er water stroomt. Ten tweede omdat ik (zoals ik bij veel mensen zie) niet mijn koelblok van de processor als hoogste punt wil hebben in verband met luchtbellen op plaatsen waar ik het niet wil hebben.(omdat dat reservoir boven staat ontlucht hij zichzelf). En als laatste als ik de pomp uitzet, blijft het hele systeem gevuld met water.
Dus met je waterkoelingsset van 100 euro en een die klax radiator plus twee enermaxen van 120mm zit je ongeveer op de 230 euro?
24 graden ipv 38??? 14 graden verschil! WOW. Dat had ik niet verwacht. Nice job! K ga er een oude alu rad bijhangen van een VW polo. Die is wel stukje groter als die orginele, maar heeft ook ontzettend veel koelribbels. Ben benieuwd wat dat oplevert.
Doe jij het met orginele pomp? Zoja is je flow dan nog goed optimaal?
Doe jij het met orginele pomp? Zoja is je flow dan nog goed optimaal?
Verwijderd
Ik doe het idd met die oude pomp, en het water stroomt, ik weet de stroomsnelheid niet.
Maakt in mijn ogen niet zo heel veel uit, als het water langzaam stroomt, duurt het welliswaar even voordt het je koelblok (bij mij cpu en gpu) uit is, maar blijft het ook langer in je radiator.
De flow gaat bij mij van de pomp naar de originele radiator, dan naar mijn gpu, van de gpu door mijn nieuwe klax radiator, van daar naar mijn cpu en dan weer terug naar de pomp.
Het is een eind slang wat hij moet overbruggen, van bovenop de kast naar beneden...
De kleine radiator helemaal boven aan de achterkant, en de grote radiator zit trouwens aan de voorkant helemaal beneden, en staat verticaal (ik heb een bigtower van Aopen) en een pentium 4 2.53 ghz, 512mb 1066 rambus(32bit) 200 gig hd (120 en 80) een gf ti4200 dit alles op een asus p4t533 met audio en raid onboard.
ik wil alleen nog een andere voeding (ik heb nu 300 watt max, origineel in die Aopen...)een window en wat lampies..
Met een andere voeding kan ik de klok ook wat omhoog gooien...
Maakt in mijn ogen niet zo heel veel uit, als het water langzaam stroomt, duurt het welliswaar even voordt het je koelblok (bij mij cpu en gpu) uit is, maar blijft het ook langer in je radiator.
De flow gaat bij mij van de pomp naar de originele radiator, dan naar mijn gpu, van de gpu door mijn nieuwe klax radiator, van daar naar mijn cpu en dan weer terug naar de pomp.
Het is een eind slang wat hij moet overbruggen, van bovenop de kast naar beneden...
De kleine radiator helemaal boven aan de achterkant, en de grote radiator zit trouwens aan de voorkant helemaal beneden, en staat verticaal (ik heb een bigtower van Aopen) en een pentium 4 2.53 ghz, 512mb 1066 rambus(32bit) 200 gig hd (120 en 80) een gf ti4200 dit alles op een asus p4t533 met audio en raid onboard.
ik wil alleen nog een andere voeding (ik heb nu 300 watt max, origineel in die Aopen...)een window en wat lampies..
Met een andere voeding kan ik de klok ook wat omhoog gooien...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:55 ]
Verwijderd
T-Blizzard schreef op 07 januari 2003 @ 12:56:
[...]
Dat is dus iets wat ik dan ook nog maar even ga testen... heb er nu 2 enermaxen opzitten en dat scheelt al een hoop...
Ben net nog naar mycom geweest voor vga koelblok maar dat ding is zo fucking klein zeg 1,5 bij 1,5..... dat vind ik toch ff te klein. De een zei dat het wel kon de ander weer nie....

klein maar fijn
na.... en dit werkt goed?? ook op een hete geforce 4 ti4200???
Niet de hele core is bedekt?
is er dan nog ruimte voor overklokken...?
hmzz maybe ga ik binnenkort ook ff achter nieuw rad aan temps vind ik nie zo geweldig maar wel is het hele spul fluister stil
ik wil dit setje ook gaan halen maar bijna ene review zeggen ze dat je een stukje moet afvijlen bij de P4 478 en bijde anders zeggen ze dat het past: http://www.modthebox.com/review93_1.html
Is dit setje uit te breiden met andere onderdelen dus ik wil dit setje eerst halen en langzamerhand uitbreiden tot mijn eigen set(dus eerst het koelblok veranderen en langzamerhand de rest)?
Is dit setje uit te breiden met andere onderdelen dus ik wil dit setje eerst halen en langzamerhand uitbreiden tot mijn eigen set(dus eerst het koelblok veranderen en langzamerhand de rest)?
ja, waarom niet?ismael86 schreef op 08 January 2003 @ 21:13:
ik wil dit setje ook gaan halen maar bijna ene review zeggen ze dat je een stukje moet afvijlen bij de P4 478 en bijde anders zeggen ze dat het past: http://www.modthebox.com/review93_1.html
ik heb deze set uitgebruik met een vga klaxx blok en dat gaat prima.
de volg. stap is een andere radiator
Verwijderd
het ding waar hij op zit is een ti-4600 dus het moet wel kunnen. ik denk dat overclokcen wel kan heb het alleen nog niet geprobeerdT-Blizzard schreef op 08 januari 2003 @ 17:30:
[...]
na.... en dit werkt goed?? ook op een hete geforce 4 ti4200???
Niet de hele core is bedekt?maakt dat uit?
is er dan nog ruimte voor overklokken...?
hmzz maybe ga ik binnenkort ook ff achter nieuw rad aan temps vind ik nie zo geweldig maar wel is het hele spul fluister stil
bij deze kit, staat dan de pomp altijd onder stroom ? of gaat dat via de power supply van de pc.?
Heb namenlijk geen zin om eerst die pomp aan te zetten en dan de pc etc...
Pomp heeft aparte stroomkabel. Zou je door kunnen lussen op je voeding maar niet aan te raden.
Gewoon een stekker in het stopcontact, maar een relaisschakelingetje is zo gemaakt.SileX schreef op 09 januari 2003 @ 12:16:
bij deze kit, staat dan de pomp altijd onder stroom ? of gaat dat via de power supply van de pc.?
ow - hoezo dit ?
Het gaat erom dat als mijn vrouw wil internetten ofzo, dat ze niet eerst een handleiding moet doorgaan om die pc aan te zetten...
Het gaat erom dat als mijn vrouw wil internetten ofzo, dat ze niet eerst een handleiding moet doorgaan om die pc aan te zetten...
volgens mij hadden ze dat zelfde setje bij goris in delft, was 139 euro, stond bij "met en niet geleidende vloeistof" en de koelblokjes zaten OP de bestaande koelblokjes (systeem draaide niet hoor)
Goris - prutsers
Die gasten weten werkelijk van niets, maar goed - dat is niet ter zake hier.
Dus voor dat resevoir hoef je alleen de binnenkant dicht te kitten ?
Die gasten weten werkelijk van niets, maar goed - dat is niet ter zake hier.
Dus voor dat resevoir hoef je alleen de binnenkant dicht te kitten ?
Silex, het is een 230 volt pompje, als je deze op een 12 volt relais hangt die aanschakelt zodra je je pc aanzet, is er niets aan de hand. En het resevoir hoeft niet dichtgekit te worden bij mij, zie nog geen scheurtjes, lekjes of what so-ever
Paar vraagjes:
Ik zag dat iemand een relais ofzoiets had (werd gepost in op de tweede pagina). Hoe duur is zoiets.
De prijs bij wintelco is niet 99 maar 109 euro. Weet iemand nog een zaak waar die voor 99 euro over de toonbank gaat?
Is de eheim 1048 stiller dan die van poseidon?
Ik zag dat iemand een relais ofzoiets had (werd gepost in op de tweede pagina). Hoe duur is zoiets.
De prijs bij wintelco is niet 99 maar 109 euro. Weet iemand nog een zaak waar die voor 99 euro over de toonbank gaat?
[ Voor 34% gewijzigd door Freehumor op 09-01-2003 16:26 ]
Relaisschakeling is zelf te maken, prijs zou ik niet wetenFreehumor schreef op 09 January 2003 @ 15:02:
Paar vraagjes:
Op mijn bon staat anders dat ik 99 euro voor het setje betaald heb....
Ik weet niet of die eheim stiller is, als je me er een geeft kan ik het testen
Ik ben niet erg technisch aangelegd dus hopelijk is zo'n relaisschakeling makkelijk te maken.cyberbetica schreef op 09 January 2003 @ 18:35:
[...]
Relaisschakeling is zelf te maken, prijs zou ik niet weten
Op mijn bon staat anders dat ik 99 euro voor het setje betaald heb....
Ik weet niet of die eheim stiller is, als je me er een geeft kan ik het testen
Jij hebt hem toch bij wintelco besteld? Voor 99 euro? Wanneer precies
die waterkoeling bij wintelco was een ACTIE. die actie is nu dus afgelopen.
maar komop we gaan toch niet krenterig doen over 10 eurootjes....
korting vragen zal geen effect hebben op de prijs. aanbieding is aanbieding. aanbieding over, jammer maar dan weer de gewone prijs
korting vragen zal geen effect hebben op de prijs. aanbieding is aanbieding. aanbieding over, jammer maar dan weer de gewone prijs
Ja oke, aanbieding is aanbieding. Maar als ze bijvoorbeeld nu 2 dagen geleden de prijs hadden verhoogt dan had ik het nog kunnen vragen. Snap oe.Daklem schreef op 09 januari 2003 @ 18:58:
die waterkoeling bij wintelco was een ACTIE. die actie is nu dus afgelopen.
yuo.. maar is geloof ik een maandje geweest die actie
Heb het setje nu ook maar ik heb een beetje een probleem met de radiotor waar moet ik die plaatsen. Hij staat nu bij de intake
(AOpen HQ08). Lijkt mij een beetje dom blaast hij de warme lucht naar binnen. Ik heb het reservoir ook niet helemaal niet dicht gedaan. Want als je hem te strak draait gaat hij barsten(hij is nu ook niet waterdicht).
* Freek heeft het setje er al 2 maanden draaient inzittenismael86 schreef op 28 January 2003 @ 08:59:
Heb het setje nu ook maar ik heb een beetje een probleem met de radiotor waar moet ik die plaatsen. Hij staat nu bij de intake(AOpen HQ08). Lijkt mij een beetje dom blaast hij de warme lucht naar binnen. Ik heb het reservoir ook niet helemaal niet dicht gedaan. Want als je hem te strak draait gaat hij barsten(hij is nu ook niet waterdicht).
Ik heb de rand van het resevoir gewoon afgekit want als je dat niet doet kan je schroeven wat je wil, waterdicht wordt ie toch niet
Ismael86 waarom een kick na 20 dagen ?
Nahja, toch dan maar een kleine update, het draait allemaal nog, geen barstjes of scheurtjes oid... loopt dus allemaal lekker. Als het goed is krijg ik over een weekje oid een radiator voor twee 120 mm ventilators, deze komt dan op de rechterzijkant van mijn pc, en bovenop komt een home-made reservoir, maar dit alles is dus nog in ontwikkelfase
Nahja, toch dan maar een kleine update, het draait allemaal nog, geen barstjes of scheurtjes oid... loopt dus allemaal lekker. Als het goed is krijg ik over een weekje oid een radiator voor twee 120 mm ventilators, deze komt dan op de rechterzijkant van mijn pc, en bovenop komt een home-made reservoir, maar dit alles is dus nog in ontwikkelfase
Na dan doe je toch iets niet goed hoorthacow schreef op 28 January 2003 @ 09:41:
[...]
* T-Blizzard heeft het setje er al 2 maanden draaient inzitten
Ik heb de rand van het resevoir gewoon afgekit want als je dat niet doet kan je schroeven wat je wil, waterdicht wordt ie toch niet
Ik heb er mee staan te schudden en alles op zijn kop houden er komt geen druppel uit....
Als ik de schroeven te hard aandraai breek ik het plexi, dat kan ook niet de bedoeling zijnT-Blizzard schreef op 07 February 2003 @ 14:14:
[...]
Na dan doe je toch iets niet goed hoor
Ik heb er mee staan te schudden en alles op zijn kop houden er komt geen druppel uit....
Dus ff netje afgekit en nou is ie water dicht
Ik heb niet echt verstand van wc hoor, maar het lijkt me toch wel vrij logisch dat er een ontluchting op zit of nietcyberbetica schreef op 04 January 2003 @ 16:01:
Mjah ik ben nu aan het zoeken naar iemand die voor me een GPU en Northbridge blokje kan maken, alu is niet zo'n probleem om te krijgen. 2 fannetjes van GPU en Northbridge zijn echt irritant en maken veel lawaai.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
die zit er ook, maar je moet dan dus zelf de dop eraf draaienHydraulik-Phunk schreef op 07 februari 2003 @ 14:28:
[...]
Ik heb niet echt verstand van wc hoor, maar het lijkt me toch wel vrij logisch dat er een ontluchting op zit of niet
precies zoals cyberbetica schreef dus.
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Hebben jullie zo'n rubber ring meegekregen om tussen het reservior en de deksel van het reservoir gekregen? ik niet ik had ook maar 3 van die klemmetjes gekregen
[ Voor 4% gewijzigd door ismael86 op 08-02-2003 12:43 ]
* Freek had ook geen rubberringismael86 schreef op 08 February 2003 @ 12:40:
Hebben jullie zo'n rubber ring meegekregen om tussen het reservior en de deksel van het reservoir gekregen? ik niet ik had ook maar 3 van die klemmetjes gekregen
Of gewoon niet goed gekeken natuurlijk
Verwijderd
Ik had een vraagje over het geproduceerde geluid van de aangebracht fan(s) van de radiator.graag de diverse RMPs en DB s die de gehele pc produceren.
Ik heb nu een Vulcano 9 met 80 mm fan die 2900rpm draait .
In en outtake fan 80mm op 1500 rpm (onhoorbaar)
Totaal 30Dba .Dit is nog redelijk storend als de tv aan staat bv.
Ik wil dus ook waterkoeling overwegen om een stillere pc te krijgen, die staat dus in de huiskamer hier.Overklokken doe ik niet,proc is XP1800+.
Dus pas ik een kleine rad toe met 80mm fan
of
iets grotere rad met 120mm fan (2000rpm)
Ga ik er dus op vooruit met geluid of blijft dit ongeveer hetzelfde?
Ik wil evt zelf een setje WC samenstellen van diverse spullen.:
Rad
Pomp
fan(80 of 120)
reservoir.
Een dubbel rad 9bv voor 2x120 mm fan kan ik niet kwijt in mijn kast ,dus een kleine rad voor 1x120mm heeft de voorkeur.
Wat zijn de ervaringen van de waterkoelende tweakers?
Ik heb nu een Vulcano 9 met 80 mm fan die 2900rpm draait .
In en outtake fan 80mm op 1500 rpm (onhoorbaar)
Totaal 30Dba .Dit is nog redelijk storend als de tv aan staat bv.
Ik wil dus ook waterkoeling overwegen om een stillere pc te krijgen, die staat dus in de huiskamer hier.Overklokken doe ik niet,proc is XP1800+.
Dus pas ik een kleine rad toe met 80mm fan
of
iets grotere rad met 120mm fan (2000rpm)
Ga ik er dus op vooruit met geluid of blijft dit ongeveer hetzelfde?
Ik wil evt zelf een setje WC samenstellen van diverse spullen.:
Rad
Pomp
fan(80 of 120)
reservoir.
Een dubbel rad 9bv voor 2x120 mm fan kan ik niet kwijt in mijn kast ,dus een kleine rad voor 1x120mm heeft de voorkeur.
Wat zijn de ervaringen van de waterkoelende tweakers?
Het ventilatortje wat je erbij krijgt draait 2000rpm, hoor je bijna niet...