Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 21:12:
Volgens mij stond er een aantal maanden geleden een artikel op
/. waarin werd verteld dat Intel op zoek was naar oude 8086 en 8088 processoren voor gebruik in ruimtevoertuigen. Het schijnt dat de huidige processoren niet geschikt zijn voor gebruik in de ruimte (iets met bit-flips)... Aan de andere kant had de pathfinder volgens mij een pentium aan boord, dus ik weet niet precies wat er nou van waar is...

sorry het is hier misshien wat off-topic, maar wil het toch wel even rechtzetten...
Ik heb hier al een paar redenen gelezen waarom ze oude onderdelen gebruiken, maar niemand heeft de belangrijkste reden reeds opgenoemd, namelijk:
*Betrouwbaarheid*
In elk onderdeel zoals processoren, moederborden, etc zitten fouten in. Bij de oudere processoren zoals de 8086 en de 8080 enzo, zijn de meeste fouten hiervan reeds gekend, en kan er dus ook rekening mee gehouden worden.
Stel dat ze de nieuwste PIV processor gaan gebruiken voor de besturing van een space-shuttle of een vliegtuig, ik denk niet dat jij dan wil meevliegen...
Het is hier zelfs zo dat verschillende platvormen, met zo verschillend mogelijke hardware alle berekeningen afzonderlijk doen, en dat daarna deze uitkomsten vergeleken worden, om de kans op fouten zo klein mogelijk te houden.
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone