Toon posts:

Nieuwe HD, waar moet ik op letten??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan een nieuwe IDE HD te kopen. Natuurlijk heb ik eerst de search gebruikt, maar daar werd ik niet echt wijzer van. In de search staat namelijk dat je goed naar de specificaties van een HD moet kijken, nu is dus et probleem dat ik sommige niet snap.

Natuurlijk snap ik dat een 7200 r/pm HD sneller is dan een 5400 r/pm en dat er op een 60 gig HD meer kan op een 40 gig schijf. Maar wat is nu het voordeel van 8 mb cache tegenover 2 mb cache?? Hetzlefde geld voot liquid bearing en normale..

Zijn er voor de rest nog andere dingen war ik op moet letten???

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36
De cache is het gedeelte tussen je hardeschrijf en de i/o-bus in. De cache vangt het snelheid verschil op tussen een tragere HD en de snellere I/o-bus. Een prosessor heeft ook cache met de zelfde functie.

Verwijderd

Topicstarter
Aha dus als ik het goed begrijp gaat de boel dus een stuk soepeler lopen met meer cache??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kijk voor betrouwbaarheid eens op www.storagereview.com en dan de Survey. de Cuda IV komt daar qua ide 7200 rpm het beste uit meen ik. qua stilte is die schijf ook de top. het is alleen niet de snelste.

een andere optie is de Maxtor dm9+. nieuwe maxtor serie die weer echt door hunzelf ontworpen is. nog te weinig ervaring mee om er veel zinnigs over te kunnen zeggen, maar ik heb wel goede ervaringen met hun eerdere modellen.

als je hem als bootschijf gebruikt zou ik zeker de 8MB variant nemen. je boot schijf moet naar mijn mening altijd zo snel mogelijk zijn omdat dit meestal de bottleneck van je systeem is.

Liquid bearing komt er gewoon op neer dat je schijf stiller is.

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 03-01-2003 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank U, ff kijken

Verwijderd

als je nu ook nog ff verteld wat voor eisen je aan je hd wilt stellen!

wil je een stille snelle enz

Verwijderd

De Western Digital 800JB 7200 8m cache 80 GB is ook een aanrader. En dan vooral kwa snelheid, het is zo ongeveer de snelste schijf in zijn soort/grote. Hij kost 125 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Eisen: 60 of 80 gig, betrouwbaar, en snel. Het liefst ook nog stil, igg gemiddeld kwa geluidsproductie, niet dat ie egt herrie maakt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is de bedoeling dat je eerst zélf vooronderzoek gaat doen eer je een topic opent :)
Dit staat heel duidelijk beschreven in FAQ Forumgedrag.

Je had dus onder andere even in de OM FAQ kunnen kijken en daarin vind je weer het volgende stukje: Welke HDD, CD/DVD brander/speler moet ik kopen? B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.