Wat is de max HD grootte voor een mobo met een 430VX Chipset

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 13:52
Zie topic titel.

Ik heb een Pentium 1 200Mhz met 64MB Simm :) en een 2.0Gig HD. Ik zou hier graag een 60gig HD inhangen, maar gaat dit werken?

Ik heb al veel gelezen over de limieten van sommige moederborden, maar ik kan niet de informatie vinden die ik zoek :(

Iemand die dit weet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je eens zou posten wat voor mobo je had zouden we je verder kunnen helpen.
En anders hang je er toch een ATA controller bij

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik weet het zo niet, en ik weet niet of je het interessant vind, maar je kan voor 39 euro een Promise controller kaartje erin hangen, en dan kun je dus wel een grote schijf eraan hangen (en op ATA100 of ATA133 voor zover als ie dat trekt)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

je mag voor 99% zeker zijn dat hij die niet zomaar gaat herkennen
maar zoals al opgemerkt door terw_dan, welk mobo heb je precies?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• EXX
  • Laatst online: 10:47

EXX

EXtended eXchange

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen 8 GB is de BIOS limiet. Indien er (en dat is erg waarschijnlijk) geen BIOS update is moet je idd gewoon een ATA controllertje erin zetten. Dan gaat het bovendien ook nog een stuk rapper, want zo een ouwe chipset heeft nog geen UDMA, en gaat dus PIO4 draaien.

Het hangt bovendien ook nog van je OS af. Draai je bv. Linux, dan is het allemaal geen probleem. Linux gebruikt geen BIOS gegevens en is slim genoeg zelf vast te stellen hoe groot de HDD is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

OgWok

U.N.C.L.E.

Grote kans dat de grens bij 8GB ligt. Dus zo gaat dat met een 60 GB harddisk niet lukken, een losse ATA controller is dan je enige optie.

Werkt overigens perfect, wel duurder.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Indeed, een losse ATA controller will do the trick :)

Maar als deze oplossing jou te duur is, dan kun je ook gewoon een tooltje van de harddiskfabrikant gebruiken om de volledige schijfcapaciteit te kunnen gebruiken :)
Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend terwijl die groter is?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
OgWok schreef op 03 januari 2003 @ 16:40:
Grote kans dat de grens bij 8GB ligt. Dus zo gaat dat met een 60 GB harddisk niet lukken, een losse ATA controller is dan je enige optie.

Werkt overigens perfect, wel duurder.
Meestal ligt de limiet bij dit soort bordjes op 32GB, maar verder inderdaad helemaal correct.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer het limiet 32GB is, dan ligt dat juist aan een bugje in de AWARD BIOS. Een zichzelf respecterend mobofabrikant heeft daar dan updates voor beschikbaar gemaakt, waarmee je dan weer tot 128GB (heel soms 64GB) kan :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:50
Eerste limiet waar je tegenaanloopt is 8GB, volgende wordt 32GB. Beide gewoon op te lossen met een drive overlay zoals MaxBlast of Ontrack diskmanager, heb zelf een quantum 3.2GB disk in mn Digital Prioris zitten die maar voor 1GB herkend wordt, Quantum diskmanager erop (Ontrack OEM versie ;)) en gaan met die banaan.

• damouzer
  • Laatst online: 24-03 13:52
Ik draai er Linux RedHat 8 op. Merk weet ik zo niet. Maar ik ga een Controller kaartje proberen. Hoe werkt dat met het booten? Herkent de biosde controller? Van een kameraad kreeg ik te horen dat ik hem in de bios op scsi moest zetten om het te laten werken. (Jah het is een oudje :P).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dinokiller schreef op 04 January 2003 @ 00:31:
Ik draai er Linux RedHat 8 op. Merk weet ik zo niet. Maar ik ga een Controller kaartje proberen. Hoe werkt dat met het booten? Herkent de biosde controller? Van een kameraad kreeg ik te horen dat ik hem in de bios op scsi moest zetten om het te laten werken. (Jah het is een oudje :P).
Kan kloppen dat je idd van SCSI moet booten (die controllers worden ook voor SCSI aangezien).
Had ik met mijn BE6 namelijk ook (met integrated HPT controller) werkte ook alleen als ik EXT instelde als SCSI (wel gefixed met biosflash later).
Pagina: 1