Toon posts:

IBM Deskstar 120GXP kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM deskstar 120GXP 60GB HD, maar ineens deed ie et helemaal niet meer. Windowsbestanden waren onbereikbaar. En toen ik windows opnieuw probeerde te installeren gaf die de melding dat de hd onbereikbaar was. Wat is er aan de hand. Het kan nie aan de temperatuur liggen die is maar 30 graden in de kast als de cpu zwaar belast wordt. :|

Verwijderd

Ziet de bios de hdd nog?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de OM FAQ eigenlijk wel gelezen? Uit je posting blijkt namelijk van niet.. In de FAQ staat namelijk wat je kan doen wanneer de HDD vage dingen gaat doen :)

Edit: hey.. waarom ging je niet gewoon in je oude topic verder? Daarin staat veel meer informatie :/ Harde schijf kapot

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 03-01-2003 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee de bios ziet em ook nie meer en ik kan dus ook geen tests op de hd doen omdat hij gewoon niet meer gezien wordt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 11:42:
Nee de bios ziet em ook nie meer en ik kan dus ook geen tests op de hd doen omdat hij gewoon niet meer gezien wordt

Dan check gewoon nog even de bekabeling, probeer de schijf in een andere pc.. En mag dat allemaal niks helpen, dan istie gewoon kapot.. Tijd voor garantie dus.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Maakt je HD rade geluiden (bv kggg....kggg.....kggg....)?

Probeer anders ook DFT -> http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/DFT32V320.EXE

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
bij mijn ibm was een keer 1 zo'n pinnetje afgebroken
maar hij werkt nog goed en ik heb al mijn 60 gig nog

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Verwijderd

Topicstarter
Neej hij deed et nog uitstekend totdat hij ineens nie meer goed opstartte omdat delen van windows waren beschadigt of verdwenen

Verwijderd

IBM Drive Fitness Test kan wonderen verrichten.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT <--- hier te downloaden.

Lees dan gelijk even die hele lap tekst door en schrijf de code op die DFT geeft. Als die code genoeg is voor een nieuwe HD te krijgen, RMA aanmaken en opsturen naar IBM hier in nederland. Weekje wachten en je krijgt een nieuwe (of 1tje die gemaakt is maar daar heb je gewoon weer garantie op). Ik denk niet dat je meer andere zinnige dingen dan dit kunt vinden hier op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry tis een IBM deskstar 60GXP, khad ff het serienummer gecheckt ipv het alternate stickertje. Oftewel ik ben opgelicht door alternate. ff gebeld maar ze willen geen vervangend exemplaar opsturen omdat ik het maar eerder had moeten controleren. :(

Verwijderd

Als op je factuur een 120GXP staat moet je die ook krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik ook maar ze zeggen dat et te lang geleden is en dat ze het niet goed meer kunnen controleren. Trouwens wat is het adres van ibm in nederland?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 12:06 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 11:55:
Ja die heb ik ook maar ze zeggen dat et te lang geleden is en dat ze het niet goed meer kunnen controleren.
Dat kunnen ze dondersgoed controleren. Om namelijk te voorkomen dat je met een niet daar gekochte HD garantie komt claimen , plakken ze er zelf een stickertje op. Die is in hun database ingevoerd en dus terug te traceren.
Zeker in combinatie met de factuur !.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga het in ieder geval nog een keer proberen

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:32

Dark

who tweaked the light?

bij gxp60's wil het flashen van de firmware ook nogal eens helpen, maar dat gaat natuurlijk alleen als de drive nog wel werkt...

url voor de laatste firmware: http://www.geocities.com/dtla_update/index.html#rel

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/dtla_update/deathstar_ad.jpg

Verwijderd

IBM 60GB (120GXP, 7200rpm) € 112,-
IBM 60GB (60GXP, 7200rpm, 2MB) € 102,-

Ik zou minstens dat verschil terugvragen als ze je schijf niet willen wisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 18:19:
Sorry tis een IBM deskstar 60GXP, khad ff het serienummer gecheckt ipv het alternate stickertje. Oftewel ik ben opgelicht door alternate. ff gebeld maar ze willen geen vervangend exemplaar opsturen omdat ik het maar eerder had moeten controleren. :(
Die 60GXP is gewoon een brakke serie, die hdd's vallen op het moment bij bosjes uit. Je moet gewoon een betere eisen.
Pagina: 1