Toon posts:

[Radeon8500] Vreemd D3D & Ogl probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gekeken maar ik heb niets kunnen vinden dat dit zou kunnen aangaan. Maar als iemand ergens in zijn broekzak nog een topic over dit volgende heeft steken; laat maar zien.

Een huisgenoot heeft een Duron1200 met 256 mb en een Radeon8500LE.
Telkens als hij Direct3D gaat (ook OpenGL) krijgt ie na random speeltijd van die meestal groen/gele verticale strepen over zijn beeld en kan ie weer opnieuw opstarten.
We hebben geklooid met DirectX versies, met catalyst drivers en met control panels. We hebben in de bios alles 100x veranderd maar het wil gewoon niet. Het blijft vastlopen. Ook tweakinstellingen veranderen helpt niets.

Ik vraag me af: zou het dan misschien helpen om een bios update te doen? En zo ja; van de videokaart of van het moederbord (of beide)?

Hij draait Win98.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al andere drivers geprobeerd? En test ook eens met je kast open en eventueel een extra fan op je videokaart gericht. Zoals het er nu staat zou het ook een hitteprobleem kunnen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.... daar zeg je zowat... Hitteprobleem... Misschien dat de fan kapot is?

Ga het eens even in de groep gooien. Maar geen bios probleem denk je?

Oh man als we dit probleempje toch eens oplossen... zitten we al een maand mee.

Edit: update; we zijn nu een tijdje aan het testen met geluidskaart eruit en kast open (beide mogelijke en verdachte oorzaken). En hij doet het nog....

De kaart wordt wel extreem heet maar de koeling draait nog wel...

Dalijk eens even met kast dicht proberen en dan weten we het wellicht!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 23:55 ]

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

als je de oplossing hebt zeg het dan want ik heb er ook last van :(

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

Topicstarter
RAZORDUDE schreef op 02 januari 2003 @ 23:49:
als je de oplossing hebt zeg het dan want ik heb er ook last van :(
Meen je dat? Groene Verticale strepen? Damn nergens zag ik daar wat over maar mijn huisgenoot is dus niet de enige...

Nou ja. Hij heeft een chaintech moederbord met 256 mb ... vooralsnog lijkt het dus de koeling of de geluidskaart te zijn.

Verwijderd

lijkt erop dat het geheugen van de kaart te warm word (maar is dus niet oc'ed :? ). of een brakke kaart offcourse

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. Ik begin ook steeds meer de koeling te verdenken. Hij is idd niet overclocked (absoluut geen reden toe) maar we kunnen hem dalijk wel ff gaan underclocken ntlk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 00:00 ]

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

ik heb het namelijk bij de 2e pc en ik zal wel ff de videokaarten verwisselen (in beide pc's zitten dezelfde videokaarten) en zien wat er dan gebeurd.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :?

Ill keep you informed!

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm, het is de cooling.

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

En de kaart is nieuw gekocht? hij moet gewoon goed werken als hij nieuw gekocht is.
Dus nieuw en niet goed werken terug en ruilen. Koeling mag het probleem niet zijn die kaarten moeten volgens de fabrikant tot iets van 50 graden celsius zonder problemen moeten functioneren.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

en toch gebruiken sommige fabrikanten slechte chips, die gewoon te warm worden. Dat is goedkoper en och, die mensen moeten gewoon niet zeuren volgens hun. Hij werkt toch? :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
fabrikant is hercules... Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het moederbord misschien de 250 verward heeft met 275 of zo... Heeeel vaag maar op wat lagere snelheden werkt ie wel. Kweet het ook niet precies eerlijk gezegd :P

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Heeft ie niet gewoon de bios geflasht met de retail bios van de ati radeon8500, dan kun je problemen krijgen met hitte ja.
Mijn herculesje 8500le fdx heb ik geflasht en alles werkt perfect maar wordt wel warm.
De beste bios voor die kaart is versie 7008.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hercules Radeon 8500LE 3d werkt niet ... leef je uit !!! :P

.. de strepen vliegen je er om de oren!! :D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

De standaard koeling is slecht! Rare strepen -> warmteproblemen.

Verwijderd

Topicstarter
thx! voor de pagina!

Maar het blijken idd warmteproblemen. Vreemd.. dacht dat hercules wel een goed fabrikant was.

Verwijderd

Heb het zelfde probleem , ook met een 8500LE van Hercules.
Maar dit gebeurt ALLEEN als ik hem overklok.
Het lijkt me een geheugenprobleem , de geheugenchips hebben dan ook absoluut geen overhead mbt de kloksnelheid waarop ze draaien.

4 nanoseconden , dat betekent 1/0.000000004 = 250MHz precies.................

Met goedkope onderdelen zou de tolerantie (afwijking) wel eens een rol kunnen spelen , dwz als er een chipje tussen zit die maar 249 MHz trekt dan kan je videokaart dus regelmatig vastlopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:07:
Het lijkt me een geheugenprobleem , de geheugenchips hebben dan ook absoluut geen overhead mbt de kloksnelheid waarop ze draaien.

Met goedkope onderdelen zou de tolerantie (afwijking) wel eens een rol kunnen spelen , dwz als er een chipje tussen zit die maar 249 MHz trekt dan kan je videokaart dus regelmatig vastlopen.
Idd een beetje extra airflow in je kast kan dan al het verschil maken. Paar heatsinkjes en voltageverhoging nog meer. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:07:

Eugh....leuk dat je dat zegt... de kaart van mijn maat in kwestie draait op iets in de 248 Mhz... is dat erg O+ ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 01:27:
[...]

Eugh....leuk dat je dat zegt... de kaart van mijn maat in kwestie draait op iets in de 248 Mhz... is dat erg O+ ?
Niets ergs aan, maar laat eens een fan op de kaart blazen vanaf de bovenkant en kijk of het probleem verholpen is. Onderklokken :( kan ook, maar zijn we hier niet voor. ;)
Pagina: 1