Toon posts:

Hercules Radeon 8500LE 3d werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik deze kaart. Na wat resource conflicten opgelost te hebben, wilde ik kijken wat mijn 3dmark 2001 score was...
Mijn score was niks. Ik kreeg verticale gekleurde strepen (testbeeld achtig). Dit heb ik ook met de demo's die op de cd staan.
Ik kan dus alles in 2d, maar bij 3d crasht alles. Ook is in dxdiag soms direct3d niet beschikbaar en na een reboot wel. Ik heb onderhand alle drivers al geprobeerd, met geen enkel resultaat!!!
Ik denk dat ik de kaart maar ga omruilen morgen???? :( :( :(

Verwijderd

probeer is een schone windows instalatie

Verwijderd

Wat voor videokaart zat erin? en hoezo conflicten? had je vorige kaart dat ook?

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

je hebt Win2k advanced server toch? kan je niet beter WinXP proberen ofzo? win2k is niet echt bedoeld voor 3D gedoe... en een schone installatie kan idd helpen, zelf de source toekennen is niet bepaald makkelijk en het kan toch dat het ergens niet goed gaat..

Verwijderd

Topicstarter
De vorige kaart had geen conflicten en werkte (alleen traag). Er zijn ook geen resource conflicten meer. Het is dus letterlijk zo dat ik het probleem pas krijg als de kaart 3d gebruikt. 2d werkt perfect! Het ziet er uit als een testbeeld voor de tv. Nu valt ook af en toe het beeld spontaan weg. De monitor krijgt dan dus geen signaal. Dit gebeurt alleen nadat het systeem gecrasht is met 3d applicaties.
Dit is een schone windows installatie en ja, de voeding is ook ok.
Ik ben er vrijwel van overtuigd dat dit een hardware probleem is, zeker omdat er nog meer mensen met dit probleem zijn. Kan het 3d gedeelte kapot zijn???
Of is het een temperatuursprobleem van de kaart???

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

win2k doet het hier anders perfect in 3d, ik heb zelf ook een hercules 8500LE en win2k en werkt als een trein. Check ff of je wel een nieuwe DirectX ed hebt en of het allemaal werkt (Dxdiag)

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Nou, ik heb dus precies hetzelfde probleem. Eerst dacht ik ook dat mijn kaart niet helemaal ok was, maar na wat zoeken bleek het dus warmte te zijn. Probeer eens wat pci sloten vrij te houden onder je Radeon zodat de hitte beter weg kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ki probeer zometeen eens een pci slot koeler onder de kaart te zetten. Ik vind het trouwens vreend dat er op de kaart zelf een plastic koeler zit???

Verwijderd

Topicstarter
PCI slot koeler eronder en...Geen signaal meer bij het booten van windows!
RIP Hercules 8500 LE!

• Thomix
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

heb je hem met je handen beetgepakt terwijl je nog statisch was misschien?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

http://w8ff.tripod.co.jp/brakke/radeon/radeon.htm

Lijkt het daarop :?

Die kaart heb ik teruggestuurd...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sjadow_ schreef op 04 augustus 2002 @ 18:34:
je hebt Win2k advanced server toch? kan je niet beter WinXP proberen ofzo? win2k is niet echt bedoeld voor 3D gedoe... en een schone installatie kan idd helpen, zelf de source toekennen is niet bepaald makkelijk en het kan toch dat het ergens niet goed gaat..
Dit is dus kantklare onzin. Windows XP EN Windows NT/2000 werken op de NT kernel.

Win2000 en WinXP verschillen maar barweinig van elkaar. En onder XP heb je zelfs soms een probleem meer, namelijk de bekende opengl32.dll fout.

C:\>_

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Eeen uur geleden dezelfd kaart gekocht. In 3-d games loopt ie muurvast, met die verticale strepen. Nieuwste drivers.
Gebeurt zowel in XP SP1 en Win98SE op een A7V266-E met XP 1800+, 512 MB rAM.
DirectX 8.1

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
ik heb het probleem ook..... kep de kaart net in huis. hij is niet stabiel, 3Dmark 2001 loopt vast bij de 2e test (2 groene verticale strepen in beeld) en bij need for speed ook. Battlefield 1942 doet het weer wel...

Verwijderd

Zelfde probleem vertikale strepen met een asus a7v333 en een radeon 8500

nog steeds geen oplossing gevonden

via 4.43
drivers whql certified

ben een beetje radeloos :r

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Had ik eerst ook last van met mijn Hercules 8500LE. Nadat ik Windows opnieuw geinstalleerd had, was het probleem hier opgelost :) ATI en NVIDIA (mijn oude kaart was een Geforce 2 GTS) mogen elkaar niet zo ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
zelfde probleem
bij veel spellen (oa. ut2003, SS1) na korte tijd een crash met verticale strepen op scherm

omega drivers en de drivers van ati al geprobeerd maar dit schijnt niet te werken

als iemand een oplossing weet dit graag hier posten

Hercules 8500LE 64,
aopen ak77pro

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik zou de kaart gaan ruilen, want hij is gewoon kapot

Ik heb de de mijne met hetzelfde probleem teruggebracht (de koeler was al eerder kapot en was er zelfs al af) en 2 weken later had ik een nieuwe in huis.

Ik denk dat het geheugen of de chip zelf gewoon kaduuk is, maar herinstalleren of weet ik veel wat hielp bij mij in ieder geval niks, een nieuwe kaart wel....

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 08:21

Xymie

Breda the place to be

Wel jammer dat jullie Hercules kaartje hebben gekocht. Deze heeft als enige 8500 geen 2 RAMDAC's waardoor je tweede tv-out/DVI altijd een kopie is van je andere scherm. Daarnaast zitten er allemaal goedkope prut onderdelen op.

Alle oplossingen voor problemen met ATI kaarten zijn terug te vinden op het rage3d forum. Als het daar niet staat, kan het niet opgelost worden.

Ik gok op conflict met drivers van vorige videokaart(windhoos opnieuw installereb)/oververhitten(Enige wat je daar aan kan doen is een windtunnel van je kast maken)/kut geheugen (probeer hem terug te klokken met bv powerstrip). Daarnaast is het misschien handig om naar de retail bios van ATI te flashen mijn kaartje (powercolor 8500LE) draaide met orginele bios met moeite op 250/250 en met retail bios (van ATI's kaartjes) makkelijk op 285/285. Misschien helpt dat wel een beetje.

Veel suc6 ermee!

Verwijderd

Voor de Radeon kaarten zit bij de laatste drivers onder "Display > Monitor Settings" een "DirectX Override Refresh Rate".

Als deze Refresh Rate op "Same As Desktop" staat en je draait games op een hogere resolutie als je desktop, heb je kans op mooie strepen (testbeeld) als je monitor specificaties worden overscheden!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:20

wij

De oplossing: (voor de chrash met verticale strepen)
Zwaardere voeding.

Ik heb dit probleem ook gehad (met de hercules kaart), alles geprobeert zelfs windows opnieuw geinstalled en bios instellingen veranderd. Maar niks werkte steeds weer die verticale strepen etc. Als je dan ook zo'n "positief" topic leest als dit dan wil je hem het liefste weer omruilen.

Maar ik bedacht om er een andere voeding in te zetten. Er zat een 300wat voeding in en nu heb ik er een andere 300wat voeding ingezet en nu heb ik geen verticale strepen meer. Net lekker uurtje ut2003 gespeeld (normaal lukte dit maar 3 seconden). Dus dit was voor mij de oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door wij op 26-11-2002 13:59 ]

• ggvw
wij schreef op 26 November 2002 @ 13:52:
....
Maar ik bedacht om er een andere voeding in te zetten. Er zat een 300wat voeding in en nu heb ik er een andere 300wat voeding ingezet e..
welke voeding heb je er nu in zitten en wat voor moederbord heb je?

(o ja, nieuw bios werkt hier niet, windows 98 installeren ook niet en bij hogere resoluties komt de crash sneller dan in lage)

[ Voor 18% gewijzigd door ggvw op 26-11-2002 19:23 ]

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier Hercules ATI 8500 128MB LE ... onder Win2000 en Win98-SE dual-boot .. draait as 'n tierelier _/-\o_

't enige wat ik me kan bedenken is dat jullie je oude drivers niet netjes ge-uninstalled hebben! Je kunt het beste het standaard Windows beeldscherm stuurprogramma selecteren .. rebooten .. en dan pas de ATI drivers installeren. Zo staat het ook in de readme.txt beschreven. :?

Suc6 !!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:20

wij

ggvw schreef op 26 November 2002 @ 19:12:
[...]

welke voeding heb je er nu in zitten en wat voor moederbord heb je?
Moederbord: MSI k7t266 pro 2.
Voeding 300 wat. (merk zoiets als powerman)

[ Voor 6% gewijzigd door wij op 26-11-2002 19:26 ]

• ggvw
sorry...

welk merk voeding bedoel ik...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Verbruikt een Radeon 8500 meer stroom dan een Geforce 2 GTS? (ik heb n.l. ook zo'n kaartje besteld...)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

als je overstapt van G-foce naar Radeon zorg er dan voor dat je ALLES van de Nvidia drivers weg haalt (ook eventueel achterblijvende regestry keys) want anders gaat het mis.. (nieuwe install lost het meestal ook op maar dat moet je zelf weten)

edit:

huh creapy als ik op last klik ben ik m'n post kwijt maar op pagina 2 staat ie gewoon :?

[ Voor 19% gewijzigd door uniquorn op 27-11-2002 14:17 ]

It's just a donkey

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

mm .. als ik het zo lees... ik wil ook nog een upgrade doen naar de Ati 8500 ... maar het wordt volgens mij geen Hercules...

• IceOnFire
  • Niet online
aangezien ik wel eens systemen voor anderen in elkaar zet had ik ook pas een paar Hercules Radeon 8500 LE's gekocht. Hetzelfde strepenprobleem had ik met twee van de drie kaarten. Eéntje vertoonde het probleem niet, zodat ik er vrij snel achter was dat de andere kaarten wel echt stuk moest zijn. Ik heb de twee kapotte tot drie keer toe omgeruild, ook alle ruilexemplaren gingen fout. Hercules is toch een van mn favoriete merken, maar dit specifieke kaartje zou ik laten liggen...

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sommige mensen krijgen alles kaduuk .. mijn Hercules draait als een trein :Z

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

AMD en ati radeon 8500 gaat niet samen, volgens mij heeft er niemand last met deze kaart die met een p3 of p4 draait!!! >:)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb dit kaartje ook gekocht. Er zit 4ns geheugen op. Als ik 3dmark2001 draai, de kaart overklokt naar 280/280 dan krijg ik ook die verticale gekleurde strepen. Teruggeklokt naar 275/275 is dit weg.
Toch is deze stand ook te hoog, want bij het spel gp4 loopt de pc binnen enkele minuten muurvast. Verder teruggeklokt naar 260/260 heb ik er geen problemen meer mee. (default is 250/250)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

ik had dit met een club 3d pro bleekhet geheugen verot te zijn

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:15:
AMD en ati radeon 8500 gaat niet samen, volgens mij heeft er niemand last met deze kaart die met een p3 of p4 draait!!! >:)
ja ja....... backup? heb je wat URL's om deze mening te stoelen?

Verwijderd

henkleerssen schreef op 20 December 2002 @ 11:19:
[...]

ja ja....... backup? heb je wat URL's om deze mening te stoelen?
Je kan zeggen wat je wil maar hij heeft voor een heel groot deel gewoon gelijk. De Radeons doen vooral heel erg moeilijk met VIA chipsets. Zie ook het Radeon topic, heel veel mensen met problemen met VIA/AMD en Radeon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 18:15:
Bullsh*t. AMD 1900+/Gigabyte 7VRXP/Hercules 8500 LE loopt hier al een half jaar als een trein met Win2K pro. Waar al die problemen met vertikale strepen vandaan komen is me niet duidelijk, maar aan de combinatie AMD-Hercules ligt het in elk geval niet. Het lijkt me eerder een voedingsprobleem, zoals iemand anders hier al eerder meldde.

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 11:39

Macabre

Euhh...

Ik weet bijna 100% zeker dat het aan de kaart ligt.
Ik werk bij een computerbedrijf en ik heb het nu al zo vaak meegemaakt dat die kaarten kapot zijn. Die verticale strepen ligt dus echt aan de kaart zelf.

En ja ik heb er zelf ook 1 :)

..:: Specs ::..

Verwijderd

Heb het zelfde probleem , ook met een 8500LE van Hercules.
Maar dit gebeurt ALLEEN als ik hem overklok.
Het lijkt me een geheugenprobleem , de geheugenchips hebben dan ook absoluut geen overhead mbt de kloksnelheid waarop ze draaien.

4 nanoseconden , dat betekent 1/0.000000004 = 250MHz precies.................

Met goedkope onderdelen zou de tolerantie (afwijking) wel eens een rol kunnen spelen , dwz als er een chipje tussen zit die maar 249 MHz trekt dan kan je videokaart dus regelmatig vastlopen

Verwijderd

Mijn hercules doet het perfeckt!!
Loopt nu 300/600 mhz :P
Dit is wel naar een bios flash.
Maar de kaart is echt goed!!!
En dat gezeik dat amd en ati samen kan is echt zware bull shitt!!!!
Want bij mij draait het al een jaar perfeckt!!!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Net mijn systeempje geupgrade van een ASUS-CUSL2C met een Pentium 3 733 naar een MSI KT3 Ultra 2 met een Athlon XP2000+. Ik moet zeggen mijn sysje draait perfect met mijn Hercules 8500LE 64 mb met de nieuwste Via 4-in-1 en powered by Ati Catalyst drivers. _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Oke de kaart doet t dus niet in een a7v333 met een xp2000+( bij mij thuis dus)
Hij doet t wel in een gigabyte ga60xt met een p3 600 (ook bij mij thuis)

Zelfde voedingen, zelfde kasten

leg mij dan maar uit waar t aan kan liggen

ik denk zelf dus toch aan de via vs intel chipset!

iemand een ander idee?? 8)7

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Hmm, ik heb Hercules fdx8500le en ik had eerst ook altijd het hang probleem. Met hang probleem bedoel ik na 3 minuten gamen een mooi stilstaand beeld.
Mijn vorige pc was een 1ghz athlon op een kt133 bordje met een 250w voeding.
Nu heb ik een asus a7v8x met XP2400 en een 350w voeding en ik heb nergens last meer van.
Ik heb ook uren zitten lezen op het forum van rage3d, waar veel lotgenoten zitten. Meestal was de conclusie:
- te hete videokaart
- zwakke voeding
- of combinaties met verschillende moederborden.
Pagina: 1