TV kaart maar wil ook HD recorden

Pagina: 1
Acties:

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 13:30

made

.. made by made ..

Topicstarter
HULP,

Ik wil een TV kaart kopen maar ik wil ook porgramma's op m'n HD willen opnemen.
Nu hoorde ik dat dat altijd kan maar bij de goedkopere kaarten krijg je grotere bestanden ? Klopt dat ?
En wie heeft er ervaring mee ?

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Op www.vcdhelp.com staat hier een goed artikel over:
http://www.vcdhelp.com/mjpeg.htm
De grootte van je bestand is afhankelijk van de codec die je gebruikt. Grotere compressie betekent meer processor power maar aan je specs te zien zit dat wel goed.

woei!

Verwijderd

je moet gewoon letten op welke compressie een bepaalde kaart gebruikt. over het algemeen gebruiken duurdere kaarten een betere compressie, maar je kunt bestanden achteraf altijd nog gewoon omzetten met een codec. daar komt je hele mpeg kaart niet aan te pas, want dat doet je cpu gewoon

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
PaszWerken schreef op 02 januari 2003 @ 21:38:
Op www.vcdhelp.com staat hier een goed artikel over:
http://www.vcdhelp.com/mjpeg.htm
De grootte van je bestand is afhankelijk van de codec die je gebruikt. Grotere compressie betekent meer processor power maar aan je specs te zien zit dat wel goed.
Maar kan ik dan als ik een "goedkope" TV kaart heb gelijk op m'n HD als AVi opslaan met compressie of moet ik achteraf gaan converteren...??

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De elcheapo TV kaarten schrijven soms het resultaat weg naar een vrij ongecomprimeerde AVI file waardoor je inderdaad flinke bestanden krijgt.

Super deluxe TV kaarten hebben een hardware MPEG decoder aan boord maar daar betaal je dik voor. Maar dat is eigenlijk alleen nodig indien je PC niet zo snel is.

M'n GF4Ti (Winfast A250ViVo) kan wel realtime de input comprimeren waardoor de omvang van de files wel mee vallen.
Het best kan je wat reviews raadplegen want er zit erg veel rommel tussen de goedkope TV kaartjes. Bij zaken zoals bv de Mediamarkt kan je hem ook altijd terug bregen als hij niet voldoet. Dat heb ik ook maar gedaan met m'n eerste elcheapo TV kaart.

Senile! Senile Oekaki

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

made schreef op 02 January 2003 @ 21:32:
HULP,

Ik wil een TV kaart kopen maar ik wil ook porgramma's op m'n HD willen opnemen.
Nu hoorde ik dat dat altijd kan maar bij de goedkopere kaarten krijg je grotere bestanden ? Klopt dat ?
En wie heeft er ervaring mee ?
Je hebt gelijk heb een kaartje hier die van 10 seconden 10 mb maakt 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
WIE HEEFT ER ZO EEN ????

Hauppauge Win/TV PVR250

En zou wat vraagjes willen beantwoorden !!!! _/-\o_

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik heb zelf een Leadtek Winfast Deluxe

Ik kan realtime cappen op PAL DVD MPEG2... 2 gig per uur ongeveer....
en dat op een P3-1Ghz...

En dat voor 69 EUR, mij hoor je niet klagen ;)

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Maar kan ik dan als ik een "goedkope" TV kaart heb gelijk op m'n HD als AVi opslaan met compressie of moet ik achteraf gaan converteren...??
Ja. Heb ik ook. Ik heb een cheapo Lifeview kaartje. Toendertijd 150 gulden (3 jaar geleden).

Lees de tutorialz even op vcdhelp.com . Erg leerzaam. Als je PC snel genoeg is kun je zelfs realtime DivX cappen.

woei!

Pagina: 1