Toon posts:

[ADSL] Vigor 2600 instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Vigor 2600 router instel voor gebruik met ADSL. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb Basic ADSL via XS4ALL.
Het probleem zit hem volgens mij in de instellingen bij "LAN TCP/IP and DHCP Setup" en / of bij "Internet Acces Setup". Wat moet ik bijvoorbeeld instellen bij de waarden "VPI", "VCI" en "Modulation"?

Bij voorbaat dank,

Arthur Vos

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

je kreeg toch wel een snelstarthandleiding erbij (witte papiertje) waar duidelijk aangegeven hoe en wat je moet doen?

welkom op GoT trouwens.

edit:
vooruit dan maar:
Quick setup>internet access setup>PPoE/PPoA client mode:
client mode: enable
vci:48
vpi:8
encaps mode:vc mux
prot:PPoA
Mod:g.dmt

isp access setup volgens gegevens van xs4all

that's it & that's that.

volgende keer kan je de begroeting en je naam achterwege laten.
simpele sign. is voldoende.

je krijg van kpn bevestigingsbrief zodra je analoge lijn gereed is voor dsl.

[ Voor 101% gewijzigd door GrittyKitty op 02-01-2003 22:04 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. Dat is dus het probleem, we hebben eerst meer dan een maand op ons installatiepakket gewacht en toen heeft kpn uiteindelijk alleen een splitter laten bezorgen, zonder kabels, boekjes of wat dan ook. Het hardware-gedeelte is nu voor zover ik weet goed ingesteld door een handig iemand die het ook bij zichzelf had aangesloten, alleen krijg ik het niet voor elkaar om met het router op inet te komen....

Ik hoorde nog iets dat je een nummer moet bellen om je ip te laten activeren ofzo...? Dat zou dan weer in het boekje bij het installatiepakket staan.

Iemand enig idee???

mvg,

Arthur

Verwijderd

Topicstarter
BTW: ik krijg nu de volgende mededeling van het router als ik probeer de verbinding tot stand te brengen:

Message [ PPPoE : No response from server side. ]

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
http://www.draytek.nl

Daar word je compleet uitgelegd wat je moet doen. Zo ook in het witte boekje wat al eerder geopperd is. En die waarden die je moet instellen, die staan dus in het witte boekje, zelfs een plaatje.. blz 9

Nieuwe firmware.. meuktracker: Draytek Vigor 2600 2.25

[ Voor 15% gewijzigd door StyXL op 02-01-2003 22:05 ]

Specs

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou ook even kpn/xs4all bellen misschien is je lijn nog niet in orde, installatie van deze router is met de voorbeelden van de draytek site echt heel eenvoudig.

Verwijderd

Topicstarter
Die instellingen heb ik al overgenomen en er gebeurt nog steeds niets als ik op "Dial PPPoA" klik. Is er een manier waarop ik aan mijn modem of iets dergelijks kan zien of de adsl verbinding wel goed is aangesloten? Alvast bedankt voor de moeite,

Arthur

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op Thijs B:

Ik heb net naar de KPN helpdesk gebeld en die zeggen dat zij hier niet over gaan en ik hiervoor bij XS4ALL moet zijn. Maar die zijn nu weer gesloten....

Iemand nog een idee?
MVG,

Arthur

Verwijderd

Topicstarter
Nog even dit:
het modem blijft de hele tijd dit:

Message [ Starting PPP ]
----- INITIALIZATION
----- READY
en dan weer
----- INITIALIZATION

geven. Misschien helpt dit.

MVG,

Arthur

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen zoals GrittyKitty ze noemt heb ik precies.

edit:

ook die brief hebben we gehad van KPN

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 22:07 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gozer gebruik de edit knop!!

Verder niks nuttigs te zeggen :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 22:02:
Die instellingen heb ik al overgenomen en er gebeurt nog steeds niets als ik op "Dial PPPoA" klik.

Arthur
waar ligt die dial PPoA?

zet je pc dan op auto. IP?

nogmaals: geen groet e.d. Bericht kan je wijzigen d.m.v. wijzig icoontje rechtsboven.

edit:
alweer ja...

die driver cd hoef je niet te gebruiken. Als je hardware instelling (kabels e.d) goed had aangesloten, ga naar http:192.168.1.1 vul de waarden in > klik OK

daarna browser afsluiten en opnieuw explorer starten.

toevoeging:
> Basic Setup> Ethernet TCP/IP and DHCP Setup:
for nat usage
1e IP: 192.168.1.1
1e subn. mask:255.255.255.0
routing: enable
DHCP: activate (als je router als dhcp server wil gebruiken)
eronder vul je de dhcp poolin (hoeveel aantal ip's binnen dhcp & range wat dan ook)
gateway: 192.168.1.1 (ip van je router)
DNS primair:194.109.6.6 en 194.109.9.99 (dit zijn dns van xs4all)

capisch ?? (schrijf ik dit goed?)

[ Voor 53% gewijzigd door GrittyKitty op 02-01-2003 22:24 ]

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09-2025
Let goed op, bij mij stonden vci:48 en vpi:8 op het bijgevoegde papier verkeerd om, het menu zoals het was weergeven in de screenshots op het papier kwam niet overeen met het werkelijke menu.
Neem dus niet klakkeloos de waarden over van het papier maar controleer dat 48 inderdaad bij vci is ingevuld en 8 bij vpi

[ Voor 3% gewijzigd door Romulus op 02-01-2003 22:18 ]

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
In het bericht van Grittykitty staan de juiste instellingen voor mxstream en een draytek 2600 enige wat er niet bij staat is dat je fixed ip yes en je internet ip nr moet invullen dus 213.enz

Als je lijn in orde is moet je LINE ledje op de router branden.
Werkt dit niet ga er dan maar van uit dat je lijn niet in orde is. Deze router werkt zo simpel dat er eigenlijk niet veel mis kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mensen, ik schaam mij diep....... dit lag allemaal niet aan de instellingen van het router, maar aan de splitter. IK had de POTS plug in LINE gedaan en die van LINE in POTS..

Sla mij maar....... tis mijn schuld............................... *SCHAAM* *SCHAAM* *SCHAAM*.

Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groet,

Arthur Vos @ ADSL!!!

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

case closed.

Pagina: 1