Toon posts:

[OC]GF4 mx 460

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namelijk een geforce 4 mx 460 gekocht van gainward, omdat ik op meerdere plaatsen heb gelezen dat deze goed zijn om te overclocken, maar tot hoever mag ik er eigenlijk mee gaan, wat zijn jullie resultaten hiermee, ik zit voor de moment van 305/550 @ 340/600 , zou ik wel nog beter kunnen. ik zou hem graag intact houden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:46 ]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

doorgaan totdat je vertekeningen (artifacts) krijgt in bijvoorbeeld 3dmark. Dan een mhz of 5 terugklokken en klaar is lazylegz :)

Geen inspiratie

Verwijderd

Helemaal mee eens. Gewoon doortesten. Zo snel gaan ze niet stuk.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als je je core verder wil oc-en, koop dan een zalman hp-80.
Die mx wordt dat amper lauw, mits je wel een beetje airflow hebt. Maar airflow hebben is zowiezo belangrijk als je wil gaan oc-en

iStockphoto

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Je het je lekker laten afzetten met zo'n MX'je de Ti's zijn veel sneller lees ik in de meeste tests.
OCen zal ook wel niet veel helpen

Burp

Verwijderd

da-dude schreef op 02 January 2003 @ 20:19:
Je het je lekker laten afzetten met zo'n MX'je de Ti's zijn veel sneller lees ik in de meeste tests.
Er zijn ook mensen die de kaart bewust kopen omdat hij goedkoper is, en zo slecht is die 460 niet hoor. En tuurlijk helpt OCen, het helpt bij elke kaart... :z

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
da-dude schreef op 02 January 2003 @ 20:19:
Nee, aan zo'n reactie heeft de topicstarter veel! 8)7. Hij heeft nu eenmaal een MX460, je helpt 'm echt niet door die kaart de grond in te schrijven.

In plaats van dat je met goede oplossingen e.d. komt...

Lazylegz, zorg iig voor een goede koeling en dan kan je gerust proberen stap voor stap hoger te klokken.
En een betere vraag dan 'Hoever mag ik er eigenlijk mee gaan' is:
'Hoe ver wil ik 'm overklokken?'

Op een gegeven moment weegt de snelheidswinst niet meer op tegen het risico van een crash o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 02-01-2003 20:34 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08-2025
sorry lads

Burp

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Tweeke schreef op 02 January 2003 @ 20:33:

En een betere vraag dan 'Hoever mag ik er eigenlijk mee gaan' is:
'Hoe ver wil ik 'm overklokken?'
[quote]

gewoon tot het maximum, en ja kvond dat ik een goede koop had gedaan met mijn GF mx 460 namelijk maar 120 € terwij een TI al onmiddelijk de helft duurder uitkwam, en sinds ik toch nie veel spelletjes speel, geef ik liever iets meer uit aan andere zaken zoals RAM 768 DDR pc 2100 :9

Verwijderd

ik vind het een nette overclock hoor :*)

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

ik ook. mijn ti core wil niet verder dan 320

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Leuk voor je ti core zou ik maar zeggen :+

Als je niet tevreden bent met je max haalbare overclock en je koeling is goed kan je altijd ook nog het voltage gaan verhogen :) Pas hier wel mee op, 10% extra kan nog geen kwaad maar als je het verkeerd doet en het dubbele aantal Volts erop loslaat ben je de pineut. Eerst goede modtutorials lezen dus :)

MechWarrior || Monsters Game

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

maar waar verhoog ik het aantal volt voor mijn GPU?

systeem:

AMD xp 2000+
ASUS v8460 GeForce Ti 4600 ultra DeLuxe (loopt nu op 330/750, maar hoe meer hoe beter :P)
A7V333
512 MB DDR pc2700

[ Voor 17% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-01-2003 02:33 ]

www.google.nl

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vriend van me heeft ook een MX-460 van MSI. Standaard loopt die ook op 300/550. Hij heeft hem echter op ze max op 355/655 gehad... maar dat is dan met artifacts. 345/645 is het maximum, echt werkbaar. 3dmarken wil op 350/650 net aan vaak. Probeer je mem eens wat hoger te zetten, dat moet makkelijk kunnen :)

Verwijderd

mijn gf4 mx 440 wilt zelfs wel op 350 core(met een crystal orb) dus zo jij daar ook wel in de buurt moeten komen denk ik. je gaat je kaart heus niet kapot doen, je pc loopt gewoon vast als ie te hoog staat.

Verwijderd

ik heb ook een gf mx 440 van msi en die draait standaard op 270/405 en die draait nu lekker op 340/500 :) toch een 2000 bechmark score meer :)

Verwijderd

ik een mx 420 van mercury :D

maar ik ga toch sparen voor een gf fx... zodra die te koop zijn zal ik wel genoeg hebben... hoop ik :D

Verwijderd

ik heb een gf 4 mx 440 van leadtek :/

dat ding hoort op 270/400 te lopen

bij mij loopt ie standaard op 270/365 ik voel me echt opgelicht |:(
als ik 'm hoger dan 270/375 zet komen er al strepen door me scherm met 2d applicaties, er zit dus gewoon brak geheugen op en ik ben er mee opgelicht :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 20:38:

als ik 'm hoger dan 270/375 zet komen er al strepen door me scherm met 2d applicaties, er zit dus gewoon brak geheugen op en ik ben er mee opgelicht :/
ga ermee naar de winkel en zeg het hen want dit is niet normaal

Verwijderd

ben ik geweest en die gingen dus dat ding testen met 3dmark enzo en 3d is prima maar in 2d komen er strepen door me beeld op 400mhz mem en hun hadden dus op 400mhz gezet en hij zei dat ie niks zag, het komt ook pas na tijdje maar iig kreeg geen andere :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 21:04:
ben ik geweest en die gingen dus dat ding testen met 3dmark enzo en 3d is prima maar in 2d komen er strepen door me beeld op 400mhz mem en hun hadden dus op 400mhz gezet en hij zei dat ie niks zag, het komt ook pas na tijdje maar iig kreeg geen andere :(
en vond hij het dan niet raar dat de kaart standaard op 365 mem loopt???
dat is volgens mij al reden genoeg voor een nieuwe kaart.
zouden ze bij mij niet moeten proberen. AFZETTERS

Verwijderd

hmm dan zal ik nog is langsgaan :)

Verwijderd

btw ik heb hier wel een screenie met wat je dan krijgt :/

clock van leadtek mx 440 op 300/400 gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jwfloor/strepen@normale_mem_clock.gif
klik op het plaatje voor fullsize :)

zoals je ziet worden letters soms ook vaag, niet overal heb ik strepen maar bij tweakers hoofdpage iig wel, ik heb nu ff me kast open en misschien zijn de strepen wel erger als ie dicht zit :7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:52 . Reden: lay-out verneuking ]

Verwijderd

dat zijn inderdaad artifacts. wat voor een koeling zit erop de GPU???
dit is duidelijk een bewijs dat je kaart kapot is. heeft de pc winkel geen email adres???
mail het anders door met wat uitleg erbij

Verwijderd

er zit gewoon een standaard fan van leadtek op, mooi alluminium ofzo iig je moet je vingers er niet tussen krijgen >:)

had 'm gekocht bij paradigit die hebben volgens mij wel email adres ik zal is gaan mailen :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe info voor deze dude :

Heb een Leadtek GF2Ti (zelfde dus zo'n beetje ;) ) en die loopt op 275/401 8)7 !!
Ik denk dat dit aan de winkel ligt :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Mijn Leadtek G4 mx 440 loop ook op 270/365 maar ik kon hem overclokken tot 350/550.Zat standaart in men pc.

Hoeveel haal je in 3d mark??.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:14 ]

Verwijderd

nero355 schreef op 04 januari 2003 @ 22:26:
[...]

Effe info voor deze dude :

Heb een Leadtek GF2Ti (zelfde dus zo'n beetje ;) ) en die loopt op 275/401 8)7 !!
Ik denk dat dit aan de winkel ligt :(
man toch, ik weet niet of jij het leuk zo vinden dat je 3d kaart niet overklokbaar is, ik in ieder geval niet. zijn kaart haalt noggeen eens het min verreiste voor een gf4 mx 440. de winkel kan je dan toch wel helpen aan een nieuwe kaart in garantie zeker. of niet???????????????? |:(

Verwijderd

3dmark=4982
toch al 300 meer op 300/400 dan op default :/

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5537454

wil sowieso wel dat ding wat hoger dan standaard clock hebben :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dan wil ik toch effe dit topic omhoogschuppen want ik wil wel eens weten hoever jullie komen met dat ding.
ik zit hier nou ff te klooien met mijn Chaintech MX460 en de klok staat nu al op 375/626 zonder enige vorm van vertekening. en hij doet nog gezellig effies een 3dmarkje daarna. ik ben dus geinterreseerd hoever andere MX eigenaars komen met hun geval. ik haalde eerst 5854 3dmarks en ik zit nu al aan de 6064 3dmarks

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:20

Dr_Love

Best drugs are made by love

Collega van mij heeft ook die gainward kaart (de goldensample versie)
en deze klokt kwa mem over de 749mhz echt vaag.
De core op 340.

Het mem kan nog wel hoger waarschijnlijk alleen het standaard progje wat gainward leverd gaat niet verder.

Ik geloofde het eerst niet dat het mem zo hoog draaide alleen na een paar 3mark scores die liegen niet.

Dus gainward maakt leuke kaartjes.
(zelf heb ik ook een periode met een gainwardje gedraaid alleen da was een gf2TI core op 360mhz en mem op maar 518mhz.)

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 21:49:
btw ik heb hier wel een screenie met wat je dan krijgt :/

clock van leadtek mx 440 op 300/400 gezet:
[afbeelding]
klik op het plaatje voor fullsize :)

zoals je ziet worden letters soms ook vaag, niet overal heb ik strepen maar bij tweakers hoofdpage iig wel, ik heb nu ff me kast open en misschien zijn de strepen wel erger als ie dicht zit :7
OMG, dat heb ik ook gehad bij een S3virge...
En die eikels van de TLC maar zeggen dat er niets mis mee was |:(
Pagina: 1