Toon posts:

Epox EP-4GEA/PEA(+) [Ervaringen]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/4gea%2B.jpg

Specifications for both 4GEA and 4GEA+:
• For Pentium® 4 processors Socket 478 supports 533 MHz FSB
• Intel 845GE Chipset + ICH 4
• 3 PC2700 DDR SDRAM modules for Maximum 2 GB memory
• 5 PCI slots - 1 AGP (AGP 4X 1.5V graphics card only)
• Onboard built-in VGA, Intel "Extreme" graphics using dynamical shared memory
• 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - 1 parallel port
• 2 standard IDE ports for ATA-100, backwards compatible with ATA-33/66
• 4 USB 2.0 ports
• Onboard sound, 6 channel Supports Digital SPDIF
• Standard ATX format

Specifiations which only apply to the EP-4GEA+:
• Extra 2 serial-ATA ports for serial ATA-150 drives
• Extra 2 IDE ports by Highpoint 372 IDE RAID controller
• 2 extra USB 2.0 ports by included USB back-panel cable
• 10/100MB LAN by Realtek RTL8100B
• Post port onboard (Diagnostic LED system)

Iemand al ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:17 ]

Verwijderd

Nog geen ervaring maar ik ga hem volgende week bestellen.

Sorry niet goed gelezen ik ga voor de EP-4PEA+,geen VGA onboard maar een radeon 9700 erin.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:21 . Reden: een P gelezen ipv een G ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 17:18:
Nog geen ervaring maar ik ga hem volgende week bestellen.
Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd hoe je hem vind ook omdat ik zit te denken aan een Asus P4PE

Verwijderd

ik heb net zo'n ding ingebouwd voor een klant en het werkt heerlijk ff xppro erop en draaien die handel jammer dat ik nog steeds niet die sata dingen heb kunnen testen maar dat komt wel als het goedkoper wordt, maar voor derest een prima bordje

TIP: als je dat bordje koopt neem dan de magic light versie - rounded cables 1xfloppy 1xata
- firewire bracket 2 aansluitingen
- en 1 licht gevend fannetje

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 23:15
Is het ook goed als de 4PEA/4PEA+ mee doet? Hetzelfde board maar dan zonder VGA onboard.
Die heb ik namelijk en het is een aardig board. De eerste ging alleen al kapot na 14 dagen en nu heb ik een nieuwe. Er was een voltage regulator ontploft.

Bevindingen:
• VCore onstabiel bij full load. Ingesteld op 1.85, zakt naar 1.76-1.78• Blue light fan ziet er aardig uit, maar ik zou wel de gum eronder vandaan halen en gewoon AS3 opdoen. Scheelt 10 graden• 3:4 divider alleen bij nieuwere versies van mobo met BIOS van 04/12. Oudere versie heeft de divider helemaal niet.• flashen van nieuw BIOS veroorzaakte BIOS checksum error, moest meerdere malen een CMOS reset doen• hij bleef proberen om te booten vanaf LAN met 2 NIC's erin, met BIOS van 04/12 opgelost• onboard sound is voor mij goed, ik hoor daar toch nooit verschil in• overclocken: lekker veel opties voor Voltages, maar heb nog niet sneller dan een FSB van 160 gehaald. 2 chips geprobeerd, een P4 2.53 en een 2.66 en allebei willen ze niet verder dan FSB 160, wel toevallig

RAID, serial ATA, Firewire nog niet geprobeerd. Dus kan ik niks over vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry vergeten!! de 4pea(+) is ook goed!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Title dan maar iets uitgebreid :) (PEA toegevoegd)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 02 January 2003 @ 17:53:
Title dan maar iets uitgebreid :) (PEA toegevoegd)
Thnx!!

Verwijderd

Prima bordje tot nu toe (sinds 1 week PEA+), draai p4-2.8, 1G mem, WinXPPro. P-ATA raid is goed rap. Alles lekker vlot. Hoe weet je trouwens of je een nieuw bord hebt? Ik heb rev 1.0; is dat de nieuwe?

• MrDirect
Alle bordjes tot nu toe zijn nog steeds Rev. 1.0
Dat is nu juist het rare ervan, de 1 heeft wel de divider van 3:4 en een ander juist weer niet (met een 533 Mhz processor) met hetzelfde BIOS.
Op je doos staat een serienummer en je kan daar een datum uit herleiden.

Ik heb 2 systemen:
Systeem1: serienummer 0212030000*** = 03/12/2002 en heeft zowel 3:4 als 4:5 divider
Systeem2: serienummer 0211060000*** = 06/11/2002 en die heeft alleen de 4:5 divider.

Ergens half november is er iets aangepast zodat die bordjes wel de 3:4 divider via het BIOS kunnen instellen.

Blijkbaar kun je door zelf solderen er wel voor zorgen dat je allebei de dividers kan gebruiken, zie http://217.59.162.54/4pea/4pea.asp .

Afbeeldingslocatie: http://www.kolumbus.fi/macci/4pea/jclk.jpg
Verbind de rode puntjes voor 1:1 en 4:5 , en blauw voor 1:1 en 3:4

[ Voor 28% gewijzigd door MrDirect op 02-01-2003 20:33 ]

• MrDirect
Ik lees net op xtremesystems dat de Vagp in je BIOS eigenlijk het voltage voor je chipset regelt en dus niet alleen je AGP slot van extra stroom voorziet.

Dus mocht je last hebben van onstabiliteit, probeer dan eens je Vagp te verhogen . In kleine stapjes natuurlijk, want je northbridge wordt een stuk warmer.

Verwijderd

Een aantal vraagjes voor de Epox 4PEA+ bezitters onder ons :

Northbridge heeft een zogenaamde colorled cooler. Hoe is het geluidsniveau hier van? Ik heb namelijk slechte ervaringen gehad met A7V boardjes waar de chipset fans een Kl#re herrie gingen maken en uiteindelijk vervangen moesten worden. Ik had namelijk gehoord dat deze chipset cooler nogal wat herrie maakt.

Ik kan goedkoop aan de Epox 4G4A+ komen, is het zinvol om toch voor de 4PEA+ te kiezen?

Verwijderd

Ik zelf heb de 4PEA en hij bevalt me goed met me p4 erop :D
Nog geen echte problemen gehad verder. *afklop*
Niets dan goeds over dit bordje van mijn kant dus ;)

Verwijderd

Eeh, wat is nou eigenlijk het verschil tussen die 3:4 en 4:5 divider?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat voor de verhouding waarop de FSB en geheugenbussnelheid staat :)

Voorbeeldjes:
Bij een FSB van 100MHz en een 3:4 divider loopt geheugen op (100/3)*4 = 133MHz
Bij een FSB van 100MHz en een 4:5 divider loopt geheugen op (100/4)*5 = 120MHz

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb zelf een Epox 4BEAR met intel 845E chip
dit is echt een perfect board!

ik hou alleen niet van die slette Highpoint Controllers die erop zitten.
hij is wel stabiel maar absoluut niet snel

de drivers moet je gewoon van Intel downe offcours want bij mij waren de drivers best wel verouderd op de CD

Epox brengt niet echt veel extra's behalve een set IDE kabels en een USB bay, maar het gaat tenslote om het mobo en niet om de extras.

hiervoor had ik een 4BDA met intel 845 chip en die was niet echt super
onderandere om zijn slechte FSB (kon niet op 533mhz) en had maar 2 DDR sleufjes
ik vertrouw erop dat dit Epox bord wat jij wil/hebt een erg goed ding is
verlopig blijf ik iig bij Epox.
want in mijn ogen is het een A+ clas merk O-)

Verwijderd

*schop*

Zijn er nog mensen met de Epox 4PEA+? Ik ben nieuwschierig na zijn/haar gebruikerservaringen en daarnaast weet ik nog steeds niet of de led chipset fan veel lawaai maakt.

• MrDirect
De koeler van mijn GeForce4 maakt zeker veel meer geluid dan die Blue light fan.
Ik heb 3 casefans , een PSU met 3 fans en een Prometeia staan, dus die Blue Light fan hoorde ik zowiezo al niet. Maar hij is makkelijk te verwijderen (gewoon een klemmetje) dus je zou er zo een andere op kunnen zetten.

Wel merk ik een groot verschil in temperatuur van de NorthBridge. Ik heb 2 dezelfde systemen en eentje wordt 30 graden terwijl de ander 40 graden wordt onder dezelfde omstandigheden.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb wat geks met mijn Epox 4PEA+:

Als mijn enkele harde schijf (WD800JB, ATA100, als master, geen slave schijf aanwezig) op IDE1 aangesloten is, lijkt hij langzamer te zijn dan wanneer ik hem aansluit op IDE3 (de Highpoint RAID controller).

Voorbeeld: het maken van een image (met Drive Image 2002) duurde, toen de schijf aan IDE3 hing, een minuut of twee, drie (throughput 600MB/minuut). Op de IDE1 ruim tien (throughput 200MB/minuut). Systeem laten hibernaten op IDE3 onder de tien seconden, op IDE1 een seconde of dertig.

Ik zou hem wel op IDE3 willen laten zitten, maar ik wil een RAID0 gaan draaien met twee extra schijven t.b.v. video editing.

Huidige configuratie:
IDE1: de WD800JB (80GB, met 8MB cache) die is gepartitioneerd met drie primary partitions van 16GB elk en een logical partition van 27GB, allen NTFS.
IDE2: CD brander en DVD drive.
XP Professional, Intel Chipset Software Installation, Intel Application Accelerator, SP1.
Verder 512MB RAM, PIV2.53Ghz, Sapphire Radeon 9700 Pro _/-\o_ .

Overigens, als je denkt: Dat ga ik ook eens proberen (van IDE1 naar IDE3), XP start niet als je bij de installatie van XP niet de Highpoint driver hebt geïnstalleerd...

[ Voor 3% gewijzigd door beschuit op 07-01-2003 11:52 . Reden: Typos ]

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:40

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik ben de trotse bezitter van het epox bord 4g4a+

spec
Epox 4g4a+ bord
Onboard video niet gebruikt zit een Gf2 Gts in
onboard lan werkt prima
onboard sound werkte prima maar voor echte 6.1 geluid de audigy 2 gekocht
onboard raid (nog geen ervaring mee)

Mobo is lekker stabiel voltages lijken goed te zijn er zit een P4 2.0 Ghz in echter de FSB heb ik op 133 gezet wat dus in een 2.6 Ghz result de temp stijging was 2 graden van 31 naar 33 graden (idle)

Mem wat er in zit is 2x 256 pc333 van kingston

Ik heb voor mijn "overclock" niets hoeven doen aan de voltages overigens.

-edit-
Ik heb het bord in september vorig jaar gehaald en ik heb een passief koelblokje in plaats van die light fan ding en passief maakt geen herrie B)
-edit-

[ Voor 14% gewijzigd door Koelkasten op 06-01-2003 19:10 ]

Sommige mensen....

• beschuit

beschuit

Vraagje aan allen: Als jullie je XP systeem in hibernate zetten, hoelang duurt dat dan (meet vanaf klikken hibernate button tot powerdown). Bij mij is dat dus een seconde of dertig (zie m'n andere post). En wat voor een harde schijf heb je, op welke IDE aansluiting is hij aangesloten en hoeveel RAM heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door beschuit op 07-01-2003 16:23 ]

• MrDirect
Hier ook zeker 30 seconden, zeker niet minder.
Gewoon standaard aansluiting van een WD800JB op IDE1 als master. Als slave hangt een Maxtor 60 GB.

• Koelkasten

Koelkasten

beschuit schreef op 07 januari 2003 @ 12:01:
Vraagje aan allen: Als jullie je XP systeem in hibernate zetten, hoelang duurt dat dan (meet vanaf klikken hibernate button tot powerdown). Bij mij is dat dus een seconde of dertig (zie m'n andere post). En wat voor een harde schijf heb je, op welke IDE aansluiting is hij aangesloten en hoeveel RAM heb je?
minstens ook 30 seconden misshcien zelfs wel iets langer er zit 2x 256 DDR PC333 in van kingston

Harddisk zit als master (single) op de IDE0 connector met een rounded cable (net of dat uitmaakt) het is een WesternDigital 80 gyg met 8 Mb cache

Sommige mensen....

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij mij duurt het precies 12.6 seconden voordat mijn computer geheel uitgeschakeld is als ik op hibernate click. Dit is met een Promise Ultra 100TX-2 erin en hier 3 schijven op aangesloten.

Ik vind 30 seconden wel heel lang overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Rick2001 op 07-01-2003 20:47 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. wat is het verschil tussen de pea+ en de pea zonder + ? Op epox.com staat alleen de pea+ beschreven.. scheelt toch dik 60 euro. en raid/lan enz hoef ik sowieso niet onboard

van een vage russische site:

Specifiations which only apply to the EP-4PEA+:
• Extra 2 serial-ATA ports for serial ATA-150 drives
• Extra 2 IDE ports by Highpoint 372 IDE RAID controller
• 2 extra USB 2.0 ports by included USB back-panel cable
• 10/100MB LAN by Realtek RTL8100B
• Post port onboard (Diagnostic LED system)
* The EP-4PEA+ is shipped with IDE Round cable and Magic-Light Chipset FAN.

Kan nou niet zeggen dat dit 60 euro waard is...

[ Voor 60% gewijzigd door Wimo. op 07-01-2003 23:34 ]

• beschuit

beschuit

Wimo. schreef op 07 January 2003 @ 23:28:
Hmz.. wat is het verschil tussen de pea+ en de pea zonder + ? Op epox.com staat alleen de pea+ beschreven.. scheelt toch dik 60 euro. en raid/lan enz hoef ik sowieso niet onboard
van een vage russische site:
Knip..
Kan nou niet zeggen dat dit 60 euro waard is...
Ook te vinden op epox.nl. Volgens mij zit er op de non-plus ook geen Firewire.
En of het 60 euro waard is? Als je het nodig hebt wel, en als je het niet nodig hebt, niet.....

• beschuit

beschuit

Rick2001 schreef op 07 januari 2003 @ 20:47:
Bij mij duurt het precies 12.6 seconden voordat mijn computer geheel uitgeschakeld is als ik op hibernate click. Dit is met een Promise Ultra 100TX-2 erin en hier 3 schijven op aangesloten.
Ik vind 30 seconden wel heel lang overigens.
Ja, ik dus ook. En zeker als je ziet hoe rap het gaat als je schijf aan IDE3 hangt.. Heb nog even Sisoft Sandra 2003 gedraaid. Op mijn C partitie (de snelste) geeft hij een Drive Index van 28306 kB/s. Niet echt rot, zou je zeggen. Overigens, met die snelheid duurt het wegschrijven van 512MB (RAM) 18 seconden, of kan je dat zo niet berekenen?
Wie kan deze test even draaien met een WD800JB aan IDE3? Ik zou het wel willen doen, maar dan kan ik eerst XP weer opnieuw installeren |:( (zie andere post over dit onderwerp).

• Rick2001

Rick2001

beschuit schreef op 08 January 2003 @ 00:32:
[...]

Ja, ik dus ook. En zeker als je ziet hoe rap het gaat als je schijf aan IDE3 hangt.. Heb nog even Sisoft Sandra 2003 gedraaid. Op mijn C partitie (de snelste) geeft hij een Drive Index van 28306 kB/s. Niet echt rot, zou je zeggen. Overigens, met die snelheid duurt het wegschrijven van 512MB (RAM) 18 seconden, of kan je dat zo niet berekenen?
Wie kan deze test even draaien met een WD800JB aan IDE3? Ik zou het wel willen doen, maar dan kan ik eerst XP weer opnieuw installeren |:( (zie andere post over dit onderwerp).
Je hoeft hiervoor XP niet opnieuw te installeren hoor.
Wat je moet doen is gewoon eerst de driver installeren van de RAID controller en daarna de schijf omhangen en booten.
Die drive-index is niet echt geheel reeel, want ik hibernate dus in 12.6 seconden met een 80GB Seagate Baracudda IV met 2MB cache.
De snelheid aan de ICH4 controller is niet echt snel te noemen, ook niet met ghost aangezien er geen busmastering van de bios uit geregeld is onder DOS. (Windows 98 dos etc.)
Echt snel gaat het bij een HIGHPOINT. Als je hiermee een ghost image wilt maken van de ene schijf naar de andere, dan haal je (tenminste, dat haalde ik voorheen met zo'n controller en 2 IBM schijven) zeker een 2500MB/s, dus dat is zeker dag en nacht verschil.
Met de PROMISE haal je maximaal zo rond de 800-900MB/s (onder DOS dus) bij het gebruiken van deze controller als ATA controller, dus geen raid.
De ICH4 controller is nog een stapje langzamer, namelijk zo'n 600-700MB/s.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:10:
Een aantal vraagjes voor de Epox 4PEA+ bezitters onder ons :

Northbridge heeft een zogenaamde colorled cooler. Hoe is het geluidsniveau hier van? Ik heb namelijk slechte ervaringen gehad met A7V boardjes waar de chipset fans een Kl#re herrie gingen maken en uiteindelijk vervangen moesten worden. Ik had namelijk gehoord dat deze chipset cooler nogal wat herrie maakt.

Ik kan goedkoop aan de Epox 4G4A+ komen, is het zinvol om toch voor de 4PEA+ te kiezen?
Ik ben zelf gewoon verslaafd aan dit boardje zoveel opties en nooit maar dan ook echt nooit onstabiel :).

En het koelertje maakt heel weinig geluid.
Ik heb zelf WC en ik hoor me 3 maxtors erboven uit spinnen :)

Turn it off and on again.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Oh en je hebt 3 versies van de 845PE serie van EPoX namelijk:

4PEA+ = Sata/ac97/raid/Magic Light/Rounded Kabels
4PEA = ac97 (dacht ik)
4PEAE = Lite versie van mobo dus helemaal gestript :(

[ Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 08-01-2003 08:12 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32

Wimo.

Shake and Bake!

T-Minus schreef op 08 januari 2003 @ 08:10:
Oh en je hebt 3 versies van de 845PE serie van EPoX namelijk:

4PEA+ = Sata/ac97/raid/Magic Light/Rounded Kabels
4PEA = ac97 (dacht ik)
4PEAE = Lite versie van mobo dus helemaal gestript :(
de E versie heeft dus geen onboard sound/lan... je betaalt dan ook 'maar' 120 euro tov de 180 voor de + .. en de oc opties heb je wel :*)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb de 4PEA+ en bevalt me uitstekend. Moet nog wel wat spelen met de OC en de opties, maar dat later.

Het enige wat me opvalt/irriteerd is dat Speedfan niet werkt. Hij leest wel het een en ander uit, maar niet de SMART en ook kan je de RPM van de fans niet regelen. Iemand daar een oplossing voor?

• Koelkasten

Koelkasten

superduper schreef op 08 January 2003 @ 14:10:
Ik heb de 4PEA+ en bevalt me uitstekend. Moet nog wel wat spelen met de OC en de opties, maar dat later.

Het enige wat me opvalt/irriteerd is dat Speedfan niet werkt. Hij leest wel het een en ander uit, maar niet de SMART en ook kan je de RPM van de fans niet regelen. Iemand daar een oplossing voor?
MSI pc alert 3 oude dus werkt wel redelijk om alles uit te lezen enige wat niet klopt is chasis temp die is 4 graden de rest klopt wel overigens zet ie er nog een vage temp3 bij die weer precies gelijk is met de echte chasis temp.

Sommige mensen....

• MrDirect
superduper schreef op 08 January 2003 @ 14:10:
Speedfan werkte hier prima. Ik gebruik liever MBM , maar speedfan deed het wel. Ook de SMART werkte. Ik neem aan dat je de SMART functie wel aangezet hebt?
De SMART werkte echter bij mij alleen op de master op IDE1. De SLAVE gaf de temp niet door, terwijl ik weet dat die wel werkt.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Heb de 4PEA+ besteld, ben benieuwd of hij goed gaat bevallen. Hoop alleen dat mijn videokaart en HD's ook voor het weekend binnen zijn, kan ik mijn nieuwe PC gaan bouwen :9
En het koelertje maakt heel weinig geluid.
Mooi, daar zat ik nog wel ff mee, wil namelijk een redelijk stille PC hebben. Ben het lawaai van mijn huidige PC meer dan zat.

[ Voor 37% gewijzigd door waslijn op 09-01-2003 00:22 ]

• Rick2001

Rick2001

Ik heb zojuist even het EPOX 4PEA+ opgehaald.
Tot mijn verbazing is dit rev. 1.1, dus een geheel nieuwe serie.
Dadelijk zal ik het eens gaan ombouwen om te kijken of dit board geheel aan de verwachtingen voldoet en het ASUS P4PE terug kan.
Het voedingscircuit van het EPOX ziet er echt veel beter uit. Er is een 4 phase voeding met 8 mosfets wat alleen al behoorlijk de stabiliteit ten goede kan komen.
Voor de rest ziet het board opzich goed uit.
Ik laat mijn bevindingen later horen.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Rick2001 schreef op 11 januari 2003 @ 18:47:
Ik heb zojuist even het EPOX 4PEA+ opgehaald.
Tot mijn verbazing is dit rev. 1.1, dus een geheel nieuwe serie.
Dadelijk zal ik het eens gaan ombouwen om te kijken of dit board geheel aan de verwachtingen voldoet en het ASUS P4PE terug kan.
Het voedingscircuit van het EPOX ziet er echt veel beter uit. Er is een 4 phase voeding met 8 mosfets wat alleen al behoorlijk de stabiliteit ten goede kan komen.
Voor de rest ziet het board opzich goed uit.
Ik laat mijn bevindingen later horen.
Ik wist niet dat er een rev 1.1 is .....
Kijk even of je alle dividers (3:4 / 4:5) kan selecteren.
Kijk ook eens of ie goed wil draaien boven de 185 FSB want dat willen ze echt niet op een of andere manier :S (Die van mij en die van Tom iig :( )

• Rick2001

Rick2001

T-Minus schreef op 11 January 2003 @ 23:08:
[...]

Ik wist niet dat er een rev 1.1 is .....
Kijk even of je alle dividers (3:4 / 4:5) kan selecteren.
Kijk ook eens of ie goed wil draaien boven de 185 FSB want dat willen ze echt niet op een of andere manier :S (Die van mij en die van Tom iig :( )
Ja, het is echt rev. 1.1, dus zeker een hele nieuwe.
Ik kan inderdaad 3:4 en 4:5 kiezen met mijn 2.0a C1 (400MHz) processor.
Boven de 185MHz zal moeilijk gaan lukken met deze processor, of ik moet al een prometeia hebben maar dat gaat nog wel even duren.
Zal eens kijken of ik komende week een processor kan krijgen om te testen. (Misschien wel een mobile 1.7 en die op 200MHz FSB laten draaien. >:) )

Verwijderd

Rick2001 schreef op 12 januari 2003 @ 03:19:
[...]

Boven de 185MHz zal moeilijk gaan lukken met deze processor, of ik moet al een prometeia hebben maar dat gaat nog wel even duren.
Zal eens kijken of ik komende week een processor kan krijgen om te testen. (Misschien wel een mobile 1.7 en die op 200MHz FSB laten draaien. >:) )
Ik heb net mijn 4PEA+ Binnen van Informatique, helaas is het rev 1.0 :(. Hoop dat de 1.0 een beetje loopt.

Wacht nog op me 2.66 P4, dus moet nog ff geduld hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 08:54 ]

• waslijn
Ik heb sinds gisteren ook mijn 4PEA+ binnen, ook rev 1.0. Installeren liep helemaal probleemloos. Waar ik wel tegen aan loop is het feit dat ik de geheugen timings niets op turbo kan zetten, terwijl ik toch Original Samsung PC2700 geheugen heb. Het zal wel aan het geheugen liggen. Hoop ook dat ik snel mijn nieuwe videokaart binnen heb, want een P4-2.53 met een S3 Virge DX PCI kaartje daar wordt je niet vrolijk van.

Welke versie van de bios draaien jullie? En welke versie raden jullie aan?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Rick2001 schreef op 12 January 2003 @ 03:19:
[...]

Of een 1.6 :P ;)

Want het is erg irri ik kan gewoon nooit hoger als 185 Win booten terwijl men BD7 II dat wel deed :(
Tom kan dat ook niet dus het ligt aan het mobo :( ;(

• Rick2001

Rick2001

T-Minus schreef op 12 januari 2003 @ 11:54:
[...]

Of een 1.6 :P ;)

Want het is erg irri ik kan gewoon nooit hoger als 185 Win booten terwijl men BD7 II dat wel deed :(
Tom kan dat ook niet dus het ligt aan het mobo :( ;(
Ik meen te herinneren dat er maar 1 mobile processor aanwezig is en deze op redelijk korte termijn in een notebook gebouwd moet worden. Het is gewoon een 1.7GHz mobile, maar het maakt ook verder helemaal niets uit of het een 1.6, 1.7, 1.8 etc. is aangezien hij toch met een multiplier van 12 loopt en je dus een hele hoge FSB kunt draaien en deze processoren allemaal dezelfde core hebben.
Een 1.7GHz is dan ook een van de meest voorkomende processoren. (Deze hebben gewoon een Northwood core met 512KB cache.)

Nog even wat resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/3120_info.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/3120_cpu.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/3120_mmx.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/3120_mem.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Rick2001 op 12-01-2003 14:27 ]

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuke thread, ik ga deze maand ook de epox 4pea+ halen met een P4 2.4 en 1 module 512MB OCZ PC3200 CAS2. Is er mogelijk een reden om 2*256MB te nemen ipv. 1*512MB of maakt dit niet uit? Ik wilde mijn HD (WD-JB) op IDE3 hangen dus ik ben erg blij te horen dat IDE3 lekker snel is. De DRU500 en de DVD speler komen dan op IDE1 en 2.

Enige wat ik niet zeker weet is de kwaliteit van de onboard sound t.o.v. mijn huidige simpele SB Live Value. Ik gebruik alleen stereo (MP3/DVD/DivX), rechtstreeks naar een goede versterker met speakers. Denken jullie dat de Live weg kan ? :)
Oh, en die SPDIF (in en uit meen ik?) daar weet ik ook niks van. Kan ik ook via SPDIF doorlussen naar mijn versterker en heeft dat kwaliteits voordelen? (moet ik wel een nieuwe versterker hebben maar dat was ik al van plan......)

Over overklokken kan ik weinig vinden op de site, maar op basis van deze thread kan ik aannemen dat dat wel goed zit, met name bij REV1.1 ?

• Rick2001

Rick2001

Tot op heden heb ik nooit echt goede ervaringen gehad met 512MB modules.
Momenteel heb ik nog 2 INFINEON PC2700 modules van 512MB liggen en die willen tot ongeveer 175MHz gaan met snelle timings.
Nu heb ik 2x256MB INFINEON PC2700 en daar draai ik, zoals je kunt zien op de eerdere foto's, gewoon op 208/416MHz met de snelste timings zonder problemen en met het default voltage.
Voor mij is en blijft het gewoon een betere keuze de 256MB modules dan de 512MB modules. Hoe het met de CORSAIR of OCZ of andere van deze merken is weet ik zelf (nog) niet aangezien ik deze nog niet eerder getest heb.

Verwijderd

Weet iemand al wat nou precies het verschil is tussen de rev. 1.0 en de rev. 1.1?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 11:38:
Weet iemand al wat nou precies het verschil is tussen de rev. 1.0 en de rev. 1.1?
Ja dit wil ik ook wel weten weet iemand trouwens waarvoor die 2 jumpers dienen die bij je AGP poort zitten.....
Ik kan namelijk de functies er niet van vinden in de manual 8)7

• Rick2001

Rick2001

Ik heb geen rev. 1.0 om mee te vergelijken, maar ik zal straks eens in de manual kijken of hier iets vermeldt staat.
Er staat echt rev. 1.1 boven het laatste PCI slot.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Rick2001 schreef op 13 January 2003 @ 15:11:
Ik heb geen rev. 1.0 om mee te vergelijken, maar ik zal straks eens in de manual kijken of hier iets vermeldt staat.
Er staat echt rev. 1.1 boven het laatste PCI slot.
Waar heb je die rev 1.1 gekocht??

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de epox 4PEA+ en de asus P4PE. De asus is hier in Zoetermeer tenminste een beetje te krijgen, en dat vind ik wel fijn ivm garantie. Ik heb in december twee comps gebouwd met de asus, en hij bevalt eigenlijk niet slecht, maar toch ben ik wel benieuwd naar de epox...

• Rick2001

Rick2001

DocB schreef op 14 januari 2003 @ 11:25:
[...]

Waar heb je die rev 1.1 gekocht??

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de epox 4PEA+ en de asus P4PE. De asus is hier in Zoetermeer tenminste een beetje te krijgen, en dat vind ik wel fijn ivm garantie. Ik heb in december twee comps gebouwd met de asus, en hij bevalt eigenlijk niet slecht, maar toch ben ik wel benieuwd naar de epox...
Die heb ik niet gekocht maar die leen ik gewoon om te testen. Als er weer iets nieuws uit is, dan ruil ik het board weer om en test weer verder.
Het board komt uit duitsland.

Ik heb het ASUS board ook nog hier liggen, maar dit gaat dus terug en het EPOX blijft hier voorlopig. Het EPOX heeft teveel voordelen boven het ASUS moet ik toegeven, hoewel het ASUS zeker ook goed en stabiel is, maar gewoon problemen heeft met USB, hoge temperaturen aangeeft en een lage 12volt heeft door het 2 phase voedingscircuit. Van dit alles heeft het EPOX absoluut geen last, dus vind ik dit zeker een betere keuze.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Omdat ik geen behoefte heb aan onboard dingen leek mij de 4PEAE wel wat maar ik kan nergens informatie vinden over dit bord, zelfs op epox.nl staat nix. Aan mijn voeding zit niet zo'n vierkante stekker die naast de stroomaansluiting zou moeten komen, is dat een probleem? Voor de rest wilde ik 512mb pc2700 cas 2 geheugen halen en dan proberen de cpu op 166 fsb te kunnen krijgen, veel hoger zal ik met luchtkoeling toch waarschijnlijk niet komen :)

• Rick2001

Rick2001

Manie Riets schreef op 21 januari 2003 @ 19:13:
Omdat ik geen behoefte heb aan onboard dingen leek mij de 4PEAE wel wat maar ik kan nergens informatie vinden over dit bord, zelfs op epox.nl staat nix. Aan mijn voeding zit niet zo'n vierkante stekker die naast de stroomaansluiting zou moeten komen, is dat een probleem? Voor de rest wilde ik 512mb pc2700 cas 2 geheugen halen en dan proberen de cpu op 166 fsb te kunnen krijgen, veel hoger zal ik met luchtkoeling toch waarschijnlijk niet komen :)
Het EPOX 4PEAE is het meest kale board van EPOX.
De 4 polige connector heb je echt nodig om dit board werkend te krijgen. Mocht je geen nieuwe voeding willen aanschaffen, dan kun je altijd nog omkijken naar het ASUS P4PE board. Deze kan namelijk ook werken doormiddel van een extra MOLEX stekker aansluiting als je geen 4 polige stekker hebt aan je voeding.

Verwijderd

Ik zal het dan ook maar in dit topic plaatsen want het is een 4PEA+
T-Minus schreef op 16 January 2003 @ 20:56:
[...]

Oh ja kan jij mij nu eindelijk eens results laten zien van HT want ik heb nou nog geen echte results gezien van die optie op dit mobo :)

Verblijd ons :)
Zoiets ?? ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/4008mhzWcpuid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/siso_12046_CPU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/3918_multy_m.jpg

BTW , Rick2001 waar zie jij rev1.1 staan?? Ik heb hier nu een splinternieuw bordje, vers van de pers uit magazijn bij Epox europe. Maar het enige verschil is de kleur(en waardes waarschijnlijk) van de trans. rond de socket, was groen en heb nu paars.En dat ik inderdaad 1:1 , 3:4 , 4:5 in de bios kan instellen.
Overigens kan niet elke mobo met de jumper soldeer trick geholpen worden aan een 3:4 div. met eem 533 proc. Hier is bij sommige 4PEA+ mobo`s nog een kleine ingreep(modificatie) meer voor nodig.
Ook kom ik zonder de 4polige P4 stekker met oc`n net zover met als zonder. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 22:24 ]

Verwijderd

Het revisie nummer staat zo'n beetje ter hoogte van PCI-slot 5 (de onderste) tegen de rand van het mobo. (tenminste chez moi, met rev 1.0)

Trouwens, dat P4-connectortje (bij de Asus dus gewoon molex) vraagt om 12v , molex levert ook 12v, waarom dan niet gewoon een 'adaptertje'? Of bestaan die niet?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 22:42 ]

• Rick2001

Rick2001

Heb nogmaals gecontroleerd en het is echt rev. 1.1 en staat boven het laatste PCI slot bovenaan op de PCB.
De condensatoren rondom de socket en erboven zijn bij mij ook paars. Wat er dan verder nog anders is weet ik ook niet.
Zodra mijn camera terug is maak ik wel een foto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 22:40:
Het revisie nummer staat zo'n beetje ter hoogte van PCI-slot 5 (de onderste) tegen de rand van het mobo. (tenminste chez moi, met rev 1.0)

Trouwens, dat P4-connectortje (bij de Asus dus gewoon molex) vraagt om 12v , molex levert ook 12v, waarom dan niet gewoon een 'adaptertje'? Of bestaan die niet?
ja die bestaan, ik heb er zelfs hier 1.Kan je gewoon zelf maken, 2x massa aab de kant zonder dat veiligheids palletje aan de stekker en 2x 12v aan de andere kant.

• Rick2001

Rick2001

Tom, heb jij dan last van een zwakke 12volt lijn ? Hier heb ik namelijk absoluut geen problemen mee. Ook de transistoren van het voedingscircuit kan ik gerust met mijn vinger vast blijven houden. Deze worden maar een beetje warm.
Mijn 12volt is idle 12.46volt en stressed 12.34volt. Dit is met 3 harddisks (7200rpm) een brander, een overclockte gf4ti4200 en 7 fans. Dat alles draait op een CHIEFTEC 340watt.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Rick2001 schreef op 21 januari 2003 @ 21:57:
[...]

Het EPOX 4PEAE is het meest kale board van EPOX.
De 4 polige connector heb je echt nodig om dit board werkend te krijgen. Mocht je geen nieuwe voeding willen aanschaffen, dan kun je altijd nog omkijken naar het ASUS P4PE board. Deze kan namelijk ook werken doormiddel van een extra MOLEX stekker aansluiting als je geen 4 polige stekker hebt aan je voeding.
Thx voor de info, na goed afwegen van de voordelen en kosten heb ik toch maar besloten me amd te houden en voor een nforce2 mobo te gaan :)

Verwijderd

Rick2001 schreef op 22 januari 2003 @ 01:05:
Tom, heb jij dan last van een zwakke 12volt lijn ? Hier heb ik namelijk absoluut geen problemen mee. Ook de transistoren van het voedingscircuit kan ik gerust met mijn vinger vast blijven houden. Deze worden maar een beetje warm.
Mijn 12volt is idle 12.46volt en stressed 12.34volt. Dit is met 3 harddisks (7200rpm) een brander, een overclockte gf4ti4200 en 7 fans. Dat alles draait op een CHIEFTEC 340watt.
nee met dit nieuwe mobo zijn de waardes in de bios allemaal zogoed als gelijk aan de gemeten waardes met een multymeter(op atx/molex stekker)
12.30volt / 5.20volt/ 3.34volt , lekker dus. Het valt mij op dat deze waardes bijna gelijk blijven bij full load. :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Rick? Jij hebt met je Chieftec zeker een 5V mod uitgevoerd? Ik zit n.l. met 2 HD'z, brander, dvd speler, 5 fans en de rest op 11,61 :(
offtopic:
En dat EPoX 4PEAE ga ik vanmiddag vd post halen icm die 2,4 Ghz b Proc, mun Corsair XMS3500 krijg ik nie normaal @ Cas2-4-4-4 en 1T aan de praat op mijn Asus P4S533 :(, alleen Cas 2,5-4-4-7 en 2T :S, zeer bedroevend, hoop dat dat EPoX bord beter is ;)

en dat 4 polige voedingsconnector is toch een standaard PIV CPU connector waar jullie t in een paar posts hierboven over hebben:? Zit gewoon op mun Chieftec en kan ik gebruiken icm die grote ATX connector @ mijn EPoX 4PEAE:?

..::System Specs::..

Verwijderd

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 22 January 2003 @ 11:37:
Rick? Jij hebt met je Chieftec zeker een 5V mod uitgevoerd? Ik zit n.l. met 2 HD'z, brander, dvd speler, 5 fans en de rest op 11,61 :(
offtopic:
En dat EPoX 4PEAE ga ik vanmiddag vd post halen icm die 2,4 Ghz b Proc, mun Corsair XMS3500 krijg ik nie normaal @ Cas2-4-4-4 en 1T aan de praat op mijn Asus P4S533 :(, alleen Cas 2,5-4-4-7 en 2T :S, zeer bedroevend, hoop dat dat EPoX bord beter is ;)

en dat 4 polige voedingsconnector is toch een standaard PIV CPU connector waar jullie t in een paar posts hierboven over hebben:? Zit gewoon op mun Chieftec en kan ik gebruiken icm die grote ATX connector @ mijn EPoX 4PEAE:?
ja, gewoon alle twee er opdoen.

off topic , ligt extremesystems.org bij jullie ook nog steeds plat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:26 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Manie Riets schreef op 21 januari 2003 @ 19:13:
Er zijn verloopjes waarmee je zo'n stekker krijgt door hem aan een molex te knopen. Ik zal eens kijken of ik ze nog heb liggen.

• Rick2001

Rick2001

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 22 januari 2003 @ 11:37:
offtopic:

Als je je voeding eventjes openmaakt, dan zul je 2 potmeters vinden. Met de ene kun je je 5 en 12volt bijregelen en de andere is voor je 3.3volt omhoog te draaien.
Regel deze af op een voor jouw acceptabel niveau, het liefst iets boven de 12volt.
Die 4 polige zit gewoon aan je CHIEFTEC voeding en moet je inderdaad gewoon gebruiken.

• Ibidem
nu heb ik net het 4PEAE bord op mijn testbank liggen, ik doe de boxed cooler er voorzichtig op, dus erop zetten, de 4 pinnetjes vastklikken, en dan tegelijk de witte hendels naar beneden, of apart van elkaar. Dat maakt geen verschil, maar nu zie ik het PCB van het bord onder te socket toch gruwelijk erg doorbuigen, dat vind ik echt niet acceptabel voor een bord van €130 :(. Wat moet ik nu doen? De gok wagen en veronderstellen dat die ene 1cm verschil tussen de pcb onder de socket en de rest geen kwaad kan? Of bord trug sturen en andere koeler erop monteren, die k nie heb liggen :(

Verwijderd

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 23 januari 2003 @ 10:00:
nu heb ik net het 4PEAE bord op mijn testbank liggen, ik doe de boxed cooler er voorzichtig op, dus erop zetten, de 4 pinnetjes vastklikken, en dan tegelijk de witte hendels naar beneden, of apart van elkaar. Dat maakt geen verschil, maar nu zie ik het PCB van het bord onder te socket toch gruwelijk erg doorbuigen, dat vind ik echt niet acceptabel voor een bord van €130 :(. Wat moet ik nu doen? De gok wagen en veronderstellen dat die ene 1cm verschil tussen de pcb onder de socket en de rest geen kwaad kan? Of bord trug sturen en andere koeler erop monteren, die k nie heb liggen :(
als je het board eerst vast zet op de backplate zal het naar mijn idee al een stuk minder door buigen.

• Koelkasten

Koelkasten

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 23 January 2003 @ 10:00:
het doorbuigen van een pentium 4 board is heel erg normaal hoor bij alle P4 coolers buigt het bord aardig door zodra ie op een backplate zit wat minder maar nog steeds veel meer als dat je misschien zou verwachten. Zit hem niet in het bord maar in deze cool constructie

het is overigens helemaal niet nadelig of zo moederbord zal niet de backplate raken of je moet een HEEL rare kast hebben.

Sommige mensen....

• Ibidem
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:17:
[...]

als je het board eerst vast zet op de backplate zal het naar mijn idee al een stuk minder door buigen.
ja dat heb ik ook al gedaan, maar dat verhielp het probleem zeker niet. En wat het nu ook is, hierdoor start mijn pc niet normaal op. Eerste keer als ik hem helemaal kaal boot, zonder hdd, floppy e.d. en dan enkel met een videokaart, USB toetsenbord. Dan pakt ie sowieso dat tobo niet, en wat het ook nog is, als k hem daarna uit zet gaat ie nie meer aan :( Zelfs nie na een bios reset of al het stroom eraf. Erg vaag probleem dit, of dezelfde Chieftec voeding heeft mijn andere sys'je al ruim 1,5 jaar gedraaid :?

• Ibidem
Koelkasten schreef op 23 januari 2003 @ 13:21:
[...]

het doorbuigen van een pentium 4 board is heel erg normaal hoor bij alle P4 coolers buigt het bord aardig door zodra ie op een backplate zit wat minder maar nog steeds veel meer als dat je misschien zou verwachten. Zit hem niet in het bord maar in deze cool constructie

het is overigens helemaal niet nadelig of zo moederbord zal niet de backplate raken of je moet een HEEL rare kast hebben.
ja dat weet ik, ik bouw zelf al jaren PC's maar zo'n erge doorbuiging heb k nog nie gezien, en dan is dit mijn 4de PIV systeem, dus er is iets raars aan de hand, kan momenteel geen pics maken :S

Verwijderd

Heb zelf een PEA+ mobo en met de bij de proc geleverde cooler (Intel) zie ik het mobo onder de proc zo'n twee milimeter doorzakken; hetgeen dus inderdaad zo schijnt te horen/mogen kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 14:06 ]

• Koelkasten

Koelkasten

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 23 januari 2003 @ 13:23:
[...]

ja dat heb ik ook al gedaan, maar dat verhielp het probleem zeker niet. En wat het nu ook is, hierdoor start mijn pc niet normaal op. Eerste keer als ik hem helemaal kaal boot, zonder hdd, floppy e.d. en dan enkel met een videokaart, USB toetsenbord. Dan pakt ie sowieso dat tobo niet, en wat het ook nog is, als k hem daarna uit zet gaat ie nie meer aan :( Zelfs nie na een bios reset of al het stroom eraf. Erg vaag probleem dit, of dezelfde Chieftec voeding heeft mijn andere sys'je al ruim 1,5 jaar gedraaid :?
in de bios staat USB keyboard misschien default op disable?

power state after power failure op OFF

althans das het eerste waar ik aan denk momenteel

Sommige mensen....

• Ibidem
Koelkasten schreef op 23 January 2003 @ 14:49:
[...]

in de bios staat USB keyboard misschien default op disable?

power state after power failure op OFF

althans das het eerste waar ik aan denk momenteel
ok thxz, dat zal t dus wel zijn, 2 posts hierboven wordt gepraat over 2 mm, dit is hier dus NIET het geval ;) Maar heb morgen een Swiftech MCX4000, dus dan is t wel goed denk k, en komt er niet INEENS een ongecontroleerde kracht op t mobo, zoalz nu t geval is :(

Verwijderd

Ik heb hem nu ook.

Alles loopt nu lekker op 3200mhz, zalman cooling. Lekker stil :). Ik heb nog veel meer tweaking te doen. Mem staat nog op standaard en cpu voltage is 1,7. Hoger zou nog wel kunnen, maar ik vind het wel best zo. Wil geen risico's lopen met een te hoge voltage.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/cpuzhippie.JPG

Installatie liep goed behalve problemen met mijn raid array. Bij het detecten van de array "liep die vast" bij het rebooten zonder usb keyboard gaat het goed. Verloop stekkertje naar ps/2 en alles gaat goed nu.

Voor de rest ben ik erg tevreden. Maar heb nog genoeg te doen kwa bios tweaken :).

• Rick2001

Rick2001

Het mainboard behoort te buigen als de cooler er goed opgemonteerd zit. Dit is zoals het volgens Intel hoort. (Volgens de specs dus.)
Met je SWIFTECH zul je dit ook hebben, aangezien je de schroeven toch goed vast moet draaien.
Bij al mijn boarden waar ik een PIV op gehad heb was dit het geval en ook zo met mijn huidige 4PEA+ met waterjacket. Het ziet griezelig uit, maar het hoort echt zo.

Verwijderd

Mijn 12V leest 11.79 - 11.73 uit met oc en stress. Nogal laag of niet. Heb een enermax 353watt.

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:04:
Mijn 12V leest 11.79 - 11.73 uit met oc en stress. Nogal laag of niet. Heb een enermax 353watt.
Nee, valt wel reuze mee.
Als je pc stabiel is, dan is het zeker niet te laag. Het is zelfs nog steeds binnen de specificaties.

Verwijderd

Rick2001 schreef op 23 January 2003 @ 20:27:
[...]

Nee, valt wel reuze mee.
Als je pc stabiel is, dan is het zeker niet te laag. Het is zelfs nog steeds binnen de specificaties.
Dit is zonder mijn baybus/cffl. Zo gauw als ik deze aansluit krijg ik problemen :(.

Toch maar sparen voor een 450 watt enermax.. en de freezinghardware lui mij maar vertellen dat 350 watt meer dan voldoende was voor mijn hardware :/.

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:38:
[...]

Dit is zonder mijn baybus/cffl. Zo gauw als ik deze aansluit krijg ik problemen :(.

Toch maar sparen voor een 450 watt enermax.. en de freezinghardware lui mij maar vertellen dat 350 watt meer dan voldoende was voor mijn hardware :/.
En waarom redt ik het dan wel met mijn CHIEFTEC 340watt voeding zonder problemen ?
Ik weet vrijwel zeker dat je 12volt er niet veel beter op wordt met een ENERMAX 450watt voeding.

Verwijderd

Rick2001 schreef op 23 januari 2003 @ 21:13:
[...]

En waarom redt ik het dan wel met mijn CHIEFTEC 340watt voeding zonder problemen ?
Ik weet vrijwel zeker dat je 12volt er niet veel beter op wordt met een ENERMAX 450watt voeding.
Vreemd.. zo gauw als ik cffl aansluit beginnen de problemen.. toch een voedingsprobleem?

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 21:48:
[...]

Vreemd.. zo gauw als ik cffl aansluit beginnen de problemen.. toch een voedingsprobleem?
Waar heb je de inverter geplaatst ? Misschien dat deze een storing veroorzaakt op je mainboard.

Verwijderd

Rick2001 schreef op 23 januari 2003 @ 22:25:
[...]

Waar heb je de inverter geplaatst ? Misschien dat deze een storing veroorzaakt op je mainboard.
zit in de ccfl zelf als het ware, met schakelaar. Heeft ut altijd perfect gedaan in me xp 2000+ systeempje. Ik zie ook me voltage verspringen zo gauw als ik me baybus aansluit.. 11.79 verspringt dan naar 11.73. Zal best lager kunnen zijn in windows, die voltages waren namelijk zonders stress en in bios gekeken.

edit : Rick/Tom welke bios draaien jullie eigenlijk?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:38 ]

• Ibidem
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 23:09:
[...]

zit in de ccfl zelf als het ware, met schakelaar. Heeft ut altijd perfect gedaan in me xp 2000+ systeempje. Ik zie ook me voltage verspringen zo gauw als ik me baybus aansluit.. 11.79 verspringt dan naar 11.73. Zal best lager kunnen zijn in windows, die voltages waren namelijk zonders stress en in bios gekeken.

toen ik van een AMD 2000XP+ overging naar een Asus P4S%33 PIV bord icm een 2.0a Ghz, had ik hier ook last van, ccfl deed t wel, maar de pc ging nie meer aan, althans hij boote niet, toen ccfl uit, vd stekker eraf en toen deed alles t wel weer :( Erge vage probs dus :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:09:
[...]

gewoon de laatste die op de site is te vinden.

http://www.epox.nl/english/support/bios/pentium4.htm

http://www.epox.org/main1.shtml#newsitem1036158539,3683,

• Rick2001

Rick2001

Ik draai ook gewoon die C4 bios. Zat er standaard al in.
Mijn board is overigens van 28 december 2002. (Rev. 1.1)

Verwijderd

Heeft iemand ook de onboard raid controler draaien?
Ik heb hem nu draaien, raid 0 met 2x W.D. 80gb 8mb cache en het draait veel sneller in verhouding met 1xWD 120gb 8mb die ik had. Maar mijn vraag is hoe is deze onboard het snelste, ik heb de driver van de diskette die erbij zat gebruikt(niet die van XP) en in de raid bios ingestelt op 64k, is dit met ntfs het snelste wat mogenlijk is op raid 0 ???

• MrDirect
@versteeg.
Ik heb ook 2x WD 800 JB 8MB cache in RAID 0 maar met stripe 16k (de kleinst mogelijke). Ik kan wel even een tesje draaien zodat je kan vergelijken met jouw setup. Zeg maar welk test benchje jij gebruikt dan post ik results wel hier.

Ik heb even 2 testjes gedraaid:
Op partitie E: (is niet windows , maar bevat wel swap file)

Sandra score was 47.864

Afbeeldingslocatie: http://polonia.parelnet.nl/images/atto.png
Afbeeldingslocatie: http://polonia.parelnet.nl/images/hdtach.png

[ Voor 34% gewijzigd door MrDirect op 24-01-2003 21:28 ]

Verwijderd

Vatt schreef op 24 januari 2003 @ 20:57:
@versteeg.
Ik heb ook 2x WD 800 JB 8MB cache in RAID 0 maar met stripe 16k (de kleinst mogelijke). Ik kan wel even een tesje draaien zodat je kan vergelijken met jouw setup. Zeg maar welk test benchje jij gebruikt dan post ik results wel hier.
Ik heb net sisoft2003 pro gedraait en haalde daar iets van 52463 ongv. dit was de hoogste van 10x proberen

Verwijderd

Vatt schreef op 24 januari 2003 @ 20:57:
@versteeg.

Sandra score was 47.864

[afbeelding]
[afbeelding]
vind ik erg laag eerlijk gezegd die results, je zou juist denken dat die WD's sneller zijn dan ibm 120GXP 2mb cache

Ik zit tegen de 100mb/sec met atto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 21:59:
[...]

vind ik erg laag eerlijk gezegd die results, je zou juist denken dat die WD's sneller zijn dan ibm 120GXP 2mb cache

Ik zit tegen de 100mb/sec met atto.
welterusten, raid o met 2x wd 80gb 8mb cache is veel sneller dan die IBM.
In alle reviews is de WD120gb 8mb sneller dan die IBM schijf en ik had de wd120gb 8mb en die was veel langzamer in alle tests invergelijking met wat ik nu draai.
Doe even PCmark2000 of sisoft2003pro en kijk dan welke score je haald. Ik bij pc2000 1940HD punten en bij siso 52000. Doen ;)

[quote]Vatt schreef op 24 January 2003 @ 20:57:
@versteeg.

Sandra score was 47.864

waar kan ik dat test progie downen??

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:15 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:10:
[...]

welterusten, raid o met 2x wd 80gb 8mb cache is veel sneller dan die IBM.
In alle reviews is de WD120gb 8mb sneller dan die IBM schijf en ik had de wd120gb 8mb en die was veel langzamer in alle tests invergelijking met wat ik nu draai.
Doe even PCmark2000 of sisoft2003pro en kijk dan welke score je haald. Ik bij pc2000 1940HD punten en bij siso 52000. Doen ;)
Vatt schreef op 24 January 2003 @ 20:57:
@versteeg.

Sandra score was 47.864

waar kan ik dat test progie downen??
Contact me maar ff via email/msn. Programma heet atto... ik kan helaas mijn ftp heir niet neer zetten. Anders krijg ik problemen met me datalimiet.

edit :

hier de atto bench.. van me

Dit is van een 60gig C: partitie redelijk vol. Ik haal de rond de 96mb/sec max met een gedrefragmenteerde C: partitie met alleen winxp er op.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/attohippie.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 23:11 ]

• waslijn
Ik zie dat het jullie wel lukt om raid te draaien. Toen ik echter probeerde op de raid setup windows te installeren, kreeg ik steeds nadat de pc opnieuw opstartte een fout dat een file in een bepaalde widows dir beschadigd was en dat windows de installatie niet af kon maken. Is jullie dit wel zonder problemen gelukt?

Draai nu zonder raid en dat werkt wel goed, op een probleem na en dat is dat hij nu bij een koude boot op de floppy drive blijft hangen. Wanneer ik reset start het systeem zonder problemen op. Hij is niet OC-ed en onder windows heb ik nog geen vastlopers gehad. Iemand een idee?

• MrDirect
@versteeg:
Zou je eens het volgende willen proberen?

Start regedit , en dan even zoeken in je registry (bv. naar norton , maar mag van alles zijn). Het gaat erom dat je de computer even laat werken op een zoekopdracht.

Bij mij en Pilsy (van extremesystems.org) krijgen we dan een blue screen. De enige overeenkomst tussen onze systemen is 2x WD 800JB op de hightpoint in RAID0.
Zowel ik als Pilsy kunnen niet in de registry werken, varieerend tussen de 1 seconde en 1 minuut krijgen we gegarandeerd een blue screen of reboot.

Verwijderd

Vatt schreef op 25 januari 2003 @ 13:02:
@versteeg:

Start regedit , en dan even zoeken in je registry (bv. naar norton , maar mag van alles zijn). Het gaat erom dat je de computer even laat werken op een zoekopdracht.

Bij mij en Pilsy (van extremesystems.org) krijgen we dan een blue screen. De enige overeenkomst tussen onze systemen is 2x WD 800JB op de hightpoint in RAID0.
Zowel ik als Pilsy kunnen niet in de registry werken, varieerend tussen de 1 seconde en 1 minuut krijgen we gegarandeerd een blue screen of reboot.
Vreemd ik heb nergens last van.

Verwijderd

Vatt schreef op 25 januari 2003 @ 13:02:
@versteeg:

Ik heb hem in regedit diverse malen naar verschillende dingen laten zoeken en alles gaat oke. Ik heb wel in windows de 3.34(laatste) Highpoint372 driver(niet bij epox maar bij Highpoint zelf gedownd) geinstaleerd en die werkt voor mijn gevoel beter dan de orginele die op de disk staat.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 13:45 ]

Verwijderd

Versteeg, heb je toevallig nog atto gedraaid? Ben benieuwd naar je resultaten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 13:56:
Versteeg, heb je toevallig nog atto gedraaid? Ben benieuwd naar je resultaten.
write 87000 en read 84000 alleen telkens bij 16kb een dipje

Verwijderd

*schopje*

Ik heb sinds kort last van een bios checksum error =/. Ik ga vanavond even de nieuwste bios er op zetten.

-Batterij kan niet leeg zijn.. pas nieuw board
-CMOS clear jumper staat correct
-Defaults loaded gedaan, geen verschil doet hij toch al met elke koude bootup.
-Atx switch omgezet

Ik verdenk weer mijn voeding, ik heb het idee dat hij niet genoeg stroom kan leveren met bootup. Het is een enermax 353Watt, regelbare fan.

Ik heb voor de zekerheid even een stukje omlaag geclocked, maar ook dat hielp niet. Draai nu op 1,65V op 3ghz (150FSB).

Daarnaast heb ik nu regelmatig een opnieuw opspinnende IBM 120GXP. Voorzover ik weet ligt het aan de raid setup/boardje.

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn EPox 4G4A+. Je hoort een click en dan spint ie opnieuw op. Bij mijn vorige board liep die alleen een aantal seconden vast. Nu loopt ie gewoon door.. Maar dat geluid doet me nogal wat, ik kan me schijven wel RMAen maar ze doen het perfect in standalone stand?

Stripesize te laag? Kan dat dit soort dingen veroorzaken? Heb hem op 16 staan. En werk eigenlijk aleen maar met games en Internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 08:58 ]

• beschuit

beschuit

Waslijn schreef op 25 januari 2003 @ 10:06:
Ik zie dat het jullie wel lukt om raid te draaien. Toen ik echter probeerde op de raid setup windows te installeren, kreeg ik steeds nadat de pc opnieuw opstartte een fout dat een file in een bepaalde widows dir beschadigd was en dat windows de installatie niet af kon maken. Is jullie dit wel zonder problemen gelukt?
Installeer je wel de Highpoint driver bij het installeren van Windows? Windows XP vraagt iets van Druk F6 als u een third party driver wil installeren.

• waslijn
beschuit schreef op 29 januari 2003 @ 10:03:
[...]
Installeer je wel de Highpoint driver bij het installeren van Windows? Windows XP vraagt iets van Druk F6 als u een third party driver wil installeren.
Ja

• Ibidem
stomme is dat ik een Promise TX2000 PCI RAID controller heb en 2 x WD 800JB 8 mb Cache schijven en al in Sandra op sommige partities maar scores van rond de 30000 en anderen max. 40000 Verder in ATTO wel rond de 70000 soms :(

• Ibidem
en even wat anders, ik heb nu 2 x 256 mb XMS3500 van Corsair uiteraad, nu lees ik van alles over die nwe Twinx reepjes, heb dit geheugen net een week in huis. En die Twinx reepjes zijn ook erg aantrekkelijk te noemen :P Maar mijn geheugen moet toch ook in de toekomst in Dual Setup dit soort timings makkelijk kunnen halen? Of zal ik dit geheugen omruilen tegen 2 x 512 mb PC3200 Twinx reepjes:? (plus bijbetaling uiteraard ;))

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als Waslijn! Bij het installeren van windows, nadat wat files zijn gekopieerd, krijg je de eerste reboot.... en dan ( na het windows XP schermpje ) een blauw scherm dat een file niet gevonden kan worden.
Heb wat zitten testen. Eerst de Highpoint kanalen als gewoon IDE kanaal aangesloten. Op de secundare highpoint connector => geen problemen! Windows gewoon geinstallerd.
Op de primaire poort => Crash
Leek me duidelijk, een kapot mobo. Dus omgeruild en vandaag maar weer eens testen....
Ik heb nu met het andere mobo PRECIES hetzelfde!

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen???

Ik heb 2 IBM GXP180, 80GB drives. Beiden doen precies hetzelfde!
Heeft iemand dit probleem gezien en opgelost??????
Begin een beetje hopeloos te worden over dat RAID!
Pagina: 1 2 Laatste