Toon posts:

[wc] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg overmorgen eindelijk mijn watercooling binnen, de 3r poseidon set van Wintelco. Ik doe het vooral om de stilte en niet om te overclocken. So far so good maar ik had nog een aantal vragen over wat je nou precies in je water moet doen tegen corrosie en algen. Ik heb de (omega)-search al gebruikt, dit geeft een heleboel topics, maar geen eenzijdig antwoord. Nu kamp ik dus met de volgende vraag.

Ik heb uit de search vernomen dat je het best waterwetter kunt gebruiken. Hier heb ik echter geen geld voor. Ik ben van plan om demi water te mengen met koelvloeistof (allebei kruidvat) en een verhouding van 4:1. Maar is dit afdoende tegen corrosie (of tast de koelvloeistof juist het aluminium aan) en algen. Of kan ik beter antivries gebruiken?

Alvast heel erg bedankt! :)

Verwijderd

Demi water is onzin! binnen 1 uur worden er al mineralen afgezet van je blok en radiator in het water en is het geen demi water meer. Ook koelt demi water niet beter als gewoon water.

Ik heb gewoon kraanwater en een flinke scheut anti-vries, draait al 6 maanden, nog geen probleem mee gehad...

Nog geen spoor van aanslag of zoiets...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat demi water geen kalk bevatte. En dat je met gewoon kraanwater kalkaanslag krijgt.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Aan wat voor koelvloeistof had je gedacht?

Ik zou gewoon (demi) water met antivries doen, ziet er ook nog strak uit door het lichtblauw kleurtje.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 16:07:
Demi water is onzin! binnen 1 uur worden er al mineralen afgezet van je blok en radiator in het water en is het geen demi water meer. Ook koelt demi water niet beter als gewoon water.

Ik heb gewoon kraanwater en een flinke scheut anti-vries, draait al 6 maanden, nog geen probleem mee gehad...

Nog geen spoor van aanslag of zoiets...
Ben ik niet met je eens, had eerste keer gewoon water er in, en had snel last van kalk (woon in Z-Limburg, zit erg veel kalk in water) na een 3 maanden was mijn water toch 1 grote troep (en mijn CPU temp werd 70 graden :X, lekker hoor kraanwater :P), nu heb ik er demi water in en dat is nog altijd zuiver :)

Dus ik raad demi water aan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 02-01-2003 16:29 ]

Verwijderd

In je radiator zitten metalen en daar zit dus ook kalk in, die kalk zet zich weer af in het water en dus krijg je wel aanslag.

Lees eens ff het etiket van anti-vries... alles gaat er dood aan, dus geen alg, en het voorkomt kalkaanslag....

Demi water = onzin.

Ze hadden een test gedaan, 2 dezelfde WC's, in de ene demi-water, in de ander gewoon water. 2 dagen erin laten zitten, daarna weerstanden gemeten... het demi-water geleidde net zo goed als het gewone water (dus zelfde aantal mineralen)...

Ohwjah, ik woon in Eindhoven, dus is zelfde water als in Limburg, grondwater dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owk, dus antivries kopen ipv. koelvloeistof (ik heb hier neongroengeel kleurige koelvloeistof staan v/d kruidvat)?

Verwijderd

en toch blijf ik demi water gebruiken! want demi water heeft minder mineralen erin om te beginnen, en hoe klein het verschil ook is!!!!! het is een verschil!!! en dat verschil is voor mij een rede!! voor jou mischien niet! maar dat is iets persoonlijks! ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ga ook zeker demi water in mijn setup gooien, het maakt misschien niet veel uit maar als ik onze waterkoker zie na een paar maandjes (ja daar gaat meer water doorheen dan een gesloten WC-setup maar toch) dan word ik daar niet blij van (erg hard water in onze streek). Die paar euro's heb ik daar wel voor over.
En tegen algen etc. kan je gewoon antivries gebruiken, als het maar lekker chemisch is dan krijg je geen algen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:42:
In je radiator zitten metalen en daar zit dus ook kalk in, die kalk zet zich weer af in het water en dus krijg je wel aanslag.

Lees eens ff het etiket van anti-vries... alles gaat er dood aan, dus geen alg, en het voorkomt kalkaanslag....

Demi water = onzin.

Ze hadden een test gedaan, 2 dezelfde WC's, in de ene demi-water, in de ander gewoon water. 2 dagen erin laten zitten, daarna weerstanden gemeten... het demi-water geleidde net zo goed als het gewone water (dus zelfde aantal mineralen)...

Ohwjah, ik woon in Eindhoven, dus is zelfde water als in Limburg, grondwater dus.
Jij mag het dan onzin vinden, ik dus wel gemerkt dat er (groot)verschil in zit, en dus blijf ik bij mijn standpunt :)

Verwijderd

Topicstarter
Owk, laten we stoppen met de discussie over demiwater, het kost je 0.45 eurocent per l. en ik gebruik het gewoon uit voorzorg, baat het niet dat schaad het niet. Maar waar het me om ging is de vraag of ik dus die koelvloeistof kan gebruiken of dat ik echt antivries moet gaan aanschaffen? En ik welke verhouding moet ik het dan gebruiken?
En of koelvloeistof/antivries aluminium aantast?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 17:00 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
demiwater is inderdaad wel aan te raden, voor het geld hoef je het niet te doen want het kost geen drol

koelvloeistof begin ik niet aan want het koper corrodeert dan voor je ogen weg, ik kets er gewoon een scheutje waterwetter in en klaar :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Waterwetter is duur voor wat het is.. Antivries heeft hetzelfde effect, is een stuk goedkoper en ziet er leuk uit.

Verwijderd

Topicstarter
owk dan haal ik morgen even een fles antivries bij de halfords, heel erg bedankt allemaal. alleen rest mij nog 1 vraag. In welke verhouding moet het antivries gemengd worden met het water?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 17:25:
owk dan haal ik morgen even een fles antivries bij de halfords, heel erg bedankt allemaal. alleen rest mij nog 1 vraag. In welke verhouding moet het antivries gemengd worden met het water?
Schoppen binnen 24 uur wordt niet gewardeerd

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik ben nieuw hier :Y)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb ook demiwater, 1,5 liter ongeveer, en daar dan een flinke scheut chloor bij

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wordt er niet bepaald spul aangeraden door de maker van je waterkooling :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jeanious
  • Laatst online: 02-01-2023
ik ga voor gedestileerd water en waterwetter

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Verwijderd

Ohw en koelvloeistof en anti-vries is meestal hetzelfde. Dan kijk je ff, staat er in het groot koelvloeistof, staat er in het klein onder anti-vries... Gewoon ff kijken of het kalkaanslag ed tegengaat...

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij wordt hier niet echt gereageerd op de topic-starter meer, op zijn laatste vraag althans. Is het niet zo dat er voor antivries een standaard verhouding op de fles staat aangegeven? Anders zou ik gaan voor 1: 3 of 1:4

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt vehpol, aan zoiets zat ik ook al te denken. En thorry, weet je dat zeker, want dat bespaart me weer een ritje naar de halfords (en 3.20 natuurlijk). En owja, tast de koelvloeistof/antivries het alumium niet aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 00:26 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Hé goed dat dit topic er is, ik krijg hopelijk volgende week ofzo m'n blok binnen, en nu vroeg ik me af ... als ik het getest heb op lekkages enzo (paar dagen 24u lang ofzo laten draaien?) Hoe moet ik t dan in de kast bouwen? Alles weer loshalen en dan opnieuw aansluiten (klemmetjes enzo?). Lijkt me iig wel de meest logische oplossing maarre just to make sure :? Btw, laten jullie de waterkoeling 24/7 aan? of gaat die met de pc samen uit?

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 03 January 2003 @ 00:27:
Hé goed dat dit topic er is, ik krijg hopelijk volgende week ofzo m'n blok binnen, en nu vroeg ik me af ... als ik het getest heb op lekkages enzo (paar dagen 24u lang ofzo laten draaien?) Hoe moet ik t dan in de kast bouwen? Alles weer loshalen en dan opnieuw aansluiten (klemmetjes enzo?). Lijkt me iig wel de meest logische oplossing maarre just to make sure :? Btw, laten jullie de waterkoeling 24/7 aan? of gaat die met de pc samen uit?
Je kan wel je pompje met een schakeling op je puter aansluiten dat ze samen uit en aan gaan, maar dat is standaard niet zo. Om het je nog makkelijker te maken hebben sommige winkels daar een "kit" voor. Gewoon een schakelkastje zeg maar.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Hmm mja als ik 'm aanlaat t 's nachts heb je er dan veel 'overlast' van? ik ga denk ik 'n Eheim pomp kopen (ben ff type kwijt)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb ook dat poseidon setje besteld bij wintelco en ik ga ook demi water en waterwetter gebruiken, eerst ff op demiwater draaien daarna waterwetter erdoorheen gooien

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52
Ik heb dat poseidon setje ook draaien en gebruik demi water met wat speciaal spul tegen algen+ dat het een leuk kleurtje geeft :)
Pagina: 1