Ik krijg overmorgen eindelijk mijn watercooling binnen, de 3r poseidon set van Wintelco. Ik doe het vooral om de stilte en niet om te overclocken. So far so good maar ik had nog een aantal vragen over wat je nou precies in je water moet doen tegen corrosie en algen. Ik heb de (omega)-search al gebruikt, dit geeft een heleboel topics, maar geen eenzijdig antwoord. Nu kamp ik dus met de volgende vraag.
Ik heb uit de search vernomen dat je het best waterwetter kunt gebruiken. Hier heb ik echter geen geld voor. Ik ben van plan om demi water te mengen met koelvloeistof (allebei kruidvat) en een verhouding van 4:1. Maar is dit afdoende tegen corrosie (of tast de koelvloeistof juist het aluminium aan) en algen. Of kan ik beter antivries gebruiken?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb uit de search vernomen dat je het best waterwetter kunt gebruiken. Hier heb ik echter geen geld voor. Ik ben van plan om demi water te mengen met koelvloeistof (allebei kruidvat) en een verhouding van 4:1. Maar is dit afdoende tegen corrosie (of tast de koelvloeistof juist het aluminium aan) en algen. Of kan ik beter antivries gebruiken?
Alvast heel erg bedankt!