Ik heb een win2k server, met een 24/7 ISDN dailup en een VPN Sat voor de downstream. Ik graag allebei de verbindingen tegelijk appart kunnen delen via een Gateway. Zodat ik dus op me client PC kan kiezen tussen gateway 192.168.0.2 en 192.168.0.1 ik heb er twee netwerk kaarten in hangen met allebei een verschillende IP, Als ik de ISDN deel gaat alles goed en zet die de nic op .0.1 maar als ik dan de VPN wil gaan delen zegt die dat dat niet kan omdat er al een kaart is met 192.168.0.1 hoe kan ik verzorgen dat ik ook kan delen via 192.168.0.2 ?
Verwijderd
hmm, helemaal begrijpen doe ik je verhaal niet. Als je gewoon twee gateways instelt op de client pc's pakt hij de eerste en bij geen resultaat zal hij de tweede uitproberen als dat ook niet werkt geeft hij het op
Ik wil juist 2 gateway's maken op de server met twee NIC maar dat gaat niet. ik heb de DHCP uit staat want hij geeft een fout dat de netwerk kaart daarvoor is geprogrameert.
tekeningetje dit is bijzonder vaag
ALs je twee gatewatys wil, moeten er 4 nics in de server? Of zie ik dat verkeerd...? Dan kun je je netwerk segmenteren en clients instellen via welke gateway ze moeten lopen denk ik.. als dit tenminste de bedoeling is.. tis wel bijzonder vaag verhaal moet ik zeggen..
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Als de verbinding gedeeld wordt door je w2k server wordt dat ding gewoon gateway op je clienten, 1 gateway dus. Ik heb geen ervaring met dit soort verndingen delen maar kun je niet de VPN Sat verbinding delen op 1 netwerkkaart en de routingtabellen op de w2k server de keuze voor isdn of sat laten maken?
ja een tekeningetje met een duidelijk uitleg wat wil precies wil, dus ook wat je wil doen met die gateways en hoe ze zouden moeten werken/reargeren.
+opgaaf van os enz enz ......
+opgaaf van os enz enz ......
een default gateway en de andere met route add ?
ik heb ook 2 gateways
een wap 11 alles bestemd voor 192.168.10.0 gaat naar 192.168.100.252 (server buurman)
en een 2000 server die overal default gateway is , in m`n login scripts staat dan gewoon route add 192.168.10.0 mask 255.255.255.0 192.168.100.252
mischien dat je dat bedoeld ?
ik heb ook 2 gateways
een wap 11 alles bestemd voor 192.168.10.0 gaat naar 192.168.100.252 (server buurman)
en een 2000 server die overal default gateway is , in m`n login scripts staat dan gewoon route add 192.168.10.0 mask 255.255.255.0 192.168.100.252
mischien dat je dat bedoeld ?
Denk dat je eens moet gaan uitkijken naar Vicomsoft Internet Gateway

Ik heb thuis zoiets gelijkaardigs

Ik heb thuis zoiets gelijkaardigs
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
Verwijderd
Als ik het woord netwerkbrug zeg; zeg ik dan iets doms? 
Dat is toch een combinatie van netwerkverbindingen?
Dat is toch een combinatie van netwerkverbindingen?
Pagina: 1