Toon posts:

ics op twee netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een server met twee clients, alle drie draaien windows xp. De server heeft internetverbinding via usb modem met adsl. Omdat ik nog geen geld heb voor een switch/hub maar nog wat netwerkkaartjes heb liggen heb ik in de server twee netwerkkaarten zitten naar beide computers, gewoon crosslink verbonden. Nu wil ik internetdelen (het liefst met ics wat gewoon in windows zit), maar nu kan ik maar één netwerk selecteren wat van het gedeelde internet kan genieten. Is er een oplossing dat beide netwerken op internet kunnen?

op het ene netwerk heeft de server vast ip 192.168.0.1 en de client een losse, op het "andere" netwerk heeft de server 192.168.1.1 en de client weer een losse.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

ICS kan niet werken met twee private netwerken. Hiervoor zul je een pakketje als winroute voor moeten gebruiken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 02 January 2003 @ 15:40:
ICS kan niet werken met twee private netwerken. Hiervoor zul je een pakketje als winroute voor moeten gebruiken.
maar daarmee krijg ik dingen als msn en outlook niet aan de praat

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 15:43:
maar daarmee krijg ik dingen als msn en outlook niet aan de praat
Dan zit er niets anders op dan een el-cheapo hubje te kopen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

voor goedkope switches: kijk op www.1to0.nl

kan verdomme niet zien wat i ktyp, kinda irri...

Verwijderd

Topicstarter
maar bestaat er dan niet een programmaatje dat net zo simpel werkt als ics van microsoft maar dat wel met twee netwerken werkt?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:18:
maar bestaat er dan niet een programmaatje dat net zo simpel werkt als ics van microsoft maar dat wel met twee netwerken werkt?
ja wel:
Hoe deel ik Internet ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan die 2 netwerkaartjes toch bridgen, zou dat niet werken dan ?

Iperf

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

fish schreef op 02 January 2003 @ 22:38:
Jup, is een tijdje terug al eens langsgekomen:

[url] [rml][ winXP] Internet delen Draadloos en UTP tegelijk[/rml] [/url]

Was wel met draadloos LAN en 1 gewoon LAN, maar principe hetzelfde (2 netwerken via ICS aan Internet)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 16:18:
Winroute pro

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 02 januari 2003 @ 22:38:
Inderdaad: heb het nu perfect aan het werk. Beide netwerkverbindingen selecteren, rechtsklik, verbindingsbrug, en je hebt in principe gewoon 1 netwerk. Op de internetverbinding selecteren dat internet gedeeld moet worden, en het werkt uitstekend. Ideaal!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:59
Mja , bij windows 2000 heb ik die optie niet? Is dat alleen onder winxp dat da gaat? :(

Verwijderd

ik denk dat het heel erg nieuw is NoFate.

probeer het eens met WinProxy, dan NAT (Network Address Translation) aan. je kan zelf kiezen over welk IP's de internetverbinding moet werken.
Pagina: 1