Toon posts:

dvd spelers alleen NTSC progressive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen waarom progressive dvd spelers alleen progressive zijn bij NTSC?
waarom niet bij PAL? en gaat dit veranderen, zo ja wanneer.

(ik neem aan dat ik het goed begrepen heb dat ik als nederlander met dvd's van onze regio niks heb aan NTSC progressive)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 12:08:
kan iemand mij vertellen waarom progressive dvd spelers alleen progressive zijn bij NTSC?
waarom niet bij PAL? en gaat dit veranderen, zo ja wanneer.

(ik neem aan dat ik het goed begrepen heb dat ik als nederlander met dvd's van onze regio niks heb aan NTSC progressive)
Omdat het (nog) niet legaal is om een DVD-speler standaard pal PS te laten ondersteunen. De meeste ps dvdspelers zijn wel te hacken, zodat ze pal ps kunnen spelen, bv. Denon 2800/Philips 963SA.

Een model van Arcam heeft standaard pal ps/ntsc ps.

Nederlandse DVD's zijn inderdaad PAL, dus dan heb je vrij weinig aan NTSC ps, maar veel import-dvd's (bv. regio1, regio2 japan) zijn wel NTSC gecodeerd.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, voor je reactie.
heb je enig idee of zon hack ook bestaad voor de harman kardon dvd 25?
ik sta namelijk op het punt om een avr 3550 + dvd 25 van harman kardon te kopen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
PAL PS is wel officieel nu, dus ik denk dat er binnenkort vrij veel PAL PS spelers gaan uitkomen. De DV25 van HK is niet te hacken, dus misschien zou je nog even moeten wachten.

Realiseer je wel dat PS alleen werkt op een display dat dat signaal accepteert: plasma's, beamers en RP TVs vaak wel, maar er zijn slechts 3 modellen gewone TVs die het aankunnen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik zou inderdaad even wachten met de aankoop. Maar vergeet dus niet dat je ook iets nodig hebt waarmee je dit progressive signaal kunt weergeven. En daarnaast wat voor ingangen deze gebruikt. Bij een projector heb je liever een speler met vga uitgang, terwijl veel spelers enkel een component (YUV/YCrCb) aanbieden voor de wat uitgebreidere tv.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Denon NTSC progressive dvd spelers kunnen makkelijk via firmware update aangepast worden op PAL progressive. Pioneers kunnen ook geupgrade worden. In Audiovision van januari staat een heel artikel erover. Het is inderdaad nu legaal.

Verwijderd

Topicstarter
de harman kardon dvd 25 is upgradable, via hun website zijn upgrades te downloaden die je op cd kan branden en zo de firmware te upgraden.

ik ben me ervan bewust dat ik een display nodig heb die progressive ondersteund. mijn huidige tv doet dat niet. maar mijn volgende tv over 2 jaar misschien wel..

ik ga contact opnemen met harman kardon om te kijken of ze een update voor pal progressive voor hun dvd 25 in de planning hebben..

gegroet,

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:20
Ik heb net Pioneer gebeld over de DV-757, ze zeggen dat er geen firmware upgrade komt voor PAL PS... :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net contact gehad met harman kardon. en zijn op dit moment geen officielen pal progressive firmware updates .. maar wel niet officiele.. die zijn hier te downloaden.

http://www.apache.co.uk/vision/

eh voor de volledigheid ik heb deze info van harman kardon zelf dus ik neem aan dat ik hiermee niks illegaals doe.

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 21:44

pling

Lekker Kepjoeteren

De hack voor de Philips 963SA is (om je een idee te geven van de hack, met de bijgeleverde afstandbediening): press "play", "159 222 023 00", then press play again. Deze speler heeft buiten een heel goed beeld ook nog eens heel goed geluid. Een aanrader.

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Sorry dat ik dit onderwerp kick, maar het gaat volledig over mijn onderwerp.

Ik ga dus ook de HK dvd 25 kopen, en dan zal ik waarschijnlijk ook die gehackte firmware erop zetten zowat je PAL PS erop hebt.

Maar wat voor breedbeeld tv zou je dan moeten kopen? Bestaan er al 82 cm breedbeeldtv's die ps ondersteunen?

w00t

Verwijderd

Maar wat voor breedbeeld tv zou je dan moeten kopen? Bestaan er al 82 cm breedbeeldtv's die ps ondersteunen?
Jep, een tijdje geleden hadden JVC en Panasonic al PS TV's (82 cm.), maar hier waren nogal wat problemen mee :/

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 02 januari 2003 @ 13:19:
Ik heb net Pioneer gebeld over de DV-757, ze zeggen dat er geen firmware upgrade komt voor PAL PS... :(
Die is gewoon beschikbaar hoor, al een tijdje..kun je gewoon terug zoeken op HIFI.nl bijvoorbeeld.

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=3209 is al vanaf juni beschikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 15:47 ]

Verwijderd

Hehe , je reageert wel op een reactie van 2 januari ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 15:50:
Hehe , je reageert wel op een reactie van 2 januari ;)
Oja..hehe, foutje :Z

Verwijderd

Ik heb de pioneer 757Ai gekocht. maar hoe kijk ik of deze al voorzien is van de PAL PS upgrade?

er zat geen sticker op de doos ofzo, maar ik wil toch even voor de zekerheid weten of deze al voorzien is van de PAL upgrade...
Hoe?

Alvast bedankt

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb net gehackte firmware in mijn DVD25 gezet, werkt perfect. Bedankt voor de tip!

www.laserextreme.nl

Verwijderd

iemand? :?

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Als je DVD speler PAL PS is dan kan je, als je dvd speler op PAL staat, bij scan type progressive kiezen.

Voor mijn firmware hack was deze grijs en kon ik deze niet kiezen.

www.laserextreme.nl

Pagina: 1