Toon posts:

booten via LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een HD in mijn Laptop (Armada M300), mocht deze door een crash of andere onheil ten onder gaan wat is dan de manier om Windows te installeren op deze of een andere nieuwe (blanko) HD. Ik heb namelijk geen docking station (dus geen CD-ROM of floppy) dus booten via deze weg is onmogelijk. Ik heb begrepen dat BOOTEN via LAN mogelijk is. Kan me iemand uitleggen hoe dit werk en wat de procedure zou kunnen zijn om een nieuwe grotere HD in te bouwen in de Laptop (lees Windows installeren) als je geen Floopy of CD-Rom heb en dit alleen via LAN kan bewerkstelligen??? Kent iemand een goede site omtrent dit probleem, ik kan namelijk niets vinden !!! _/-\o_

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

er zijn ook connectors die je op de laptop HDD aansluit waarmee je de laptop HDD in je PC gewoon op de IDE kabel kan bij zetten.
Op die manier kan je de HDD formateren, bootable maken, installatie bestanden er op zetten en vervolgens weer terug in de laptop kan booten vanaf die HDD en kan gaan installeren.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor goede tips en links, maar ik heb een vraag voor BTW.:
- die connectoren waar jij over hebt, hebben ze een naam, code of dergelijke, en vinden je van die dingen ???

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
the barbarian schreef op 03 January 2003 @ 17:01:
Allemaal bedankt voor goede tips en links, maar ik heb een vraag voor BTW.:
- die connectoren waar jij over hebt, hebben ze een naam, code of dergelijke, en WAAR vinden je van die dingen ???
Inbouwbracket harddisk 2.5" -> 3.5" Intern
http://www.computer-land....?page=producten&catid=150

Bijna alle computerwinkels verkopen die dingen wel.. keyword: 2,5'' naar 3.5'' :)

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

drogoul schreef op 03 januari 2003 @ 18:30:
[...]
Bijna alle computerwinkels verkopen die dingen wel.. keyword: 2,5'' naar 3.5'' :)
vergeet ook de volgende regel niet - Inclusief verloop-printplaatje.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Pagina: 1