Toon posts:

PC opstarten via netwerk (zonder harddisk)

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb
op pc1: Windows XP Pro
netwerkverbinding

op pc2: floppy
netwerkverbinding

Nu zou ik graag PC1 laten opstarten via het netwerk & de herddisk van pc2!? Is dit mogelijk op één of andere manier!?

Kan er iemand een complete beschrijving geven van hoe dit te doen?

Tnx
Gert

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op donderdag 27 juni 2002 12:08 schreef abacus het volgende:
Ik heb
op pc1: Windows XP Pro
netwerkverbinding

op pc2: floppy
netwerkverbinding

Nu zou ik graag PC1 laten opstarten via het netwerk & de herddisk van pc2!? Is dit mogelijk op één of andere manier!?

Kan er iemand een complete beschrijving geven van hoe dit te doen?

Tnx
Gert
Greets hoeven/mogen niet op Got :)

Ik heb geen idee hiervan sorry :(

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

kan wel, moet je op je xp bak een soortement van application server draaien zoals citrix. Dan op de andere pc booten vanaf flop en alles in het geheugen laden. Dit soort software is duur! dus ik denk hdd-tje kopen is goedkoper.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Uhhhhhh
PC1 heeft een hardeschijf en PC2 start je op met een floppy????

En nu wil je dat PC1 aanspringt als je PC2 opstart

Ja dat kan wel maar dan moet je de netwerkkaart van PC1 aansluiten als Wake on Lan en dat ook in je bios aanvinken.

Als je dan PC2 aanzet en er netwerkactiviteit ontstaat sprint PC1 aan en kan je bij de hardeschijf :)

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

Op donderdag 27 juni 2002 12:12 schreef Cybermol het volgende:
Uhhhhhh
PC1 heeft een hardeschijf en PC2 start je op met een floppy????

En nu wil je dat PC1 aanspringt als je PC2 opstart

Ja dat kan wel maar dan moet je de netwerkkaart van PC1 aansluiten als Wake on Lan en dat ook in je bios aanvinken.

Als je dan PC2 aanzet en er netwerkactiviteit ontstaat sprint PC1 aan en kan je bij de hardeschijf :)
PC2 moet je dan wel booten vanaf flop want deze heeft geen hdd dus geen OS, kan alleen een volledig os laden vanaf pc1, deze moet dan wel een service hiervoor hebben draaien, als deze pas opstart als pc2 aangaat heb je grote kans op timing problemen

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Waarschijnlijk heb je een netwerkkaart met een bootPROM op de PC zonder HDD nodig. Die hebben we hier ook op de uni. Echter downloaden deze eerst alle data naar een HDD alvorens windows te booten. Dat kan bij jou dus niet.
Je kan echter ook een bootPROM gebruiken die je computer alleen als client instelt. Die heb je voor LINUX en UNIX bij Citrix servers.
Maar het kan ook met windows. Als client van win2000 (en waarschijnlijk ook van XP en NT4). Hoe het precies werk weet ik niet. Dit is meer iets voor Professional Networking of hoe dat forum ook heet.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Ja dat klopt.
Je zou de schijf kunnen delen in twee partities en op alle bij een OS zetten.

Dan moet je de autoexec.bat op het floppy zo zetten dat PC2 naar de tweede hardeschijf gaat en de OS die daar draaid opstart.

Hier zitten wel een paar nadelen aan verbonden.
De compu's worden langzamer als je op beiden gaat werken wat mij wel de bedoeling lijkt.

En alles goed in elkaar zetten lijkt me een aardig klusje

De beste oplossingh is gewoon een kleine HD op de kop te tikken en daar alleen een OS op te zetten en de rest via het netwerk te laten verlopen.
Pagina: 1