Northwood P4 2400 @ 2400
512 PC 800
FSB @ 400
Gigabyte Radeon 8500
SB Live 5.1
10/100 Netwerkkaart.
300 W merkloze en niet bepaald stille voeding.
Dit alles in een redelijk grote midi tower (3x 5,25'' en 2x 3,5'') merk Pengiun.
=======
koeling nu:
1x casefan 80x80
1x processorkoeling (retailkoeler P4)
1x 60x60 op videokaart
1x koeler in voeding
======
Ik wil mijn systeem stiller maken, budget is vrij ruim, het gaat vooral om het resultaat.
Ik zit te denken aan onder andere Antec voeding........en andere koeling. Vooral de casefan moet weg, maar dan moet ik beter koeling voor de videokaart en processor denkik. De vraag is wat voor koeling, zalman luchtkoeling of een waterkoeling.
Het moet in elk geval kant en klaar zijn, ik wil niet op zoek op de schroot naar onderdelen.
hoe maak ik mijn systeem stil.......en koel
De kast staat op stoffen vloerbedekking, dus trillingen vallen wel mee, misschien rubberen of tempex bekleding in de kast ??????
512 PC 800
FSB @ 400
Gigabyte Radeon 8500
SB Live 5.1
10/100 Netwerkkaart.
300 W merkloze en niet bepaald stille voeding.
Dit alles in een redelijk grote midi tower (3x 5,25'' en 2x 3,5'') merk Pengiun.
=======
koeling nu:
1x casefan 80x80
1x processorkoeling (retailkoeler P4)
1x 60x60 op videokaart
1x koeler in voeding
======
Ik wil mijn systeem stiller maken, budget is vrij ruim, het gaat vooral om het resultaat.
Ik zit te denken aan onder andere Antec voeding........en andere koeling. Vooral de casefan moet weg, maar dan moet ik beter koeling voor de videokaart en processor denkik. De vraag is wat voor koeling, zalman luchtkoeling of een waterkoeling.
Het moet in elk geval kant en klaar zijn, ik wil niet op zoek op de schroot naar onderdelen.
hoe maak ik mijn systeem stil.......en koel
De kast staat op stoffen vloerbedekking, dus trillingen vallen wel mee, misschien rubberen of tempex bekleding in de kast ??????
To Tweak Or Not To Tweak