Toon posts:

na stroom uitval zei hd TIK TIK TIK ? entoen........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
toen van de week de stroom hier ff uitviel begon de ellende me pc wilde weer booten maar kwam niet ver het enige wat me hd zei was tik tik tik , ik haalde me hd eruit en gaf er een tik op, tot me groote verbazing deed alles het daarna weer gewoon,scandisk en defrag gedraaid maar er was geen enkel probleem, wat was dan die tik?? was erg of uh?? kan iemand me dit vertellen?

ps: hij draaid nu alweer 3dagen 24uur per dag zonder probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:02 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 20:31
Ik durf je niet te zeggen of het erg is of niet (misschien dat de kop vast zat??). Wel zou ik zsm een backup gaan maken als ik jou was....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 21:32
je HD vertoont kuren en jij geeft em een tik :?

zou niet echt mijn manier zijn van opzoek gaan naar een oplossing,
tijdje niet gebruiken en dan nog eens proberen
en anders opsturen als RMA

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt alsof de koppen niet helemaal lekker zaten geparkeerd. Dat kan voorkomen wanneer de stroom abrupt werd afgesloten. Maar check de HDD in ieder geval voor de zekerheid met het tooltje van de HDD fabrikant. Hierover is meer in de OM FAQ terug te vinden :)

Om welke HDD gaat het trouwens (gek eigenlijk, je post hier dat je een hardwareprobleem hebt, maar nérgens zijn de specs terug te vinden.. B) )

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb het ook eens gehad toen ik een hoop na elkaar zat te rebooten oid (weet niet meer precies).

Hoorde opeens TAK TAK TAK TAK, snel de stroom eraf.

Stroom er weer op, niks aan de hand :?

Ding draait alweer een paar maanden, probleem as far as I can see :). Ik heb alleen eigenlijk nog nooit de S.M.A.R.T. uitgelezen..

Toch zou ik voor de zekerheid een backup maken. Als ie het na een maand nog niet heeft begeven of vage dingen heeft gedaan denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Sommige oudere schijven deden hetzelfde als ze voor de eerste keer in een pc geplaatst werden. Had iets te maken met de herkenning van de schijf.

Ze deden dat alleen bij de eerste opstart..
Welk merk dat is, moet ik even over nadenken.. (Geheugen is nie zo best :( , ik denk aan een upgrade ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 16:53:
toen van de week de stroom hier ff uitviel begon de ellende me pc wilde weer booten maar kwam niet ver het enige wat me hd zei was tik tik tik , ik haalde me hd eruit en gaf er een tik op, tot me groote verbazing deed alles het daarna weer gewoon,scandisk en defrag gedraaid maar er was geen enkel probleem, wat was dan die tik?? was erg of uh?? kan iemand me dit vertellen?

ps: hij draaid nu alweer 3dagen 24uur per dag zonder probleem
was dit toevallig een IBM harddisk?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:26:
was dit toevallig een IBM harddisk?
Ja, juist daarom mijn vraag om de specs ;)

Verwijderd

BalusC schreef op 01 januari 2003 @ 17:29:

[...]
Ja, juist daarom mijn vraag om de specs ;)
ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt met een 30 GB IBM. deze zij ook tik tik tik. alleen die heb ik al begraven ;(

ik zag in een ander topic dat IBM schijven dat wel vaker hebben.

maar de topic-starter is momenteel niet aanwezig op dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:31 ]

Verwijderd

Ik ken nog wel de schijven die hetzelfde geluid uitkraamden als het merk...KALOK !!!...dan wist je tenminste zeker dat ie kapot was...LOL

Verwijderd

Topicstarter
het is een wd caviar 40gb 7200rpm

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
Western Digital heeft bij mij ook al vaak geklonkt/getikt... ik vertrouw die niet niet meer zo. Als ie het vaker gaat doen (kennelijk niet) dan kun je er maar beter mee terug gaan.

Verwijderd

Eegee schreef op 01 januari 2003 @ 18:22:
Western Digital heeft bij mij ook al vaak geklonkt/getikt... ik vertrouw die niet niet meer zo. Als ie het vaker gaat doen (kennelijk niet) dan kun je er maar beter mee terug gaan.
ja zou ik ook doen als je nog garantie hebt.

Verwijderd

Volgens mij zaten je kopen verkeerd of je motor zat vast, en door de tik ging het zakje weer los zitten en werkt het allemaal weer.
Als je nog garantie hebt zou ik hem toch maar gaan ruilen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 08:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mijn HDD's (2 x Maxtor 60GB 7200rom DX740 meen ik) deden al 'TIK TIK TIK' als ik ff aan de powerconnector aan het friemelen was :?. Ik vertrouw de boel niet en ga het binnenkort in een RAID 1 array gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 01-01-2003 18:39 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:50
Niet echt verstandig om aan je power van je harddisks te friemelen tijdens gebruik he B)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zork schreef op 01 januari 2003 @ 18:49:
Niet echt verstandig om aan je power van je harddisks te friemelen tijdens gebruik he B)
In de openingspost:
toen van de week de stroom hier ff uitviel
Lezen is ook een vak... :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Exirion schreef op 01 januari 2003 @ 18:51:
[...]

In de openingspost:

[...]

Lezen is ook een vak... :Z
Euh, hij doelde (weliswaar offtopic) op LauPro ;)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 08:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Met dat friemelen bedoel ik o.a. dat het wel zo kan zijnd at die molex-connectoren niet helemaal 'passen'. Als je dan (zoals bij het geval was) die kabels allemaal wilt vastzetten met van die binders kreeg ik dus TIK TIK TIK (aan-uit-aan-uit). Misschien is dat hier ook wel het geval?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn WD 120GB doet hetzelfde
ook tik tik om de zoveel tijd. Doet het vooralsnog zonder problemen maar ga hem wel om laten ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
nee het was puur de boot na de stroom uitval heeft nix met friemelen te maken, was er dus nog niet eens aangeweest snapje ;) pas later haalde ik de hd eruit tikje er op en hij draaid nog steeds:)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Molex-connectors die niet "passen" :?
Nooit van gehoord......

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb het zelfde gahad met 2 seagate baracuda's II , een had ook dit geluid, deed daarna nix meer (behalve tik tik tik) daarna omgeruild (weer het zelfde type gekregen) na een paar maanden kreeg deze het zelfde, weer omgeruild....kreeg toen een Western digital, die het al weer jaren doet.

weet iemand mischien of dit ook met scsi schijfen kan gebeuren??
werk indertussen in een computerzaak waar we soms ook zulke schijfen krijgen, wat me opviel is dat het tot nu toe aleen nog maar ide schijfen zijn.
Ok scci schijfen gaan mindersnel kapot dus het kan zijn tat het gewoon toeval is.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde alleen krijg ik hem niet meer aan de praat, iedere keer ik hem aanzet maakt ie dat irritant geluid, is er nog enige kans dat ik mijn data die erop staat kan recupereren???
't was trouwens een Maxtor schijfje van 40 GB, van IBM wist ik dat dat daarbij tamelijk vaak voorkwam maar het is de eerste keer dat ik dat bij Maxtor ook heb, het schijfje is amper 2 jaar oud?!?
In mijn volgende pc zet ik de schijven in RAID 1 hoor, veel minder kans op dataloss.
Bij mij was dat toektoektoek gedoe overigens op een doodgewone dag zonder aanleiding en zonder dat ik daarvoor mijn pc openvees ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 10:43 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Madrox schreef op 02 January 2003 @ 03:19:
Molex-connectors die niet "passen" :?
Nooit van gehoord......
Dat is inderdaad een beetje krom beschreven..

Er wordt eerder bedoeld dat de connectors niet zo stevig meer klemmen.. Dat is te verhelpen door met een klein knijptangetje de klemmetjes wat dichter tegen elkaar te knijpen :)

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 17:18
Ik heb in 3 laptops al 5 keer een nieuwe harde schijf gehad en de laatste keer zelfs met een nieuwe na 3 mnd. (was IBM, Hitachi, IBM Hitachi, IBM, steeds garantie werk) spint op, tik tik tik. Dood. Heb hem open gehaald en de koppen een beetje handmatig gereset en toen kon ik nog een paar stukken data redden. (dat was na een 5 uur kutten en hard hopen) dat was het laatste wat ie ooit nog heeft gedaan, hij hangt nu mooi als spiegel aan de wand!
Je kan dat ding opsturen en dan kunnen ze de data eraf halen alleen dat begint vanaf een 1000 E (en dat zijn alleen nog maar de review kosten)

[ Voor 4% gewijzigd door Ierlandfan op 02-01-2003 13:03 ]

Verwijderd

ik heb al 2 maxtor hd's moeten begraven wegens het stroom uitval probleem , gisteren was de tweede aan de beurt, en nu zit ik maar op een 20 gb ding, maar ik kan dat s.m.a.r.t. prog helemaal nergens terug vinden op de maxtor site :|
Pagina: 1