Toon posts:

[Win98]Oude busmasterdrivers willen niet wijken voor nieuwe*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet om mijn busmasterdrivers te updaten. Op dit moment
staat er bij Apparaatbeheer onder Vaste-schijfcontrollers (ik gebruik
Win98SE) 'AMD-756 Bus Master IDE-controller V1.36'. Deze wil ik
vervangen door versie 1.43s. Hiervoor moet ik echter eerst de oude
drivers verwijderen, maar dat lukt dus niet.

In Apparaatbeheer kan ik die drivers wel verwijderen, maar zodra mijn
computer opnieuw is opgestart staat er weer vrolijk die V1.36. Ook heb
ik ze in Veilige Modus verwijderd, maar ook dan blijven ze weer stug
terugkomen. Ik heb ook nog geprobeerd de nieuwe drivers te installeren
na de oude verwijderd te hebben - dus zonder tussentijds opnieuw op te
starten - maar dan krijg ik alsnog de melding dat de nieuwe drivers niet
geïnstalleerd kunnen worden omdat ze al aanwezig zijn op het systeem.

Dus: hoe kan ik mijn busmasterdrivers updaten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Even wat huishoudelijke mededelingen die betrekking hebben op topics die geplaatst worden in Windows Operated Systems:
Zoals in de Policy staat, verwachten we hier je OS (in dit geval Win98SE) in de topictitel, liefst tussen [ ].

Verder is het niet nodig na een x aantal tekens een [enter] in te voegen, enters in de tekst komen er automatisch ;)

Ontopic:
kan je je drivers niet updaten via het 'Update driver' knopje (als dat er toen uberhaupt in zat :X) in plaats van verwijderen en opnieuw installeren?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er zal ergens een verwijzing worden gemaakt. check c:\windows\inf

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 01 January 2003 @ 17:14:
offtopic:
Even wat huishoudelijke mededelingen die betrekking hebben op topics die geplaatst worden in Windows Operated Systems:
Zoals in de Policy staat, verwachten we hier je OS (in dit geval Win98SE) in de topictitel, liefst tussen [ ].

Verder is het niet nodig na een x aantal tekens een [enter] in te voegen, enters in de tekst komen er automatisch ;)

Ontopic:
kan je je drivers niet updaten via het 'Update driver' knopje (als dat er toen uberhaupt in zat :X) in plaats van verwijderen en opnieuw installeren?
Sorry voor mijn nalatigheid. Ik had wel de FAQ gelezen, maar niet de Policy. :-$

Via Apparaatbeheer en dan 'bijwerken', bedoel je? Dat heb ik geprobeerd, maar volgens Windows gebruik ik al het beste stuurprogramma. (Logisch, want Windows kan ook niet weten dat er een nieuwere versie is.) Bovendien kan ik alleen maar verwijzen naar *.inf-bestanden, terwijl die drivers in een exe-bestand zitten, gedownload van de site van AMD.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 01 januari 2003 @ 18:48:
er zal ergens een verwijzing worden gemaakt. check c:\windows\inf
Bedankt voor de suggestie, maar ik vind zo veel verwijzingen, dat het me geen goed idee lijkt om die allemaal handmatig te gaan verwijderen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 19:46:
Bovendien kan ik alleen maar verwijzen naar *.inf-bestanden, terwijl die drivers in een exe-bestand zitten, gedownload van de site van AMD.

En wat gebeurt er als je die exe gewoon runt? Is dit een self extracting exe of een installer of iets anders?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan je die niet vaniut de configuratiescherm-software verwijderen ?
VIA zet daar ook de uninstall mogelijkheden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 01 januari 2003 @ 20:10:
En wat gebeurt er als je die exe gewoon runt? Is dit een self extracting exe of een installer of iets anders?
Zodra ik die exe run, krijg ik de melding dat het installatieproces niet kan doorgaan, omdat er nog oudere drivers op mijn systeem aanwezig zijn. Het is dus geen self extracting file, maar echt een installer.

Verwijderd

Topicstarter
Sinclair schreef op 01 januari 2003 @ 20:16:
Kan je die niet vaniut de configuratiescherm-software verwijderen ?
VIA zet daar ook de uninstall mogelijkheden.
Nope. Het is wel de methode die AMD zelf aangeeft in de documentatie over de drivers en in hun FAQ, maar op mijn systeem is in Configuratiescherm | Software geen enkele verwijzing te vinden van die drivers.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het enige wat ik je dan kan aanbevelen is om de bewuste INF op te zoeken en te verwijderen samen met de registry key die erbij hoort, na herdetectie komen de gewone default windows drivers.

De registry key is simpel te vinden door te zoeken op de naam van de IDE controler en de gevonden mappen te verwijderen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1