MXSTREAM en SMC BARICADE router

Pagina: 1
Acties:

• nicolaas1
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2003
Wie kan me helpen?
Ik heb op de laatste HCC beurs een SMC barricade router gekocht, maar ik krijg het spul niet aan de praat in combinatie met het Thomson 510 Alcatel modem van de KPN.
In het log file zie ik o.a de mededeling "10.0.0.138 tunneling succesfully destroyed"
Wie kan mij de exacte instellingen van zowel router als KPN modem geven?

Verwijderd

Compu's netwerkinstelling alles op automatisch. Bij de router alleen DHCP aanzetten, en username/wachtwoord invullen. Optioneel ook nog ip adres invullen.

Verwijderd

Zie ook:

Mxstream ADSL modem + router = soms geen verbinding

en

Problemen met SMC Barricade router

(zonder oplossing)

Ik heb ondertussen de router weer verwijderd en tot mijn verbazing wordt de verbinding ook dan direct weer verbroken (met het ADSL modem). De melding is dan steeds dezelfde: "A network cable is unplugged". Een reset verhelpt dan het probleem, maar als Windows weer opnieuw wordt gestart, ligt de verbinding er binnen enkele seconden weer uit. Een oplossing die ZOU kunnen helpen is de volgende:

Start Regedit en ga naar

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

en voeg een nieuwe REG_DWORD toe:

DisableDHCPMediaSense=1

Zet je de waarde weer op 0 dan heb je de standaardsituatie weer terug. Het hielp bij mij helaas niet, maar proberen kan geen kwaad. Wel de computer opnieuw starten na deze aanpassing.

• nicolaas1
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2003
Ik heb op dit moment alles aan de praat. Het probleem lag in het config file van het Thomson 510 modem. Log in op het modem , kies advanced en vervolgens setup. Vervolgens in het linker scherm op het PPTP config file zoeken op de groene MXstream cdrom. Alles opslaan en resetten, Barricade ertussen en gaan!!!
Rest nog een probleem. Als ik de firewall in de Barricade uit zet kan ik niet meer surfen maar MSM werkt wel normaal.
Enig idee???