Vraagje, ik heb een vrij oude Asus P2B moederbord. Kan ik daar een PIII 600E (in the box) in doen. Zonder dat er problemen zijn qua voltage enzo?
Dit is alleen mogelijk wanneer je P2B beschikt over een hardware revisie 1.12 (kijk op je mobo) i.v.m voltage (www.asus.com.tw). Mijn P2B had een revisie van 1.04 dus dit was bij mij niet mogelijk. Ik heb nu voor mijn P800E een abit BX 133 gekocht waar ik mijn voltage wel kan veranderen. Phatte mobo trouwens.
Volgens mij is het juist mogelijk vanaf revisie 1.04. Ik had een 1.03 en moest het daarom laten.
Wat betreft het voltage: koop er een FCPGA-converter bij met tweakmogelijkheden, das easy enough.
Stuur anders een mailtje naar asus (kijk op hun site). Deed ik ook en kreeg binnen een week antwoord met nuttige URL's met schema's van wat op welk mobo past.
Succes!
Wat betreft het voltage: koop er een FCPGA-converter bij met tweakmogelijkheden, das easy enough.
Stuur anders een mailtje naar asus (kijk op hun site). Deed ik ook en kreeg binnen een week antwoord met nuttige URL's met schema's van wat op welk mobo past.
Succes!
Bloed, zweet & koffie
Revisie 1.04 is ook een no-go. Deze ondersteund simpelweg geen voltage lager dan de standaard 2.0V. Je kan wel met een converter (dus een fc-pga PIII) de voltage jumperen (op de converter) voor 2V. Dat was een succes met een 600E op een P2B 1.04. Maar op 133FSB wilde de 600E niet draaien (wel op 100 en 112) terwijl diezelfde 600E wel met gemak op mijn BF6 draait op 133. Maar ja wie draait nou vrijwillig langdurig een coppermine op 2V alleen maar om hem op een primitieve P2B te laten lopen?
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
Pagina: 1