Toon posts:

Iemand nog ervaring met AMD K6-2 Overclocken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD K6-2 500@500 op een Asus P5A-B bord (Ali Aladdin V Chipset). De processor wordt standaard al ongev. 47 graden, wat ik al erg veel vindt (Met verschillende coolers, 1 van P3-933 en 1 Coolermaster).

Als ik dan verder ga, bijv. 5,5x100 of 5x110 of 5,5x110 blijft het systeem even stabiel (kwartiertje) en gaat dan fouten geven (fatale uitzonderingen je kent ze wel). Zelfs op 2.3 vcore helpt niet..

Wie kan mij helpen deze laatste Mhz-jes er nog uit te pompen, of in ieder geval de processor wat koeler te lopen, en is 47 graden standaard normaal?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand ?? Alsjeblieft help alles begint te roken !! processor wordt nu 185 graden! Maar ff serieus .. echt niemand ervaring met zo'n oud beestje ?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als ie zo warm al word zonder echte serieuze overclocking dan zou ik het gewoon laten. Ik neem aan dat je wel weet wat je doet ivm koelers en pasta ed. Ik meende dat die serie cpu's van amd en cyrix zowieso toch al heethoofden waren, but correct me if i'm wrong.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt best gelijk hebben.. Maar een vriend van me heeft een K6-2 300@400 .. Das toch 25% snelheidswinst .. Maar koelpasta is niet nodig denk ik, omdat de coolermaster een vierkant plakje zacht spul aan de onderkant heeft..

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 22:13
hey, ik heb hieer ook een k6-2 500@550, heb het kapje van de proc er afgesloopt, scheelt zo'n 10 graden ;-)))))

veel hoger als 550 krijg ik hem niet, voor 600 is een vette voltage tweak nodig, en dan wordt ie te warm.

dit komt door het feit dat er 2 k6-2 cores zijn: de AFX en de AHX, de AHX is de baggerversie, de AFX is meestal probleemloos over te klokken. jij zult waarschijnlijk ook wel een AHX hebben, omdat die van jou ook niet echt wil.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Vraagje ik heb zelf ook een AMD K62-500. En ja ik ben ook bezig geweest met Peltiers en koelers. Hiervoor had ik n.l. een K6-2 300 @350. Maarre nu 500 @550 (5x100) maakt vrijwel niet uit in prestatie... Het enige wat wel uitmaakt is de stabiliteit tijdens het branden... Dus toch maar weer op 500. Trouwens als iemand 500 @600 weet dan doe ik daar graag aan mee, maar tot nu toe mij nog niet gelukt... Iemand een hint??

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

K6-ers... de ultieme oplossing voor de hitteproblemen. Begin dit jaar had ik mijn K6/2 350 ingeruild voor een 550... Meteen schoot de temperatuur omhoog. Op een gegeven moment werd ie (zonder enige vorm van oc-en) gewoon 63 tot 65 graden!!!!

Daarna heb ik CPU Idle 5.6 geinstalleerd.. en de gehele kelderde van 65 naar 43 graden. Het programma zet delen van de processorcapaciteit "stil" wanneer deze niet 100% belast wordt m.a.g. dat de temp omlaag schiet!!

Echt een aanrader... ik krijg met K6/2 550 trouwens niet stabiel op 600 (6*100).. zelfs niet bij een verhoging van CPU voltage van 2.2 naar zelfs 2.6....

By the way.. mobo = Asus P5a..

Jaap

Verwijderd

Sorry hier nog even wat info. van mijn syst. now. 500 @550 52-58 C. zonder peltier. bij 2.2Volt. Ik heb bij elektronica zaak koeler gekocht van 5x5x5 cm met flinke ribben. Daarbovenop een grotere fan waarvan ik het toerental kan regelen afhankelijk van de stab/noise.... Voor de rest draait ie als een zonnetje.. Dus voor jou ik vraag me af of 550 wel zo'n winst is t.o.v. 500.. Het is even leuk maar ja ik win er weinig mee.. Met de hoge temp. heb ik overigens geen probleem (pc ook niet)... De processor temp meet ik tussen processor en mobo in. dig. tempmeter van Blokker.. fl. 14,95 met min/max/ memory en aparte voeler. Die kan je precies tussen de contactpuntjes van de processor heen friemelen... Dus ik denk wel dat dit vrij dichtbij de core temp van de processor zit.. Misschien even grotere koeler halen..

Verwijderd

Ik heb dezelfde processor en moederboard en heb hetzelfde probleem. Een extra kastventilator bij plaatsen loste het probleem bij mij op.

• koffercomputer
  • Laatst online: 09:45
Haal toch gewoon een K63 !
Mijn k63-400 was een stuk sneller dan mijn k62-500 ! Zelfs zonder oc !
En ze kosten toch nix meer..

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
koffercomputer: bedankt, maar het probleem is dat je geen K6-3 meer aan kan komen... en dat kapje van de proc afhalen; heeft dat risico's ?? had er zelf ook al aan gedacht maar vind het een beetje link... hoort ook vaak dat er halve cores afbreken van Thunderbirds e.d. .....

Verwijderd

Topicstarter
btw: J.apiooo : Hoe wil je hem op 6x100 zetten? In mijn boekje (Asus P5A-B) staat geen multiplier 6x en heb de laatste revisie.. help!

Verwijderd

Topicstarter
btw: J.apiooo : Hoe wil je hem op 6x100 zetten? In mijn boekje (Asus P5A-B) staat geen multiplier 6x en heb de laatste revisie.. help!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

He Makaveli, er was hier laatst nog een draadje over... Iets met dat de K6 serie de multiplier 2x op het mobo zelf ziet als 6x oid. Ik het het zelf nog niet geprobeerd (wacht op een sample Artic Silver), mijn K6-2 300 @ 350 loopt al tegen de 49 graden met een koe erop, en daarboven (400) is het zaakje niet meer stabiel. Maar de searchfunctie is hier wel handig voor :), en zeker die van Onno: onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got

oh ja, mijn mobo is ook een P5A

edit:
gezocht en wat gevonden, dit draadje gathering.tweakers.net/showtopic/60215

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! en kan iemand mij nog meer info geven over dat kapje eraf slopen?? klinkt wel erg interessant; 10 graden temperatuurverschil!

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Hey MakaV!

Hier kun je de laatste versie van de Asus P5a handleiding vandaan halen.. Gewoon de Multiplier settings instellen en het moet werken. Die 6*100-mogelijkheid stond ook niet in mijn revisie van de handleiding!

Toch denk ik dat je misschien meer snelheidswinst behaald door de FSB te verhogen (bv. 5*112 of 4.5*124). Je hebt dan ook het voordeel dat de cache (L2) van de verhoging profiteert!

Link naar handleiding P5 A-B: http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock7/ali/p5a-b/p5ab-107.pdf

Link naar handleiding P5a:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock7/ali/p5a/p5a-107.pdf

Suc6!

Jaap

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt j.apiooo maar er staat bij geen van beiden een 6x multiplier bij... maar kan iemand vertellen hoe je het kapje van de proc afhaalt... en het liefst zo veilig mogelijk .....

Verwijderd

Topicstarter
iemand pleaz ??

• NeoReY
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 20:51
Ik heb een K6-2+ 500 Mhz op een Asus P5A-B zitten. Maar die was echt niet op 600 Mhz te krijgen. Als ik het moederbord op multiplier 2x instel gebeurt er helemaal niks meer wanneer ik mijn computer boot. 550 Mhz haalt ie wel makkelijk door alleen maar de multiplier te verhogen, zonder verder ook maar iets te veranderen....

Dus ik weet nog niet of die nou aan mijn mobo of mijn processor ligt....

Iemand wel een K6-2(+) 500 op 600 draaien???
Pagina: 1