Zijn er nog K6 overclockers??

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi

Jaja ik weet het, het is niet het beste model van AMD op de markt en dat geldt ook voor het overclocken. Daarom gaat het vergelijken een beetje moeilijk.

Op overclockers.com staat er wel een lijst, maar ik ben meer benieuwd wat mijn mede tweakers presteren.

Ik zelf heb een K6-2 450@523 (5,5 * 95) op 2,4 V en 33 graden.

Ga binnenkort testen op 5,5 * 100.

Ben benieuwd

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 22:13
ik ga er binnenkort mee beginnen, na een zeer harde tweak op mijn K6-2. lees deze post maar eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/60202

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
  • Laatst online: 03-09 22:13
umm....WAAAAATTTTTTTTT???????

33 graden?? u must b kidding!!!!

post eerst maar es een screenshotje van je bios en hardware monitor proggie!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Libido
  • Niet online
Ja dat wil ik wel, mare ben nog niet zolang bezig met posten hiero en weet niet echt hoe ik plaatjes kan toevoegen.

dus leg ff uit aub

Oke weet 't al, maar zal eerst ff iets online krijgen. Dat moet alleen wel ff wachten. (Druk :( )

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
33 graden moederbordtemperatuur zeker!?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hiero een K6-300@342 (5*66turbo:) ), de laatste keer dat ik er en temperatuursensor tussengepielt had wassie 50-60 graden oid. (kheb geen sensor op me mobo)

Binnenkort (hopelijk vandaag) ga ik een leuke koeler voor een duron bestellen, maar die duron ga ik pas op de hcc dagen halen, dus maggie tot die tijd op de k6:)

edit:

342 mhz zelfs:P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:23
mijn oude k6-300 ging niet verder dan 333 :(
loopt wel 100% stabiel :)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Mijn k6-2 400 draait op 5 x 100
met 2,4 volt

Koe aan 52 graden kast 35
koe uit 32 graden kast 30

Waterfall aan ;)
proc 28 graden kast 30

:-)))

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

uncappen helpt wel degelijk,
heb ik ook lang geleden gedaan met mijn oude compje die nog steeds lekker spint

tip, zet er een cheapo ccolermaster > 1gig socket a cooler op en koel dat ie blijft :)

Beste film ooit

Verwijderd

333-->375 (5x75MHz)
Moederbord kan niet verder.
Alleen koelpasta tussen proc. en koeler gespoten en c'es tout.

• budi
  • Nu online
Een koeler voor een Duron, dat is meestal een FC-PGA koeler, die hebben wel eens de neiging niet te passen op je K6, omdat die te dik is. Wat je wel kan doen is je K6 'naakt' maken door dat ijzeren plaatje eraf te halen. Grote kans dat je hem dan een stuk hoger kan klokken omdat je dan rechtstreeks op de core koelt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Dat strippen... is er dan een grote kans dat je em om zeep helpt? Ik ga namelijk pas over een maand pas een duron halen:)

Die K6 gaat er zeker weten aan gelofen, als er grote kans op doodgaan is wacht is alleen ff tot ik me duron heb... en ookal helpt het niet het is leuk om te doen en het staat kewler:)

Stichting eth0

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Waar staat dat stukje op tweakers eik? Kan het niet vinden..

Stichting eth0

• Libido
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 01:49 schreef Mastermind het volgende:
33 graden moederbordtemperatuur zeker!?[/quote]Op mijn hardware monitor staat 33 graden CPU temp, maar ik weet niet waar dat gemeten wordt.
misschien iemand anders wel, het is een AOpen AX59 Pro

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

Uhm ik heb het kapje er geprobeert af te pielen...

K6 sleytelhanger enniewan?:(

Stichting eth0

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Me broer hebt een K6-2 350 op 440
best wel veel dus
en zijn temp is ook niet zo hoog.

specs

• -MvZ-
  • Laatst online: 05-09-2025
400 @ 448 (112 * 4, 2.4volt), en wil met geen mogelijkheid verder, blijft wel redelijk koel; maximaal 47 graden als ie een paar uur aan heeft gestaan (na ut spelen)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

heb er hier twee K6-2 400 cpu's
eentje op 472 mhz (4.5x105mhz) en een andere die niet overclocken wil;-((
de 472mhz cpu is nog redlijk koel met 2.3vcore
het gekke met de andere is dat die stabiel loopt op 1,8 tot 2,0vcore (4x100)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Ik heb een K6-2 450 @ 550 die met zware belasting maximaal 40 graden wordt :):):)

ik heb 3 intake & 2 uitlaat fans in mijn kast zitten, en een golden orb op mijn proc zelf :) en het hele zooitje draait perfect op 2,6 V

Greetz,

Jasper

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Kloote voor je chakotay :( Wat heb je fout gedaan ???

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>333-->375 (5x75MHz)
Moederbord kan niet verder.
Alleen koelpasta tussen proc. en koeler gespoten en c'es tout.[/quote] probeer hem eens op 2x te zetten bijv. 2x 66 om te proberen. mischien pakt ie hem wel op 6x ... dan zou hij op 400 mhz moeten draaien..
zet hem dan op 2x (6x) 75.. voltage op 2,4/2,5 en voila ...450 Mhz..

Verwijderd

Kebbun K6-2 550 op 560 112 X 5

124 X 4.5 gaaat ook aardig maar crashed uiteindelijk toch

mmmm beter koelen ?
de sensor meet 53 graden , + pakkumbeet 10 graden is dan echt 60 ?
koelen dan maar.......

Is er iemand die weet of...en hoe ik de bus op een chaintech Ct-5AGM2 hoger kan krijgen dan 100 MHz ?

BVD

• Chakotay
  • Nu online

Chakotay

Lick here to continue

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 20:00 schreef barrel het volgende:
Kloote voor je chakotay :( Wat heb je fout gedaan ???[/quote]Hij brak:) Das fout geloofik.

Stichting eth0

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Das mooi kut :( Ik wil die van mij ook decappen ( nog ff geen tijd voor ) kheb al een duron draaien wil alleen weten hoever zo'n k6-2 gaat. Dus tips zijn altijd welkom. Ik denk dat ik hem door ga snijden met een stanley mes. Kheb nog 1000 mhz koeler liggen en dan kijken of het schatje naar de 600 wil ... heb een 500 draai nu op 550 v core 2,5 en in 2k 2,6 :) denk dat ik met 2,9 en een knappe koeling en z'n kappie der af toch wel 600 moet kunnen halen :) :)

• DaRKoNe
  • Laatst online: 17-11-2025
Nu wil ik dus ook mijn AMD K6 500 gaan overclocken maar hoe kan ik dat t beste doen?

1. De multiplier omhooggooien?
2. De spanning hoger zetten?

En kan mijn cooler dan nog wel sterk genoeg coolen?
Ik heb een standaard ballbearing mastercooler
op mijn CPU zitten en de CPU is constant 25 graden

• Libido
  • Niet online
Hoi DaRKoNe

Ik zou als ik jou was zou ik eerst proberen alleen je multiplier verhogen, als je PC nog start en in windows komt (anders meteen uit zetten) ff letten op de temp.
Maar je maakt meer winst als je je FSB verhoogt je L2 cache ligt immers op het moederbord.

Als je je CPU niet hoger geclocked krijgt kan je altijd nog het voltage verhogen, maar zorg voor 2,6 of hoger voor goede koeling :)

• Libido
  • Niet online
Mmmm minder.

Probeerde van 95*5,5 naar 100*5,5 te gaan maar tijdens het opstarten van windhoos ging het toch een beetje fout :(

Ga denk ik het voltage nog wat opschroeven en het nog eens proberen (moet toch iets met zo'n trage proc :))

• DaRKoNe
Ik heb geprobeerd de multiplier hoger te zetten (naar 5,5) en das ging dus mis..

windoos startte niet meer op en beeld ging flippen...

nu zal ik binnenkort eens proberen om de FSB hoger te zetten en kijken wat ie dan doet

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik krijg hier nog een K6-2 500 bij en heb vandaag met een 550 van een kennis lopen "spelen" :)
Met een standaard coolermaster met een best wel klein koelopppervlak liep deze stabiel op 6x100 en met verhogen van de fsb is er nog wel meer mogelijk :D

(G) geniet nog ff van socket 7;)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• DaRKoNe
Nou.. ik wil m best op 6*100 zetten alleen ik heb zo'n ***mobo dat de multiplier niet verder gaat dan 5,5 en mijn FSB gaat niet verder dan 112 MHz...

dus hoger dan 616 MHz kom ik niet..
en bij 5,5*100 ging m'n pc al hangen..

Op hoop van zegen dan maar...
Als me de rotzooi doorbrand kan ik lekker een nieuwe pc halen :P

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

K6-2 400@500 na een hoop getweak wordt wel een dikke 50 graden maar reuze stabiel, draait al vier weken nonstop als vuurmuur/koe, maw sinds ik kabelmodem heb :P

Powered bij meergranenbrood.

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

ik heb nu m'n 450 op 500 lopen zonder extra cooling, en compleet stabiel. wel flex

Verwijderd

Mijn ouwe K6-2 350@412 met games en gewoon internetten, office appz 450Mhz werd zo'n 55-60 graden

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Weet iemand hoe je op een P5a de multiplier op 6 kunt zetten .. of is dit, zoals iemand hierboven ook al had, niet mogelijk!!

Kep een K6/2-550... of is het beter om de FSB te verhogen??

Jaap

• TheEagle
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Ik heb een k6-2 300Mhz naar 350Mhz gekregen. 350% stabiel en hij werd nog niet eens zo warm. Al heb ik er geen temperatuur meter bij gehouden. Mijn moederbord ging niet verder dus ik ben niet hoger gegaan en zal dat ook nooit meer doen. Want ik heb nu een Celeron-A 566@808Mhz. Oh ja ik heb ook niks aan het voltage hoeven te veranderen.

Guess i was lucky.

Oh ja ook nog iets leuks. Die K6-2 300Mhz is de CPU die bij mij het langste mee ging. ik heb hem 1,5 jaar gehad. Dat kon ik van m'n Intel 233Mhz en Celeron 566Mhz niet zeggen.

Ik zij het toen al toen niemand me geloofde en nu nog steeds (ondanks dat ik een intel cpu heb nu) AMD RULEZZ !!!! :)

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• budi
  • Nu online
J.apiooo, zoals boven staat, kun je beter je FSB verhogen omdat je cache dan ook sneller gaat lopen. Wil je toch je multiplier op 6 hebben, dan moet je hem op het moederbord op 2 zetten.

Zo! Dat vat deze thread voor een groot gedeelte samen, nietwaar? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Cyclops10
  • Niet online
Heb ook sinds kort een k6-2 500
op 550 wil hij alleen met 2.5v, met 2.2v start windows niet op
probleem is alleen dat de Iexplorer dan steeds een foutmelding geeft waarna hij hem afsluit. Q2 heb ik wel een uur goed gedraait dus vreemd

heb hem nu op 527 (5,5x95) met 2.2v maar vraag me af of dat sneller is dan op 500 met dus een fbs van 100
ga nog even verder proberen met 6x95 enzo..

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Bedankt budi!!

Ik ga het proberen met de FSB... maar wat moet ik op de P5a op 2 zetten???? Ik neem aan dat ik de multiplierjumpers zal moeten verplaatsen, maar op welke plaatsen..

Kijk maar eens hier: http://www1.amd.com/K6/item/1,1135,339,00.html

Hoe moet de BF-jumpers plaatsen om de multiplier te verhogen?????

Help????

Jaap

• budi
  • Nu online
Euhhmm, volgens mij kun je beter de handleiding van je Asus mobo raadplegen dan de website van AMD, daar staat het namelijk een stuk duidelijker in.

Hier is een link naar de handleiding:
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock7/ali/p5a/p5a-107.pdf

Deze link is zelfs nog beter:
http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentium/P5a/jumper.html

Succes en graag gedaan!! :)

• DaRKoNe
Hoezo de multiplier op 2 zetten dan??? wat heeft dat voor een nut?? Dan draai je m toch op 200 met een FSB van 100.. of hebben die lui van AMD een ingebouwde 3x multiplier in de processor ingebouwd ofzo??

Nu snap ik er echt geen hol meer van...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Lees het nog maar eens goed door wat hier allemaal staat:) :)

Het komt hier op neer, AMD heeft in de K6-2 en K6-3 "imgebakken" dat de 2x multiplier vertaald wordt als 6X en zodoende krijg je dus niet 2x 100 maar 6x100:D

(G)

• DaRKoNe
Cool !!!!!!!!!

Dat ga ik zo ff proberen...
Nou maar hopen dat t goed gaat...

Verwijderd

He DaRKoNe,
Mag ik je een tip geven, zorg eerst ff dat je een fatsoenlijk mobo krijgt, heb je dat niet, dan lukt het ben ik bang toch niet.
Trouwens, wat heeft het voor zin om je CPU op 6x100 te laten draaien als hij 5,5x100 al niet kan draaien(LOL).

Ik heb trouwens nog wel een mobo voor je... kun je ook de processor bij krijgen, heb je er een op reserve, die wel wil... op 500@550+ bedoel ik dan.

CU(2)Soon THeRuLeR

(De edit is vanwege een fout die Slimme constateerde :()

• qrazi
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik krijg mijn 500 stabiel op 550 met een vcore van 2.8 niet erg gezond, dus heb ik em maar weer op 500 gezet....:(

chaintech 5agm2...

waarom is het 760mp chipset uitgesteld!?!?!
:(

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• DaRKoNe
Nou... Ik had het kunnen weten... veel gepruts om die ***jumper op 2x te zetten :(
zet de pc aan... NIETS.

Dan laat ik m maar mooi op 500 draaien...

Koop toch (ooit) een keer een Duron..

Ow en TheRuler ofzoiets... van jou trek ik me geen **** aan :P Ik een beter moederbord??? jouw moederbord heeft een bagger AGP dus laten we het daar maar niet over hebben ok??? Een GeForce 2 MX en dan maar op 1x AGP kunnen draaien. :D:D:D:D:D

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm soms zit het mee, soms zit het tegen:)

IK heb hier een gigabyte GA-5AX(rev 5.2)
en een Aopen AX59pro (rev 1.2)
de gigabyte wou met een 550 op 600 draaien:D
maar moet er alleen en goede koeler bij komen, en die is onderweg:)

(G)

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Hey!!!

Dus om mijn K6/2 550 op de P5a op 600 te laten lopen, moet ik het volgende doen:

BF0: 2-3
BF1: 1-2
BF2: Leeg

Werkt ie niet, dan CPU voltage omhoog krikken van 2.4 naar ????

P5a jumper settings:
<a href="http://www.formula1world.net">[img]"http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentium/P5a/jumper.gif"></a[/img]

Help? en dit roelt toch wel.. ik dacht erover om nu een Duron aan te schaffen, maar nu ga ik nog wel ff door met de oude vertrouwde K6!!! op 600!!! Ook tof is dat de FSB (en dus ook AGP en PCI) op de normale snelheid kunnen lopen. Dan blijven de andere kaartjes ook nog heel!

Jaap

• budi
  • Nu online
De voltage die je nodig gaat hebben, hangt van je geluk en je koeling af. Ik kon mijn K6-550 alleen op 600 krijgen als ik mijn voltage naar 2.9 gooide. Nu heb ik hem maar in mijn server gedouwd op 500 mhz en 2.0 volt.
Succes!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

F#@$... K6/2 550@600... multiplier instellingen (6/1) op P5a perfect, maar blauwe schermen in Win98SE... Dus voltage omhoog, van 2.3 nar 2,5 en 2,6, maar nog steeds instabiel (wat heet.. 2 seconden win-beeld..)

Wie kan mij zeggen hoe hoog ik kan gaan met de voltage.. bij 2.6 gaf de Hardware monitor al een waarschuwing... dus toch maar niet verder gaan en neerleggen bij 550 magere hertzen????

Jaap

Verwijderd

probeer eerst maar eens de bus op 112 te zetten met multiplier op 5
heb je meer aan dan die 50 mhz xtra volgens mij
als dat werkt kun je ook proberen fsb=124 en multi=4.5
geeft resp. rating van 196.8 en 207.8 met norton utils tegenover 184.1 bij 100 X 5.5

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Hey Kink..

Maar dan blaas ik toch mijn PCI+AGP sloten langzaam (of heel erg snel) op.... Hoe kan ik dat vermijden en toch de FSB opschroeven???

Jaap

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

N.a.v. dit topic heb ik zaterdag zitten prutsen met mijn ouwe P5A en K6-2 300. Eerst wat met de multiplieer (FSB'en doe ik later nog wel) geklierd maar 4x100 (wel post!) was toch echt teveel van het goede voor Windows, dus terug naar 3,5x100 en dat gaat fijn, moest wel het voltage van 2,2 naar 2,4 zetten.

Enige klote was die ouwe Mycom snertkast waardoor ik het mobo er uit moest vissen om met mijn fikken bij de jumpers te kunnen komen. Ik hoop binnenkort met mijn waterkoeling te experimenteren en zien of ik het ding over de 350 MHz kan jagen (ik bedoel stabiel met Windows en koetje enzo). :)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Libido
  • Niet online
Kweet het staat ook wel ergens anders op tweakers, maar we hebben het nu toch over K6'en dus.....

Krijg namelijk mijn K6 450 op 524 met de kast open, maar met de kast dicht wordt het te warm.

Betere koeler dus... Zag laatst hier de therminal super orb de revu passeren en dat leek me een wel redelijke koeler. De vraag echter is of deze goed past op een K6?

• qrazi
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik denk dat je beter je kast kunt koelen...
ik heb mijn 500 nu bijna 36 uur op 550 lopen, 2.8 volt (was iets met inbranden, ik hoop dat ie straks lager wil draaien.) hij was labiel met de kast dicht...gaf een cpu temp aan 50 graden, en hij bleef hangen in win2k en win98se. kastopen hield ie het langer vol, maar uiteindelijk weer vastlopen. nu heb ik een 120mm papst fan recht op mijn cpu staan te blazen. loopt nu 38 graden, 32 uur achter elkaar, 100% belast...(moe!)...
btw: ik heb laatst k6-2 case stickers ontvangen! :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Tja K6-2tjes zijn rare dingen, ik heb nu hier een 500@550 nu nog met standaard coolermastertje en 2.3vcore:) :) met koetje blijft die onder de 45C, de grens die ik in m'n bios heb ingesteld voor cool off:)
en heb hier een 400@450 met ook een cooler mastertje met 2.2vcore en die blijft 36c met koetje:)
wie heeft er nog belangstelling voor een 400 die niet wil oc'ing:) hij loopt wel stabiel op 400 met 1,8 tot 2,0vcore........
(het is geen mobile)
K6-2 400AFQ
2.2vcore 3.3vio
A 9848FPBW

(G)

Verwijderd

Ik baal echt zwaar, want bij mijn k6-2 450@550 is laast een pootje op de socket afgebroken waarmee mijn golden orb vast zat :(:(:( nu heb ik met heel wat solderen er een ander vastmaak systeem aangemaakt (aan de golden orb) :) allen was ie eerst 24graden en onder extreem zware belasting 35 :):):) nu is ie met 50% cpu load al 34,7graden :(:(:( en bij een potje UT'en al gauw 42,5graden ;( BAH BAH BAH het was zo mooi :(
owja, het hele zooitje draait op 2,6 volt ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 23:27 schreef Libido het volgende:
Hoi

Jaja ik weet het, het is niet het beste model van AMD op de markt en dat geldt ook voor het overclocken. Daarom gaat het vergelijken een beetje moeilijk.

Op overclockers.com staat er wel een lijst, maar ik ben meer benieuwd wat mijn mede tweakers presteren.

Ik zelf heb een K6-2 450@523 (5,5 * 95) op 2,4 V en 33 graden.

Ga binnenkort testen op 5,5 * 100.

Ben benieuwd[/quote]33 graden? Je hebt zeker geen koe draaien?
Pagina: 1