Toon posts:

[VB6] Random werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met VB6 wil ik graag een var een random getal geven en dit ik met deze code:
code:
1
randomnummer = Int((6 - 1 + 1) * Rnd + 1)

Ik krijg dus wel een getal, maar kan precies nagaan welk nummer er steeds komt. Dus random is niet erg random. Weet iemand hier een antwoord op? Ik heb in de search gezocht maar niets gevonden

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
maak je RandSeed gelijk aan datum/sec or something... Random op een computer kan niet (nou is er wel ergens in een PIV en instructie die afhangt van de temperatuur).

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je moet van te voren een keer randomize aanroepen.
Zo dus: :)
code:
1
Randomize

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eerst Randomize Timer uitvoeren :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Timer is als het goed is in VB6 niet meer nodig, gewoon randomize werkt ook :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, hij doet het. Ik zal mijn leraar ff afzeiken omdat hij dit ook niet wist

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:37

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 16:14:
Thanx, hij doet het. Ik zal mijn leraar ff afzeiken omdat hij dit ook niet wist
Sheesh, daar mag je em inderdaad bestwel op aanspreken, bij de Rnd documentatie staat toch erg duidelijk dat je de seed kan initialiseren met Randomize :o Dit vind ik echt slecht voor een docent.
Randomize zonder argumenten is trouwens ook gewoon randomizen aan de hand van de timer, dus erg veel verschil maakt het niet, of je nu timer gebruikt of niet...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Randomize zonder argumenten is trouwens ook gewoon randomizen aan de hand van de timer, dus erg veel verschil maakt het niet, of je nu timer gebruikt of niet...
Dat bedoelde ik ook.
En als je leraar dit niet wist is het inderdaad wel een beetje erg. Het is namelijk zo'n beetje de meest gemaakte fout bij Rnd dus als je daar een opdracht of zo over krijgt zou hij toch moeten weten dat je tegen zo iets aan kunt lopen...

[ Voor 2% gewijzigd door Hertog op 31-12-2002 17:02 . Reden: Ik moet toch echt eens leren hoe je quote schrijft ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
RND -1
Randomize 12876 'of whatever voor 12876

Is ook leuk :) Heel handig als je soms WEL een voorspelbare RND nodig hebt.

edit:

Note To repeat sequences of random numbers, call Rnd with a negative argument immediately before using Randomize with a numeric argument. Using Randomize with the same value for number does not repeat the previous sequence.

[ Voor 106% gewijzigd door RobIII op 31-12-2002 17:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1