Vaag probleem i.v.b game-performance

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik ben al een hele tijd naar oplossingen aan het zoeken, maar nog steeds niks gevonden (believe me heb vele, vele topics gelezen).

+ Het probleem + ; zodra ik racespellen ga spelen krijg ik irritante schokken, deze zijn heel onregelmatig, eenmaal het circuit aantal keer gereden lijken ze minder te worden? -->spellen als Need for Speed HP2, Ralli Challenge, Test drive etc.

Frames zijn dik inorde, 3d mark score ook (10500 default alles). HET vreemde is dat shoot um up games vloeiend lopen --> ut2003 loopt goed.

Mijn specs (heb niks overgeklokt btw):
Mobo = A7V333-raid-firewire
Proc = AMD XP 1800+
Videokaart = Leadtek GF4 ti 4400.
HD in raid 0 = 2 Maxtors 40 gig (ata 100).
OS = WinXP Prof met SP1.
Intern Geheugen = pc2700 256, cas2,5, Samsung (2X).
PSU = 350 watt enermax voeding

Kortom het vreemde vind ik dat andere spellen goed lopen, en racespellen gewoon brak. Ik heb het gevoel dat er iets mis is mijn met agp doorvoer snelheid...
Alle hardware wat er in zin is getest en dik inorde, krijg nooit errors, loopt nooit vast...
Andere videokaart-drivers willen nie helpen, raid optimaal geconfigureerd (vlatency en RP patch, lumberjack). Alle scores van benchmarken zijn goed (sis, 3dmark) waarom dat toch schokken?

Hopelijk weet iemand iets, probeer dit prob al heel lang op te lossen, Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Hempje op 31-12-2002 14:30 ]

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Hempje
BTW heb al andere videokaart erin geprikt (gainward GF4 TI 4600, same probleem)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Probeer eens je AGP aperture size te verzetten in je bios. 64 of 128mb werkt meestal prima voor 256 / 512 mb RAM.

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Hempje
thx voor snelle reply, maar ook dit heb ik al geprobeerd en het wil nie helpen, agp aperture siz @ 128mb werkt het beste...

Verwijderd

Hempje schreef op 31 December 2002 @ 13:26:
Ik ben al een hele tijd naar oplossingen aan het zoeken, maar nog steeds niks gevonden (believe me heb vele, vele topics gelezen).

+ Het probleem + ; zodra ik racespellen ga spelen krijg ik irritante schokken, deze zijn heel onregelmatig, eenmaal het circuit aantal keer gereden lijken ze minder te worden? -->spellen als Need for Speed HP2, Ralli Challenge, Test drive etc.

Frames zijn dik inorde, 3d mark score ook (10500 default alles). HET vreemde is dat shoot um up games vloeiend lopen --> ut2003 loopt goed.

Mijn specs (heb niks overgeklokt btw):
Mobo = A7V333-raid-firewire
Proc = AMD XP 1800+
Videokaart = Leadtek GF4 ti 4400.
HD in raid 0 = 2 Maxtors 40 gig (ata 100).
OS = WinXP Prof met SP1.
Intern Geheugen = pc2700 256, cas2,5, Samsung (2X).

Kortom het vreemde vind ik dat andere spellen goed lopen, en racespellen gewoon brak. Ik heb het gevoel dat er iets mis is mijn met agp doorvoer snelheid...
Alle hardware wat er in zin is getest en dik inrode, krijg nooit errors, loopt nooit vast...
Andere videokaart-drivers willen nie helpen, raid optimaal geconfigureerd (vlatency en RP patch, lumberjack). Alle scores van benchmarken zijn goed (sis, 3dmark) waarom dat toch schokken?

Hopelijk weet iemand iets, probeer dit prob al heel lang op te lossen, Thx
kheb precies hetzelfde probleem....dat UT2003 goed draait is gewoon omdat de beelden niet zo snel gaan als bij een racespel lijkt mij...maar goed...ik zou zeggen kijk hier eens naar Video performance problemen :(
helaas is er nog geen oplossing voor mij :'( , maar wie weet helpt het bij jou...?!

• Hempje
idd, bij en racespel mot alles sneller verwerkt worden, en hier treedt er dan een probleem op; soepel-schok-soepel-soepel-schok, precies! hieraan d8t ik ook al, maarja topic van jou heeft geen oplossing gegeven:( alle suggestie heb ik zowat ook geprobeerd...

Boosdoener lijkt me agp-slot, want met of zonder vlatency patch, same shit. IS er geen progje om je agp door-voer-snelheid te testen?

[ Voor 23% gewijzigd door Hempje op 31-12-2002 14:20 ]

Verwijderd

geen idee van dat prog.......zou wel een oplossing zijn.....btw, als ik in bios AGP op 2x zet heb in 3d mark iets van 200punten minder....same shit..:( dus opzich kan het wel kloppen wat je zegt..... :|

offtopic:
lullig voor jou, maar gelukkig benk nie de enigste :)

ff denken, als je agp-slot niet snel genoeg is, of kapot, dan heb je toch ook geen 10500punten in 3dmark? of ik 11660...? maar kan nooit kwaad om te testen natuurlijk, proggie zou misschien CheckIt kunnen zijn.....is prog om HW mee te testen, staat niet echt bij dat je agp enzo ook kan testen, maar goed....moet alleen nog ff kijken waar ik het kan halen want kazaa wil weer eens nie :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 15:46 ]

• Hempje
klopt wel wat je zegt van dat agp slot, maar de eerste benchmark in 3d mark 2002(met dat autootje) geeft goeie frames, maar ook hier lijken de schokken terug te komen...Kheb anders geen flauw idee wat het mot zijn?

Verwijderd

Hempje schreef op 31 December 2002 @ 16:05:
klopt wel wat je zegt van dat agp slot, maar de eerste benchmark in 3d mark 2002(met dat autootje) geeft goeie frames, maar ook hier lijken de schokken terug te komen...Kheb anders geen flauw idee wat het mot zijn?
frames zijn perfect, ik haal bij die dragon (2de benchmark dacht ik) max 290fps....das nie mis zou ik zeggen....
edit:
watvoor mobo heb je?
geheugen?
voeding?
cpu enz....?
als dat bekend is dan weten er misschien meer mensen een oplossing? ;(
damn, lezuh.... O+ |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 16:26 ]

• Hempje
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 16:13:
[...]
ik haal daar maxi 240 fps, ook niet bad dacht ik zo...

frames zijn perfect, ik haal bij die dragon (2de benchmark dacht ik) max 290fps....das nie mis zou ik zeggen....
edit:
watvoor mobo heb je?
geheugen?
voeding?
cpu enz....?
als dat bekend is dan weten er misschien meer mensen een oplossing? ;(
damn, lezuh.... O+ |:(

• Hempje
Kzie net trouwens dat side-band adressing aanstaat, zou dit een probleem kunnen veroorzaken?
En agp latency timer is 248? is dat nie een beetje hoog> heb ergens gelezen dat 100 genoeg zou motten zijn en tevens zorgt voor meer stability...? hoe deze te veranderen?

[ Voor 51% gewijzigd door Hempje op 31-12-2002 16:39 ]

Verwijderd

Hempje schreef op 31 december 2002 @ 16:36:
Kzie net trouwens dat side-band adressing aanstaat, zou dit een probleem kunnen veroorzaken?
moet je het eens uitzetten eej...dan zie je het gelijk.....

edit:
wie niet test, wie niet wint

• Hempje
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 16:38:
[...]
waar kan ik die uitzetten? NOOBALERT :P

moet je het eens uitzetten eej...dan zie je het gelijk.....

edit:
wie niet test, wie niet wint

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TrasherXL schreef op 31 december 2002 @ 13:47:
Probeer eens je AGP aperture size te verzetten in je bios. 64 of 128mb werkt meestal prima voor 256 / 512 mb RAM.
Misschien domme vraag, maar wat is dat eigenlijk?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hempje
wat is AGP aperture size (effe van de faq op GOT gehaald):

Dit is even simpel gezegd het systeemgeheugen wat de videokaart kan gebruiken als tijdelijke opslag op het moment dat het geheugen op de videokaart vol zit. Over het instellen van het AGP Aperture Size: Zorg er in ieder geval voor dat de AGP Aperture Size niet meer dan de helft van het systeemgeheugen is, verder is het vooral een kwestie van proberen en kijken wat het snelste is (een te lage of te hoge Aperture Size kan iig geen schade aan het systeem aanrichten, dus een beetje proberen kan geen kwaad).

Zou iemand bij wiens pc geheel vloeiend loopt bij spellen als Ralli Challenge en Need for Speed 2 hp eens willen checken met behulp van SiSandra wat zijn agp latency is...?

[ Voor 14% gewijzigd door Hempje op 31-12-2002 22:06 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

heb je geen programma's draaien op de achtergrond
zoals zonealarm of systeem monitor programma's ?

• Hempje
zonealarm wel, maar ook dit boeit echt nie als ik die nu uit of an zet....heb btw 512 geheugen, zou gek zijn als ik dit mot uitzetten voor een beetje behoorlijke performance
(heb btw ook al met file page/swap file - kom effe nie op de naam - zitten klooien, maar helpt ook nie...

• star-saber

star-saber

Ryzen

zonealarm kan de boel blokeren
wel vaker gezien
zelfs op snellere systemen
gooi hem helemaal uit je systray dus niet uitschakelen maar uit je mem

Verwijderd

yo ff oftopic, maar happy new year hempje, ik zie l8ter wel.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:59
Hempje schreef op 31 December 2002 @ 16:36:
En agp latency timer is 248? is dat nie een beetje hoog> heb ergens gelezen dat 100 genoeg zou motten zijn en tevens zorgt voor meer stability...? hoe deze te veranderen?
Latency Timer - specifies the maximum length of a bus transfer in cycles set-up for this device. Higher numbers means this device can use more of the bus bandwidth but this can slow-down other devices. You can set modify this value from the BIOS, higher numbers (up to a point) are better. The range is between 32-255.

SiSoftware Sandra Help File

• Hempje
iemand? :(

Verwijderd

ik had dat probleem ook maar na veel gepuzzel was de oorzaak op mijn systeem de windows update
ik heb nu geen updates erop gezet en loopt perfect .
ergens bij de windows updates zit iets wat dat probleem bij mij veroorzaakte ..
mischien heb je er iets aan .. probeer eens windows schoon te installeren zonder de updates erop te zetten !! heb zo`n vermoeden dat het dan wel verholpen zal zijn ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 15:58:
ik had dat probleem ook maar na veel gepuzzel was de oorzaak op mijn systeem de windows update
ik heb nu geen updates erop gezet en loopt perfect .
ergens bij de windows updates zit iets wat dat probleem bij mij veroorzaakte ..
mischien heb je er iets aan .. probeer eens windows schoon te installeren zonder de updates erop te zetten !! heb zo`n vermoeden dat het dan wel verholpen zal zijn ....
is het niet logisch dat je dat het allereerst test? een kale windows zonder drivers(behalve video dan toch)? anders ben je wel een beetje een nOOb... 8)7

Verwijderd

yup je hebt gelijk maar kijk eens naar zijn probleem omschrijving en naar zijn besturings systeem wat staat daar !! winxp sp1 ...... !!

de omschrijving van het probleem is of was het zelfde als bij mij

gewoon windows erop zetten dan drivers videokaart en windows update uitzetten

dus geen sp1 of wat dan ook erop zetten .

proberen kan geen kwaad zou ik zeggen ..

helpt het niet dan heb je toch weer een lekker schoon systeempje dacht ik zo :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:33:
yup je hebt gelijk maar kijk eens naar zijn probleem omschrijving en naar zijn besturings systeem wat staat daar !! winxp sp1 ...... !!

de omschrijving van het probleem is of was het zelfde als bij mij

gewoon windows erop zetten dan drivers videokaart en windows update uitzetten

dus geen sp1 of wat dan ook erop zetten .

proberen kan geen kwaad zou ik zeggen ..

helpt het niet dan heb je toch weer een lekker schoon systeempje dacht ik zo :P
ok heb je gelijk in, bij wie niet test, blijft het een nest....(nest = troep, in Ulst) :P

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Installeer eens windows 98SE en kijk of je dan betere resultaten haalt. Dan weet je iig zeker dat het aan windows ligt. Heb je fastwrites aan staan?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Hempje
uhmm TrascherXL fast writes heb ik uitstaan (ook al aangehad maar naar mijn idee als ik hem aan heb staan loopt pc onstabieler). Was idd al van plan een dual-boot-systeem te maken dus dan kan ik dat gelijk proberen :)

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 11:21
Hempje schreef op 31 December 2002 @ 13:26:
Bij mij heb ik het probleem van NFS HP2 opgelost door de CD te kopieeren in de install dir, en de NO-CD Patch te installeren.
Blijkt bij mij dus een CD-Rom probleem te zijn, NFS HP2 hakkelt tijdens racen volgens mij omdat alles vanaf CD geload moet worden! Maar nu dus geen problemen meer.

Verwijderd

Bij mij heb ik het probleem van NFS HP2 opgelost door de CD te kopieeren in de install dir, en de NO-CD Patch te installeren.
Blijkt bij mij dus een CD-Rom probleem te zijn, NFS HP2 hakkelt tijdens racen volgens mij omdat alles vanaf CD geload moet worden! Maar nu dus geen problemen meer.
en hoe verklaar je dan datzelfde probleem met die andere games? bij mij helpt het iig niets......... :'(
wie o wie heeft de oplossing.... |:( begin door mn muren heen te geraken... :9

offtopic:
vanmiddag lekker 400Watt voeding en hopelijk geheugen en radeon 9700Pro 128, The MAX...en dan maar weer testen!!!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07-2025

juroz1980

Flex

Ik zal eens wat achtergrond services uit zetten en ik denk dat je het probleem dan al verholpen hebt, heb je toevallig ook een virusscanner op je pc? en alle automatische updates uit gezet?. verder zal ik nie te veel in je bios zitten klooien want dat zal het vast niet zijn, hoog uit je geheugen dat een beeje brak is

Start, run, services.msc

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

• Hempje
OK, maar kijk als ik mijn geheugen ga stressen (inburnen met Sandra) dan wordt telkens 1 reepje warm andere totaal nie...logisch zou je zeggen...Slot 1 warm slot 3 nie.
Maar ik heb de reepjes in de 2 sloten eens omgewisseld, en guess what? Geheugenreepje in slot 3 wordt behoorlijk warm en geheugenreepje slot 1 blijft koel...? denk dan toch dat het geheugen de boosdoener is, want zoals ik al zij chippies omruilen verhelpt al een aantal probs...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

....
OK. Voordat je verder gaat: CTRL-ALT-DEL (of CTRL-SHIFT-ESC voor win2k/XP) en alle programma's die je niet nodig hebt die ga je afsluiten. In het geval van 2K/XP ga je ook naar de Processes tab en sluit je alles af wat je niet nodig hebt (dingen zoals Explorer heb je wel nodig overigens :+ Systray ook laten staan, voor de rest mag alles gesloten worden). Probeer het dan nog eens.

Had het gisteren ook, zat ik lekker Cstrike te spelen, kreeg ik opeens framerate drops naar 5 (jaja, met mijn systeem, das wel heel knap :+ ). Bleek taskmanager opeens resources te willen...... stomme virussen ook, een dervan had ik net verwijderd en die heeft dus iets uitgevoerd wat ik niet leuk vind.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Die optie patroon scherpstelling vertraagd alles ook enorm.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09
star-saber schreef op 31 December 2002 @ 22:34:
zonealarm kan de boel blokeren
wel vaker gezien
zelfs op snellere systemen
gooi hem helemaal uit je systray dus niet uitschakelen maar uit je mem
Of DU meter of enkel ander programma een vriend van mij had hetzelfde probleem. Die schakelde DU meter uit en het probleem was opgelost dus waarschijnlijk is het een programma die op de achtergrond draait die irritant doet

Verwijderd

draait je ventilator nog? wordt je kaart niet te warm?

ik kwam er gisteren(na 2 maanden vollebak testen) achter dat mn ventilator op mn videokaart het niet doet >:) tsja, wie kijkt daar naar als je pc op de grond staat O+
lekker handig dus....het lost opzich mijn probleem nog niet echt op want het stottert allemaal nog steeds maar wel minder en wel 2000 3d marks meer _/-\o_

bij mn een vriend van me draaien andere games wel goed, dus zal het bij mij komen omdat ie nu wel gaar is na 2 mnd overclocken als een gek en geen koeling >:) >:) >:) >:) draait nu stabiel op 300/730!

edit:
Mister M iz beetje zukkel.. 8)7 8)7

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Ik heb het zelfde probleem met stotteren in onder andere MS ralli sport challenge
de resolutie maakt niet uit, de detail instellingen ook niet.

Alles draait op zo'n 40-70 fps, maar vooral in de bochten en soms ook op de rechte stukken stottert ie verschrikkelijk.

Van alles al geprobeerd, drivers, bios instellingen, timings geheugen, sound uitschakelen, apg texture size ect.

Terwijl het op mijn systeem toch probleemloos zou moeten lopen.

AMD 2400+ (niet overclocked)
Asus NForce 2 A7N8X Deluxe
Corsair PC3200 XMS Plat. Heat Spreader Cas2
Leadtek Ti 4200 290/565
WD HD 80GB

Ook met NFS Hotpersuit 2 heb ik problemen, maar die worden minder als je track
detail terug stelt.

Ook af en toe in NOLF 2 stotterend en hapert beeld. De automatiche test in het spel van de detail instellingen adviseerd echter om het spel op een hoger detail te spelen.

Iemand een suggestie

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• PilatuS
  • Niet online
ik had altijd het zelfde probleem, moet je eens al je andere progs uitzetten en vooral je virusscanner, msn zulkt soort dingen en dan ben ik er vrij zeker van dat het opgelost is :)

• Henkus
PilatuSSS schreef op 06 January 2003 @ 16:36:
ik had altijd het zelfde probleem, moet je eens al je andere progs uitzetten en vooral je virusscanner, msn zulkt soort dingen en dan ben ik er vrij zeker van dat het opgelost is :)
Geen virus scanner geinstalleerd, msn staat standaard uitgeschakeld.

Ergens op het internet heb ik gelezen welke programma's je uitgeschakeld kunt laten staan in windows XP. Deze heb ik allemaal op uitgeschakeld staan.
Zoals bijv. hulp op afstand, ect

Er draaien echter nog wel een aantal processen. Maar die zijn volgens mij belangrijk voor xp. .

Bij win 98 kom je alles afsluiten behalve systray en explorer maar dat ik bij Win XP anders.

Ik draai Win XP overigens zonder SP1.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkus op 06-01-2003 17:26 ]

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Henkus schreef op 06 januari 2003 @ 17:19:
[...]

Geen virus scanner geinstalleerd, msn staat standaard uitgeschakeld.

Ergens op het internet heb ik gelezen welke programma's je uitgeschakeld kunt laten staan in windows XP. Deze heb ik allemaal op uitgeschakeld staan.
Zoals bijv. hulp op afstand, ect

Er draaien echter nog wel een aantal processen. Maar die zijn volgens mij belangrijk voor xp. .

Bij win 98 kom je alles afsluiten behalve systray en explorer maar dat ik bij Win XP anders.

Ik draai Win XP overigens zonder SP1.
beetje offtopic, maar kan je die link niet nog ergens vinden, of weet iemand anders wat er allemaal aan moet staan in win XP ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ernst schreef op 07 januari 2003 @ 17:07:
[...]

beetje offtopic, maar kan je die link niet nog ergens vinden, of weet iemand anders wat er allemaal aan moet staan ?
Kijk eens naar wat Juroz1980 al in dit topic heeft geantwoord. Hier is er nog een:

http://www.geocities.com/sweaty2/tweak/winnt/services.html

(ik heb nu 17 services draaien (w2k networked pc))

[ Voor 35% gewijzigd door remotehost op 07-01-2003 18:07 ]

• ernst
DOOMer schreef op 07 January 2003 @ 17:54:
[...]

Kijk eens naar wat Juroz1980 al in dit topic heeft geantwoord. Hier is er nog een:

http://www.geocities.com/sweaty2/tweak/winnt/services.html

(ik heb nu 17 services draaien (w2k networked pc))
mijn fout, ik was vergeten te vermelden dat het mij om win XP gaat
de vraag is dus: Wat moet er in Win XP aanstaan zodat de PC normaal kan functioneren (lees gamen, benchen, browsen, en typen)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lol, geen fout wel beter lezen graag. Komtie weer:

Kijk eens naar wat Juroz1980 al in dit topic heeft geantwoord. Of anders hier:

http://www.techspot.com/tweaks/winxp_services/index.shtml

[ Voor 26% gewijzigd door remotehost op 07-01-2003 18:41 ]

• ernst
DOOMer schreef op 07 januari 2003 @ 18:28:
lol, geen fout wel beter lezen graag. Komtie weer:

Kijk eens naar wat Juroz1980 al in dit topic heeft geantwoord. Of anders hier:

http://www.techspot.com/tweaks/winxp_services/index.shtml
* ernst is beetje gaar, srry :Z

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Effe een long shot hoor: gebruik je soms een stuurtje met force feedback bij je racespellen? Zo ja, dan eens proberen de force feedback uit te zetten of het spel met het toetsenbord te spelen... Dat zou kunnen verklaren waarom FPS games wel goed draaien...

• Henkus
Force feedback op het stuur aan of uit maakt geen verschil.

Ik heb ook al de onboard sound in de bios uitgeschakeld om te kijken of het daar aan ligt, niet dus.

Ik heb alle services in windows XP uitgeschakeld zoals op de link van black viper hierboven vermeld staat. Ik heb nu dan ook het minimale aantal services op xp te kunnen draaien.

Ik heb mijn Dim Corsair XMS PC3200 512MB (cas2) in de verschillende geheugen banken geprobeerd. Ik denk namelijk wel dat het een geheugen probleem is.

Verschillende instellingen virtueel geheugen geprobeerd, geen verschil.

Uiteraard instellingen in de bios: APG Texture, Mem timings en de nieuwste drivers

Je wordt er helemaal gek van als je net € 1000,= heb uitgegeven om je pc up te graden en je speelt bijv. NOLF2 op een resolutie van 1152x864 met 75-100 fps (fraps) en het beeld haakt net als of je met 10 fps speelt.

Dit stotteren bij Nolf2 is niet altijd. Als 'ie stottert en ik sluit het spel direct af
duurt het ook langer eer ik alle pictogrammen weer te zien krijg op mijn bureaublad.

Somebody help me please 8)7 8)7

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

mischien heb ik het niet gezien, maar welke drivers gebruik je?

probeer eens de nieuwste van Nvidia 41 of 42 staan wel op tweakers.net

iRacing Profiel

Verwijderd

btw . race spellen hebben meestal lang niet zo'n hoge fps dan een shooter of zo.

en dit probleem heb ik ook met nfs hp2.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb ook last van dit vreemde probleem:

Need for Speed Hs2 loopt zelfs op 640x480 16bit nog niet soepel :(

Dit op een p4 2GHz en een GF4 Ti4200 en 512 MB pc2100

AGP instellingen en drivers maken niets uit. :'(

Maffe is: Zet ik er een Radeon 8500 in, loopt het spel op 1024x768 32Bit, alles voluit(behalve special effects, dan hangt de Radeon zich op) en het loopt gewoon vloeiend.... :+

Je zou toch verwachten dat een GF4 Ti sneller is als een radeon 8500.

hoewel het zelfs volgens 3dmark 2001 maar 10% scheelt...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• star-saber

star-saber

Ryzen

need for speed is wel een buggy spel
al de nieuwste patch ervan geinstalleerd ?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

die patch zorgt er alleen maar voor dat Force Feedback een beetje beter werkt..
(sommige effekten werden naar de verkeerde poorten gestuurd)

Het is inderdaad een bekend probleem, maar dat dit wel bij een NVidia en niet bij een ATi kaart optreedt is wel vreemd.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• TrasherXL

TrasherXL

Bicky burger for life

Installeer rivatuner eens, samen met detenator XP 40.xx. Zet bij rivatuners denonator XP settings, zowel bij directX als OpenGL tabblad je max (pci) mem eens hoger. (=hoeveel mb systeem ram je kaart kan gebruiken).

Ik heb het op 128 mb staan (heb 512mb ddr). Schokken verminderen dan een heel stuk. Hoe dit komt weet ik niet maar bij scheelde het.

(tenminste bij morrowind, als je alles open hebt staan en dus veel polys worden gerenderd).

Probeer anders eens in quadro-mode te runnen (zie ander topic).

[ Voor 8% gewijzigd door TrasherXL op 10-01-2003 13:03 ]

Pagina: 1