Toon posts:

Video performance problemen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ben er net op GoT, maar geen noob(denk ik ;))ghehe MMaaaargoed, heb geen oplossingen kunnen vinden op GoT, dus vandaar nieuw topic

heb een beetje troubles met games :'( :

bij mij stottert elk spel! dwz de vertikale EN horizondale lijnen worden "gesneden" fps is wel goed lijkt me....iig bij UT2003 70, bij Need For Speed Hp2 rond de 60

mijn systeem bestaat uit:
Gigabyte 7VAXP-KT400
512mb DDR333 cl2.5 (twinmos)
AMD 2400XP@2.0ghz
Point Of View GeForce4Ti4200 XP 128Mb DDR 3,3ns
Sb audigy 5.1(mocht da van invloed zijn)
Western Digital 100gb 7200tpm ATA100
voeding = 300Watt
heb verder niets overclocked....daar ben ik nog een beetje een noob in..maar zou volgens mij nie echt nodig zijn..toch? :S
ik zou er toch wel wa van mogen verwachten van zo'n systeempje..toch? :S

Dit is wat ik geprobeerd heb :O
- bios update
- snellere cpu (had eerst een 1800xp)
- andere videokaart (asus gf4ti4200 64mb)
- andere hdd (ibm 40gig 7200 ATA100)
- sound kaart eruit
- windows 98SE, ME, 2000 en XP (met alleen de hoogstnodige drivers, dus geen SP of sounddrivers)
- videokaart OC'en naar 310/700 (ja oeist mogelijk eej..maar geen verschil..draait net zo traag als op normale snelheid of zelfs op laagste snelheid!)
- ALLE via drivers getest
- ALLE directx versies getest...(allee, vanaf 7.0 dan toch)
- Alle Detonator drivers vanaf 28.?? getest, op optimal preformance gezet...allee, alle mogelijke opties getest, zelfs framerate....:'(
- Mun vorige Gf3Ti200 getest
- heb gigabyte de vraag gesteld of de point of view evt. compatibititeits problemen kon geven..maar dat was/is niet zo
- Point of view zegt hetzelfde
- verder zegt sysoft sandra dat al mn hardware goed is en supersnel...(sneller dan intell2.4ghz)
-3dmark zegt 11700 punten, lijkt me ook wel goed, maar ook in 3dmark krijg ik die gesneden troep :'(
-ookal zet ik resolutie in games op 640x480 ;( dan nog stotteren...heb geen AA of weet ik veel wa aanstaan dus..:(
dusssssss.....ben al 2 maanden bezig met testen 8)7 en chagerijnig worden :( en geld :+ uitgeven aan troep (voor pc :)) maar geen voorruitgang :(
Ik sta eigenlijk op het punt om een Gigabyte radeon 9700 Pro 128 te kopen...maar als ik zelfs dan nog met die stottertroep zit, dan wor ik echt gestoord!

zo zie je maar dat je met een "snel" systeem toch ontiegelijk kan zitten kloten...
waar ik net nog aan dacht is misschien mijn geheugen....Twinmos ken ik niet echt, maar mn dealer zei dat het goed geheugen was....mn de rest van mn systeem KAN het echt niet zijn, hdd ook niet want die doet totaal nix als ik aant spelen ben...ja af en toe knippert lledje, maar niet vollebak. als ik bv uit game ga mbv alt+tab(nfshp2) en ik kijk naar taskbar, dan zie ik cpu op 100% staan......pleazzee. help me!
iemand verstand van geheugen? zou samsing of corsair beter zijn????

pleazee....red me uit deze hellllllll! })

Verwijderd

Als ik dit zo bekijk moet alles voldoen aan alle eisen van een spel.
Het geheugen is verder goed aangezien ik dit er zelf ook in heb zitten
en geen probleem geeft.
Ik weet op dit moment echt niet wat er mis kan zijn met het systeem, je heb alles al zo'n beetje uitgeprobeerd.
Word het systeem niet warm?

Verwijderd

Test je geheugen eens met memtest86 > www.memtest86.com

Maar ik denk dat het je moederbord is, dat is het enige wat het nog zou kunnen zijn. Je kunt je moederbord het best eens bij de winkel laten testen of zelf een ander mobo testen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Twinmos, hmm.. volgens mij was dat wel goed spul (dacht ergens gelezen te hebben..)

Misschien mag je een plankje ram lenen van je locale compu boer, dan weet je het zeker.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
K`heb hier twinmos ram pc2700 @ 202 FSB cas 2 2-5-2 t1 aan dus da`s in iedergeval goed
Mischien te zwakke voeding, check je 3.3 volt lijn ns dat is eigenlijk de AGP lijn die moet rond de 3.2 a 3.3 volt zitten als het echt veel lager is kan je mischien in je bios je agp voltage naar 1.6 of 1.7 krikken.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
heb in mn bios gekeken naar mn voltages
dit zie ik staan...

Vcore = 3.184
DDR Vtt = 1.644
+3.3V = 3.184 :?

memtest zal ik zo ff doen...
alvast bedankt voor de hulp! :)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Tja... Ga eens naar je voeding kijken of moederbord, daar lijkt me het toch in te zitten. :)

• caspergt
3.1 is een beetje laag maar 3.184 vcore is wel heel hoog ;) moet iets van 1.55 zijn maarja dat kan aan het proggie liggen.
Mischien een zwaardere voeding ofzo, of je voeding modden :P maar dat zou ik maar niet doen ;)
Download ff een proggie cpucool, die maakt een grafiekje van je voltages volgens mij, en dan ga je gamen, sluit je het spel af, en kijkt hoe de 3.3 volt lijn is gezakt of de 5 v lijn.
Als die echt veel lager zijn kan het een verklaring zijn voor de strepen in je beeld, te weinig voltage voor je videokaart.
Tip: koop geen raedon 9700 als je voeding te zwak is dan ben je al helemaal chagerijnig :D

[ Voor 9% gewijzigd door caspergt op 25-12-2002 14:48 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Het zou misschien de 'AGP apperture size' kunnen zijn, in je bios. Officieel moet deze ingesteld staan op 2x je RAM. Maar ik heb al bij verschillende systemen gezien dat je daar gewoon mee moet experimenteren.

Als het probleem tenminste is wat ik denk dat het is... 'textures' die niet goed op muren worden geplakt e.d.?

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Word het systeem niet warm?
niet warmer dan 55 graden.... 8)7
3.1 is een beetje laag maar 3.184 vcore is wel heel hoog moet iets van 1.55 zijn maarja dat kan aan het proggie liggen.
ehm...dit zie ik in mn bios vrees ik :s
ik heb zelf opzich niet het idee dat het aan mn moederbord ligt, mn maat heeft een shuttle AK31, en die heeft hetzelfde probleem, dus ik hoop dat dat het dan niet is, of zijn mobo moet ook kassie6 zijn ? :S
Test je geheugen eens met memtest86
heb ik gedaan....heb em 5 tests laten doen, maar geen errors |:(
kan het een verklaring zijn voor de strepen in je beeld
even voor de duidelijkheid...ik heb geen strepen in beeld, het beeld opzich is perfect, alleen ehm...
stel, er moet een vertikale lijn door het beeld, van links naar rechts of andersom,
op dat moment gaat de zooi stotteren en die lijn wordt in 4 stukken gehakt en zo stotterd het beeld een beetje van links naar rechts, dus dit heb ik met een boom bv. ook.

dus das nie echt strepen eej...
Het zou misschien de 'AGP apperture size' kunnen zijn, in je bios. Officieel moet deze ingesteld staan op 2x je RAM.
dit heb ik al eens ergens gelezen, maar ik kan alleen mn voltage van mn agp veranderen in mn bios....wat dat betreft is het een klotebord moek zegge.. :| dit kon ik wel op mn vorige (die Shuttle van mn maat) veranderen dacht ik. :X

stel dat ik een andere voeding koop, hoeveel zou ik dan minimaal moeten hebben? die Radeon is al besteld, dus die moet er ook nog op :S

bedankt allemaal voor de hulp....nog meer mensen? :D

Verwijderd

Topicstarter
o, merk voeding maakt da nog wa uit? bij www.informatique.nl zie ik deze staan

"Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold €60.00 " da zal toch wel genoeg zijn eej?
of ben ik ookal gered met "Q-Tec Voeding 400W Dual Fan Gold Low Noise €45.00"

of is dit dan weer een kl*te merk???? :'(

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 14:07:

Ik had zo'n Q-tec 450 W voeding, was er niet echt over te spreken... heb nu een antec truepower 480, die is veel stiller en geeft me mooiere voltages

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx...das al duidelijk dan....:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 14:07:

Prachtige voeding voor het geld.
Ik heb Enermax fanatics uiteindelijk hun pc werkend zien krijgen nadat ze uit hun Enermax waren gegroeid (450W Enermax en niet booten/stabiliteits problems -> Q-Tec 550W erin en alles is opgelost).

Enige probleem: niet alle Q-tecs hebben thermal-management.

Verwijderd

Topicstarter
en wat heb ik dan minder zonder die thermal-management?

Verwijderd

Topicstarter
Download ff een proggie cpucool, die maakt een grafiekje van je voltages volgens mij, en dan ga je gamen, sluit je het spel af, en kijkt hoe de 3.3 volt lijn is gezakt of de 5 v lijn.
Als die echt veel lager zijn kan het een verklaring zijn voor de strepen in je beeld, te weinig voltage voor je videokaart.
http://people.zeelandnet.nl/misterm/testcpucool.JPG

ik zie alleen mn 12V lijn een beetje bibberen, verder mn cpu (is dat normaal zoveel?) en waarom gaat ie niet hoger???

help..:S

Verwijderd

thermal-management is temperatuur gestuurde ventilatoren.

(dus minder herrie als het niet nodig is).

er zitten overigens wel geile doorzichtige fans in... die vragen om een led-mod :)

Verwijderd

Welke resolutie speel je?
Staat v-sync niet gewoon aan? Dan kan je monitor de framerate misschien gewoon niet bijhouden. Als je in 1024*768 speelt en je monitor op die resolutie maar een vernieuwingsfrequentie van 85Hz aankan, kan dit gebeuren. Zet je speel eens op 800*600 en je monitor op 100Hz en kijk eens of het minder wordt.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12

DatraxZ

TrueCrypts Everything

over die aperture size ->ik heb een GF4 4200 64MB ->in bios zet ik die dan op 128MB juist?
Of gaat dat problemen geven met de (maar) 256MB ram die ik nu heb?

Verwijderd

Topicstarter
Welke resolutie speel je?
Staat v-sync niet gewoon aan? Dan kan je monitor de framerate misschien gewoon niet bijhouden. Als je in 1024*768 speelt en je monitor op die resolutie maar een vernieuwingsfrequentie van 85Hz aankan, kan dit gebeuren. Zet je speel eens op 800*600 en je monitor op 100Hz en kijk eens of het minder wordt.
helaas :'( precies hetzelfde....met monitor 100Hz en game 800x600
hoe zet ik dat v-sync uit? (zucht, hier ga je je alleen maar nOOb voelen... :? )
normaal speel ik alles op 1024x768 32bit
monitor heb ik al meer dan een jaar, en ik heb dit probleem(of ben er sindsdien op gaan letten ofzo) vanaf ik nieuwe videokaart heb en heb ook dat "nieuwe" geheugen gekocht.....verder is er niets veranderd naar mijn weten |:( 8)7 ;(
alhoewel, Ut2003 draaide ook niet lekker met mijn vorige gforce3ti200 64mb......bord heb ik van oktober, maar toen draaide colin Mcrae nog perfect met gf3.....nu met beide kaarten niet meer....steeds dat gestotter..:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 15:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 15:31:
[...]

helaas :'( precies hetzelfde....met monitor 100Hz en game 800x600
hoe zet ik dat v-sync uit? (zucht, hier ga je je alleen maar nOOb voelen... :? )
normaal speel ik alles op 1024x768 32bit
(
Je bent iig geen noob :) je hebt ongeveer alles zo'n beetje geprobeert. V-sync zet je uit in het spel of toepassing.
Heb je in je bios wel sideband adressing uitstaan? Probeer eens alles non-agressive te zetten als het kan. (geheugen timings, AGP settings op bv 2* ipv 4*)
Een voeding lijkt me stug omdat je ook al met een zo kaal mogelijk systeem hebt getest,toch? (anders ben je toch een nOOb :) ).

Verwijderd

Topicstarter
Je bent iig geen noob je hebt ongeveer alles zo'n beetje geprobeert. V-sync zet je uit in het spel of toepassing.
Heb je in je bios wel sideband adressing uitstaan? Probeer eens alles non-agressive te zetten als het kan. (geheugen timings, AGP settings op bv 2* ipv 4*)
Een voeding lijkt me stug omdat je ook al met een zo kaal mogelijk systeem hebt getest,toch? (anders ben je toch een nOOb ).
hmzz....v-sync uit...exact the same f*cking problem.. :'(
mn agp settings ziet mn bios auto, dus kan ik niets aan veranderen...
zal eens kijken voor die sideband adressing...maar zal er denk ik ook niet instaan...
ik heb het idd met alleen hdd en videokaart getest..dus geen cd-rom etc aangesloten op voeding...ookal andere idekabels gepakt, maar ook weer hetzelfde probleem...:S

het rare is ook alles op non-agressive (in detonator drivers zeg maar) maakt ook niet uit...ik kan videokaart overklocken, of downclocken, maar maakt niets uit in snelheid...?! zelfs met core/ram(of andersom :?) op 310/690 heb ik MINDER punten |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( wat zijn die muren toch hard :(

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Als ik het goed begrijpt loopt er af en toe gewoon een lijn door het beeld en geeft de comp nog gewoon hoge framerates aan. als dit het geval is moet je je v-sync uit zetten. als dat nog niet wil helpen zou ik eens gaan denken om te testen op een andere monitor want dan zal het daar wel aan liggen.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens alles non-agressive te zetten als het kan. (geheugen timings, AGP settings op bv 2* ipv 4*)
in die ***** bios kan ik echt geen donder instellen...:( het enige wat ik kan doen is mn fsb hoger zetten...die staat nu op 133 en mn PCI/AGP frequency staat op 33/66
als ik fsb hoger zet, gaat mn PCI/AGP frequency ook mee(kan het niet apart instellen...maar normaal zou het met mijn systeem toch moeten draaien......heb weinig zin om mn cpu te oc'en eigenlijk ;( ivm garantie en die asociale prijs die ik ervoor heb betaald }:O

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op 26 december 2002 @ 15:51:
Als ik het goed begrijpt loopt er af en toe gewoon een lijn door het beeld en geeft de comp nog gewoon hoge framerates aan. als dit het geval is moet je je v-sync uit zetten. als dat nog niet wil helpen zou ik eens gaan denken om te testen op een andere monitor want dan zal het daar wel aan liggen.
uhm, neen dan begrijp je het verkeerd....mn beeld stottert, ik heb geen lijn in beeld, maar de omgeving in games "breekt". De vertikale lijnen worden gesneden in 5delen zeg maar, en dan verplaatst alles zich apart van elkaar....

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Pas op.. lap tekst

Hallo?? v-synch uitzetten geeft juist image-tearing ipv het weg maakt. je moet juist v-synch aanzetten wil je van dat probleem afkomen.. niet uit.. HELEMAAL niet uit..

als ik m'n vsynch uitzet kan ik ook een grote balken/strepen/image-tearing feest verwachten.

het fenoneem komt voor wanneer je CPU/GPU combo je monitor eruit racet of op het onjuiste moment gegevens wegschrijft..

je kunt dit zelfs berekenen wanneer je wel of geen image-tearing kunt krijgen..

b.v.

120 fps (continu.. is makkelijker te rekenen) en 60 Hz refresh op je monitor.

120 / 60 = 2 en 60 / 120 = 0,5..

als één van die waarden een nette gehele getal is dan zul je geen last hebben van image tearing..

maar deze situatie is erg. 85 fps op 60 hz..

85 / 60 = 1,4167, 60 / 85 = 0,70589

geen één van deze getallen zijn mooi rond dus je zult imagetearing krijgen. (dit is blijkbaar wat je last van hebt)..

vsynch.. verticale synchronisatie.. laat je grafische kaart wachten wanneer je monitor klaar is met schrijven van het beeld.

dus als je 85 fps per sec gaat en je monitor is op 60hz zal je framerate terugzakken naar 60 fps.

ff rekenen..

60/60 = 1, 60/60 = 1

allebij geven een mooie gehele getal (terwijl maar ééntje een geheel getal hoeft te zien). dus je zult geen imagetearing hebben.

maar als je fps 50 op 60 hertz ipv 85 op 60hertz. dan zorgt de vsynch optie dat je fps 30 wordt..

berekening:

60 / 30 = 2, 30/60 = 0,5

weer is een van de getallen een nette gehele getal. dus zul je weer geen image tearing hebben.

maar in het laatste geval offer je wel framerate op voor een stabiel beeld.. het is hier wanneer je een keuze maakt. omdat als je fps maar 25 is zal het worden gecorrigeerd naar 15 fps..

60/15 = 4, 15/60=0,25.. (4 is een geheel getal)..

nu is de vraag..

wil je framerate opofferen voor een strakker en stabielere beeld? zo ja.. zorg dat je v-synch aan staat ipv uit.

--edit-- meer nfo:

alleen de getallen boven de 1 kun je hier toepassen (het voorspellen hoeveel balken je op je scherm krijgt)..

x.0 = geen balk (1.0, 2.0, etc)
x.25 = 4 balken (want 4x0.25 = 1)
x.50 = 2 balken (want 2x0.50 = 1)
x.75 = 2 balken (één grote en één kleine om precies te zijn.. 3 kwart balk, 1 kwart balk)

zie je het verband??

[ Voor 10% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 16:19 . Reden: meer nfo ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo?? v-synch uitzetten geeft juist image-tearing ipv het weg maakt. je moet juist v-synch aanzetten wil je van dat probleem afkomen.. niet uit.. HELEMAAL niet uit..
.

idd leuke tekst...maaruh...heb gemiddeld 60fps.....V-Sync op "standaard aan" gezet.
monitor op 120hz maar nog steeds hetzelfde... :'( IK ga een touw halen...:( dag wereld O-)

zou het dan misschien een fout in mn video cpu zijn? of is da nie mogelijk?

je zou er nie goed van worden toch? nog meer mensen? snik...

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

hmm..

ziet jouw beeld er zo uit (ter confirmatie dat het image-tearing is)..

Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/img_tear.jpg

PS: die blauwe balken moet je ff niet op letten.. gaat om het beeld (met name de auto).

[ Voor 25% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 16:52 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
juist, da is het.....! maar raar genoeg is het alleen de omgeving...de auto blijft goed...want die beweegt niet zo vollebak eej...
is het dan geen image-tearing ? :'( :'(
stel ik steek er een radeon 9700pro in...van gigabyte....dan zou die toch volledig compatible moeten zijn met mn mobo? zou dat misschien helpen? of heb ik nog steeds de kans dat ik het nog steeds heb...

btw...mensen(in mijn omgeving) die totaal geen verstand hebben van comp, of hardware oid spelen dit soort games op een p3-900 met 256 ram en 64mb gf3...:( nog iets om niet vrolijk van te worden toch? bweaa!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 17:04 ]

• caspergt
120 hz ! ben je gek ! doe terug man veels te hoog !
Hmmzz op dat cpucool plaatje zie ik wel dat je 3.3 volt lijn 3.17 is dat is toch behoorlijk laag, ik heb een qtec gold dual fan 450 watt, doet het perfect, stabiele lijnen veel nog erboven ook dus helemaal goed.
Mischien je voeding, door onstabiele stroom toevoer naar ja videokaart, tja je weet maar nooit.
Kan je niet ns je videokaart bij een vriend erin zetten ofzo ? \
Kijken of die nog steeds van die maffe textures vertoond ?

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 26 December 2002 @ 17:02:
120 hz ! ben je gek ! doe terug man veels te hoog !
Hmmzz op dat cpucool plaatje zie ik wel dat je 3.3 volt lijn 3.17 is dat is toch behoorlijk laag, ik heb een qtec gold dual fan 450 watt, doet het perfect, stabiele lijnen veel nog erboven ook dus helemaal goed.
Mischien je voeding, door onstabiele stroom toevoer naar ja videokaart, tja je weet maar nooit.
Kan je niet ns je videokaart bij een vriend erin zetten ofzo ? \
Kijken of die nog steeds van die maffe textures vertoond ?
heb mn vorige gf3ti200 getest....weer hetzelfde...zelfs meer tearing(als het dat toch is :? 8)7 dan met deze videokaart....een vriend van me heeft dus een shuttle mobo met precies dezelfde videokaart en ook hetzelfde probleem, maar wel wat minder (is kt266 bord Shuttle AK31 2000xp)) heeft een philips monitor 17" ik een iiyama 17"

ps: 120hz no prob...monitor gaat immer niet aan als het te hoog is eej...

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Andere grafische kaart?? wel nee joh.. het ziet eruit dat je vsynch niet aan is..

zoals Mister M al zei.. 120hz is wel errug veel.. omdat je meer kans loopt op image-tearing.. want 111 fps is al reden genoeg.. 58 en 62 ook.. probeer eens je refresh op 60hz uit.

Hmm.. heb je de nieuwste drivers al geprobeerd van nvidia?

met name deze optie.. desktop->rechtermuisknop->eigenschappen->instellingen->geavanceerd->geforce tabje->direct3d-instellingen->meer direct3d

verticale synchronisatie op "altijd aan" zetten..

zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/m3d.jpg

ook in het spel kun je zoiets aan zetten (GTAIII vb)
frame synch optie..
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/gta.jpg

hoop dat dit een beetje helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
huh? ik heb die optie niet, wel de 41.09 drivers van nvidia....het wordt steeds gekker!

dat deel onder texel uitlijnen heb ik niet.....
oow.....handig...heb de beta drivers nog....zorry nie gezien...ben de whql al aant dllen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 17:17 ]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

hmmm.. probeer deze registry patch eens uit..

coolbits+

misschien zorgt dat er wel voor dat je vsynch optie beschikbaar komt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens al je programma's uit te zetten en dan te spelen

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 26 December 2002 @ 17:18:
hmmm.. probeer deze registry patch eens uit..

coolbits+

misschien zorgt dat er wel voor dat je vsynch optie beschikbaar komt.
ok, met dat reg bestand heb ik het nu wel...als ik het aanzet ben ik wel van die tearing af, maar het stotterd nog steeds! :'( nu krijg ik een soort ghosting dus bv. een boom die krijgt een "spoor" achter zich aan....dus nu zeg maar 3 bomen die elkaar achtervolgen tot ze allemaal op dezelfde plaat staan...:S....
thanx voor die reg..maar wat nu? 8)7 |:( 8)7 |:(

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 16:59:
juist, da is het.....! maar raar genoeg is het alleen de omgeving...de auto blijft goed...want die beweegt niet zo vollebak eej...
is het dan geen image-tearing ? :'( :'(
de omgeving doet het.. dus is het wel imagetearing.. omdat de auto het bij jouw niet doet kan te wijten zijn dat je auto op dat moment niet errug beweegt. probeer eens vet strak te sturen en rondjes te rijden.. dan zul je misschien een lichte vorm van image-tearing in de auto zien.

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 17:34:
[...]

ok, met dat reg bestand heb ik het nu wel...als ik het aanzet ben ik wel van die tearing af, maar het stotterd nog steeds! :'( nu krijg ik een soort ghosting dus bv. een boom die krijgt een "spoor" achter zich aan....dus nu zeg maar 3 bomen die elkaar achtervolgen tot ze allemaal op dezelfde plaat staan...:S....
thanx voor die reg..maar wat nu? 8)7 |:( 8)7 |:(
onder GTA III.. dan kan wel kloppen als je trails aan hebt staan onder video options.. het is geen probleem.. maar een feature van GTA :P

heb ik altijd uit staan (omdat ik dit zeer irritant vindt).. framelimiter moet wel aan staan om "instabiele" framerates te voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 26 december 2002 @ 17:30:
probeer eens al je programma's uit te zetten en dan te spelen
ik heb het getest met een schone install van windows erop...geen drivers of nix...langzaam drivers installeren...dus windows+video, spelen, windows+video+via, spelen, windows+via+geluid+sp3, spelen...enz enz...
helpt nix helaas

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 26 december 2002 @ 17:35:
[...]

onder GTA III.. dan kan wel kloppen als je trails aan hebt staan onder video options.. het is geen probleem.. maar een feature van GTA :P
op het moment heb ik het in need for speed hot pursuit 2 O+

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

onder NFSHP2?..

dit is het eerste keer van deze fenoneem hoor.. ben bang dat ik hiermee niet kan helpen..
probeer eens ander spelletje en kijk wat er dan gebeurt?

brainstorm:

heb je win xp geinstalleerd? zo ja.. heb je ook SP1 geïnstalleerd.. met name de DirectX 8.1 patch.. of probeer eens DirectX 9.0 uit.. en kijk wat er dan gebeurt?

omdat de DirectX 8.1 van de standard XP install een beetje krikkie is..

[ Voor 44% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 26 december 2002 @ 17:41:
onder NFSHP2?..

dit is het eerste keer van deze fenoneem hoor.. ben bang dat ik hiermee niet kan helpen..
probeer eens ander spelletje en kijk wat er dan gebeurt?
ik snap het ook niet....het v-sync gebeuren is wel opgelost....eerst had ik dit ook in 3dmark....de lantaarnpalen in het eerste demo braken ook...nu nietmeer, maar zoals ik al zei, nu gaan de lantaarnpalen "ghosten" (zucht)

thanx nIghtorius :) iemand die het andere fenomeen kent? :S

Verwijderd

Topicstarter
in gta3 is het ook(blaaaat!) iemand nog een pc kopen? :(

• caspergt
ghosten ? WTF is dat ?
2 euro voor die xp 2400 + (die is toch stuk O-) )

[ Voor 56% gewijzigd door caspergt op 26-12-2002 17:51 ]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

heb nog een draadje gevonden met iemand die ongv. hetzelfde probleem had als jou (maar niet dat "ghosting") helaas.. misschien dat wat soelaas brengt. (draadje=linkje).

edit:

ik heb ff goed je bericht gelezen. en met PSP wat beelkaar geedit. ziet dat
ghosten er zo ongv. uit: (dit is zeer extreem ge-uit)..

Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/ghostx.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door nIghtorius op 26-12-2002 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
wow neen....het is nog wel te bekijken....maar als ik zo naar die bomen kijk, zo ziet het eruit (de omgeving dus), alleen iiieeets minder erg.....de rest is wel scherp, maar het schokt. dus die bomen zijn zoals het plaatje hierboven...de weg enzo is dit niet(of valt niet zo erg op) en de auto's hebben dit ook niet maar schokt wel mee. hetzelfde bij gta3...zo gauw ik de bocht om vlieg gaat het zootje stotteren....het "ghosten" is bij gta wel wat minder....

ps: "de omgeving" = dingen in de verte, dingen die het scherm "verlaten" dus de bergen die voorbij gaan enzo...hopelijk brengt dat nog meer duidelijkheid? (voor zover het duidelijk is dan toch :P

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

het is ook ter illustratie.. het is voor mij behoorlijk moeilijk om precies elke pixel die kan ghosten te laten ghosten met Paint Shop Pro ;)..

ik begrijp wel dat je de "bewegende" dingen op je scherm ghosten en niet de stilstaande.
heb je een CRT of een TFT scherm (TFT's willen wel eens ghosten).

Verwijderd

Chipset drivers???? :Z

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een crt scherm....een Iiyama Vision Master Pro 1411 17"
Chipset drivers????
als het zo makkelijk zou zijn dan zou ik jullie hulp niet nodig hebben denk ik he.. 8)7

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Topic lezen ??? :Z

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
het zou je voeding wel eens kunnen wezen , moet je zowieso een 350-400 Watt in hebben

en ik zou een ander geheugen proberen, wil 't beste geheugen haal dan Corsair XMS

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

in die ***** bios kan ik echt geen donder instellen...
CTRL+F1 als je in je bios zit. Dan komen alle extra opties naar boven.

Verwijderd

Is je videokaart wel goed genoeg gekoeld?

Is de fan en heatsink van de videokaart wel in goed contact met de chip??

Dat kan het ook zijn hé

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 08:59:
[...]

CTRL+F1 als je in je bios zit. Dan komen alle extra opties naar boven.
hmzzz....cool 8) ...da wist ik nie |:( ...ff testuh..:P

thanx....

de koeling op mn videokaart is goed....ik neem aan dat die peopletjes die die kaarten maken ook wel koeling erop zetten die goed en voldoende koelt toch?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb nu een paar opties extra in mn bios...:

Fast Command = normal. (of turbo is het helemaal klotebeeld en stottert het 10x harder)
dram timing = auto
Dram Cas Latency = 2.5
Dram Burst Length = 8
Dram Queudepth = 4level
Write Recovery Time = 3T (wat houd dat 1T 2T 3T 4T in?? logisch gezien is het time, maar jah....wat dan? :? )
Dram tWTR =3T
AGP Aperture Size = 256Mb (hoe lager hoe kutter draaien)
AGP mode = 4x
AGP Fast Write = enabled
PCI Delay Transaction = enabled

heb verschillende dingen verandert, dan gespeeld....

Zet ik Fast command op turbo, dan schokt het meer dan op normaal
Zet ik DramTiming op manual en dan dram cas latency op 2, is het stotteren meer dan voor de verandering
AGP Aperture size op 4M (standaart op128M) is het stotteren niet weg, niet minder zelfs slechter! Nu op 256M heb ik in 3dmark nog 5000 punten :'(
agp mode op2x lijkt me overbodig
fast write uit is ook trager
de rest, daar ken ik de functie niet zo van, dus heb ik ook niet verandert...
nog iemand een idee? aub O-) :? :|

Verwijderd

Topicstarter
ok nu is het echt naar de klote.. :'(

3dmark geeft nog 5000 punten, in elke low res demo heb ik 60fps :'( elke high demo geeft niet meer dan 30fps (zucht)

zou het toch niet mn videokaart zijn die zichzelf naar god draait?
de kaart wordt niet warm, allee, hij wordt wel warm, maar het is niet zo dat ik mn klauwen verbran als ik eraan kom................................................................anders zou het windows zijn die kapot is (na 1week :? :? )

soms kan je ergens zo moe van worden.... :O :z :Z

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

3dmark benchen met forced vsynch geeft verkeerde waardes.. als je benchmarkt moet je je vsynch wel uitzetten..

maar dan komt het vreselijke image-tearing wel weer voor terug.

[ Voor 24% gewijzigd door nIghtorius op 27-12-2002 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 27 december 2002 @ 18:40:
3dmark benchen met forced vsynch geeft verkeerde waardes.. als je benchmarkt moet je je vsynch wel uitzetten..

maar dan komt het vreselijke image-tearing wel weer voor terug.
aha, weer wat geleerd....:)

heb je nog ideeen, suggesties?? of iemand anders? :'(
zeggen die waardes in bios jou niets, nightorius?

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

zo ver ik kan zijn je bios settings "non-agressive" ingesteld. dit zou technisch geen problemen kunnen veroorzaken.. je hebt je AGP aperture gezet op 256MB (dit is vaak een ideale instelling vanwege dat je 512MB DDR RAM hebt.. (aperture size is vaak systeemgeheugen / 2).

kan zo niet iets zien wat fout kan zijn. heb je je grafische kaart al getest bij een ander en gekeken hoe die daar doet (om prob van grafische kaart uit te sluiten).

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik nog niet getest, maar ik heb wel een asus gf4ti4200 64mb getest en daarmee had ik ook hetzelfde probleem...

Verwijderd

Topicstarter
nog een poging om evt. toch videokaart de schuld te geven of misschien fsb?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/3dmarkcompare.jpg

als ik die fsb verander ben ik aant oc'en, en das nie de bedoeling. Is er een andere manier om die fsb te verhogen zonder dat je cpu sneller gaat draaien...of ben ik nou rare praat aant uitroepen?! :?

mijn videokaart is toch duidelijk in alle tests veel trager dan die van die gast waar ik mijn test mee gecompared heb...en die zn pc is 1.9Ghz :'(

voor meer info http://service.futuremark.com/compare?2k1=5008576

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

die gast daarover heeft duidelijk een CPU overgeclockt inclusief z'n grafische kaart.. en 3dmark is eenmaal bekend dat de scores omhoog schieten wanneer er een hogere FSB gebruikt wordt. de gemiddelde Ti4200 ligt ongv. 9900~11000 (niet overgeklokt)..

overgeklokte TI 4200's halen de 12000 zelfs de 13000 zonder een overdreven OC.. maar die gast met 15099 3dmarks moet dat ding wel behoorlijk opgefokt hebben..

je FSB is goed.. deze FSB moet je hebben als je cpu niet overgeklokt is.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/testcpucool2.JPG

nog een test....
ik zie nu mn 5V lager staan dan 5V
mn -5V is maar 1.6V?!
mn 3.3 = maar 3.17
en mn -12V = maar -5.7?!?!?!
sorry jullie kunnen natuurlijk ook lezen :)

dit is dan toch niet normaal of wel? M.A.W. mn voeding kan het nu niet aan, met V-sync aan is de tearing weg....maar nu komt de ghosting ervoor in de plaats...zou dit te wijten kunnen zijn aan de voeding die het (naar mijn idee) niet aankan? helaas heb ik niet zoveel verstand van voeding :(

verder heb ik al 3 mensen met dit probleem (stotterende graphics) hebben alle 3 een POV Gf4Ti4200 XP 128mb 3,3ns ddr
en ook alle 3 300Watt voeding.
een kennis draait een 2100XP met 250watt en games supersoepel....(naar mijn weten draait een AMD XP glad niet met minder dan 300watt... :?
teminste, bij mij niet met een asus a7v133, msi turbo, msi turbo2 en ga zo maar door...met 300 watt werkte ie wel!
magoed,
ff hardop denken:
3x 300watt, 3x hetzelfde probleem
van die 3 mensen hebben er 2 een GA-7VAXP KT400 met 512Mb 333DDR
de ander heeft een shuttle AK31 KT266 met 640Mb 266DDR
alle 3 draaien win2k
ik heb een 2400XP, de anderen een 2000XP

het geheugen zal ik ASAP testen dan kunnen we dat iig uitsluiten....

nog mensen met eventuele ideeen, of meer mensen met een ga-7vaxp met dit probleem?? |:( of mensen die hetzelfde probleem in NFSHP2 hebben (en ook in andere games zoals gta3, colin MCrae 2, ut2003, ghost recon :( )

• caspergt
volt lijn heb ik ook rond de 4.90 zitten dus dat maakt niet echt uit, je moet toch echt ns een andere voeding proberen.
Mischien helpt het, en dat een vriend van jou een xp 2100 draait met een 250 watt voeding is moeilijk te geloven.
Heeft die er zeker een trident 512 k kaartje inzitten :P

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft ie er een Gf4ti4200P inzitten..:( ik ga ook een andere voeding proberen zo gauw ik eraan kan komen ;(

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen heb ik geheugen van een vriend geprobeerd 256Mb DDR....ook hier stottert het bij, maar minder.....nu is het meer zo dat als er veel troep in beeld komt(dus andere auto's, bomen, etc etc, dat ie meer gaat stotteren.. maar ook niet altijd, het is stotteren, soepel, stotteren, soepel....meer zoals die lijn van mn voeding zeg maar eej. Met mn vorige ram(512MB!]was het continue.....dus das al 1 boosdoener.

misschien dat dit nog meer ideeen, oplossingen, gedachten op laat komen? :O

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 12:56:
nog een test....
ik zie nu mn 5V lager staan dan 5V
mn -5V is maar 1.6V?!
mn 3.3 = maar 3.17
en mn -12V = maar -5.7?!?!?!
sorry jullie kunnen natuurlijk ook lezen :)
De voltages van 5 en 3.3 zijn relatief laag, maar vallen nog binnen de toegestane 5% tolerantie. Zou dus op zich geen probleem moeten zijn.

de -5 en -12 zal wel een interpretatiefout zijn. Eigenlijk zou je het progje moeten gebruiken dat met je mobo is meegeleverd. Dat hoort op de gebruikte hardware afgestemd te zijn.

Wat betreft de 300W PSU ...

Ikzelf heb (sinds de HCC dagen) na upgrade met een SB Audigy II geworsteld met systeemstabiliteit. Ook ik had een 300W voeding (zelfs een no-name, geen A merk brand). Ook bij mij zaten 5 en 3.3 volt onder de nominale waarden, alhoewel niet zo laag als bij jou (4.88 en 3.23)

Ik heb nu een 460W Enermax voeding. Een stuk stiller :), maar m'n problemen en de voltage niveau's bleven ongewijzigd. Kort gezegd, de 300W was blijkbaar niet onder de maat (XP1600+, GeForce 4 Ti4200, SB Audigy II, 60 GB ATA 100 HDD, 12 speed DVD, 40 speed CD-ROM).

In mijn situatie (windows 98SE) bleken het de VIA mobo drivers te zijn. Die eruit (INCLUSIEF de GART driver), en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon, hoewel de 3D Mark score nu teruggegaan is van 9800 naar 7700.

Voor deze exercitie zo'n beetje alles geprobeerd met BIOS settings, DirectX settings, chipset register settings, etc.

Nu heb ik Win2K draaien, en gek genoeg MET de VIA mobo drivers en totaal geen problemen meer :). M'n 3D mark score ligt onder Win2K tussen de min en max waarde van win98SE in. Ik heb nu een score van 8700.

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

wat dacht je van het volgende:

P4 2.0 Ghz (Northwood) op 2.66GHz, 512MB pc2100, gf4ti 4200 en nog k.u.t. draaiende HFS:HP2

Het maffe is dat de resolutie niks uitmaakt

Het stottert even hard,of je nou 640x480 16 bit neemt of 1280x1024 32 bit.
ook anti-aliasing aanzetten maakt weinig uit, al zou je dat juist wel verwachten

Mono, stereo of EAX, maakt allemaal niks uit(zowel met een Audigy als de onboard SoundMax geluidskaart)

Het enige wat helpt is om de details helemaal terug te zetten

oh, en 3dmark zit rond de 11000, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

En het is alleen bij dit spel

Maar ik moet de eerste pc nog zien die dit spel op 1024 x 768 32 bit, met alle details aan vloeiend laat draaien, dus zonder 1 stottering!

ook een experiment met een Athlon XP 2000+ en een Radeon 8500/GF4Ti had niet het gewenste resultaat.

Misschien komt er ooit nog eens een patch uit

[ Voor 36% gewijzigd door fordrwd4ever op 30-12-2002 16:25 . Reden: was wat vergeten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 15:55:
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 12:56:

[...]

De voltages van 5 en 3.3 zijn relatief laag, maar vallen nog binnen de toegestane 5% tolerantie. Zou dus op zich geen probleem moeten zijn.

de -5 en -12 zal wel een interpretatiefout zijn. Eigenlijk zou je het progje moeten gebruiken dat met je mobo is meegeleverd. Dat hoort op de gebruikte hardware afgestemd te zijn.

Wat betreft de 300W PSU ...

Ikzelf heb (sinds de HCC dagen) na upgrade met een SB Audigy II geworsteld met systeemstabiliteit. Ook ik had een 300W voeding (zelfs een no-name, geen A merk brand). Ook bij mij zaten 5 en 3.3 volt onder de nominale waarden, alhoewel niet zo laag als bij jou (4.88 en 3.23)

Ik heb nu een 460W Enermax voeding. Een stuk stiller :), maar m'n problemen en de voltage niveau's bleven ongewijzigd. Kort gezegd, de 300W was blijkbaar niet onder de maat (XP1600+, GeForce 4 Ti4200, SB Audigy II, 60 GB ATA 100 HDD, 12 speed DVD, 40 speed CD-ROM).

In mijn situatie (windows 98SE) bleken het de VIA mobo drivers te zijn. Die eruit (INCLUSIEF de GART driver), en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon, hoewel de 3D Mark score nu teruggegaan is van 9800 naar 7700.

Voor deze exercitie zo'n beetje alles geprobeerd met BIOS settings, DirectX settings, chipset register settings, etc.

Nu heb ik Win2K draaien, en gek genoeg MET de VIA mobo drivers en totaal geen problemen meer :). M'n 3D mark score ligt onder Win2K tussen de min en max waarde van win98SE in. Ik heb nu een score van 8700.
welke via drivers heb je nu dan? en die punten in 3dmark..tsja...liever 5000 punten en games die fatsoendelijk draaien dan 11000 met stotterende graphics...:(

gta3 stottert ook, maar dat zal dat ge-tearing zijn waarschijnlijk.....hoe kan ik dat eignelijk oplossen? nieuwe monitor? volgens mij kan ik beter over stappen op een laptop ofzo :( maar dan kank dus geen games meer spelen...

ik ga mn via drivers ff uninstallen... :|

thanx voor de reactie
edit:
zonder via drivers geen preformance......is nu helemaal niet meer te spelen....kan iemand hier wat mee? ik hoop dat er nu iemand zegt, oooow...dan ligt het aan de snelheid van je agp poort die samenwerkt met X en daarom blablabla....allee, het liefst ook menen wat je dan zegt eej ;)

[edit] dit is overigens mijn monitor......is er een kleine of grote kans dat het evt. mn monitor is? die btw nog geen 1,5jaar oud is..... :| misschien dat die horizontale en verticale Hz te weinig is? verklaart trouwens nog nix want heb monitor al langer dan het probleem..:(
LA702UT Vision Master Pro1411

Model LA702UT
Vision Master Pro1411
Diagonaal (inch) 17
Eff. Beelddiagonaal (inch) 15.9
CRT Type Diamondtron NF
100% Plat
Sleuvenmasker
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 325x244
Dot Pitch (mm) 0.25mm (AG pitch)
Horizontale Synchronisatie 30-70kHz
Verticale Synchronisatie 50-160Hz
Bandbreedte 110
Ergonomische Resolutie 1024 x 768 @ 86Hz
Maximale Resolutie 1280 x 1024 @ 85Hz
640x480 (Hz) 140
800x600 (Hz) 111
1024x786 (Hz) 86
1152x864 (Hz) 76
1280x1024 (Hz) 65
1600x1200 (Hz) -
1800x1440 (Hz) -
Plug & Play standaard Ja
Signaalingangen 2x 15pin D-sub kabel
Mac ondersteuning Ja
Digitale instelling Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu talen Eng/D/F/Esp/Ita/Por
Audio/USB opties -
Voldoet aan TCO'99, CE, TUV-GS, MPRII, PTB, FCC-B, UL, CSA, DHHS, Deo of Health (Canada)
Energiebesparing VESA DPMS, EPA Energy star, Nutek
Stroomverbruik (W) 100
Stroomverbruik in 'standby' (W) 15
Afmeting (BxHxD, mm) 404 x 410 x 420
Gewicht (kg) 18
Garantie Benelux 3jr on-site [edit]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 21:53 . Reden: edit #20391 ]

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb zelfde probleem als jou (zie mijn topic reeds geopend Vaag probleem i.v.b game-performance) Ik zou via 4.42 gebruiken, met deze nog nooit vastlopers of wat dan ook gehad, raid poweerrrrr werkt hiermee ook het snelst. Maar waar ligt dit prob nu aan? ik lees net dat een andere geheugenreep al een hoop problemen heeft opgelost? maar gaf die met Memtest met je vorige reep (512) errors?

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Topicstarter
Hempje schreef op 31 december 2002 @ 15:58:
Heb zelfde probleem als jou (zie mijn topic reeds geopend Vaag probleem i.v.b game-performance) Ik zou via 4.42 gebruiken, met deze nog nooit vastlopers of wat dan ook gehad, raid poweerrrrr werkt hiermee ook het snelst. Maar waar ligt dit prob nu aan? ik lees net dat een andere geheugenreep al een hoop problemen heeft opgelost? maar gaf die met Memtest met je vorige reep (512) errors?
neen......geen errors, maar het zou toch kunnen dat het ene ram beter compatible is dan het andere? zal die andere via drivers nog wel eens installen...ben toch bezig met kloten en windows installeren, dus da kan er nog wel eens bij :)

edit: met die andere via drivers..(en Dx9.0) 200 punten meer bij 3dmark..
maar nog steeds het probleem.

Nog eens overclocken van video, maar games lopen vast, Video staat standaard geclocked op 250/552, heb op 260/570 getest, spel laaid, begin te spelen, na een paar meter rijden vast....10sec later gaat alles 10x zo snel(alsof je een videorecorder sneller laat spoelen) en weer vast en zo gaat het door...hoe meer ik overclock hoe slechter het gaat draaien....
betekend dit toch video kaput? of nie, of toch mobo? offfuh.....kan het allemaal niemeer bijhouden :'( :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 14:42 . Reden: rede genoeg ]

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
video kan altijd, aangezien mijn probleem bijna identiek is aan de jouwe, en ik al met andere GF4 heb getest, lijkt het me niet...(videokaart lijkt me dus nog oke).

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Topicstarter
lang geleden, maar nog steeds geen oplossing, hoe is het mogelijk?!

het laatste wat ik nu gedaan heb

Hercules 9700 pro erin gepropt...eerst wat problemen gehad met 8x agp, maar na de juiste drivers (VAN ATI) is da probleem opgelost! ff kijken...welke het zijn
wxp-w2k-r9700-7-81-021213a-006924C.exe
dusss....daarmee kan ik gewoon op 8x agp blijven draaien...in mn bios kan ik het vreemd genoeg niet aanpassen :?
met de andere drivers kon ik em de eerste keer op 8x agp draaien..3dmark gelijk starten en blam! blauw scherm....need for speed starten, klik...opnieuw opstarten...op 4x agp geen problemen, maar goed, daar doe ik het niet voor natuurlijk!
maar goed, nieuwe drivers, en nog steeds stotter problemen...3dvillage stottert ook, zelfs met v-sync aan...?! need for speed werkt ook nog niet,
verder nog andere monitor getest, maar hetzelfde probleem.
het is dus niet altijd, dus zou het dan wel aan mn monitor liggen vraag ik me af...
btw, vanmiddag mn ram Voltage op +0,1 gezet...stotteren in 3dmark was weg! tsja, af en toe v-sync, maar daar ga ik maar nie moeilijk over doen eej. ik draai 3mark net weer en hij begint weer!!!! ik wor zo langzamerhand gestoord van die troep... het probleem is dus begonnen na mijn nieuwe mobo ga-7vaxp, EN geheugen...het is 1 van die 2, maar als ik naar mn 3dmark score kijk (14124!!) is da toch nie slecht zou ik zo zeggen...? |:(
heb nu een 400Watt voeding (q-tec) verder nix verandert.....

hercules heeft de videokaart bt getest met mijn mobo (allee, de ga-vaxp) en zegt er geen problemen mee te hebben :?

iemand een idee? of weet iemand of het aan mn monitor ligt(zie specs hier boven...) of dat het mn ram zou kunnen zijn? TwinMos 2x 256 ddr333 cl2.5
ooooofffff welk merk geheugen ik het beste zou kunnen nemen? in mn manual van gigabyte staat kingston, samsung, micron(??) dus jah....wa? :'( en dan 333 of 400 ddr? en stel het is de monitor, welke monitor is goed? :S of iig beter dan de mijne :r
edit:
heb overal gezocht, ook op in topic van de ga-7vaxp...maar helaas geen oplossing gevonden..:(

thanx tot zover....

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik had extreem gestotter door bepaalde services die creative installeerd bij de audigy loopt haperend 1 sec goed dan weer extreme fps drop dan weer even soepel en het was het ergst onder dirext x

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Topicstarter
stamp666 schreef op 20 January 2003 @ 18:53:
ik had extreem gestotter door bepaalde services die creative installeerd bij de audigy loopt haperend 1 sec goed dan weer extreme fps drop dan weer even soepel en het was het ergst onder dirext x
helaas, ik heb dit probleem ook bij een nieuwe install ZONDER soundblaster kaart etc...dusssssssss...da ist nie helaas..:'(

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
is er een moglelijkheid om een 7vaxp ultra bios in mijn 7vaxp te flashen? of gaan er dan rare dingen gebeuren.....?

• noltha
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Volgens mij blijft het een Tearing probleem! (hoe weet ik dat? ....3d mark blijft 11000 punten geven en dan staat vsync niet op forced VSYNC on)

Probeer eens met verschillende proggie's die vsync forced (ten alle tijde) aan te zetten!

Je hebt:

NVHARDPAGE
Geforce Tweak Utility
NVMAX
Riva Tuner
PowerStrip

Dus in 1 van de bovengenoemde utility's die vsync zowel in openGL als Direct3d AAN ZETTEN. (na iedere utilty 3d mark proberen)
Oh ja als het tweak proggie zegt dat je opnieuw moet opstarten....gewoon doen.

Oh ja voor de zekerheid..... zet alles in je bios op Safe settings.

Ik heb dit probleem ook gehad. zoek maar op topicstarter: noltha -> 'tearing'

Eerst alles proberen hierboven. Suc6

[ Voor 33% gewijzigd door noltha op 21-01-2003 08:39 ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
het zal wel dat tearing zijn dan, maar als ik vsync aan zet..dus altijd aan, dan haal ik wel veel minder punten, de gebroken graphics zijn dan weg, maar daarvoor in de plaats krijg ik dus dat een lantaarnpaal (bijvoorbeeld) een schaduw achter zich krijgt...en dan gaat het stotteren....:(

maar ik zal je proggies wel testen...thanx

Verwijderd

Topicstarter
tsja, ik heb da gewoon bij mn ati drivers zitten...ik heb zoals je ziet in vorige berichten, een hercules prophet pro....dus
en jij zegt da je het ook heb gehad, maar bij jou was het dan weg toen je een asus mobo heb aangeschaft, dus waarom die progz??

maar goed, ik heb in games ALTIJD v-sync aan...forced dus, in 3dmark niet, en dan krijg je idd tearing, maar af en toe is veel minder.....gisteren getest, totaal geen tearing(met ram 0.1 volt meer)! gisteravond getest....en jawel...niet meer normaal! met dezelfde instellingen! dus zou het aan warmte moeten liggen...maar mn ram wordt niet warm, mn cpu ook nie, en mn videokaart al helemaal nie...:( dan zou ik alleen mn monitor nog overhouden...of hdd...maar jah....ken mensen die dit probleem niet hebben op een p3-500 :(
.....zucht

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 14:05:
tsja, ik heb da gewoon bij mn ati drivers zitten...ik heb zoals je ziet in vorige berichten, een hercules prophet pro....dus
en jij zegt da je het ook heb gehad, maar bij jou was het dan weg toen je een asus mobo heb aangeschaft, dus waarom die progz??

maar goed, ik heb in games ALTIJD v-sync aan...forced dus, in 3dmark niet, en dan krijg je idd tearing, maar af en toe is veel minder.....gisteren getest, totaal geen tearing(met ram 0.1 volt meer)! gisteravond getest....en jawel...niet meer normaal! met dezelfde instellingen! dus zou het aan warmte moeten liggen...maar mn ram wordt niet warm, mn cpu ook nie, en mn videokaart al helemaal nie...:( dan zou ik alleen mn monitor nog overhouden...of hdd...maar jah....ken mensen die dit probleem niet hebben op een p3-500 :(
.....zucht
edit:
wtf is dit nou?
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/nfs-probl.JPG
dit is een screenprintje van het moment dat HET BEELD stottert....is ineens mn auto ook weg...oe kan da??? ik wor er zo MOEOEOEOE }:O :O van.....iemand nog een idee na dit rare gedoe?
voel nu mn northbridge ook vrij warm worden..warmer dan mn cpu zeg maar..is dat normaal?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik move 'm naar V&B, dit is toch meer een videokaart geval.

(heb je al aangifte gedaan van die verdwenen auto? :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, de flikken komen alleen als er iemand zonder licht rijd op de fiets... :*)

en volgens mij hoort dit niet in V&B omdat ik het al met 3 kaarten heb geprobeerd, en nog steeds hetzelfde verschijnsel...nu inmiddels ook in windows zelf.....versleep een venster en krijg hetzelfde gestotter! wtf :(

en dan ben je nog ziek ook :r

thanx dudez, nog mensen met ideeejun? pleaaazzzzuuuuhhh

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

3 kaarten al.. hmm..

als je nog garantie op die mainboard hebt.. z.s.m. omruilen dat ding. wat het kan haast niet anders dat het aan je MoBo ligt.. wat je zei het zelf al.. de problemen begonnen wanneer ik een nieuwe mainboard had..

na 3 grafische kaarten is het wel duidelijk dat er iets anders mis is dat de grafische kaarten..

doorslag gaf vooral bij de Radeon 9700 precies zo raar deed (en dat met een compleet andere architectuur dan een GF4).

Verwijderd

Probeer eens het volgende, dat zou je probleem moeten oplossen, maar je totale normale grafische kracht wel achteruit laten gaan :( Installeer als pci to AGP driver PCI to PCI dan draait ie op pci modus. Da hielp bij mij (redelijk vergelijkbaar, overal crashes, denk dat het aan me mobo ligt, maar heb geen garantie)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 23 januari 2003 @ 20:35:
3 kaarten al.. hmm..

als je nog garantie op die mainboard hebt.. z.s.m. omruilen dat ding. wat het kan haast niet anders dat het aan je MoBo ligt.. wat je zei het zelf al.. de problemen begonnen wanneer ik een nieuwe mainboard had..

na 3 grafische kaarten is het wel duidelijk dat er iets anders mis is dat de grafische kaarten..

doorslag gaf vooral bij de Radeon 9700 precies zo raar deed (en dat met een compleet andere architectuur dan een GF4).
klopt dat ik dat heb gezegt, maar ik toen heb ik er ook 512mb ram bij gekocht...dus het is of mn mobo, of mn geheugen. Het geheugen is onderweg, daar moet ik ff op wachten....helaas....dus daarna weet ik meer...ik laat het jullie weten als ik het binnen heb...Ik heb van de keer samsung gepakt..
offtopic:
stel dat ik mn mobo terug geef..allee inruil, wat kan ik dan het beste
nemen, gezien mn andere hardware en compatibiliteit? gewoon terug een gigabyte of toch wa anders? :? wil natuurlijk niet weer zo'n probleem.....

edit:
ik ben van plan om een asus a7v8x te halen (dus "oud" mobo inruilen (4mnd oud :X ) en dan die asus er voor terug te nemen. Is dat een goeie keuze? zit ik wel weer met het probleem dat, als ik het probleem nog steeds heb, ligt het weer aan mobo of ram 8) maar goed....lekker belangrijk :'(. Als ik nou wil weten of mn videokaart geen probs zal geven met dat asus mobo dan mag ik da hier nie vragen zeker? :*) kijk wel op het grote asus-weet-ik-veel-topic :D

edit:
tsja, laat da laatste maar zitten...dit is getest bij hercules.....
- ASUS A7V8X (VIA KT400 chipset)
System bios: Rev 1007 or higher (www.asus.com.tw).
AGP drivers: Rev 4.43 (4-in-1) or higher (www.viaarena.com)
Display drivers: Rev 7.76 (Catalyst 02.3) or higher (www.hercules.com)
dit staat op http://europe.hercules.co...=faq&i=163541218&a=2&p=55
dus zal gelukkig geen problemen opleveren...:D nu nog eens goed naar da bordje kieken B)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 08:44 . Reden: ahjah, nie goe kijken eej ]

Pagina: 1