Toon posts:

Q-TEC 400W dual fan gold low noise?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met dit ding?

Ik zie veel over de Q-TEC 550W, maar die maakt veel meer lawaai (33db vs 27db volgens de specs) en ik heb echt geen 550W nodig.

Ik zoek vooral een stille maar wel betrouwbare en als het niet teveel gevraagd is ook nog betaalbare voeding :P

Verwijderd

Search gebruikt???

Ervaring 400W Q-tec
400W Q-tec vraagje

Review van de 550W maar met de 400W zal het ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan.

Ook nog een review gevonden op het net (zijn niet zo heel tevreden over die 400W zie ik)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 10:47 ]

Verwijderd

Ik heb nu ook de 550 en bevalt prima!! Zet je fans parallel en dan draaien ze op 6 volt...Lekker stil. :Y

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie de reply van beschuitbol.

Stilste actieve voeding op het moment van deze posting de nieuwste Nexus. Kan na het drukken op verstuur bericht alweer zijn veranderd.

ARME AOW’er

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-01 23:13

BasW

Non omnia possumus omnes

ik heb m sinds vrijdag en het is een erg prettige voeding. Maar het is een niet zo hele stille.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de 400W silent en hij bevalt me prima! redelijk stil en volgens mij constante voltages

Verwijderd

Ze zeggen in al die topics volgens mij wel dat de 400 wat niet zulke goede resultaten behaalt als de 550 en dat je dus het beste de 550 kunt halen omdat ze de 400 niet helemaal geslaagd vonden. Ik kan me natuurlijk vergissen, want het is al een hele tijd geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 10:43:
Search gebruikt???

Ervaring 400W Q-tec
400W Q-tec vraagje

Review van de 550W maar met de 400W zal het ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan.

Ook nog een review gevonden op het net (zijn niet zo heel tevreden over die 400W zie ik)
Vraag gelezen? Ik had het over de low noise uitvoering. Die threads van jou gaan over de gewone 400W uitvoering. En de 550 versie zit anders inelkaar dus niet vergelijkbaar, ook al niet omdat ie volgens specs 4x (!) zoveel lawaai maakt als de 400W low noise.

Nogmaals, het gaat mij dus met name om het verminderen van het kabaal. Die stofzuiger in mijn Aopen H600a ben ik echt meer dan zat :r

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
www.bit-tech.net/review/123/ de review van de Q-tec 550W en hier hoe hem te modden met fanspeed control en on/off switch http://www.bit-tech.net/article/91/

Verwijderd

Topicstarter
BasW schreef op 31 December 2002 @ 11:03:
ik heb m sinds vrijdag en het is een erg prettige voeding. Maar het is een niet zo hele stille.
Volgens jouw specs heb je nog steeds een Aopen 300W 8)

Maakt die Q-Tec meer of minder lawaai dan die Aopen voeding? Die heb ik ook nu en maakt veel te veel kabaal, veel meer dan mijn 3 case fans en CPU fan bij elkaar.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 16:29
ik heb een 550watt q-tec voeding, nog nooit problemen mee gehad
alle voltages blijven stabiel, dat was wel eens anders bij mijn enemax 340 watt die bleef constant schommelen

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
sorry verkeerde reply |:(
t'is nog vroeg....

[ Voor 122% gewijzigd door ernst op 31-12-2002 11:27 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 11:10:
[...]

Vraag gelezen? Ik had het over de low noise uitvoering. Die threads van jou gaan over de gewone 400W uitvoering. En de 550 versie zit anders inelkaar dus niet vergelijkbaar, ook al niet omdat ie volgens specs 4x (!) zoveel lawaai maakt als de 400W low noise.
Ietsjes vriendelijker mag ook hoor :)

Ik zie nl. ook nergens staan dat jij het over DE low-noise uitvoering van DE Q-tex hebt.

Stabiliteit heeft NIETS met het vermogen te maken. Het gaat om het aantal amperes wat de voeding aankan met bijv. +12v.

Een goede 300 watt kan daarom stabieler zijn dan een slechte 400 of 550 watt.

Ga je voor stil dan kun je beter aan Zalman/Nexus of sommige Enermaxen denken. Een stille Nexus is er voor ca 75 Euro. Is duurder dan de door jou beoogde voeding maar het is maar net waar uiteindelijk jouw doel ligt; redelijk stil of heel erg stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2002 11:57 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo ? Natte beschuitbol schrijft "Search gebruikt???" en ik reageer met "vraag gelezen?" Waarom moet ik dan vriendelijker doen?

En wat betreft de low-noise opmerking, dat staat toch in de titel ? En ik heb het nadrukkelijk over stil en dat ik niet de 550W nodig heb. Volgens mij gewoon een kwestie van lezen. Snap wel dat dat eens mis kan gaan, maar dat mag eigenlijk alleen na 2 uur 's nachts :+

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 31 december 2002 @ 11:53:
[...]

[snip]

Ga je voor stil dan kun je beter aan Zalman/Nexus of sommige Enermaxen denken. Een stille Nexus is er voor ca 75 Euro. Is duurder dan de door jou beoogde voeding maar het is maar net waar uiteindelijk jouw doel ligt; redelijk stil of heel erg stil.
Die zalman ZM300a is inderdaad erg stil (zie tom's hardware review. De nexus kon ik niet vinden maar ik zal nog een keer gaan graven.

Overigens doet die Zalman 33db onder normale load en claimt Q-Tec 27db voor de 400W low noise. Lijkt me eigenlijk net iets te mooi om waar te zijn...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 12:04:
Hoezo ? Natte beschuitbol schrijft "Search gebruikt???" en ik reageer met "vraag gelezen?" Waarom moet ik dan vriendelijker doen?

En wat betreft de low-noise opmerking, dat staat toch in de titel ? En ik heb het nadrukkelijk over stil en dat ik niet de 550W nodig heb. Volgens mij gewoon een kwestie van lezen. Snap wel dat dat eens mis kan gaan, maar dat mag eigenlijk alleen na 2 uur 's nachts :+
Wil niet muggeziften hoor maar je kunt de titel OOK lezen als

Is de Q-tec 400W dual fan gold low noise ???? Het vraagteken weg en er staat iets anders.

Enne, soms zijn mensen heel snel aangebrand. Search gebruikt is korte uitvoering van de zin "heb je zelf al gezocht in de faq's of met search want er staan me wat topics bij waarin ik iets over Q-tec las"

Hoe dan ook. Herrie is hopeloos... lager dan 30db kom je niet. Absoluut stil kost een vermogen en dan kom je uit op een SilentPC. Laatst bij OC-Shop stond er een en ik heb naar vrijwel geen geluid staan luisteren. Ik streef ook naar DE ultieme stille PC en vervang fans, isoleer de kast enz.

Leuk om te doen maar tja, kost wel geld.

Goedkoopste oplossing... dekbed over je kast hangen (wel ruimte laten voor wat ventilatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2002 12:15 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1