Ga morgen een nieuwe voeding halen. mijn huidige doet nogal eens raar en heb ernstig het vermoeden dat dit word veroorzaakt door de voeding. Nu hebben ze bij de lokale pc boer een Q-tec 400w Dual Fan voor 38 euro. Heb ook al beetje rond gekeken maar heb geen id wat nou goed is en wat niet. Is die Q-tec een beetje goede koop?
Ik heb pas een test gezien en meen me te herinneren dat die Q-Tec heel slecht was en lang niet de 400 watt volgende de specs kon trekken, maar ik kan het mis hebben
nou ja de vraag is of ik de 400w nodig heb, mijn huidige 300w werkt opzich prima, ook no-name en dit is mooi prijsje, niet zo achterlijk duur als de anderen 
maar in welke zin slecht?
maar in welke zin slecht?
Hm, ik ken Q-tec niet, maar misschien kan je eens kijken hoeveel A dat ding max. kan geven op de volt-lijnen, dat zegt best wel wat. 38 Euro voor een 400 watt voeding is best goedkoop trouwens, ik denk ook niet dat je d'r veel van kan verwachten. Maar als nu je huidige 300watt voeding nog je voltages netjes kan houden denk ik dat een q-tec 400watt dat ook kan.
Informatique heeft die voor 29 euro. Zat er toevallig vandaag aan te denken zo een aan te schaffen, dus ik wil ook wel weten of het een goede koop is?
ik heb de CWT-420ATX en hij bevalt me PRIMA, perhaps beetje overkill maja... Ik heb graag wat over dat net iets tekort (DVDspeler, fikker, 3 HD's (binnenkort 4) en de nodige fans)
Hij is uiterst stabiel, maja.. dat mag ook wel voor zo'n €70,-
Hij is uiterst stabiel, maja.. dat mag ook wel voor zo'n €70,-
Ik heb 'm daar pasgeleden gekocht voor die prijs. Niets te klagen eigenlijk, zitten zelfs nog leuke doorzichtige fans in.Witsflow schreef op 31 oktober 2002 @ 21:30:
Informatique heeft die voor 29 euro. Zat er toevallig vandaag aan te denken zo een aan te schaffen, dus ik wil ook wel weten of het een goede koop is?
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Q-tec is da bomb. Ik heb zelf de Q-TEC 550 Watt Gold en hij is gewoon rete stabiel en stil 
Ik ken ook 2 mensen die ook een Q-tec hebben en die spreken ook met veel lof over dit merk.
Ik ken ook 2 mensen die ook een Q-tec hebben en die spreken ook met veel lof over dit merk.
Heb veel van die dingen verkocht en ik heb er nog geen klachten over gehoord. Gaat om single-fan 350 en 400, en dual fan 450 en 550 watt....
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
een collega vertelde dat hij ook nog welaardig geluid maakt (maar da's van een zalman fanaant !)Bar-Le-Duc schreef op 31 oktober 2002 @ 21:14:
Ga morgen een nieuwe voeding halen. mijn huidige doet nogal eens raar en heb ernstig het vermoeden dat dit word veroorzaakt door de voeding. Nu hebben ze bij de lokale pc boer een Q-tec 400w Dual Fan voor 38 euro. Heb ook al beetje rond gekeken maar heb geen id wat nou goed is en wat niet. Is die Q-tec een beetje goede koop?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
oke heb vandaag gehaald. 38 euro bij harddata, denhaag (onder mijn kamer zo ongeveer
) bij informatique is die nu tijdelijk 30. Tis een mooi ding! Hij is goud, maakt niet bijzonder veel lawaai (nog minder dan mijn single fan noname 300w) en heeft mooie transparante fans! Temp is weer paar graden lager in case. Die fans zijn echt heel cool.
Vcore enzo zijn stabieler dan bij mijn oude voeding. daar switchte het iedere 20/30 seconden van 1,757 naar 1,801 en weer terug.
top!
Vcore enzo zijn stabieler dan bij mijn oude voeding. daar switchte het iedere 20/30 seconden van 1,757 naar 1,801 en weer terug.
top!
Hij is A: niet mooi (lelijke gouden kleur past niet bij mijn Chieftec Dragon AX01-SLD)
B: Hij is wel stil
C: Die van mij is ook retestabiel
D: Ik heb de 450 uitvoering
B: Hij is wel stil
C: Die van mij is ook retestabiel
D: Ik heb de 450 uitvoering
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
ja stil is die zeker! en vind hem wel heel vet! oke, achterkant is niet mooi bij rest van kast opzicht (heb inwin) maar als de case open is, dan vink wel vet (zwart mobo, gouden voeding
)
Mijn ervaring is juist dat 'ie toch iets luidruchtiger is dan mijn target 235W voeding, en dat was opzich best een cheap-ass-dingetje, weliswaar maar single-fan..
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
nou die target 300w van mij was echt een stofzuiger! tering he, heb nog geprobeerd de fan te verwisselen, omdat ik in de computer ID had gelezen: "het verwisselen van de fan van uw voeding is even gemakkelijk als het verwisselen van de voeding zelf". Nou niet dus! voeding open, was hels werk weer goed dicht te krijgen, en het draadje tussen printplaat en voeding was zo ongelovelijk kort dat ik hem niet door durfde te knippen omdat ik risico tot ev. solderen zag... (en dat kank niet
)
btw, de Q-tec is toch eigenlijk ook best een cheap-ass dingetje
btw, de Q-tec is toch eigenlijk ook best een cheap-ass dingetje
Tja, target... heb laatst twee mobos en een Target voeding mogen vervangen omdat zo'n kutding 7V op de 5V lijn gaf. Heb er direct een 350W QTec ingezet, lekker stil en stabiele voltages.
Heb hier zelf een ADT 350W in mn systeem zitten, ook lekker stil, hoor alleen mn oude Quantum Fireball en mn Maxtor D740X zoemen.
Heb hier zelf een ADT 350W in mn systeem zitten, ook lekker stil, hoor alleen mn oude Quantum Fireball en mn Maxtor D740X zoemen.
Pagina: 1