Toon posts:

probleem PoV ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een point of view ti4200xp met de TURBO sticker erop.
Nu doet hij het prima in 2d, maar in 3d loopt hij meteen vast tijdens het opstarten van de game (iig bij counterstrike en no one lives forever 2, heb nog geen andere spellen op deze pc staan.)
Het laden van de spelletjes gaat nog, maar zodra er iets in 3d op het scherm komt loopt het weer vast.

andere specs van mijn systeem
chaintech 7njs nforce2
athlon 2400+
256mb ddr333 twinmos
point of view ti4200xp
1x WD hdd, 1x Maxtor hdd, 1x liteon dvd, 1x liteon cdrw
en 400w antec voeding

is mijn vid kaart (of wat anders) kapot? of kan ik iets veranderen.

btw: ik heb al een paar dingen geprobeerd: underclocken naar gewone ti4200 speed, en in mijn oude p3 450 comp zetten, met hetzelfde resultaat...

Verwijderd

hmmm zet de nieuwe detonator 42.01 erop, installeer de via 4.45 patch euhmmmm check je bios nog is na, is je vga kaart wel goed gekoeld zit ie niet scheef ofzo?

Verwijderd

Het kan inderdaad zijn dat je videokaart niet goed gekoeld wordt. Je voeding kan in ieder geval genoeg vermogen leveren, dus dat zal het niet zijn. Probeer eens direct na een cold boot (pc even een tijdje uit laten staan) een 3D game op te starten... hangt ie dan ook direct? Om uit te sluiten dat het aan je eigen systeem ligt, zou ik de kaart even bij een goede kennis in zijn PC hangen :9

offtopic:
Heb je een 128MB versie? dan zou ik HEEEEL graag een dump van je VGA bios willen hebben...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de nieuwste detonators geinstalleerd, maar het probleem blijft.
Mijn systeem hangt nu niet helemaal, ik kan met alt-tab zo weer windows in... en als ik cs even aanlaat (terwijl het beeld dus stilstaat), kan ik weer verder spelen 20sec later (heel vreemd toch??) en weer een paar min later staat het beeld weer voor 20sec stil....

... ik probeer nu ff 3dmark te draaien, kijken of het daar ook zo raar is.

btw casetemp : 30 (met een paar casefans aan)
het lijkt me trouwens sterk dat hij niet goed genoeg gekoeld wordt... er zitten zelfs heatsinkjes op de memory, en de fan van de GPU draait gewoon rond..

-edit-
hijs nu dus klaar met 3d mark en ik heb... " 84 3dmarks!!!!!" is dat geen mooie score voor een 2400+ en ti4200 !! ;);).

de eerste +- 6 test deden het OF helemaal niet OF met 0, 1, 2 FPS...
de tests daarna deden het perfect (zagen er ook niet zo moeilijk uit), en bij de laatste paar test zag ik wel beeld maar ook gekleurde stippen erdoor... :S

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 11:11 ]

Verwijderd

Het lijkt wel of één of ander systeemproces de zaak laat hangen... probeer met ctrl-alt-del maar eens om alle (overbodige) processen te killen en dan de game op te starten...
Ik weet nog dat ik ongeveer hetzelfde verschijnsel had als ik een progje voor de TVGids Online in mijn tray had staan... die gekilled en nooit geen problemen meer gehad :)

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:25

koe161

koe(c)

was dacht ik topic over.
de point of view ti4200xp TURBO heeft geheugen dat te traag is voor de instellingen.

zal nog even zoeken naar topic

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb dat topic zon beetje gemaakt dus ja er is een topic over en wel op de volgende link:
Pov ti 4200Xp Turbo edition Probleem

Er zijn meer mensen met jouw probleem, ik zou zeggen terug sturen die hap :)

[ Voor 21% gewijzigd door BasvanS op 31-12-2002 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replys, ik lees dat topic nu ff door ;)

heh kut, de winkel waar ik heb vandaan heb zijn Maandag 30 / Dinsdag 31 December en Woensdag 1 Januari gesloten. naja dan moet ik het maar bij flash games houden :D

Verwijderd

Dat is echt niet normaal, 84 marks, je zou nog eens betere drivers enzo kunnen installen maar 84 mark is echt zwaar klote. Heb jij al eens een format gedaan of gescand op virussen bij www.housecall.nl ? Anders gewoon die kaart terugsturen.

• John117
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 00:42
Ik had die pause ook bij NOLF2 maar het bleek aan me OC te liggen, hij werd gewoon te warm dus.

nu heb ik em iets lager geklokt 310/650 ipv 310/700 en nu loopt ie stabiel met elk spel.

3dmark weet ik nog niet zal ff kijken (nieuwe detonator 41.02 en dx9)

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

Verwijderd

Topicstarter
John117 schreef op 31 december 2002 @ 12:13:
Ik had die pause ook bij NOLF2 maar het bleek aan me OC te liggen, hij werd gewoon te warm dus.

nu heb ik em iets lager geklokt 310/650 ipv 310/700 en nu loopt ie stabiel met elk spel.
zoiets dacht ik ook, maar ik heb de kaart al op 250/500 laten draaien en nog steeds hetzelfde dus zal wel een brakke kaart zijn zoals meerdere in dat andere topic hebben geschreven..

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Willybubba

Nut up or shut up.

offtopic:
Heb je een 128MB versie? dan zou ik HEEEEL graag een dump van je VGA bios willen hebben...
Ik heb dr 1... een PoV Ti4200 Turbo II XP... 330/660 standaard. Hoe maak je zo`n dump?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

kijk nou maar gewoon in dat andere topic staat het precies uitgelegt en dat werkt.. trust me

maar omdat ik niet de onaardigste ben...

voor alle mensen die het willen hebben hier staat ie :

http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Ti4200flash.zip

installatienotes:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Bijgaand de bios.

Zet bijgaande bestanden op een aparte flop.
Boot met een bootdisk.

Vervolgens de nieuwe flop er in.
Toets vervolgens nvflash (spatie) bestandsnaam, eindigend op 550 (punt 550 er bij zetten).
Daarna YES met hoofdletters.

Groet en fijne feestdagen,
Geralt
maXpert

--------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 79% gewijzigd door Bezulba op 31-12-2002 12:47 ]

blup

Verwijderd

Thanx voor de flash file! Ik heb gewoon een 'normale' PoV Ti4200 128MB, maar dat kreng wordt constant als tI4400 herkend. Ik heb alle reference biossen en biossen van andere merken geprobeert voor 128MB kaarten, maar dan geeft ie 64 ipv 128MB aan :?
Ik ga deze flash straks een even proberen... ik hoop dat ie werkt

Happy new year to all Tweakers!

Verwijderd

eendje schreef op 31 december 2002 @ 12:41:
kijk nou maar gewoon in dat andere topic staat het precies uitgelegt en dat werkt.. trust me

maar omdat ik niet de onaardigste ben...

voor alle mensen die het willen hebben hier staat ie :

http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Ti4200flash.zip
is die flash ook te gebruiken voor andere kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt eendje, ik had alleen de 1e pagina van je link gelezen (dom dom dom :X). ik ga hem zo flashen (moet alleen nog wel de stad in om een floppy drive te kopen :D:D die vanmij is kaput gegaan! :D

Verwijderd

Ik denk dat ie niet goed gekoeld wordt, mijn core op 328mhz hapert soms in 3dmark, zet ik em op 325 dat is het verholpen.

Haal je coolblok er ff af, doe er wat koelprut op, liefst artic silver, en zet em er weer goed strak op. Anders is die messchien te hoog geclocked, probeer em is op 310mhz ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus de bios geflashed en hij doet het nu perfect :D bedankt eendje en anderen. ik haal nu dik 11000 3dmarks en geen 84 :)
er kan slotje op

Verwijderd

nu we het hier toch over hebben, heeft iemand een BIOS voor de PoV SE. 64 MB standaard op 250/550?

Nergens te vinden.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 14:23:
[...]

is die flash ook te gebruiken voor andere kaarten?
lijkt me niet he... en wat zou je er mee willen? tis maar een normale bios hoor

blup

Verwijderd

Op goede vragen gaan geen slotje ;)

• John117
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 00:42
Ik heb net ook nog ff gekeken naar 3d mark en ik haal 11340 op standaard 300/600.
Ik had em eerst overgeklokt maar toen ik die pauze's kreeg vond ik het wel best en liet em standaard lopen.

Hij is toch rap zat en ik heb niks te klagen (2d/3d beeld, stabiel, snelheid).
Ik heb trouwens wel dx9 en Det. 41.09 maar bij een andere configuratie kan het ook weer anders uitpakken natuurlijk.

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

Pagina: 1