Pov ti 4200Xp Turbo edition Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Als ik 3d mark 2001 draai haal ik een score van 7115, dit is veel te laag.

elke keer als ik een high detail test moet doen slaat de pc vast en laat hij af en toe even een stukje zien met een frame rate van 1 a 2 FPS. Dit duwd de 3d mark score enorm om laag, ook heb ik het idee dat het spelen van spellen niet helemaal van het leie dakje gaat. ik heb mijn geforce 2 het zelfde zien pesteren. ik heb van alles geprobeerd, geformateerd alles nieuw erop gezet, maar niks lijkt te werken veschillen detonator drivers geprobeerd ( nu 40.72 )

Je zou zeggen gewoon een brakke videokaar, maar bij alle low detail testen van 3d mark haal ik gewoon 200 FPS
aan de voeding kan het niet liggen, ik hem een enermax 350 watt

Verdere systeem:

Albatron KT400 8x AGP
20 gih 7200 rpm Seagate barracuda IV
256 MB Corsair pc 2400
AMD XP1700+
Soundblaster live 1024
realtec netwerkkaart
PoV Ti4200 XP turbo edition

Verwijderd

ja hoger detail is volgends mij mee geheugen.. misschien is die brak? probeer eens een ander benchmark progje en hoezo gaan spelletjes niet goed?

Verwijderd

Welke windows versie heb je?

• BasvanS
ik heb windows XP pro

spelletjs lopen gewoon niet zonder haperen wat ze toch wel meoten doen op 1280*1024, gaat over NFS HP2

trouwens het geheugen is wel goed ik heb met mij Geforce 2 wel alles goed kunnen draaien..

[ Voor 100% gewijzigd door BasvanS op 21-12-2002 12:43 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik denk dat het aan je CPU ligt.
Die draait in jouw geval bij benchies namelijk op volle toeren, terwijl je GPU geen probleem heeft om bij te benen.
Ik denk dat als je een snellere proc koopt, dat je probleem verholpen is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BasvanS
hmm ik kan hem op 2200+ laten lopen door een simpele overclock, maar dit levert geen beter resultaat...

check deze link en zie de verschillen bij de benchmark, met een pc dei ongeveer gelijk is.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5257300

Offtopic

volgen DXdiag heb ik DirectX 8.1 waarom geeft 3dmark 8.0 aan?

Offtopic

en waarom geet hij geen AGP rates aan ???

[ Voor 61% gewijzigd door BasvanS op 21-12-2002 13:50 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met m`n pov xp turbo, 3dmark 2001se haperingen en vastlopende games. Ook als ik scroll hoor ik allerlei vreemde geluiden van mijn kaart afkomen.

Ik heb de kaart afgelopen vrijdag (20-12) gekocht bij maXpert en melding gedaan van het probleem, er zijn meer mensen die er melding van gedaan hebben en ze nemen a.s maandag contact op met hun leverancier.

Ik bel ze a.s maandag op en zodra ik iets meer weet post ik het wel weer even.

Groet Arjan

• BasvanS
hey arjan ik heb hem daar ook vandaan, ook 20- 12 ik heb gehoord dat zon beetje alle kaarten problemen hebben, ik moet maandag terug bellen dan weten ze waarschijnlijk meer.

ik woon zefl ik zutphen, ik heb al 3 verschillen de kaarten in mijn pc gehad maar ze deon het allemaal niet..

Verwijderd

Ik hoop dat ze het vlot oplossen, hij had het over een bios update, lijkt me sterk, dat rare geluid wat van die kaart komt als ik 3dmark draai moet toch ook ergens vandaan komen, zal wel hardware probleem zijn.

Groet Arjan

Verwijderd

Hmmz, lijkt me dat PoV de kaarten iets te ver heeft overgeclocked.
Hier thuis wordt een PoV Ti4200se 64MB gebruikt, deze doet het gewoon goed. Mij gok is dat ze de Ti4200 iets te ver hebben "verkracht".

Verwijderd

Is natuurlijk ook mogelijk, denk je dat terugclocken zin voor de test of zal het toch een hardware probleem zijn.

Groet Arjan

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Dat er bij 3d mark staat direct x 8.0 is omdat je nog de eerste versie hebt, had ik ook eerst maar ik had toch echt direct x 9.0 final version.
Gewoon de second edition downloaden, deed ik ook .... op ISDN !@$($%#$ ;)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lamjanus: Ajb niet elke keer je post afsluiten met 'Groet Arjan'. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) met een uitleg waarom niet :)

Verwijderd

sorry, zal het niet meer doen...

Verwijderd

Vanmiddag heb ik ook zo'n kaart gekocht. Zodra er iets in 3d moet gebeuren gaat hij na een paar seconden op tilt (in D3D en OpenGL). Er komen artifacts in beeld en mijn pc slaat vast, de stroom moet er af om hem te resetten. Ik heb verschillende drivers geprobeerd: 30.30, 40.72 en 41.09, dat loste niets op. Mijn pc is al wat oud, P3 800 Mhz met Win ME, dus de cpu is bij mij de bottleneck. Ik weet dat ik niet ineens topprestaties hoef te verwachten, maar die kaart zou toch gewoon moeten werken in dat beestje?

Verwijderd

Join the club, waar heb je die kaart gekocht?

• ArjanC
  • Laatst online: 26-01 17:16
Ehh.. die kaart is toch AGP 8x ? zou het niet daar door komen ?

Verwijderd

Neh toch? die kaart is 4x agp, kan het niet zijn dus...

Verwijderd

Ook de Turbo Edition van POV gekocht, heb zelf een P4 1800,512mb intern, 40 G seagate HD, en een vaag medion bordje. Maar ik heb precies de zelfde problemen, net ff directX 9.0 gedownload maar nog precies hetzelfde probleem. Zodra hij in high detail van de benchmark komt is het huilen geblazen. Snap echt niet hoe dat komt. Maar ja , maandag horen we meer!

Verwijderd

Lamjanus, die van mij heb ik bij Robinson Computers in Zaandam gekocht. Ik zal hem ook met de importeur laten bellen. Misschien is het gewoon een partij slechte kaarten, ik kan me niet voorstellen dat ze iets op de markt brengen waarvan ze weten dat ze alles terug krijgen. Geen enkel bedrijf zit op zo'n soort reclame te wachten.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb PRECIES het zelfde probleem!!! wtf is dit!

tis dus een productiefout oid? want dit is niet een normale fabrieksfout imho...

omg

dit is echt niet cool gewoon :'(
Hmmz, lijkt me dat PoV de kaarten iets te ver heeft overgeclocked.
Hier thuis wordt een PoV Ti4200se 64MB gebruikt, deze doet het gewoon goed. Mij gok is dat ze de Ti4200 iets te ver hebben "verkracht".
het gaat dus alleen om de 128 mb versie die deze problemen geeft? wazig!

en wat bedoel je trouwens met verkracht? ze hebben de turbo editie overgeclocked? wist ik niet eens.. maar ze zouden dit toch gewoon getest hebben.. of komen ze direct van de lopende band af en worden gelijk naar de verkopers gestuurd?

wazige shit
Ik denk dat het aan je CPU ligt.
Die draait in jouw geval bij benchies namelijk op volle toeren, terwijl je GPU geen probleem heeft om bij te benen.
Ik denk dat als je een snellere proc koopt, dat je probleem verholpen is.
dit slaat natuurlijk nergens op... een slideshow van 1 a 2 fps per 2 min heeft natuurlijk NIXS te maken met je cpu.. tenzij die underclocked is naar 50 mhz...

maar ja blijkbaar is het "handig" om gelijk maar te zeggen dat ie iets nieuws moet kopen

oh btw ik heb omdat ik problemen had met m'n videokaart een nieuwe voedinggekocht... zou ik deze nu mogen declareren bij mijn videokaartleverancier >:)

[ Voor 96% gewijzigd door Bezulba op 22-12-2002 09:28 ]

blup

Verwijderd

We laten ons natuurlijk niet met een kluitje in het riet sturen, ik stel voor dat we maandag allemaal naar de winkel bellen waar we die shit kaart gekocht hebben en dan ff hun reacties hier posten.
Dit is ook buiten hun macht maar ik ben gewoon benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 10:36 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 10:35:
We laten ons natuurlijk niet met een kluitje in het riet sturen, ik stel voor dat we maandag allemaal naar de winkel bellen waar we die shit kaart gekocht hebben en dan ff hun reacties hier posten.
goed id :)

alleen is het wel KUT dat dit net gebeurt voor de kerst... zo krijgen we onze kaarten nooit voor het eind van het jaar terug :/

en ik ga vrijdag lannen

BOEHOEHOEHOE ik ben zielig :( :)

blup

Verwijderd

yep, ik had geen zin om te wachten op een Radeon 9500 pro, die zijn pas weer ver in januari te krijgen dus ikke maar een TURBO gekocht.......had ik beter kunnen wachten, moet ik nu alsnog.......damn

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:01:
yep, ik had geen zin om te wachten op een Radeon 9500 pro, die zijn pas weer ver in januari te krijgen dus ikke maar een TURBO gekocht.......had ik beter kunnen wachten, moet ik nu alsnog.......damn
kut he :)

khad eik een normale 64mb versie besteld.. maar ik kreeg die turbo versie dus ik had al zoiets van fijntjes! maar het was dus niet zo'n coole deal als ik dacht ;(

blup

Verwijderd

Heb ook een nieuwe voeding er in gezet, ook voor nop dus. Maar het rare nu is dat hij nu wel in highres draaid onder benchmark, maar op een gegeven moment geeft de kaart het op, maar de comp loopt niet vast en de benchmark loopt gewoon door en ff later zie je het beeld dan ook weer terugkomen. Maar ja de score word er daardoor niet beter op! 3208 met de nieuwe turbo, terwijl ik met m'n ouwe ti200 64 mb 5209 haalde. ;(

Echt waar ik baal hier ontzettend van, dit was de eerste keer dat ik iets op internet bestelde , maar die jongens bij maXpert kunnen er natuurlijk ook niets aan doen want ik vond hun feedback uitstekend. Ben wel benieuwd hoe en binnen welk tijdslimiet ze dit op gaan lossen

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:27:
Heb ook een nieuwe voeding er in gezet, ook voor nop dus. Maar het rare nu is dat hij nu wel in highres draaid onder benchmark, maar op een gegeven moment geeft de kaart het op, maar de comp loopt niet vast en de benchmark loopt gewoon door en ff later zie je het beeld dan ook weer terugkomen. Maar ja de score word er daardoor niet beter op! 3208 met de nieuwe turbo, terwijl ik met m'n ouwe ti200 64 mb 5209 haalde. ;(

Echt waar ik baal hier ontzettend van, dit was de eerste keer dat ik iets op internet bestelde , maar die jongens bij maXpert kunnen er natuurlijk ook niets aan doen want ik vond hun feedback uitstekend. Ben wel benieuwd hoe en binnen welk tijdslimiet ze dit op gaan lossen
jup tis duidelijk niet de schuld van de verkoper... en als we gewoon aardig tegen die mensen zijn denk ik dat dit snel word opgelost :)

blup

• BasvanS
ik heb niog mazzel ik woon zelf in zutphen (dicht bij maxpert), ik denk dat ik er maandag gewoon effe langs ga, ik heb zelf al 3 nieuwe videokaarten gehad. ze leveren echt een uitstekende service, en wat er nu gebeurd kunnen ze echt niks aan doen. mischien is het een beetje zinloos als we allemaal gaan bellen. ik ga er wel gewoon effe langs en post mijn resultaten hier wel effe.

lijkt mij gewoon een domme productie fout, die dingen komen standaard geclocked over uit taiwan en dan worden ze hier overclocked. omdat de levertijd tijd al meedere malen was verschoven hadden ze natuurlijk een extra druk, en moesten ze snel leveren, dit heeft alleen niet goed uitgepakt wat betreft de kwaliteit

ik heb ook al gehoord dat de meeste leveranciers en groothandels hun deuren sluiten vanaf 24 december tot het nieuwe jaar.

we kunnen dus nog wel effe wachten al we een nieuwe moeten krijgen!

[ Voor 4% gewijzigd door BasvanS op 22-12-2002 14:42 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. ik zit nog serieus te twijfelen tussen een ti4600/ ti4200 turbo of een 9500 pro.. maar als ik dit zo lees kan ik beter voor de 4600 gaan :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Ga dan voor de ti4200xp turbo.... die is sneller en goedkoper dan een ti4600... :)

I love watercooling

Verwijderd

Wimo. schreef op 23 December 2002 @ 00:36:
Hmz.. ik zit nog serieus te twijfelen tussen een ti4600/ ti4200 turbo of een 9500 pro.. maar als ik dit zo lees kan ik beter voor de 4600 gaan :)
Hoezo? Dat vind ik eigenlijk de slechtste keus op dit moment.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
heeft iemand al geprobeerd de kaart wat langzamer te laten lopen?

Verwijderd

yep, heeft geen zin

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 10:33:
[...]

Hoezo? Dat vind ik eigenlijk de slechtste keus op dit moment.
Vind je? ALs ik de prijzen zo zie... ik kan een 4600 halen voor 262 euro of een pov voor 233 (pricewatch) .. is de kans niet groter dat de 'echte' 4600 hoger komt? Er komt sowieso een waterblok op dus aan de koeling zal het niet liggen

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 23-12-2002 11:15 ]

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4600 komt normaal gesproken hoger ja. het is vrij simpel imo: snellere kaart van origine --> ook hoger over te clocken. Ik zou dus absoluut geeb opgefokte 4200 kopen, maar gewoon een net zo snelle 4600. Die is tenminste gecertificeerd op die snelheid.

Verwijderd

Heb zojuist bericht gehad van maxpert, de kaart is af fabriek met het verkeerde geheugen geleverd wat de snelheid van de turbo editie niet aankan (650mhz) ik heb als oplossing gekregen:
-het terug flashen van de kaart naar "gewone" xp versie (250core 550 mem), verschil krijg ik terug.

-al m`n geld terug, wat doen jullie?

• BasvanS
ik ga ook mijn geld terug vragen en kijken of ze ook een asus willen leveren voor een leuk prijsje

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Doogie schreef op 23 December 2002 @ 12:02:
4600 komt normaal gesproken hoger ja. het is vrij simpel imo: snellere kaart van origine --> ook hoger over te clocken. Ik zou dus absoluut geeb opgefokte 4200 kopen, maar gewoon een net zo snelle 4600. Die is tenminste gecertificeerd op die snelheid.
Met dat in m'n achterhoofd heb ik vandaag een ti4600 gehaald... ding doet het behoorlijk op 740/320 :) Beat that pov :P

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 21:25
Ik heb al mijn geld terug gevraagd (ik had hem ook van Maxpert..) wel balen, ik ga dan maar voor de Geforce Ti4600... Hebben jullie andere (betere) suggesties ??

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 15:13:
Heb zojuist bericht gehad van maxpert, de kaart is af fabriek met het verkeerde geheugen geleverd wat de snelheid van de turbo editie niet aankan (650mhz) ik heb als oplossing gekregen:
-het terug flashen van de kaart naar "gewone" xp versie (250core 550 mem), verschil krijg ik terug.

is het ZEKER dat als je hem terug flashed naar de gewone versie dat ie het dan wel doet? want als dat zo is doe ik dat gewoon tot 1 januarie want dan is pas de shop weer open waar ik hem gekocht heb

blup

Verwijderd

Quote:

Heb ook dat zelfde bericht van maXpert gehad, vroeg of ze een alternatief hadden voor deze kaart, maar helaas alles uitverkocht. Krijg vandaag als het goed is een nieuwe bios (van de gewone 4200), ik wilde hem eerst houe, maar als ik jullie zo zie gaan jullie allemaal voor de 4600. Mot je wel een bak geld toegeven voor een beetje meer prestatie.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 19:09:
Quote:

Heb ook dat zelfde bericht van maXpert gehad, vroeg of ze een alternatief hadden voor deze kaart, maar helaas alles uitverkocht. Krijg vandaag als het goed is een nieuwe bios (van de gewone 4200), ik wilde hem eerst houe, maar als ik jullie zo zie gaan jullie allemaal voor de 4600. Mot je wel een bak geld toegeven voor een beetje meer prestatie.
beetje irritant dat er dus nixs op de site van pov staat.. en er ook geen bios staat... maar ja hopelijk is dit met een flash iig tijdelijk op te lossen

blup

• Vold
Ik moet wel, ik heb geen alternatieve beschrikbaar !! Is er veel verschil tussen de Point of View 3d kaart en de Gainward ??

Verwijderd

Ik help zelf deze kaart ook gekocht bij MaXpert en ondervond het zelfde probleem.

Ze hebben contact op genomen met de importeur.

Wat blijkt de geheugen modules kunnen de bandbreedte niet aan.
De XP Turbo is nl. een gewone XP maar avergeclockt.

Ik kreeg de volgende mogelijkheden

1 Mijn geld retour.

2 Een nieuwe Bios --> XP Turbo wordt XP ( + prijsverschil retour)

Al met al een snelle en correcte afhandeling.

(N.B. je kunt beter tijdens de feestdagen mailen dit gaat sneller dan bellen het was er vanmiddag DRUK)

• Vold
Beetje dubbel post High VOltage... Dit is al 2x eerder gezegd !

Verwijderd

Vold schreef op 23 december 2002 @ 19:43:
Beetje dubbel post High VOltage... Dit is al 2x eerder gezegd !
|:(

Ik was bezig met typen en toen geen de Telefoon.

Maar ja in iedergeval wel een bevestiging van het verhaal O-)

Verwijderd

Wimo. schreef op 23 december 2002 @ 11:15:
[...]

Vind je? ALs ik de prijzen zo zie... ik kan een 4600 halen voor 262 euro of een pov voor 233 (pricewatch) .. is de kans niet groter dat de 'echte' 4600 hoger komt? Er komt sowieso een waterblok op dus aan de koeling zal het niet liggen
Van welk merk is die dan? Ik wist eigenlijk niet dat die kaarten al zo "goedkoop" waren. Als je hem voor die prijs kunt krijgen is het inderdaad een goed keus ja :)

Verwijderd

Geachte lezer,

wij denken er verstandig aan te doen hier een definitieve bevestiging te geven van het verhaal.

Na kontakt te hebben gehad met de importeur van POV blijkt men een ander type geheugen te hebben gebruikt voor de POV XP Turbo.
Het klopt inderdaad de laatste zending de bandbreedte niet aan kan.

Er wordt door POV waarschijnlijk besloten geen Turbo-edition meer uit te brengen. Men heeft een jaar lang aan de weg getimmerd om een goede naam te krijgen en dit is voor hun een vervelende zaak.

De Turbo is een een een gewone XP met een speciale bios welke hier in Nederland wordt geflashed.

POV en wij van MaXpert betreuren deze gang van zaken. Omdat het nu net een rot-periode is hebben wij gemeend, voor zij die dat willen, een bios toe te sturen van de XP, zijnde non-turbo, om toch een aantal dagen hun kaart op fatsoenlijke wijze te gebruiken, ook al, omdat wij vernomen hebben dat er een Lan-party is van het weekend.

Zij, die een kaart bij ons hebben gekocht, kunnen uiteraard met restitutie van verzendkosten, de kaart aan ons terug sturen.

Mocht u het op prijs stellen toch de kaart nog even te willen gebruiken, dat kunt u op eigen verzoek van ons de bios krijgen van de XP.

Wij betreuren nogmaals de gang van zaken. Meer en minder kunnen wij echter ook niet doen.

Met vriendelijke groet,
Geralt
maXpert

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

heeft iemand bios al gekregen? of moet ik dan zelf ff maxpert mailen? en wat is mailadres van die hele aardige mensen? :)

blup

Verwijderd

Ik had Geralt vanavond nog aan de telefoon, en hij zei dat ik hem morgen kreeg, als ik hem krijg dan laat ik je het email adres wel even weten of ik stuur hem door als ik de joue heb.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 19:46:
[...]

Van welk merk is die dan? Ik wist eigenlijk niet dat die kaarten al zo "goedkoop" waren. Als je hem voor die prijs kunt krijgen is het inderdaad een goed keus ja :)
Ja, dat had ik er wel bij mogen zeggen |:( Kan hem via mijn werk voor 262 krijgen.. was in mijn geval een xfx ding :)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

dat zou fijn zijn m'n mail is tegelaeR@wanadoo.nl

is er al iemand met bios ? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bezulba op 24-12-2002 09:14 ]

blup

Verwijderd

Hoi, heb bios ontvangen, op standaard snelheid natuurlijk alles ok (250-550)
Toen ben ik gaan OC`en, aangezien ze bij pov hebben gezegd dat het geheugen het probleem zou zijn heb ik die snelheid laten staan (550) maar de core gewoon op 300 gezet, zou geen probleem moeten geven toch........wel dus, hetzelfde probleem.
Toen de core maar terug gezet op 250 en langzaam het geheugen wat sneller gezet (600-625-650) 3DMark blijft gewoon draaien! zou het in de core zitten?

Ik ga nu de core hoger clocken, resultaten post ik wel weer.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:53 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

lamjanus mail het bios ff en zeg oook ff hoe ik moet flashen (er staan nl geen bios dingen op de pov site dus geejn flauw id hoe ik het moet doen..)

tegelaer@wanadoo.nl is m'n email

blup

Verwijderd

Hoogste stabiele corespeed die ik gehaald heb is 290mhz icm 650mhz geheugen doorloopt de kaart 3Dmark 2001 SE volledig stabiel!!
Ik probeer het geheugen nog wat hoger te krijgen, volgens een test in ComputerTotaal zou het moeten kunnen.
Misschien dat ik de kaart toch blijf houden en het verschil met een gewone XP laat verrekenen

Verwijderd

Ik heb het geheugen stabiel gehad op 660mhz met core op 290, als je de kaart blijft houden heb je in ieder geval een goedkopere Turbo versie, verschil met orgineel 300/650 zal minimaal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:26 ]

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
je moet niet van die goedkope shit kopen,

koop dan een ASUS GF 4 Ti 4600, of een ATI 9700 Pro

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

weet je dan een product met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding? een Radeon 9500 pro misschien?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vaporized schreef op 24 december 2002 @ 19:30:

zucht.. ga jij ff ergens anders irriteren vieze kut hoer

pov is goede shit, alleen is er een productie fout..

herrinert iemand zich ibm nog? goede fabrikant, kut productie

blup

Verwijderd

eendje schreef op 25 december 2002 @ 22:56:
[...]

zucht.. ga jij ff ergens anders irriteren vieze kut hoer

pov is goede shit, alleen is er een productie fout..

herrinert iemand zich ibm nog? goede fabrikant, kut productie
Komop joh :), tis nog een nieuweling. Met een beetje geluk groeit zijn expertise hier explosief en dan kijkt hij ook wel anders tegen de zaken aan. (btw ik zou eerder voor een r9700 of r9500pro gaan, dan een 9700pro ;)).
Vaporized schreef op 24 december 2002 @ 19:30:

Niet om je pissig te maken hoor, maar de beeldkwaliteit van de povxp's is beter dan van asus ti-4600. Persoonlijk vind ik asus een beetje een budgetmerk, maar dat zijn er helaas niet veel met mij eens :).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 23:03 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:01:
[...]

Komop joh :), tis nog een nieuweling. Met een beetje geluk groeit zijn expertise hier explosief en dan kijkt hij ook wel anders tegen de zaken aan. (btw ik zou eerder voor een r9700 of r9500pro gaan, dan een 9700pro ;)).
kheb gewoon een hekel aan mensen die bij een topic over een probleem gelijk zeggen "koop kwaliteit" oid... maakt niet uit of ze nu nieuw zijn of niet...

blup

Verwijderd

eendje schreef op 25 december 2002 @ 23:02:
[...]

kheb gewoon een hekel aan mensen die bij een topic over een probleem gelijk zeggen "koop kwaliteit" oid... maakt niet uit of ze nu nieuw zijn of niet...
/me moet je daar gelijk in geven :)

Verwijderd

Eendje, bios gehad? post aub je resultaten, ff laten zien dat de POV met productiefout alsnog beter is dan ander merk voor dezelfde prijs

Verwijderd

De albatron ti-4200P Turbo heeft precies hetzelfde probleem als de POV ti-4200XP. Ik heb gehoord, dat het probleem ontstaat, doordat het geheel een te laag voltage krijgt (door het nieuwe geheugen van samsung, wat meer stroom vreet).
Voor de mensen die deze kaart (of een pov ti-4200XP turbo) hebben gekocht en al geen garantie meer hebben, kan je alsnog voltmodden. Maar dan moet je zorgen dat je op ELKE chippie op je kaart een stukje aluminium of koper plaatst met een beetje warmtegeleidende pasta (GEEN Artic Silver ;)). Als dit niet gedaan wordt, dan is de kans groter dat de chippies door het extra voltage zullen ploffen (dit is al bij mijn leadtek ti-4200 gebeurt).
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:42:
De albatron ti-4200P Turbo heeft precies hetzelfde probleem als de POV ti-4200XP. Ik heb gehoord, dat het probleem ontstaat, doordat het geheel een te laag voltage krijgt (door het nieuwe geheugen van samsung, wat meer stroom vreet).
Voor de mensen die deze kaart (of een pov ti-4200XP turbo) hebben gekocht en al geen garantie meer hebben, kan je alsnog voltmodden. Maar dan moet je zorgen dat je op ELKE chippie op je kaart een stukje aluminium of koper plaatst met een beetje warmtegeleidende pasta (GEEN Artic Silver ;)). Als dit niet gedaan wordt, dan is de kans groter dat de chippies door het extra voltage zullen ploffen (dit is al bij mijn leadtek ti-4200 gebeurt).
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 23:12:
Eendje, bios gehad? post aub je resultaten, ff laten zien dat de POV met productiefout alsnog beter is dan ander merk voor dezelfde prijs
Sorry, maar een bios helpt hierbij niet. Tis duidelijk een hardwarematig probleem. (ze zouden misschien de timings lager kunnen zetten, maar dat is ook weer zo iets :P).

Owja, ik heb dus ook een POV Ti-4200XP turbo, maar ik krijg hem stabiel op 315/660.

[ Voor 49% gewijzigd door Pollewob op 25-12-2002 23:47 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:42:

[...]

[...]

Sorry, maar een bios helpt hierbij niet. Tis duidelijk een hardwarematig probleem. (ze zouden misschien de timings lager kunnen zetten, maar dat is ook weer zo iets :P).

Owja, ik heb dus ook een POV Ti-4200XP turbo, maar ik krijg hem stabiel op 315/660.
moet je toch s beter lezen hier want het werkt WEL

m'n kaart draait nu op 275/625 (nog geen zin gehad om verder te clocken) en doet het prima! hele nacht 3dmark gedraait en geen crash/hang what so ever

dus de bios upgrade WERKT wel!

oh en volgens mad onion draait mijn kaart+cpu nu op 110% tov een normale ti4200 :)

voor alle mensen die het willen hebben hier staat ie :

http://home.wanadoo.nl/tegelaer/Ti4200flash.zip

installatienotes:
Bijgaand de bios.

Zet bijgaande bestanden op een aparte flop.
Boot met een bootdisk.

Vervolgens de nieuwe flop er in.
Toets vervolgens nvflash (spatie) bestandsnaam, eindigend op 550 (punt 550 er bij zetten).
Daarna YES met hoofdletters.

Groet en fijne feestdagen,
Geralt
maXpert

[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 26-12-2002 10:30 ]

blup

Verwijderd

Eendje, hoe bedoel je 110% tov normale ti4200, waar kun je dat zien? hoe denk je dat de kaart nu presteert tov een Radeon 9500pro, ik zit namelijk nog te twijfelen of ik de kaart terug moet brengen of niet, ik krijg de kaart dus stabiel op 290/660

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 12:23:
Eendje, hoe bedoel je 110% tov normale ti4200, waar kun je dat zien? hoe denk je dat de kaart nu presteert tov een Radeon 9500pro, ik zit namelijk nog te twijfelen of ik de kaart terug moet brengen of niet, ik krijg de kaart dus stabiel op 290/660
staat op madonion.. of hoe dat tegenwoordig ook heet ;)

ik zal ff een benchje draaien en dan dat plaatje laten zien

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tegelaer/bench.JPG

hihi m'n ti4200 is sneller als de gemiddelde 4600 nice ;)

draait nu op 275/625

[ Voor 13% gewijzigd door Bezulba op 26-12-2002 16:49 ]

blup

• PASware
  • Laatst online: 22:10
das wel vreemd, want een ti4600 draait standaard op 300/650.
Theoretisch sneller als jouw kaartje.
Maar volgens mij heb jij een snellere cpu dan futuremarks testpctje

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik denk dat ik dan geluk gehad heb en er snel bij geweest ben en nog een kaart van de eerste lichting heb gehad.

Mijn PoV Geforce 4 TI4200 XP Turbo 128 Mb DDR 3,3 ns draait OC zonder problemen op 310/700 zonder mods.

Standaard was ie geklokt op 250/660. En die kaart werkt naar alle tevredenheid ja. En opmerkingen zoals "koop goeie kwaliteit" is natuurlijk onzin.

Die POV is z'n geld dubbel en dik waard. TV out is van goeie kwaliteit. Voor sommigen die niet het budget hebben om een snellere PC te kopen is het een uitkomst. M'n performance in games is verdubbeld door deze kaart. Ik had hiervoor een Asus Geforce 2 GTS 32 Mb DDR.

Niet iedereen heeft een een dikke portemonnee zoals Vaporize die schijnbaar heeft. Maar ja somigen houden ervan om zoveel mogelijk posts te scoren met zo min mogelijk nuttige inhoud.

Verwijderd

ik heb hier ook een pov gf4 ti4200 xp turbo in mijn pa's pc, en dat ding doet het supa!
nu ff kijken of ik hem kan omwisselen met mijn niet turbo versie :P

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

PASware schreef op 26 december 2002 @ 18:00:
das wel vreemd, want een ti4600 draait standaard op 300/650.
Theoretisch sneller als jouw kaartje.
Maar volgens mij heb jij een snellere cpu dan futuremarks testpctje
nee dat grafiekje gaat over mensen die een bepaalde videokaart hebben en een p4 1.9ghz

dus de cpu is in alle gevallen gelijk

blup

Verwijderd

Bedankt voor de bios, Eendje. Mijn kaart werkt nu ook goed.
Maandag had ik hem teruggebracht naar de winkel voordat ik het forum gelezen had. De verkoper zei me dat het aan mijn pc moest liggen, vrijdag kon ik hem langs brengen en dan zou hij proberen de kaart aan de praat te krijgen. Hij twijfelde er aan of het zou lukken, want volgens hem was de kaart te zwaar voor een Pentium 3.
Inmiddels heeft hij de rest van de PoV Turbo kaarten die hij had verkocht ook teruggekregen, hij gelooft nu wel dat er iets mis mee is. Ik heb hem verteld van de reacties hier en dat ik mijn kaart terug wilde om hem te gaan flashen. Ze hadden me inmiddels zo veel onzin verteld daar, dat ik het vertrouwen in ze een beetje kwijt ben. Hij probeerde me nog een Asus aan te smeren, die was duurder, maar daar zou ik minder problemen mee hebben. Ik ben ook niet helemaal gek, 60 Euro meer voor een kaart die minder presteert is niet mijn idee van een goede deal. Na lang zeuren heb ik de PoV weer mee naar huis genomen, geflasht en nu loopt hij als een tierelier. :)

• mc_Emperor
  • Laatst online: 08-07 11:27
Ik heb ook een POV Ti4200 Turbo maar niet zoals de rest bij maxpert maar bij sallandautomatisering gekocht. Nu loopt de computer bij het draaien van 3dmark vast, bij spellen ook. Vooral bij need for speed HP2. Nu denk ik dat ik hetzelfde probleem heb als de andere hier of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen. Ik heb de nieuwste drivers van de site van nvidia gehaald 41.09.

Verwijderd

FLASH

Verwijderd

mc ik heb dezelfde kaart ook bij salland weg
hij draait 310.720

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 22:45:
hij draait 310.720
??? wanneer heb je hem binnen gekregen? Ik zit er al zo'n 4-5 weken op te wachten.. ze hebben steeds het smoesje dat hij nog niet binnen is van de leverancier :(

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

mc_Emperor schreef op 01 januari 2003 @ 21:05:
Ik heb ook een POV Ti4200 Turbo maar niet zoals de rest bij maxpert maar bij sallandautomatisering gekocht. Nu loopt de computer bij het draaien van 3dmark vast, bij spellen ook. Vooral bij need for speed HP2. Nu denk ik dat ik hetzelfde probleem heb als de andere hier of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen. Ik heb de nieuwste drivers van de site van nvidia gehaald 41.09.
en jij?? wanneer heb je hem besteld en binnen gekregen?

Verwijderd

ik heb hem in november besteld voor een pcprive project
heb hem net voor de kerst opgehaald
draait perfect met een samsung 171n tft

• mc_Emperor
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 22:45:
hij draait 310.720
Wanneer heb jij de videokaart gekregen, is dat pas geleden?

• mc_Emperor
mjhzenden schreef op 01 januari 2003 @ 22:48:
[...]

en jij?? wanneer heb je hem besteld en binnen gekregen?
Ja, die van de leverancier die heb ik ook vaak genoeg gehoord. Voor welke prijs heb jij de videokaart besteld. Toen ik mijn videokaart kreeg was de prijs lager geworden maar ik moest gewoon de "oude prijs betalen".

Ik heb de videokaart op 27 november besteld en ik heb hem 23 december opgehaald. Ik heb persoonlijk het idee dat ze die kaarten niet meer gaan opleveren, vooral als ik in deze topic lees wat voor een problemen er zijn.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

mc_Emperor schreef op 02 January 2003 @ 00:30:
[...]

Ja, die van de leverancier die heb ik ook vaak genoeg gehoord. Voor welke prijs heb jij de videokaart besteld. Toen ik mijn videokaart kreeg was de prijs lager geworden maar ik moest gewoon de "oude prijs betalen".

Ik heb de videokaart op 27 november besteld en ik heb hem 23 december opgehaald. Ik heb persoonlijk het idee dat ze die kaarten niet meer gaan opleveren, vooral als ik in deze topic lees wat voor een problemen er zijn.
Hij was toen 235 euro.. hij kost daar nu op dit moment 227 euro. Ben ook bang dat ik dat verschil niet ga krijgen.. ga ze straks even bellen..... grrrrr })
Pagina: 1