KVM met audio?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een KVM (2 pc's besturen met 1 monitor, toetsenbord en muis). Ik heb al wat rondgezocht en nou vroeg ik mij af of er ook van die dingen zijn met audio?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij bestaan deze dingen niet.
Je kunt natuurlijk wel heel makkelijk je poorten splitten voor je audio.

Eigenlijk bestaan ze wel, maar dan heten het geloof ik mengpanelen :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• MightyMauz
Ach, bij nader inzien neem ik er denk ik toch 1 zonder sound, want dan blijven me mp3-tjes gewoon doorspelen als ik ff op de server moet werken...
Dan zoek ik er 1 van rond de €70-80
-Ik draai een resolutie van 1600x1200@75Hz (kheb gelezen dat er wel eens ghosting kan optreden bij analoge dingen ofzo)
-En hij moet mijn muis aankunnen (MS intellimouse explorer met usb->ps/2 stukje)
-En hij moet emulatie hebben van muis (ofzoiets) zodat ie bij het switchen de muis blijft zien

Kan iemand die zo'n ding heeft, zijn ervaringen vertellen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik wil die van Soho voor USB keyboard en USB muis maar jongens, die staat in de pricewatch voor 230 euro! 230 euro om effe wat kabels door te lussen! :(

Verwijderd

Tip: Mocht een switch ghosting geven, dan moet je hem hetzij omruilen (duh), of gewoon modiceren: dikkere afgeschermde signaaldraden, met name voor RGB + H/V sync - voor alle in/outputs. En vooral niet besparen op je aansluitkabels (van PC naar Switch -> naar monitor etc).

Audio heb ik bij een handmatige switch later toegevoegd - na opening bleken nl. er nogal wat aansluitingen van de schakelaar niet gebruikt te zijn.

• MightyMauz
Kaap schreef op 31 December 2002 @ 07:30:
Ik wil die van Soho voor USB keyboard en USB muis maar jongens, die staat in de pricewatch voor 230 euro! 230 euro om effe wat kabels door te lussen! :(
Ik denk dat je er dan beter eentje kunt nemen voor PS/2 en dan er 2 USB -> PS/2 converters erbij kunt nemen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
Lord_Asswipe schreef op 31 december 2002 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat je er dan beter eentje kunt nemen voor PS/2 en dan er 2 USB -> PS/2 converters erbij kunt nemen.
Nah, ik koop express USB om ps/2 te dumpen.

• LopeZ
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Die dingen zijn duur, je betaald vaak voor betere kwaliteit kabels (mooier beeld op hogere resolutie/hz), vaak zit er ook nog een groot verschil tussen digitale en analoge switchen (bij digitale kun je met een toetsencombo gemakkelijk switchen, analoog doe je het dus gewoon handmatig.

• MightyMauz
Ik heb niet meer alle kabels nodig, want ik heb al 2 ps/2-kabels, dus 1 inclusief kabels is voor mij niet nodig, ik koop er de rest wel apart bij. Maar ik wil gewoon weten wat een zonder problemen werkend dingetje is voor een redelijk zacht prijsje.
Ik heb er totaal geen ervaringen mee en bestellen en dan weer terugsturen wordt een te duur grapje. Ik zie dat ze vanaf €22 in de pricewatch staan, maar dat lijkt me niet veel te kunnen zijn. Er moeten vooral hier toch wel mensen zijn die ervaringen hebben...
Hier heeft alleen de Vobis zo'n ding, een Sitecom en een Belkin, maar ik weet dus niet wat ik daarvan kan verwachten en de Vobis staat nou ook niet bekend goedkoop te zijn

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Toevallig heb ik deze week met zo'n KVM switch gewerkt.
Een vriend van me heeft nl. net een tweede PC erbij gekocht.
Hij heeft 1 scherm (TFT, analoog), een draadloze optische muis en een toetsenbord met draad.
Het switchen werkt perfect.
De switch kan maximaal vier pc's aansturen en kost 32 euro bij deze winkel: www.graficall.nl (onder "Diversen")
Je kan 'm vast ook wel bij andere winkels vinden.
Het merk weet ik niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• MightyMauz
Deze dus:
A-grade Manual Switchbox PS2 ; mon/keyb/mouse 4:1 €32,00

Zegt me niet erg veel ;)
Maar hij heeft dus een TFT, dus waarschijnlijk niet op 1600x1200 en dat vind ik best belangrijk.
Kon je switchen mbv een schakelaar of met een draaiknop?

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
ik heb ze zien liggen bij de media markt. voor 99,- tot hele hoge resoluties 2048(?) X ....

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• LopeZ
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Lord_Asswipe schreef op 31 december 2002 @ 20:01:
Deze dus:

Zegt me niet erg veel ;)
Maar hij heeft dus een TFT, dus waarschijnlijk niet op 1600x1200 en dat vind ik best belangrijk.

Het switchen gebeurd niet anders als er een schakelaar of draaiknop op zit, dat je het weet :)

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Lord_Asswipe schreef op 31 December 2002 @ 20:01:
Deze dus:

Zegt me niet erg veel ;)
Ja, dat is 'm.
Hij werkt idd maar in 1024*768@32bits, dus ik weet niet hoe de kwaliteit in 1600*1200 is.
Het switchen gaat mbv. een schakelaar, maar zoals LopeZ al zei, maakt dat niks uit.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• MightyMauz
Kheb namelijk gehoord dat je digitale en analoge hebt en da je daar het verschil aan kunt zien. Ik vond het al een vreemd verhaal...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 10:17

Shuriken

Life is all about priorities

Een advies als je een KVM koopt, koop dan aub een digitale. Dat scheelt qua beeldkwaliteit zo enorm veel. In de analoge schakelaar gaat nl. een hoop signaal verloren.

Daardoor is het beeld vaak een beetje wazig. Maar goed dat is mijn mening.

Eventueel heeft www.flectiondirect.com voor iets van 30 euro een digitale blackbox. Is alleen ps/2. Maar het werkt in elk geval goed.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• MightyMauz
Gelukkig nieuwjaar!

• MightyMauz
Ik ga vandaag eens bij een paar winkels langs en dan vraag ik wel of ik ze thuis mag uitproberen. Ik laat hier wel weten wat de resultaten zijn.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik zit hier met het inmac kranten voor me neus en daar staan ook like 30 verschillende KVM switches in, ook met audio van duur tot relatief goedkoop en die met audio zijn nog redelijk mooi vormgegeven ook :) En wat inderdaad al gezegd is, ga voor een digitale, dat komt serieus de beeldkwaliteit ten goed. Ik heb hier op me werk zelf een 4 poorts cybex en dat bevalt zeer goed, makkelijk switchen ook via het toetsenbord, (ctrl, ctrl, letter van pc die je wil besturen) zeer handig speelgoed allemaal :)

• MightyMauz
Grr, d'r waren vandaag niet veel winkels open! Maar ik heb toch maar een Sitecom KV002 voor 2 pc's bij de Vogelzang voor €99,95 gehaald. Die ga ik vandaag testen en ik mag 'm terugbrengen als hij niet voldoet.
Ik post hier straks de resultaten

• MightyMauz
Mijn eigengemaakte review:

Product:
Sitecom KV-002 KVM switch

Prijs:
€99,95 (Vogelzang)
€112,- (pricewatch)

Onderdelen:
- De switch zelf (13x7,3x4 cm lxbxh)
- 2x 1,8 meter KVM-kabels
- Een handleiding in 8 talen waaronder Nederlands

Ik heb de switch aangeschaft, omdat ik net mijn koffermod af had en nou wilde ik op mijn normale pc video-editten en om mijn koffer spellen spelen. Omdat deze dingen niet samengaan en video-editten zo verdomd lang duurt, blijft er weinig tijd over om spelletjes te spelen. Daarom was een KVM-switch voor mij een uitkomst.
Ik heb van tevoren eens uitgezocht waar ik op moet letten en toen kwam ik er al snel achter dat zich de volgende problemen kunnen voordoen:
- Beeldkwaliteit wordt slechter, vooral bij hogere resoluties
- Muis blijft hangen na het switchen tussen de pc’s
- Niet alle knoppen op de muis of toetsenbord worden herkend
Ik wist alleen niet vanaf welke prijs ik wat kan verwachten. Ik ben naar de winkel gegaan en heb de afspraak gemaakt dat ik mijn geld terug krijg als hij niet bevalt.
Eenmaal thuis met mijn nieuwe aanwinst heb ik de kabelwirwar achter mijn tafel nog verder kunnen vergroten. Het aansluiten ging allemaal heel gemakkelijk, alleen de USB -> PS/2 converter heb ik redelijk hardhandig erin moeten duwen, maar na een keer ging die er ook weer soepel in en uit. Een groot voordeel vond ik dat er geen adapter bijzit, want ik wordt niet goed van al die adapters die dan ook meestal 2 of 3 sloten van mijn stekkerdozen opeisen.
Nadat alle kabels waren aangesloten heb ik de pc’s aangezet en alles werkte perfect zoals het hoort. Muis en toetsenbord werden meteen gezien. Alle knoppen deden het en dat terwijl ik een Logitech toetsenbord met echt alles erop en eraan heb en een Microsoft IntelliMouse Explorer (is optisch en heeft 5 knoppen). Mijn desktops draaien op 1600x1200@75 Hz en 1280x960@85 Hz en de switch had met geen van beide een probleem. Een hogere resolutie dan 1600x1200@75 Hz kon ik niet uitproberen, want dat kan mijn monitor niet aan.
Wisselen van pc kan d.m.v. een drukknop op de switch zelf of door 2x achter elkaar op de ctrl-toets te drukken. Dat kan misschien voor sommige mensen een probleem opleveren, aangezien die knop nogal eens wordt gebruikt om te springen of te schieten in spellen. Ik had misschien liever een minder gebruikte toets gezien zoals Home ofzo of misschien een toetscombinatie zoals alt+shift+page up/down bijvoorbeeld. Maar ikzelf had er geen last van.
Waar ik iets meer last van had, is dat als je een toets inhoudt, dan duurt het wel erg lang voordat de 2e letter verschijnt. Dat is vooral lastig als je bijvoorbeeld een hele zin wilt verwijderen met backspace. Dit fenomeen doet zich goddank niet voor in spellen! Ik was al bang dat ik niet fatsoenlijk kon lopen in een FPS!
De ctrl- en de shift-toets reageren ook niet altijd even snel. Dat kan best vervelend zijn met knippen en plakken en dergelijke.
Het apparaat onthoudt je caps-lock en andere toetsinstellingen als je tussen de pc's switcht.
De switch kan geen audio switchen en ik verlangde toch binnen een uur terug naar geluid op mijn video-edit pc. Dus daar heb ik mijn stereo-installatie maar aangehangen en ik moet zeggen dat ik dat wel fijner vind dan dat het ook zou switchen, want nu kan ik op mijn video-edit pc mp3's draaien en op de andere gamen tegelijk en dat is wel zo prettig.

Conclusie:
De KV-002 is een must voor mensen die 2 pc's moeten onderhouden. Dit product heeft een fantastische kwaliteit voor een heel redelijke prijs. Hieraan kun je gewoon geen miskoop doen.

+ kan hoge resoluties aan
+ muis valt niet weg na switchen tussen pc's
+ alle knoppen werken, ook op uitgebreide toetsenborden en muizen
+ geen adapter

- toets lang inhouden voor 2e commando
- De ctrl- en de shift-toets reageren niet altijd even snel.

[ Voor 4% gewijzigd door MightyMauz op 03-01-2003 12:57 . Reden: nog een nadeel gevonden ]

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

mooie review lord, ik ben zelf ook aan het kijken naar een kvm switch om ongeveer de zelfde redenen als jou, al is 99 € (wat eigenlijk best goedkoop is) nog boven mn budget, + dat ik er nog kabels bij moet kopen. anyways complimenten voor de goede review.

www.baskoole.com

• MightyMauz
basss schreef op 03 January 2003 @ 03:11:
mooie review lord, ik ben zelf ook aan het kijken naar een kvm switch om ongeveer de zelfde redenen als jou, al is 99 € (wat eigenlijk best goedkoop is) nog boven mn budget, + dat ik er nog kabels bij moet kopen. anyways complimenten voor de goede review.
Kabels bijkopen? Die zitten erbij! 2x 1,8 meter keyboard-video-mouse kabels

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
iemand ervaring met de volgende modellen?? :?

http://www.targetweb.nl/txt/tx54200.htm
http://www.targetweb.nl/txt/tx54204.htm

deze zijn resp. 54 en 79 euro ex btw. Ik heb geen idee wat de kwaliteit is en of deze digtaal of analoog zijn....

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb de digitus KVM switch en doe doet het ook prima!
Kost 69 euro incl alle kabels !
http://80.61.69.51/

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die Digitus heb ik ook inmiddels met 4 poortjes..

Wat geluid betreft..ik raad je aan om gewoon een goede en goedkope KVM zonder audio te zoeken (zoals de Digitus) en daarnaast een bakje kopen met een schakelaar voor audio. Je komt dan waarschijnlijk uit op een bakje met tulpstekkertjes, maar met wat kabel-creativiteit kan dat prima.

• MightyMauz
svdmeer schreef op 04 januari 2003 @ 00:04:
Die Digitus heb ik ook inmiddels met 4 poortjes..

Wat geluid betreft..ik raad je aan om gewoon een goede en goedkope KVM zonder audio te zoeken (zoals de Digitus) en daarnaast een bakje kopen met een schakelaar voor audio. Je komt dan waarschijnlijk uit op een bakje met tulpstekkertjes, maar met wat kabel-creativiteit kan dat prima.
Of gewoon je stereo-installatie erbij gebruiken, heb ik ook gedaan...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 15:41

makje

Professioneel prutser

Toevalig had ik net vandaag een topic geopend over de Philips 109P40 die een BNC én een D-sub aansluiting heeft. En wat blijkt: als je computer 1 via de BNC en computer 2 via de D-sub aansluit, dan kan je via de tiptoetsen op deze monitor tussen de signaalingang en dus de weer te geven computer kiezen.

Let wel, ik heb dit zelf nog niet geprobeerd omdat ik nog geen BNC kabel heb. Maar deze monitor moet dus ook een oplossing kunnen zijn ipv een KVM (behalve als je al een monitor hebt die je niet wilt vervangen natuurlijk...)

voor een linkje naar het topic: 2 computers en maar 1 monitor

9800x3d

Verwijderd

Belkin Omniview 2 poorts KVM-Switch (digitaal) was tot voor kort (misschien nu nog!) voor 98€ te koop bij de MediaMarkt, inclusief kabels! (Goeie kwaliteit joh).

Verwijderd

/me heeft belkin gekocht zonder audio :'( heb ik nog steeds spijt van......

[edit] deze is voor 4 pc's -> 1 keyb, mous & mon

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 14:53 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1