2 computers en maar 1 monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb een vraag die ik niet in de search beantwoord kan vinden. Daarom open ik hiervoor een nieuw topic.

Ik ben sinds 2 dagen een trotse bezitter van een Philips 109P40 19"beeldscherm. De monitor heeft een D-sub aansluiting (aansluiting A) en een BNC aansluiting (aansluiting B ) Nu heb ik 2 computers op mijn kamer staan waarvan computer 1 de hoofdcomputer is (voor spellen, internetten, Word ed.) en computer 2 gebruikt wordt voor downloaden en soortgelijke klusjes waarbij de monitor niet vaak nodig is.

Mijn vraag is nu, als ik computer 1 via BNC op mijn monitor aansluit, en computer 2 via de D-sub, kan ik dan via een knop of instelling kiezen welke computer mijn monitor weergeeft?

Ik zie op mijn monitor wel bij 2 tiptoetsen vermeld: input a|b , maar ik ben niet in het bezit van een BNC-kabel en kan het dus zelf niet testen.

Wie o wie weet hier het -al dan niet verlossende- antwoord op, ik ben diegene voor eeuwig dankbaar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

9800x3d

Verwijderd

koop een BNC-kabel en test het.
ben je me nu eeuwig dankbaar???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:39 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kan ook zo'n monitor of kvm-switch nemen. Kun je gewoon schakelen van monitor naar monitor. Heb ik ook, en werkt uitstekend. Let op, ik gebruik wel een tft scherm.

Verwijderd

koop een 2e monitor :+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je niets nuttigs te melden hebt post dan gewoon niets!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die Input A/B knop is inderdaad om tussen 2 schermen te kunnen schakelen. Een 2e monitor of een KVM switch is dus niet nodig.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Simpel: Ja dat kan.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
/downtime/ schreef op 04 January 2003 @ 21:10:
Die Input A/B knop is inderdaad om tussen 2 schermen te kunnen schakelen. Een 2e monitor of een KVM switch is dus niet nodig.
fijn, zo'n antwoord hoopte ik al op :) EEUWIGE dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

9800x3d

Verwijderd

dat zit ook op me Philips CM8833 :) maar k heb maar 1 invoer :P dus dat schiet niet echt op :P

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als ik me goed herinner is de Cm8833 een RGB monitor. Zo eentje heb ik ook nog gehad. De knop daarop is om tussen de RGB (scart) en de composiet ingang (tulp) te schakelen. Er zitten dus wel degelijk 2 ingangen op.

Verwijderd

jupz... KAN...
Heb dat jarenlang aan de praat gehad tot mijn monitor aan ouderdom overleed... :X

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:21

DarkSide

theres no place like ::1

je kan er idd zo 2 pc's aan hangen. Maar je moet dan nog steeds 2 keyboards en 2 muizen gebruiken om beidde pc's te kunnen bedienen. Persoonlijk vindt ik een KVM switch makkelijker. Maar een duurdere oplossing dan wat jij wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Kan je op je download pc niet een terminal server instaleren en op je andere pc een client, heb je het bureaublad van je download pc op je monitor staan

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24
makje schreef op 04 januari 2003 @ 20:34:

Ik zie op mijn monitor wel bij 2 tiptoetsen vermeld: input a|b , maar ik ben niet in het bezit van een BNC-kabel en kan het dus zelf niet testen.
Ik heb dat ook in het osd van mijn philips, en kan dus rustig switchen van dvi naar analoog en andersom

Ik heb dus ff op philips.com gekeken en kan dus niets over dual-input vinden bij je monitor, wat bij mijn schermpje dus duidelijk aangegeven staat.

Het is volgens mij idd gewoon een kwestie van proberen, lijkt me overigens sterk dat het niet wil :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1